Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Έρχονται νέες εξαγορές αλυσίδων σούπερ μάρκετ

16 Φεβρουαρίου 2025
Πληρώνουμε έως και 50% ακριβότερα, προϊόντα ίδιας μάρκας και ίδιας συσκευασίας

Στα χέρια όλο και λιγότερων μεγάλων αλυσίδων θα συγκεντρωθεί τα επόμενα χρόνια ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη διεργασίες για εξαγορές και συγχωνεύσεις, με αναμενόμενη το επόμενο διάστημα την εξαγορά της αλυσίδας “Κρητικός” από τον “Μασούτη”.

Μιλώντας στο περιθώριο της έκθεσης HORECA, ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Αριστοτέλης Παντελιάδης τόνισε ότι θα υπάρξει μεγαλύτερη συγκέντρωση στον κλάδο, χωρίς να αποκλείσει και το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά και η αλυσίδα METRO, την οποία διευθύνει.

Όπως είπε ο κ. Παντελιάδης, η ελληνική αγορά δεν είναι ακόμη συγκεντρωμένη, όπως στις ευρωπαϊκές χώρες και θα συνεχισθεί ο μετασχηματισμός της. Περιγράφοντας τις συνθήκες που διαμορφώνονται στον κλάδο, σημείωσε ότι καταγράφεται απότομη πτώση του πληθωρισμού, που θα συνεχισθεί και το 2025.

Αναλυτές εκτιμούν ότι σε συνθήκες κάμψης του πληθωρισμού, η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων γίνεται δυσκολότερη και αυτό θα εντείνει την πίεση σε μεσαίες και μικρές αλυσίδες, εξωθώντας τες σε συμφωνίες απορρόφησης από μεγαλύτερες, που διαθέτουν επαρκή χρηματοοικονομική ισχύ.

Στελέχη του κλάδου εξηγούν ότι πέρασε μια αρκετά μεγάλη περίοδο εξυγίανσης, με μεγάλες αλυσίδες να αλλάζουν χέρια λόγω των οικονομικών τους προβλημάτων. Σήμερα ο κλάδος έχει συγκεντρωθεί γύρω από τρεις μεγάλες αλυσίδες και υπάρχουν δυναμικές μεσαίες που προσπαθούν να επεκταθούν, αλλά και ορισμένες μεσαίες και μικρότερες που μπορεί να αντιμετωπίζουν πιέσεις από τον δανεισμό τους και να δυσκολεύονται να υλοποιήσουν επενδύσεις εκσυγχρονισμού και επέκτασης των δικτύων τους.

Τι διαπίστωσε η Επ. Ανταγωνισμού

 

Σύμφωνα με την τελευταία χαρτογράφηση της αγοράς από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, το 2021, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ διαθέτουν πάνω από το 50% των συνολικών καταστημάτων, αλλά μέσα από τα καταστήματά τους πραγματοποιείται πάνω από το 80% του συνολικού τζίρου του κλάδου.

Μετά την ολοκλήρωση μιας σειράς εξαγορών, οι δέκα μεγαλύτεροι Όμιλοι/ Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην αγορά της πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ το 2018, έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με το 2015. Στις τρεις πρώτες θέσεις, χωρίς να υπολογίζεται η Lidl, βρίσκονται οι αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και METRO.

Η αγορά βρίσκεται σε πορεία προς τη μεγαλύτερη συγκέντρωση, καθώς, όπως σημείωνε η Επ. Ανταγωνισμού, το 2014 οι πωλήσεις των δέκα μεγάλων αλυσίδων αντιστοιχούσαν στο 65% των συνολικών πωλήσεων της αγοράς, ενώ το 2018 το ποσοστό αυτό είχε αυξηθεί στο 74%.«Οι εξαγορές που πραγματοποιήθηκαν στην αγορά των ειδών σούπερ μάρκετ τα τελευταία έτη οδήγησαν, όπως είναι αναμενόμενο, στη συγκέντρωση του κλάδου», τονίζει η Επιτροπή.

Πριν ακόμη συγκεντρωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό η αγορά, η Επιτροπή διαπίστωνε ότι το επίπεδο τιμών στα τρόφιμα και αλκοολούχα ποτά είναι στην Ελλάδα υψηλότερο από την Ευρώπη:

«Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την παρούσα έρευνα παρουσιάζει ο δείκτης επιπέδου τιμών στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, τα οποία είναι και τα βασικά προϊόντα τα οποία διακινούνται από τις εταιρίες πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ. Ο δείκτης επιπέδου τιμών στα τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα το 2018 είναι ο υψηλότερος σε σχέση με τα άλλα κράτη – μέλη με αντίστοιχο δείκτη όγκου κατά κεφαλήν ΑΕΠ και διαμορφώθηκε σε επίπεδο κατά 5,9% υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Στην κατηγορία Τρόφιμα, ο δείκτης του επίπεδου τιμών ήταν 104,9% για την Ελλάδα (σ.σ.: δηλαδή 4,9% πάνω από τον μέσο όρο). O δείκτης επιπέδου τιμών για τις επιμέρους κατηγορίες που εμπίπτουν στην κατηγορία «Τρόφιμα» διαμορφώθηκαν ως εξής: Ψωμί και Δημητριακά (114,5%), Κρέας (91,5%), Ψάρι (107,1%), Γάλα, τυρί και αυγά (134,2%), Έλαια & λίπη (118,7%), Φρούτα, Λαχανικά, Πατάτες (82,7%) και Άλλα τρόφιμα (139,1%).

Έτσι, ενώ η Ελλάδα υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου, όσον αφορά τον δείκτη όγκου του κατά κεφαλήν ΑΕΠ, παρατηρούμε πως το επίπεδο τιμών στα τρόφιμα (με εξαίρεση τις κατηγορίες Φρούτα, Λαχανικά, Πατάτες και Κρέας) είναι αρκετά υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και στην περίπτωση της κατηγορίας Άλλα τρόφιμα φτάνει στο 139,1% του ευρωπαϊκού μέσου όρου».

Προηγούμενο Άρθρο

Τραγωδία στην Κύπρο: Πενταμελής οικογένεια κάηκε ζωντανή μέσα στο σπίτι της στη Λεμεσό

Επόμενο Άρθρο

ΑΣΕΠ: Αυτή είναι η επομένη μεγάλη προκήρυξη-Ποιες θέσεις ζητούνται

Σχετικά Άρθρα

ΑΑΔΕ: Ανακάλυψε φοροδιαφυγή €3,1 δισ. το 2024 – Οι «φτωχοί» κροίσοι, η «φάμπρικα» εικονικών τιμολογίων και οι χρυσές μπίζνες με τις ΙΚΕ
Επιχειρήσεις, Οικονομία, Φορολογικά

ΑΑΔΕ: Ανακάλυψε φοροδιαφυγή €3,1 δισ. το 2024 – Οι «φτωχοί» κροίσοι, η «φάμπρικα» εικονικών τιμολογίων και οι χρυσές μπίζνες με τις ΙΚΕ

18 Απριλίου 2025
Ραβασάκια από ΚΕΑΟ για αναγκαστικά μέτρα είσπραξης – Ηδη εστάλησαν 255.812 ατομικές ειδοποιήσεις.
Επιχειρήσεις, Οικονομία, Φορολογικά

Ραβασάκια από ΚΕΑΟ για αναγκαστικά μέτρα είσπραξης – Ηδη εστάλησαν 255.812 ατομικές ειδοποιήσεις.

18 Μαρτίου 2025
Φορολογικές δηλώσεις: Μέσα στο Μάρτιο ανοίγει η πλατφόρμα για έναρξη υποβολή τους
Επιχειρήσεις, Οικονομία, Φορολογικά

Επαγγελματίες & αγρότες: Τι αλλάζει φέτος στις φορολογικές δηλώσεις

13 Μαρτίου 2025
Βρεφονηπιακοί σταθμοί: Δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα για τα voucher
Επιχειρήσεις, Οικονομία, Φορολογικά

Τι αλλάζει σε βρεφικούς και παιδικούς σταθμούς

24 Φεβρουαρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία
Ελλάδα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία

5 Δεκεμβρίου 2025
Εργαζόμενοι Νοσοκομείου Αμαλιάδας:«Κινδυνεύει να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας!»
Τοπικά, Ελλάδα

Εργαζόμενοι Νοσοκομείου Αμαλιάδας:«Κινδυνεύει να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας!»

5 Δεκεμβρίου 2025
Μελομακάρονα: 26 συνταγές-ιδέες για όλα τα γούστα
Συνταγες

Μελομακάρονα: 26 συνταγές-ιδέες για όλα τα γούστα

4 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας
Τοπικά

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας

4 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
ΑΣΕΠ: Προκήρυξη για 4.276 θέσεις εργασίας – Όλες οι λεπτομέρειες

ΑΣΕΠ: Αυτή είναι η επομένη μεγάλη προκήρυξη-Ποιες θέσεις ζητούνται

Εθνική Τράπεζα: Κλείνει το κατάστημα Γαστούνης και άλλα  καταστήματα μέσα στον Νοέμβριο

Τέλος στα γκισέ βάζει η Εθνική Τράπεζα

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος