Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Γέφυρα Ρίου: Την αντέχει η τσέπη μας; Αυξήσεις δυσβάσταχτες

14 Μαΐου 2023
Γέφυρα Ρίου: Την αντέχει η τσέπη μας; Αυξήσεις δυσβάσταχτες

Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου ξεκίνησε ως ένα έργο ανάσα για την περιοχή, ιδίως στο σκέλος της ανακούφισης των καθημερινών χρηστών της οι οποίοι αναγκάζονταν να δαπανούν απεριόριστο χρόνο για να μετακινηθούν από το Ρίο στο Αντίρριο προκειμένου να εργαστούν ένθεν κακείθεν, αλλά φαίνεται ότι κατέληξε σε μεγάλο βραχνά και σε δυσβάσταχτο, κόστος διελεύσεων.

Μια διέλευση ενός απλού χρήστη μετ΄ επιστροφή συνεπάγεται σήμερα 27,4 ευρώ  ευρώ ενώ για τους συχνούς χρήστες, τους βασικούς δηλαδή «χρηματοδότες» της Γέφυρας, τα πράγματα φαίνεται ότι είναι πολύ πιο επώδυνα.

Εργαζόμενοι σε δημόσιες υπηρεσίες και στον ιδιωτικό τομέα, έχουν βρεθεί από τον Απρίλιο προ μιας κατάστασης που τους εξοντώνει παρά τους διευκολύνει οικονομικά με τις αυξήσεις να κρύβονται κάτω από δήθεν ευνοϊκές ρυθμίσεις διέλευσης.

Πρόκειται για πολίτες οι οποίοι επί 20 και πλέον χρόνια διέρχονται από τη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου για να μεταβούν στον χώρο εργασίας τους επωμιζόμενοι το οικονομικό «βάρος» που αγγίζει σε αρκετές περιπτώσεις και το 1/3 του μισθού τους, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για τα οικονομικά τους.

Όλα ξεκίνησαν όταν η διοίκηση της ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, αποφάσισε να αυξήσει από τις αρχές του 2023 το κόστος του “e-pass” (της κάρτας των μονίμων χρηστών). Η εταιρεία, ανέβασε συγκεκριμένα το ποσό σε 295 ευρώ το μήνα για 44 διελεύσεις (για όσους εργάζονται 22 ημέρες), ενώ μέχρι και το τέλος του 2022 το μηνιαίο κόστος του e-pass ήταν 242 ευρώ για 44 διελεύσεις (ήδη πολύ υψηλό).

Ήταν τότε που η τοπική κοινωνία και οι Φορείς αντέδρασαν έντονα με αποτέλεσμα να «τραβήξει αυτί» το αρμόδιο υπουργείο στη διοίκηση της Γέφυρας και αυτή να υποχρεωθεί να δεσμευτεί ότι θα πάρει πίσω την αύξηση και θα επιστρέφει την επιβάρυνση που προκάλεσε στους εργαζόμενους  με τρόπο μεταβατικό, καθώς επρόκειτο να καθιερώσει νέο σύστημα διελεύσεων από την 1η Απριλίου.

Τι έκανε όμως επί της ουσίας από τις αρχές του Απρίλη η Γέφυρα την οποία «χρυσοπληρώνουμε» άπαντες για τις διελεύσεις μας;

Έφτιαξε ένα νέο “e-pass”, το eργασία-pass το οποίο φέρεται να έχει  κόστος 232 ευρώ για 44 διελεύσεις αλλά κρύβει τις αυξήσεις (έως και 57 ευρώ ανά μήνα) αλλού.

Έγινε με λίγα λόγια «μείωση», που είναι αύξηση και παρουσιάστηκε ως διευκόλυνση προς όφελος των μονίμων χρηστών!
Και αυτό γιατί το νέο pass που διαθέτει η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ στους μόνιμους χρήστες της εφαρμόζει με διαφορετικό τρόπο τις χρεώσεις των διελεύσεων σε σχέση με το προηγούμενο.
Το προηγούμενο σύστημα είχε κλιμακωτή χρέωση. Οι πέντε πρώτες διελεύσεις είχαν η καθεμία κόστος 10,60 ευρώ, οι επόμενες πέντε 6,55 ευρώ, η 11η έως την 15η κόστιζε 5,03 ευρώ η μία, ενώ μετά τις 16 η χρέωση ήταν 4,54 ευρώ.

Έτσι προέκυπτε η μηνιαία χρέωση των 242,56 ευρώ για 44 διελεύσεις το μήνα. Όσοι εργάζονταν περισσότερες των 22 ημερών το μήνα, πλήρωναν για κάθε μία από πλέον των 44 διέλευση, το ποσό των 4,54 ευρώ. Και επίσης, ο κάθε εργαζόμενος πλήρωνε ανάλογα με τις διελεύσεις, άρα εάν περνούσε λιγότερες από 44 φορές, χρεωνόταν ανάλογα με αυτές.

Το παλιό σύστημα ως προς τη χρέωση είχε συγκεκριμένα ως εξής:

Διελεύσεις 1-5: 10,60€ ανά διέλευση

Διελεύσεις 6-10: 6,55€ ανά διέλευση

Διελεύσεις 11-15: 5,03€ ανά διέλευση

Διελεύσεις 16+ : 4,54 ανά διέλευση

Με το e-ργασία pass από 1η Απριλίου ισχύουν τα εξής:

Διελεύσεις 1-17: 13,70€

Διελεύσεις 18-44: 0

Διελεύσεις 45+ : 13,70€

Με το νέο σύστημα αλλάζει δηλαδή ο τρόπος χρέωσης, καθώς καταργούνται και η κλιμάκωση και οι χαμηλές τιμές από έναν αριθμό διελεύσεων και μετά, όπως ήταν με την προηγούμενη κατάσταση.

Η τιμή του “e-pass” μειώνεται  μεν από 242,56 σε 232,90 ευρώ για 44 διελεύσεις, αλλά εφαρμόζεται η εξής μέθοδος: Οι πρώτες 17 διελεύσεις χρεώνονται 13,70 ευρώ η κάθε μία, άρα με 17 περάσματα συμπληρώνεται το ποσό των 232,90 ευρώ.

Τις διελεύσεις από τη 18η έως και την 44η διέλευση η ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ τις αναφέρει ως  «δωρεάν». Έτσι ένας εργαζόμενος που θα κάνει ακριβώς 44 διελεύσεις, έχει πράγματι μία μείωση περίπου 10 ευρώ. Αλλά η μείωση προκύπτει στην ουσιαστικά μόνο εάν κάνει το συγκεκριμένο αριθμό διελεύσεων. Ούτε περισσότερες, ούτε λιγότερες.

Διότι σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, προκύπτουν αυξήσεις.

Εάν κάποιος π.χ. κάνει περισσότερες από 44 διελεύσεις, θα χρεώνεται πλέον για κάθε μία από αυτές 13,70 ευρώ και όχι 4,54 ευρώ όπως ήταν πριν. Εργαζόμενος για παράδειγμα 25 ημερών το μήνα θα κάνει 50 διελεύσεις. Πλήρωνε 242,56 για τις πρώτες 44 και για τις υπόλοιπες έξι, ένα επιπλέον ποσό 27,24 ευρώ, άρα το συνολικό κόστος έφτανε στα 269,80. Τώρα, θα πληρώσει την κάρτα των 232,90 ευρώ για τις 44 πρώτες διελεύσεις και άλλα 82,20 για τις επόμενες έξι. Άρα το συνολικό κόστος φτάνει στα 315,10 ευρώ.

Επίσης, με το παλαιό σύστημα, η χρέωση γινόταν ανά διέλευση και ανάλογα με την κλιμάκωση, που προβλεπόταν. Εάν έναν άνθρωπος έκανε 30 διελεύσεις για παράδειγμα (δούλευε εκείνο το μήνα 15 μέρες δηλαδή, για τους όποιους λόγους), θα χρεωνόταν ως εξής: Για τις πρώτες 5, θα είχε 53 ευρώ (10,6 η καθεμία), οι επόμενες πέντε θα χρεώνονταν 32,75 (6,55 η καθεμία), οι άλλες πέντε 25,15 ευρώ (5,03 η καθεμία). Για τις διελεύσεις από τη 16η έως την 30η, η χρέωση ήταν 4,54 για την καθεμία, ήτοι 68,10 ευρώ. Το συνολικό κόστος θα έφτανε δηλαδή στα 179 ευρώ, ενώ τώρα θα πληρώσει 232,90 αφού η κάθε διέλευση, από την πρώτη κιόλας, χρεώνεται 13,70 και έτσι το ποσό της νέας κάρτας φεύγει με τις πρώτες 17 διελεύσεις. Απλά θα βαφτιστούν οι επόμενες 13 «δωρεάν», αλλά στην πραγματικότητα θα πληρώσει παραπάνω 53 ευρώ!

Υπάρχει κοινωνική πολιτική στη Γέφυρα; Λειτουργεί άραγε ως αναπτυξιακό έργο για την περιοχή ή ως «εισπράκτορας»;

Ακούει την τοπική κοινωνία; Και τελικά, την αντέχει τη Γέφυρα η τσέπη μας ή καταλήγει είδος πολυτελείας; Είναι πολλά τα ερωτηματικά.

Μήπως τώρα προεκλογικά οι υποψήφιοι βουλευτές και αυτοδιοικητικοί θα έπρεπε να ασχοληθούν με αυτό το θέμα που αφορά επι της ουσίας τους πολίτες;

Προηγούμενο Άρθρο

Δημοσκόπηση: Σε χειρότερη κατάσταση τα νοικοκυριά σήμερα σε σχέση με 4 χρόνια πριν

Επόμενο Άρθρο

ΠΑΟ Βάρδας: Αποτελέσματα 1ης μέρας μπαράζ ανόδου στη Γ’ Εθνική – Όλη η εικόνα και η συνέχεια

Σχετικά Άρθρα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Δήμος Πύργου: Αλλάζουν οι αντικειμενικές ακινήτων αλλά όχι αναδρομικά λέει το Υπουργείο
Οικονομία

Πώς και πότε μπορείτε να λάβετε επιδότηση για ανακαίνιση ακινήτων

4 Δεκεμβρίου 2025
Eurostat: Άλμα του πληθωρισμού στο 2,9% τον Νοέμβριο στην Ελλάδα
Οικονομία

Eurostat: Άλμα του πληθωρισμού στο 2,9% τον Νοέμβριο στην Ελλάδα

4 Δεκεμβρίου 2025
Βάρδα: Προχωρά η δημιουργία Στέγης διαβίωσης για άτομα με αναπηρία
Νέα

Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Οι άνθρωποι με αναπηρίες διεκδικούν ισότιμη μεταχείριση

3 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Στην Αθήνα σήμερα οι ηγέτες των Βαλκανίων: Τα πρόσωπα, τα μηνύματα και η ατζέντα
Ελλάδα, Πολιτική

Mαξίμου σε συναγερμό-Κάνει τον Τσίπρα κύριο αντίπαλο του Μητσοτάκη

5 Δεκεμβρίου 2025
Στην Ολυμπία το 31ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας 6-7/12
Τοπικά, Πολιτισμός

Στην Ολυμπία το 31ο Διεθνές Συνέδριο Φιλοσοφίας 6-7/12

5 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
ΠΑΟ Βάρδας: Αποτελέσματα 1ης μέρας μπαράζ ανόδου στη Γ’ Εθνική – Όλη η εικόνα και η συνέχεια

ΠΑΟ Βάρδας: Αποτελέσματα 1ης μέρας μπαράζ ανόδου στη Γ' Εθνική – Όλη η εικόνα και η συνέχεια

Έρχεται λιτότητα μετά τις κάλπες-Η Ευρώπη πιέζει

Έρχεται λιτότητα μετά τις κάλπες-Η Ευρώπη πιέζει

Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας

Το ανέκδοτο της ημέρας

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος