Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Έρχεται αντικατάσταση παλαιών οχημάτων για ιδιώτες & επαγγελματίες

9 Ιουλίου 2025
Δίπλωμα οδήγησης: Απέχουν οι εξεταστές -30.000 νέοι οδηγοί δεν μπορούν να δώσουν εξετάσεις!
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ανέρχεται στα 17 έτη, έναντι 12 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ για τα φορτηγά η εικόνα είναι ακόμη πιο ανησυχητική, με μέση ηλικία τα 22,7 έτη, έναντι περίπου 14 στην ΕΕ.
Η αντικατάσταση του γηρασμένου στόλου αυτοκινήτων στη χώρα βρίσκεται στον πυρήνα της βασικής δράσης του Κλιματικού και Κοινωνικού Σχεδίου (ΚΚΣ), το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Η πρωτοβουλία στοχεύει αφενός στη στήριξη των μεταφορικά ευάλωτων πολιτών και επιχειρήσεων και αφετέρου στην ευρύτερη μετάβαση προς μία πιο πράσινη και βιώσιμη κινητικότητα.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ανέρχεται στα 17 έτη, έναντι 12 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ για τα φορτηγά η εικόνα είναι ακόμη πιο ανησυχητική, με μέση ηλικία τα 22,7 έτη, έναντι περίπου 14 στην ΕΕ.

Στο επίκεντρο της υπό διαμόρφωση στρατηγικής βρίσκεται ένα στοχευμένο σχήμα ανανέωσης, που θα βασιστεί στην αντικατάσταση των παλαιών, συμβατικών οχημάτων με νέα, χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών, κυρίως μέσω προγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης και χρηματοδοτικών εργαλείων.

Η ένταξη των ενδιαφερόμενων στο πρόγραμμα θα βασίζεται σε οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια. Το κόστος αντικατάστασης παλαιού οχήματος εκτιμάται στις 30.000 ευρώ και θα χρηματοδοτείται με δάνειο δεκαετούς διάρκειας. Με βάση αυτή τη συνθήκη, υπολογίζεται πως ένα νοικοκυριό θα πρέπει να διαθέτει τουλάχιστον 25.000 ευρώ ετησίως ως διαθέσιμο εισόδημα για να ανταποκριθεί στο κόστος. Ωστόσο, το όριο αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με τη σύνθεση του νοικοκυριού, την οικογενειακή κατάσταση και τη γεωγραφική του θέση.

Έτσι, νοικοκυριά που ζουν σε απομακρυσμένες, νησιωτικές ή ορεινές περιοχές, καθώς και οικογένειες με παιδιά, άτομα με αναπηρία, ηλικιωμένοι και φοιτητές με χαμηλό εισόδημα θα λαμβάνουν προσαυξήσεις στο όριο επιλεξιμότητας, που μπορεί να φτάσει έως τα 30.000 ευρώ. Ενδεικτικά, σε οικογένειες με παιδιά, το όριο των 25.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 1.000 έως 1.500 ευρώ ανά παιδί.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΚΚΣ, περίπου 1,5 εκατομμύριο νοικοκυριά στην Ελλάδα εμπίπτουν στην κατηγορία των ενεργειακά ή/και μεταφορικά ευάλωτων, γεγονός που καθιστά επιτακτική την υλοποίηση ενός πολυδιάστατου σχεδίου υποστήριξης και ενίσχυσης, με προσαρμοσμένα εργαλεία και παρεμβάσεις που απαντούν στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών.

Ακολουθούν παραδείγματα στη βάση των όσων έχει θέσει σε διαβούλευση η κυβέρνηση, χωρίς να σημαίνει πως θα ισχύσουν πλήρως στην πράξη:

Παραδείγματα

Μια τρίτεκνη οικογένεια που διαμένει σε νησί του Αιγαίου και διαθέτει ετήσιο εισόδημα 28.000 ευρώ χρησιμοποιεί καθημερινά ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο 20 ετών για τις μετακινήσεις των παιδιών στο σχολείο και τις βασικές ανάγκες. Βάσει του Κλιματικού και Κοινωνικού Σχεδίου, η οικογένεια θεωρείται μεταφορικά ευάλωτη λόγω γεωγραφικής θέσης και οικογενειακής κατάστασης. Το όριο επιλεξιμότητας των 25.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 1.500 ευρώ για κάθε παιδί, φτάνοντας τις 29.500 ευρώ. Έτσι, πληροί τα κριτήρια για επιδότηση αντικατάστασης του παλαιού οχήματος με νέο, μηδενικών εκπομπών, αλλά και για ενίσχυση στην κάλυψη μέρους των εξόδων φόρτισης.

Ένας αυτοαπασχολούμενος επαγγελματίας που διατηρεί πολύ μικρή επιχείρηση, π.χ. ελαιοχρωματιστής, χρησιμοποιεί καθημερινά ένα φορτηγάκι 23 ετών για να μεταφέρει εργαλεία και υλικά σε πελάτες σε ημιαστικές περιοχές. Το ετήσιο καθαρό εισόδημά του ανέρχεται σε 24.000 ευρώ. Σύμφωνα με το ΚΚΣ, η επιχείρησή του εντάσσεται στις μεταφορικά ευάλωτες επαγγελματικές κατηγορίες που επιτελούν ουσιαστικό μεταφορικό έργο. Δικαιούται στήριξη για την αγορά ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος και ενίσχυση για δημιουργία υποδομής φόρτισης, ενώ προβλέπεται και η δυνατότητα χρηματοδότησης μέσω δανείου με κρατική εγγύηση.

Ένας ηλικιωμένος συνταξιούχος που διαμένει μόνος σε ορεινό χωριό της Ηπείρου έχει στη διάθεσή του ένα βενζινοκίνητο όχημα 21 ετών, το οποίο χρησιμοποιεί σποραδικά για πρόσβαση σε υπηρεσίες και είδη πρώτης ανάγκης. Με ετήσιο εισόδημα 17.000 ευρώ, ο ηλικιωμένος χαρακτηρίζεται μεταφορικά ευάλωτος λόγω χαμηλού εισοδήματος και γεωγραφικής απομόνωσης. Το ΚΚΣ του παρέχει τη δυνατότητα επιδότησης για αγορά μικρού ηλεκτρικού οχήματος, ενώ εναλλακτικά μπορεί να ενταχθεί σε προγράμματα κοινόχρηστων ηλεκτρικών οχημάτων, εφόσον αυτά προβλέπονται σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης.

Μια φοιτήτρια στην Αθήνα, της οποίας η οικογένεια έχει συνολικό εισόδημα κάτω από 20.000 ευρώ, αντιμετωπίζει δυσκολίες στην καθημερινή της μετακίνηση με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Εφόσον πληροί τα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια, μπορεί να υποστηριχθεί μέσω του ΚΚΣ για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου ή σκούτερ, προκειμένου να αποκτήσει μία οικονομική και βιώσιμη λύση για τις σπουδές και τις ανάγκες της καθημερινότητάς της.

 

dnews.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Επιχειρήσεις: Αυξάνεται στα 1.000 ευρώ το όριο πληρωμών με Iris

Επόμενο Άρθρο

Ομολόγησε η Ειρήνη Μουρτζούκου τις δολοφονίες τριών βρεφών και της αδερφής της: «Θέλω να τα βγάλω από μέσα μου, δεν αντέχω άλλο»

Σχετικά Άρθρα

Πανάκριβα και τα ψάρια-Βουλιάζει η αγορά αφού μειώθηκε η κατανάλωση
Οικονομία, Ελλάδα

Πανάκριβα και τα ψάρια-Βουλιάζει η αγορά αφού μειώθηκε η κατανάλωση

4 Δεκεμβρίου 2025
Ενοίκια: Έρχεται η ηλεκτρονική καταβολή-Τι αλλάζει
Οικονομία, Ελλάδα

Ενοίκια: Από 1/1/ 2026 υποχρεωτική η πληρωμή μέσω τράπεζας

4 Δεκεμβρίου 2025
Οι αστοχίες της ελληνικής οικονομίας – Τι λέει η Κομισιόν
Οικονομία, Ελλάδα

Πραγματικό εισόδημα Ελλήνων: Παραμένει 15% χαμηλότερο από το 2009

4 Δεκεμβρίου 2025
Το ελληνικό ελαιόλαδο μελετάται στα πανεπιστήμια Yale, Auburn και Τemple για τις προστατευτικές του ιδιότητες στο Αλτσχάιμερ
Οικονομία, Ελλάδα

Ελαιοκομικό Μητρώο: Yποχρεωτικό ακόμη και αν δεν μαζέψατε ελιές-Ποια η διαδικασία

3 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Το μυστικό που προλαμβάνει την άνοια και αναζωογονεί τον εγκέφαλο
Υγεία

Άνοια: «Αόρατοι» ασθενείς οι φροντιστές που εξίσου χρειάζονται στήριξη

4 Δεκεμβρίου 2025
Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)
Αθλητικά

Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)

4 Δεκεμβρίου 2025
Μαρία Καρυστιανού για Άγνωστο Στρατιώτη: Tο μνημείο παραδίδεται στα περιστέρια και στα κινητά των τουριστών – Θα γράψουμε τα ονόματα των παιδιών μας με το αίμα μας
ΤΕΜΠΗ

Καρυστιανού: ΟΠΕΚΕΠΕ & Τέμπη έχουν κοινή ρίζα το Άρθρο 86 – Καταγγελία στο ευρωκοινοβούλιο

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Ομολόγησε η Ειρήνη Μουρτζούκου τις δολοφονίες τριών βρεφών και της αδερφής της: «Θέλω να τα βγάλω από μέσα μου, δεν αντέχω άλλο»

Ομολόγησε η Ειρήνη Μουρτζούκου τις δολοφονίες τριών βρεφών και της αδερφής της: «Θέλω να τα βγάλω από μέσα μου, δεν αντέχω άλλο»

Ηλεία: Πατέρας αρνητής απείλησε ότι θα σκοτώσει διευθύντρια σχολείου με καραμπίνα

Κρέστενα: Τσακώθηκαν, έβγαλε την καραμπίνα και τον πυροβόλησε

Δ. Ελλάδα: Συνεχείς οι έλεγχοι για κράνη σε οδηγούς δίκυκλων -Βροχή τα πρόστιμα

Δ. Ελλάδα: Συνεχείς οι έλεγχοι για κράνη σε οδηγούς δίκυκλων -Βροχή τα πρόστιμα

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος