Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Ένωση Μαρίνων Ελλάδος: Το Κατάκολο σημαντικό μέρος για επένδυση μαρίνας σκαφών-Τι δείχνει η μελέτη

1 Απριλίου 2025
Ένωση Μαρίνων Ελλάδος: Το Κατάκολο σημαντικό μέρος για επένδυση μαρίνας σκαφών-Τι δείχνει η μελέτη

Ν.Βέρρας

 

Η χώρα μας τα τελευταία τρία χρόνια αποτελεί τον προορισμό με τη μεγαλύτερη ζήτηση από όλες τις χώρες της Μεσογείου για μεγάλα και πολύ μεγάλα σκάφη αναψυχής και το ίδιο αναμένεται να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

Ωστόσο υστερεί σε μαρίνες και θέσεις ελλιμενισμού, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιοχές η ζήτηση να μην μπορεί να καλυφθεί και τα σκάφη να αναζητούν θέσεις σε μαρίνες χωρίς να βρίσκουν καθώς οι επενδύσεις καθυστερούν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος, ο Δήμος Πύργου με το Κατάκολο αποτελούν ένα σημαντικό μέρος για επένδυση στο τομέα των μαρίνων και του ελλιμενισμού πολυτελών σκαφών αναψυχής και μάλιστα αυτά τα στοιχεία λειτουργούν ως εργαλείο για πιθανές μελλοντικές επενδύσεις καθώς θα φτάσουν στα χέρια επιχειρηματιών και θα γνωρίζουν τα οφέλη του Κατακόλου σε μια τέτοια επένδυση. 

Είναι μια πολύ σημαντική κίνηση για το Κατάκολο καθώς αποδεικνύει την δυναμική της περιοχής στο τομέα αυτόν αλλά και μετά την επερχόμενη παραχώρηση σε ιδιώτη του λιμανιού ίσως είναι ευκαιρία να επενδυθεί και μια μαρίνα σκαφών που θα αποφέρει κέρδη στον τόπο. 

Παρά την ύπαρξη σημαντικού επενδυτικού ενδιαφέροντος, τα προβλήματα χωροθέτησης νέων μαρίνων εντάθηκαν από το 2019 και μετά λόγω της νέας νομοθεσίας, που αύξησε υπέρμετρα τον αριθμό των απαραίτητων γνωμοδοτήσεων. Σε συνδυασμό με την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού φαίνεται να αυξάνονται οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων.

Η χθεσινή εκδήλωση της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδος (ΕΜΑΕ) όπου παρουσιάσθηκε η μελέτη με τίτλο «Προτάσεις για την Ανάπτυξη Δικτύου Τουριστικών Λιμένων στην Ελλάδα» από τον Αναπληρωτή Καθηγητή στο Τμήμα Διαχείρισης Λιμένων & Ναυτιλίας του Εθνικού και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών κ. Γεώργιο Κ. Βαγγέλα την οποία συνυπογράφει ο καθηγητής στο Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστήμιο Πειραιώς κ. Θάνος Πάλλης, ήταν αποκαλυπτική, για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανάπτυξη νέων μαρίνων.

Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί δήμοι

Η μελέτη χαρακτηρίσθηκε από τους συμμετέχοντες στην ημερίδα ως ένα σημαντικό «εργαλείο» για την ανάπτυξη των μαρίνων καθώς εκτός από την αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης, στοχεύει στην χαρτογράφηση προτεινόμενων περιοχών της Ελλάδας για την ανάπτυξη νέων τουριστικών λιμένων και υποδομών με σκοπό την αύξηση των θέσεων ελλιμενισμού στη χώρα. Η μελέτη αξιολόγησε 60 Περιφερειακές Ενότητες και 191 Δήμους με κριτήρια όπως την ύπαρξη υγειονομικών υπηρεσιών, την επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας και ύδατος, τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, τις εγκαταστάσεις διαχείρισης απορριμμάτων την ύπαρξη χωροταξικών σχεδίων κ.λ.π..

Η μελέτη ξεχώρισε 40 δήμους που αξιολογήθηκαν ως πιο σημαντικοί για την ανάπτυξη μαρίνων

Όπως διευκρινίσθηκε στην παρουσίαση της μελέτης, από η μελέτη δεν έχει σκοπό να υποδείξει επακριβώς που να γίνουν μαρίνες αλλά να ενημερώσει τα ενδιαφερόμενα μέρη για τη σημαντικότητα και την ελκυστικότητα των Δήμων που διαθέτουν θαλάσσιο μέτωπο είτε έχουν μαρίνες είτε όχι, καθώς και την ανάγκη να αναπτυχθούν ακόμη περισσότερες θέσεις ελλιμενισμού στους Δήμους με την υψηλότερη βαθμολογία.

Ο Πρόεδρος της ΕΜΑΕ Σταύρος Κατσικάδης

Στην ημερίδα μίλησαν ακόμη ο Υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας ο οποίος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι το Υπουργείο στηρίζει την ανάπτυξη του θαλασσίου τουρισμού.

28 επενδυτικά σχέδια για μαρίνες

Στη συνέχεια η Υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη σημείωσε μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο μεγαλύτερο έργο που χρηματοδοτεί το Υπουργείο Τουρισμού με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 139 εκατ. Ευρώ, το οποίο αποσκοπεί στην αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων συνδυάζοντας την ψηφιοποίηση υπηρεσιών, τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος καθώς και την ενίσχυση της προσβασιμότητας και λειτουργικότητας των εγκαταστάσεων.

 

Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη

Ήδη έχουν εγκριθεί 28 επενδυτικά σχέδια με γεωγραφική διασπορά σε όλη την Ελλάδα, ενώ δρομολογείται η ανάπτυξη μιας ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας η οποία θα περιλαμβάνει:

• Εφαρμογή για την καταγραφή και διαχείριση του συνόλου των υποδομών του θαλάσσιου τουρισμού της χώρας.

• Σύστημα προβολής των λιμένων για το ευρύ κοινό, με δυνατότητα παραγωγής περιεχομένου και υποστήριξης του χρήστη με τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης.

Στη συζήτηση που ακολούθησε ο Υφυπουργός ναυτιλίας Στέφανος Γκίκας αναφέρθηκε στην «πρωτιά» της Κέρκυρας και σημείωσε επίσης ότι η ανάπτυξη δικτύου μαρίνων στην περιοχή, θα μπορούσε να φρενάρει την ροή θαλάσσιου τουρισμού προς ανταγωνιστικές χώρες, όπως είναι η Αλβανία, το Μαυροβούνιο, η Κροατία κ.α.

Η προστιθέμενη αξία των μαρίνων

Ο Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας (Ε.ΜΑ.Ε.) κ. Σταύρος Κατσικάδης εξήγησε μιλώντας στην ημερίδα ότι η προστιθέμενη αξία των μαρίνων είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς για κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού δημιουργούνται 6 άμεσες και 100 έμμεσες θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Ναυτιλιακών Ενώσεων, για κάθε 1 ευρώ που δαπανάται για τέλη ελλιμενισμού, επιπλέον 5 έως 10 ευρώ ξοδεύονται σε γενικές προμήθειες, καύσιμα, επισκευές, συντήρηση, φορολογία, μισθοδοσία και υπηρεσίες πρακτόρευσης. Η μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών με σκάφη στις μαρίνες είναι περίπου 5 φορές μεγαλύτερη από τη μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών του ξενοδοχειακού τουρισμού.

Σημειώνεται ότι στη χώρα μας λειτουργούν 104 τουριστικοί λιμένες (μαρίνες, καταφύγια, αγκυροβόλια, ξενοδοχειακοί λιμένες) με περίπου 16.500 θέσεις ελλιμενισμού. Επιπλέον περίπου 3.000 θέσεις ελλιμενισμού λειτουργούν σε Οργανισμούς και Ζώνες Λιμένων, ενώ για πρώτη φορά καταμετρήθηκαν περίπου 12.000 θέσεις διαχείμασης σε χώρους εναπόθεσης και parking σκαφών.

Ωστόσο εξετάζοντας τις θέσεις ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρα ακτογραμμής είναι εμφανής η καθυστέρηση της χώρας έναντι ανταγωνιστών καθώς έχουμε 1,10 θέσεις ελλιμενισμού ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής όταν η Κροατία έχει δείκτη 2,98 η Τουρκία 1,45, η Ισπανία 26,37 και η Ιταλία 22,92!

Η γραφειοκρατία εμπόδιο

Η καθυστέρηση στην ανάπτυξη μαρινων συνδέεται όπως προέκυψε από τις τοποθετήσεις όλων σχεδόν των ομιλητών με την έλλειψη κινήτρων και την αυξημένη γραφειοκρατία. «Είναι απαραίτητο να προχωρήσουμε σε θεσμικές παρεμβάσεις ώστε να δημιουργήσουμε ένα ευνοϊκό περιβάλλον για την προσέλκυση επενδύσεων. Γρήγορη αδειοδότηση, απλές διαδικασίες, λιγότερες Υπηρεσίες, Κεντρικός συντονισμός. Η πρόσφατη μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων χωρικού σχεδιασμού των τουριστικών λιμένων που βρίσκονται σε Οργανισμούς Λιμένων και ζώνες Λιμένων, από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας, σημαίνει την έναρξη μιας νέας εποχής για την χωροθέτηση και λειτουργία των μαρίνων και καταφυγίων που υπόκεινται στην νέα διάταξη. Ο σκοπός είναι να ανοίξει ο δρόμος για πιο γρήγορη αδειοδότηση και δημιουργία νέων θέσεων ελλιμενισμού σε λιμένες και λιμενικές ζώνες» επεσήμανε μεταξύ άλλων, ο κ. Κατσικάδης.

Πληροφορίες ΟΤ.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Αύξηση μισθού: Τι αλλάζει στους εργαζόμενους από σήμερα-Τι ισχύει με τις τριετίες

Επόμενο Άρθρο

Μ. Κατρίνης: Επικοινωνιακή φιέστα η επίσκεψη Δήμα στην Πατρών-Πύργου

Σχετικά Άρθρα

Ηλεία: Αγρότες έκλεισαν την Ε.Ο στο ύψος του Πύργου και των Λεχαινών
Τοπικά

Πατρών-Πύργου: Έκλεισαν τον κόμβο στον Πύργο και πάλι οι αγρότες Ηλείας

5 Δεκεμβρίου 2025
Στον πάτο της Ευρώπης η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας – Αρνητικοί οι οικονομικοί δείκτες
Τοπικά

Η Δ.Ελλάδα στο επίκεντρο: Ο χάρτης των έργων που αλλάζουν Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία & Ηλεία έως το 2027

5 Δεκεμβρίου 2025
Τοπικά

Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Το ωράριο καταστημάτων ενόψει Χριστουγέννων & Πρωτοχρονιάς

5 Δεκεμβρίου 2025
Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια
Τοπικά

Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια

5 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Τοπικά

Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Το ωράριο καταστημάτων ενόψει Χριστουγέννων & Πρωτοχρονιάς

5 Δεκεμβρίου 2025
Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια
Τοπικά

Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια

5 Δεκεμβρίου 2025
Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές
Ελλάδα, Πολιτική

Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές

5 Δεκεμβρίου 2025
Παρατείνεται το επίδομα θέρμανσης
Οικονομία, Ελλάδα

Επίδομα Θέρμανσης: Στις 23 Δεκεμβρίου η πληρωμή-Τα ποσά

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Μ. Κατρίνης: Κοινή ευρωπαϊκή άμυνα – ασπίδα για τον Ελληνισμό Ελλάδας και Κύπρου

Μ. Κατρίνης: Επικοινωνιακή φιέστα η επίσκεψη Δήμα στην Πατρών-Πύργου

Διον. Καλαματιανός: «Έρχεται νέο “ηλεκτροσόκ” στο ρεύμα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις»

Δ. Καλαματιανός για το Πάτρα-Πύργος: Η Ηλεία δεν ανέχεται άλλο να βρίσκεται στο περιθώριο

Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας: Προκρίθηκε στην τελική φάση του διαγωνισμού νεανικής επιχειρηματικότητας

Πρότυπο ΕΠΑ.Λ. Αμαλιάδας: Προκρίθηκε στην τελική φάση του διαγωνισμού νεανικής επιχειρηματικότητας

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος