Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Έλληνες μαθητές: Μειώθηκαν οι επιδόσεις στα μαθήματα-Τι φταίει και δεν διαβάζουν

7 Δεκεμβρίου 2023
Έλληνες μαθητές: Μειώθηκαν οι επιδόσεις στα μαθήματα-Τι φταίει και δεν διαβάζουν

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Οι επιδόσεις των Ελλήνων 15χρονων μαθητών στα μαθηματικά, την κατανόηση κειμένου και τις φυσικές επιστήμες μειώθηκαν την τελευταία δεκαετία κατά περισσότερες από 20 μονάδες – και για τον ΟΟΣΑ οι 20 μονάδες αντιστοιχούν σε ένα έτος φοίτησης.

Στα μαθηματικά, τη δεξιότητα στην οποία εστίασε ο διαγωνισμός του 2020, η μέση επίδοση ήταν 430 μονάδες, έναντι ενός μέσου όρου 472 μονάδων στις χώρες του ΟΟΣΑ. Στην κατανόηση κειμένου, δεξιότητα στην οποία είχε εστιάσει ο διαγωνισμός του 2018, η μέση επίδοση ήταν 438 μονάδες, έναντι ενός μέσου όρου 476 μονάδων στον ΟΟΣΑ. Στις φυσικές επιστήμες, τέλος, η μέση επίδοση ήταν 441 μονάδες, έναντι ενός μέσου όρου 485 μονάδων στις χώρες του ΟΟΣΑ. Μεταξύ των 81 χωρών/οικονομιών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, η χώρα μας κατετάγη στην 44η, την 41η και την 44η θέση αντίστοιχα.

Μόνο το 53% των Ελλήνων μαθητών εξασφάλισε τουλάχιστον ένα στοιχειώδες επίπεδο επάρκειας 2 στα μαθηματικά, έναντι ενός μέσου όρου 69% στον ΟΟΣΑ, ενώ μόλις ένα 2% (έναντι ενός μέσου όρου 9%) είχε κορυφαίες επιδόσεις, που σημαίνει ότι εξασφάλισε ένα επίπεδο επάρκειας 5 ή 6.

Ενα από τα ελάχιστα θετικά που προκύπτουν από την έρευνα στην Ελλάδα είναι πως οι σχολικές ανισότητες είναι μικρότερες σε σύγκριση με άλλες χώρες.

Οι μαθητές που θεωρούνται κοινωνικοοικονομικά προνομιούχοι (το κορυφαίο 25% όσον αφορά την κοινωνικοοικονομική κατάσταση) ξεπέρασαν στα μαθηματικά τους μη προνομιούχους μαθητές (το χαμηλότερο 25%) κατά 76 μονάδες, ενώ η μέση διαφορά στις χώρες του ΟΟΣΑ ήταν 93 μονάδες. Και οι επιδόσεις μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στα μαθηματικά ήταν παρόμοιες, ενώ σε άλλες 40 χώρες και οικονομίες τα αγόρια ξεπέρασαν τα κορίτσια. Σε ό,τι αφορά όμως την κατανόηση κειμένου, τα κορίτσια ξεπέρασαν στην Ελλάδα τα αγόρια κατά 25 μονάδες – μία τάση που παρατηρήθηκε στις 79 από τις 81 χώρες/οικονομίες που συμμετείχαν στον τελευταίο διαγωνισμό PISA.

Η πανδημία

Εστιάζοντας στις επιπτώσεις της πανδημίας, ένα 69% των ελλήνων μαθητών ανέφερε πως το σχολείο τους έκλεισε λόγω της Covid-19 για περισσότερους από τρεις μήνες, έναντι ενός αντίστοιχου μέσου όρου 51% στις χώρες του ΟΟΣΑ. Τα συνολικά αποτελέσματα του PISA, βέβαια, δεν δείχνουν ξεκάθαρη διαφορά στις επιδόσεις ανάμεσα στα εκπαιδευτικά συστήματα που βίωσαν περιορισμένης διάρκειας κλείσιμο των σχολείων και εκείνα που βίωσαν κλείσιμο μεγαλύτερης διάρκειας.

Στην Ελλάδα, ωστόσο, τα σχολεία ήταν πριν από την πανδημία χειρότερα προετοιμασμένα για τηλεκπαίδευση σε σύγκριση με πολλές άλλες χώρες (72η θέση μεταξύ 77 χωρών και οικονομιών) και παρέμειναν χειρότερα προετοιμασμένα για ψηφιακή μάθηση και μετά την πανδημία (69η θέση μεταξύ 70 χωρών και οικονομιών).

Δομικοί παράγοντες

Καταλήγουμε λοιπόν στους «υποκείμενους δομικούς παράγοντες» που επιφέρουν σταθερή μείωση των σχολικών επιδόσεων στη χώρα μας. Ενα 54% των 15χρονων μαθητών στην Ελλάδα φοιτούσε το 2022 σε σχολείο ο διευθυντής του οποίου ανέφερε πως η ικανότητά του να παρέχει διδασκαλία παρεμποδιζόταν από την έλλειψη διδασκαλικού προσωπικού – το αντίστοιχο ποσοστό το 2018 ήταν 26%.

Επίσης, μόνο ένα 46% των μαθητών ανέφερε πως δείχνει ο καθηγητής ενδιαφέρον για τη μάθηση κάθε μαθητή στα περισσότερα μαθήματα μαθηματικών (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 63%), ενώ μόνο το 57% ανέφερε πως ο καθηγητής προσφέρει επιπλέον βοήθεια στους μαθητές που τη χρειάζονται (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 70%). Και πολλοί μαθητές μελετούν τα μαθηματικά σε ένα κλίμα πειθαρχίας (ή έλλειψής της…) που δεν ευνοεί τη μάθηση: ένα 35% των μαθητών ανέφερε πως δεν μπορεί να εργαστεί σωστά στα περισσότερα ή και όλα τα μαθήματα (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 23%), ένα 43% δεν ακούει αυτά που λέει ο καθηγητής (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 30%), ένα 38% αφήνει να αποσπάται η προσοχή του από τη χρήση ψηφιακών συσκευών (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 30%) και ένα 33% βλέπει την προσοχή του να αποσπάται εξαιτίας της χρήσης ψηφιακών συσκευών από άλλους μαθητές (μέσος όρος ΟΟΣΑ: 25%).

Κατά μέσο όρο, μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, οι μαθητές τείνουν λιγότερο να αναφέρουν ότι αποσπάται η προσοχή τους από τη χρήση ψηφιακών συσκευών όταν απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων εντός του σχολείου.

Και μερικές ακόμη πληροφορίες: η Ελλάδα κατετάγη 10η μεταξύ 69 χωρών και οικονομιών αναφορικά με τους κινδύνους για την ασφάλεια στο σχολείο. Και 6η μεταξύ 80 χωρών και οικονομιών αναφορικά με τον χρόνο που απαιτείται για διάβασμα στο σπίτι – περίπου δύο ώρες ημερησίως. Μόνο ένα 37,9% των μαθητών, άλλωστε, φοιτά σε σχολεία με διαθέσιμη αίθουσα (ή αίθουσες) όπου μπορεί να κάνει τις εργασίες που έχει αναλάβει για το σπίτι.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Προηγούμενο Άρθρο

«Αν τον είχαν συλλάβει στο αυτόφωρο η 43χρονη θα ζούσε»-Αμετανόητος ο γυναικοκτόνος

Επόμενο Άρθρο

Φάρμακα: Ελλείψεις ξανά στην αγορά-Ταλαιπωρία για ασθενείς

Σχετικά Άρθρα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Βάρδα: Προχωρά η δημιουργία Στέγης διαβίωσης για άτομα με αναπηρία
Νέα

Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Οι άνθρωποι με αναπηρίες διεκδικούν ισότιμη μεταχείριση

3 Δεκεμβρίου 2025
ΠΥΡΓΟΣ: Συνεργεία της ΔΕΥΑΠ και του Δήμου αντιμετωπίζουν τα προβλήματα από την έντονη βροχόπτωση
Νέα

Σε ποιες περιοχές θα πέσει πολύ νερό για 48 ώρες – Η πρώτη εκτίμηση για τα Χριστούγεννα

3 Δεκεμβρίου 2025
Καιρός: Με συννεφιά η Παρασκευή – Δείτε που θα σημειωθούν καταιγίδες
Νέα

Από τα δυτικά ξεκινάει την Τετάρτη η νέα κακοκαιρία

2 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

5 Δεκεμβρίου 2025
Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα
Τοπικά, Πολιτισμός

Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα

5 Δεκεμβρίου 2025
Μ. Κατρίνης: Κοινή ευρωπαϊκή άμυνα – ασπίδα για τον Ελληνισμό Ελλάδας και Κύπρου
Τοπικά

M.Κατρίνης: Σε κίνδυνο η συνδεδεμένη ενίσχυση στους κτηνοτρόφους από ψηφιακά εμπόδια

5 Δεκεμβρίου 2025
Φιγαλεία: Παραδόθηκε η νέα γέφυρα στη Θέση «Νεροντριβάλα
Τοπικά

Φιγαλεία: Παραδόθηκε η νέα γέφυρα στη Θέση «Νεροντριβάλα

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Φάρμακα: Ελλείψεις ξανά στην αγορά-Ταλαιπωρία για ασθενείς

Φάρμακα: Ελλείψεις ξανά στην αγορά-Ταλαιπωρία για ασθενείς

Καβάσιλα: Τραυματισμένοι επιβάτες μετά από τροχαίο ανήμερα Πάσχα

Εργαζόμενοι Νοσοκομείο Πύργου: Τετράωρη στάση εργασίας την Παρασκευή και διαμαρτύρονται ενάντια στην κυβέρνηση

2ο Γυμνάσιο Πύργου: Διδακτική επίσκεψη σε μνημεία του Πύργου

2ο Γυμνάσιο Πύργου: Διδακτική επίσκεψη σε μνημεία του Πύργου

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος