Ακολουθήστε μας:
Κυριακή, 22 Ιουνίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Γερασμένα και με προβλήματα τα Canadair-Πρόκειται για μουσειακά εκθέματα

26 Ιουλίου 2023
Γερασμένα και με προβλήματα τα Canadair-Πρόκειται για μουσειακά εκθέματα

Μισόν αιώνα ζωής και χιλιάδες ώρες πτήσης σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες μετρούν τα παλαιότερα Canadair, τα οποία εξακολουθεί να διατηρεί στον στόλο της η Ελλάδα για τις ανάγκες της πυρόσβεσης δεδομένου ότι ο αριθμός των νεότερων αεροσκαφών δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες της αντιπυρικής περιόδου.

Γηρασμένος ο στόλος των Canadair

 

 

Το κρίσιμο ζήτημα του ιδιαιτέρως γηρασμένου στόλου αυτού του τύπου των αεροσκαφών ήρθε για ακόμα μία φορά στη δημοσιότητα με τον πλέον τραγικό τροπο εξαιτίας του περιστατικού της συντριβής ενός εκ των παλαιότερων απ΄αυτά CL-215 κατά τη διάρκεια επιχειρήσεων κατάσβεσης στην Κάρυστο που οδήγησε στο θάνατο τους δύο χειριστές του.

Αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που Canadair συντρίβεται και πιλότοι βρίσκουν τραγικό θάνατο κατά την ώρα του καθήκοντος. Τραγική σύμπτωση είναι το γεγονός ότι σε κοντινή περιοχή από το σημερινό δυστύχημα, δύο άλλοι πιλότοι είχαν σκοτωθεί κατά τη συντριβή ενός Καναντέρ το 2007, μία από τις χειρότερες χρονιές από πλευράς πυρκαγιών, με δεκάδες νεκρούς στην Ηλεία. Το αεροσκάφος τότε είχε καταπέσει στην περιοχή των Νέων Στύρων Ευβοίας, στα τέλη Ιουλίου και πάλι σε μεσημβρινή ώρα.

Σήμερα στο μίγμα του στόλου στην αεροπυρόσβεση συμμετέχουν συνολικά 18 Canadair. Από αυτά, τα 11 είναι τα παλαιότερου τύπου CL-215, ενώ τα 7 είναι πιο σύγχρονα CL-415. Ωστόσο αν και από την 1η Μαΐου που εκκινεί η αντιπυρική περίοδος θα έπρεπε να είναι έτοιμα να ριχτούν στη μάχη με τις φλόγες και τα 18, τελικώς όπως επισημαίνουν αεροπορικές πηγές ethnos.gr, αυτή τη στιγμή σε πτητική ενέργεια είναι συνολικά 13.

Κι αυτό διότι από τα 11 παλαιότερα Canadair, ουσιαστικά πετούν τα 8 και αυτά εμφανίζουν συνεχώς βλάβες, ενώ έχουν και σημαντικούς περιορισμούς στην κίνησή τους που σχετίζονται με τη θερμοκρασία δεδομένου ότι τα CL-215 λόγω της ηλικίας τους δεν μπορούν να πετάξουν όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου.

Σε ό,τι αφορά τα πιο καινούρια Canadair που διαθέτει η Ελλάδα, από τα 7 νεότερα, τα CL-415, αυτή τη στιγμή πετούν τα 5, καθώς το ένα βρίσκεται για επιθεώρηση εργοστασιακού επιπέδου στη Γαλλία και ένα βρίσκεται επίσης για επιθεώρηση στην 113 ΠΜ. Ωστόσο και αυτά μετρύν ήδη περίπου 24 χρόνια ζωής καθώς επίσημα στην Πολεμική Αεροπορία εντάχθηκαν το 1999. Αντιθέτως τα παλαιότερου τύπου κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του ΄70 και έκτοτε δεν έχουν σταματήσει να πετούν.

Στο σημείο αυτό θα πρεπει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα δεν είναι η μοναδική χώρα, στην οποία εξακολουθούν να επιχειρούν Καναντέρ παλαιότερης γενιάς. Ωστόσο, όπως εξηγούν έμπειρες πηγές κοντά στην υπόθεση, σε χώρες όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία που συνεχίζουν να τα διατηρούν στους στόλους τους, έχουν προηγηθεί δομικές ανακατασκευές και κυρίως αλλαγή του κινητήρα που θεωρείται η καρδιά του αεροσκάφους. Αντιθέτως στη χώρα μας εξακολουθούν να επιχειρούν χωρίς να έχει προηγηθεί τέτοιου τύπου δομικη ανακατασκευή με τους κινητήρες που διέθεταν από την κατασκευή τους: «Είναι φορτωμένα σε ώρες πτήσεις όσο δεν πάει. Πρόκειται στην πραγματικότητα για μουσειακά εκθέματα», λένε οι ίδιες πηγες ethnos.gr.

Η ηλικία των Canadair και τα συχνά προβλήματα που αυτά βγάζουν είναι και ο λόγος που στους αεροπορικούς κύκλους υπό τον τύπο του ανεκδότου, θα ακούσει κανείς συχνά τη φράση: «δίνεται διαταγη για 5 Canadair, βάζουν μπροστά τα 4, τροχοδρομούν τα 3, απογειώνονται τα 2 και το 1 επιστρέφει με βλάβη»…

Στο μεταξύ παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε εν μέσω αντιπυρικής περιόδου και με δεκάδες φωτιές καθημερινά σε εξέλιξη, υπάρχουν καταγγελίες ότι η ηγεσία αποφάσισε τη μετάθεση 10 μηχανικών (μηχανοσυνθετών) από τα Καναντέρ σε άλλες θέσεις και μάλιστα εν αγνοία τους, με την απόφαση αυτή να προκαλεί ερωτηματικά χωρίς κανείς να απαντά ποιους στόχους εξυπηρετεί αυτό το σχέδιο. Το θέμα αποκάλυψε την Τρίτη η ιστοσελίδα armyvoice.gr επισημαίνοντας ότι ενώ μαίνονται οι πυρκαγιές και την Ελλάδα συνδράμουν και άλλες χωρες με εναέρια μέσα, πάνω από δέκα μηχανικοί που υποστηρίζουν τα Canadair μετατίθενται παρά τη θέλησή τους.

Ορισμένοι μαλιστα από τους υπό μετάθεση μηχανικούς είναι βραβευμένοι στο παρελθόν ακριβώς για το αντικείμενό τους.

Την ίδια στιγμή προβληματισμό προκαλούν και οι αλλαγές που έχουν προκύψει τα τελευταία 3 – 4 χρόνια και αφορούν τη συντήρηση των νεότερων Καναντέρ. Σύμφωνα με τις ίδιες αεροπορικές πηγές, ενώ έως τότε η συντήρηση των πιο σύγχρονων αεροσκαφών γινόταν από τους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας στη Θεσσαλονίκη (113 ΠΜ) με μηδενικό κόστος, τα τελευταία χρόνια τα 4 από τα 7 δίνονται σε εργοστασιακούς φορείς. Ετσι, πλέον τα 2 συντηρούντα στη Γαλλία, τα 2 στην ΕΑΒ και μόνο τα 3 παραμένουν για συντήρηση στην 113 ΠΜ. Οσοι γνωρίζουν τα πράγματα μάλιστα επισημαίνουν ότι στη μεγάλη χειμερινή συντήρηση των αεροσκαφών, τα Καναντέρ σχεδόν «διαλύονται», γίνονται αφαλατώσεις και συντηρηση και επανασυναρμολογούνται, διαδικασία που στην αγορά στοιχίζει περί τα 500.000 ευρώ ανά αεροσκάφος.

Ερωτήσεις στη Βουλή

Ειδικά για το ζήτημα της συντήρησης των Canadair στη Γαλλία, τον περασμένο Μάρτιο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαν καταθέσει ερώτηση στη Βουλή, στην οποία ανέφεραν ότι η εταιρία που ανέλαβε αυτό το έργο «έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν για πολύ σοβαρά σφάλματα στη συντήρηση Canadair CL 415. Τον Αύγουστο του το 2016 στη βάση Ajaccio στην Κορσική είχε γίνει σοβαρό περιστατικό με ένα CL 415. Τότε, το πόρισμα της BEAD Air (είναι ο επίσημος φορέας του γαλλικού κράτους για τη διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων) ανέφερε ότι: «Τα σφάλματα που παρατηρήθηκαν στη δοκό στήριξης υπογραμμίζουν τις σοβαρές αστοχίες συντήρησης που εντόπισε η BEAD Air, γεγονός που θέτει υπό αμφισβήτηση τη Sabena Technics ως σώμα MCO (Maintien en Condition Operationnelle) και τον υπεργολάβο από το 2007 Hydrep».

Τότε η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία είχε απαντήσει ότι με την παρουσία πολυπληθούς κλιμακίου εξειδικευμένων τεχνικών στην 112ΠΜ, εντός της τρέχουσας περιόδου Χειμερινής Συντήρησης (ΧΣ) Πυροσβεστικών Α/Φ, η ΕΑΒ έχει ήδη ολοκληρώσει επιτυχώς τις εργασίες εργοστασιακής συντήρησης επί 1 Α/Φ CL-215 (S/N 1045) και 1 Α/Φ CL-415 (S/N 2054), τα οποία έχουν αποδοθεί στην ΠΑ. Προσέθετε ότι «επί του παρόντος εξελίσσονται εργασίες εργοστασιακής συντήρησης επί 4 Α/Φ CL-215 (S/N’s 1073, 1055, 1069 & 1110), τα οποία αναμένεται να αποδοθούν σταδιακά εντός του επόμενου τριμήνου».

 

ethnos.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Λαϊκή Συσπείρωση Ήλιδας: Παρουσίασε τους υποψήφιους για τις αυτοδιοικητικές εκλογές

Επόμενο Άρθρο

Μέχρι σήμερα ο καύσωνας – Αλλάζει το σκηνικό με μπουρίνια και χαλάζι

Σχετικά Άρθρα

Επίδομα: Τα Χριστούγεννα 100 έως 200 ευρώ για συνταξιούχους και ευάλωτες ομάδες
Νέα

Δ.Ελλάδα: Πως εμπλέκεται γνωστός influencer σε κύκλωμα με αναπηρικά επιδόματα

21 Ιουνίου 2025
Πάτρα: Κλιμακώνεται η απεργία στα πλοία-Σύγκρουση Ναυτών με Ακτοπλόους
Νέα

Πάτρα: Κλιμακώνεται η απεργία στα πλοία-Σύγκρουση Ναυτών με Ακτοπλόους

20 Ιουνίου 2025
Μεταφέρονται συστήματα Patriot στην Σούδα: Τι αποφασίστηκε στο ελληνικό Πεντάγωνο
Νέα

Μεταφέρονται συστήματα Patriot στην Σούδα: Τι αποφασίστηκε στο ελληνικό Πεντάγωνο

19 Ιουνίου 2025
Σοκ στην Ακτοπλοΐα: Πόσο ακριβαίνουν τα εισιτήρια στα πλοία – Στα ύψη το κόστος καυσίμων
Νέα

Λιμάνι Πάτρας: Συνεχίζεται η απεργία – “Δεμένα” τα πλοία

19 Ιουνίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Βασίλης Παπαδόπουλος: «Να μην εξαιρεθεί ο Νομός Ηλείας από το Μέτρο 23 του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης»
Ελλάδα

Βασίλης Παπαδόπουλος: «Να μην εξαιρεθεί ο Νομός Ηλείας από το Μέτρο 23 του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης»

21 Ιουνίου 2025
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

21 Ιουνίου 2025
Προχωρούν οι εργασίες στο γήπεδο ποδοσφαίρου του Λάλα
Τοπικά

Προχωρούν οι εργασίες στο γήπεδο ποδοσφαίρου του Λάλα

21 Ιουνίου 2025
Κ. Μητσοτάκης: Πλάνο για δυο επισκέψεις του πρωθυπουργού στην Ηλεία το προσεχές διάστημα
Πολιτική

Κ. Μητσοτάκης: Πλάνο για δυο επισκέψεις του πρωθυπουργού στην Ηλεία το προσεχές διάστημα

21 Ιουνίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Μέχρι σήμερα ο καύσωνας – Αλλάζει το σκηνικό με μπουρίνια και χαλάζι

Μέχρι σήμερα ο καύσωνας - Αλλάζει το σκηνικό με μπουρίνια και χαλάζι

Η Κάτια Σαμαντζή στον Πύργο την Πέμπτη 27/7

Η Κάτια Σαμαντζή στον Πύργο την Πέμπτη 27/7

Ηλεία: Μεγάλη ανταπόκριση για τον καρκίνο δέρματος

Ηλεία: Μεγάλη ανταπόκριση για τον καρκίνο δέρματος

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!