Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Γιατί έβαλαν λουκέτο 4 ελληνικές αεροπορικές εταιρείες

20 Οκτωβρίου 2024
Γιατί έβαλαν λουκέτο 4 ελληνικές αεροπορικές εταιρείες

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη

Σε ένα παιχνίδι για λίγους και ισχυρούς εξελίσσεται ο κλάδος των αερομεταφορών στην Ευρώπη. Ο “χορός” των λουκέτων, που πλήττει κυρίως τις μικρές και μεσαίες αεροπορικές εταιρείες, συνδυάζεται με διαδοχικές εξαγορές και συγχωνεύσεις από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς, επιβεβαιώνοντας με τον πλέον εμφανή τρόπο τις δηλώσεις του επικεφαλής της Ryanair, Michael O’Leary, ο οποίος εδώ και περίπου μία δεκαετία “βλέπει” τη συρρίκνωση των ευρωπαϊκών αιθέρων, αφήνοντας μόνο πέντε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να κυριαρχήσουν. Ήδη οι μεγάλοι αεροπορικοί όμιλοι κατέχουν τη μερίδα του λέοντος της συνολικής επιβατικής κίνησης, περιορίζοντας συνεχώς το πεδίο δράσης των μικρότερων εταιρειών, οι οποίες συνήθως δεν διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους για να αντέξουν τον έντονο ανταγωνισμό και να προσαρμοστούν γρήγορα στις εξελίξεις της αγοράς.

Η τάση συγκέντρωσης

Αυτή την τάση συγκέντρωσης που επικρατεί στον ευρωπαϊκό ουρανό ήδη πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού και συνεχίζεται μέχρι και στις μέρες μας διέκρινε και ο ισχυρός άνδρας της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης. Σε αυτό το περιβάλλον ανταποκρίνεται και η πρόσφατη επένδυση του εγχώριου αερομεταφορέα στη low-cost ισπανική Volotea. “Λαμβάνοντας υπόψη όλη την αγορά της Ευρώπης, αυτό που παρατηρούμε είναι ότι η τάση συγκέντρωσης, που επικρατούσε στον κλάδο των αερομεταφορών μέχρι το 2019, τα τελευταία δύο χρόνια μετά την επάνοδο στην κανονικότατα φαίνεται να ενισχύεται. Ήδη έχουμε δει μια σειρά από σημαντικές κινήσεις από μεγάλους ευρωπαϊκούς παίκτες, όπως η κίνηση της Lufthansa προς την Alitalia, καθώς και η απόκτηση μεριδίου 20% από την Air France στη SAS. Και οι τρεις μεγάλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι είτε διαθέτουν θυγατρικές είτε διατηρούν συνεργασίες προκειμένου να προσφέρουν δύο προϊόντα: full service και low cost”, είχε σημειώσει ο κ. Βασιλάκης κατά την επίσημη ανακοίνωση της επένδυσης απευθυνόμενους στους δημοσιογράφους, στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Έτσι όπως διαμορφώνεται το σκηνικό, οι επιλογές για τους καταναλωτές μειώνονται, ενώ η συρρίκνωση της αγοράς φέρνει σημαντικές προκλήσεις στις μικρότερες αεροπορικές εταιρείες, που βρίσκονται αντιμέτωπες με ανυπέρβλητα εμπόδια στην προσπάθειά τους να ανταγωνιστούν. Δεν είναι, μάλιστα, λίγες οι περιπτώσεις που οδηγούνται σε οριστικό κλείσιμο των δραστηριοτήτων τους. Σε αυτό το πλαίσιο, ανέφελη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε η ελληνική αγορά, καθώς, παρά την υψηλή ζήτηση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος και τις θεωρητικά ευνοϊκές συνθήκες, αυτές ωστόσο δεν αποτυπώνονται στην πράξη. Είναι ενδεικτικό ότι από το 2019 μέχρι σήμερα έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους 4 μικρές αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες “βούλιαξαν” υπό το βάρος των γιγαντιαίων οικονομικών απαιτήσεων και της έλλειψης ρευστότητας. Πρόκειται για τις Ellinair, Astra Airlines, Orange2fly και Olympus Airways, οι οποίες, αν και ξεκίνησαν με ούριο άνεμο και καλές προθέσεις, στην πορεία προσέκρουσαν στον σκόπελο του υψηλού κόστους και του υπέρμετρου ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να προσγειωθούν απότομα.

Olympus Airways

Η Olympus Airways αποτέλεσε την τελευταία προσθήκη στην αλυσίδα των πτωχευμένων μικρών αεροπορικών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων. Μπορεί να τελεί υπό το καθεστώς πτώχευσης από τα τέλη του περασμένου Ιουλίου, ωστόσο ο αερομεταφορέας, ο οποίος ιδρύθηκε από τους Βασίλη Χρονόπουλο, Δημήτρη Βασιλείου και Βενετία Βραΐλα και άνοιξε τα φτερά του το 2015, εδώ και αρκετό καιρό βρισκόταν σε περιδίνηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι πέρυσι δημοσίευσε οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2021, κατά την οποία εμφάνισε έσοδα 19,3 εκατ. ευρώ. Διαθέτοντας έναν στόλο μέχρι και 4 αεροσκαφών (τύπου Airbus A320 και Boeing 757), η Olympus δραστηριοποιούνταν κυρίως στις πτήσεις τσάρτερ, τόσο επιβατικές όσο και εμπορικές, ενώ κατά τη διάρκεια της δύσκολης περιόδου της πανδημίας επικεντρώθηκε στη μεταφορά φορτίου.

Ellinair

Τα μεγάλα οικονομικά ανοίγματα και οι δυσμενείς συνθήκες από την παγκόσμια υγειονομική κρίση, σε συνδυασμό με την απώλεια του ιδρυτή της, Μπόρις Μουζενίδη, έπεσαν σαν χιονοστιβάδα στην πλάτη της Ellinair, η οποία ξεκίνησε με φιλόδοξα σχέδια το 2013 από τη Θεσσαλονίκη, έχοντας ως βάση το “Διεθνές Αεροδρόμιο Μακεδονία”. Υπήρξε ένας αεροπορικός βραχίονας του τουριστικού ομίλου Μουζενίδη, εξυπηρετώντας κυρίως δρομολόγια από την Ανατολική Ευρώπη (Ρωσία, Λευκορωσία, Ουκρανία) προς την Ελλάδα, καθώς και πτήσεις εσωτερικού. Ωστόσο οι οικονομικές δυσκολίες και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με την πανδημία, οδήγησαν την Ellinair να διακόψει τη λειτουργία της το 2021, αφήνοντας κενό στην αεροπορική αγορά της Βόρειας Ελλάδας. Σήμερα η εταιρεία παραμένει σε αναστολή, ενώ στη διοίκηση συμμετέχει ο Ρεθυμνιώτης επιχειρηματίας με δραστηριότητα στον τουρισμό Κώστας Βαρδάκης, κατέχοντας τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου, καθώς και ο γιος του Μπόρις Μουζενίδη, Γιάννης, με την ιδιότητα του μέλους.

Astra Airlines

Eπίσης με αέρα Θεσσαλονίκης άνοιξε τα φτερά της το 2008 η Astra Airlines, η οποία εξυπηρετούσε κυρίως περιφερειακούς προορισμούς στην Ελλάδα, συνδέοντας τη συμπρωτεύουσα με νησιά του Αιγαίου καθώς και με την ηπειρωτική Ελλάδα. Παρά την αναπτυξιακή της πορεία, η εταιρεία υπέκυψε στα προβλήματα της οικονομικής στενότητας, αδυνατώντας να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, οι οποίες ξεπερνούσαν τα 16 εκατ. ευρώ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το 2019 να διακόψει την εκτέλεση πτήσεων, ενώ οι προσπάθειες που ακολούθησαν, οι οποίες περιελάμβαναν συζητήσεις περί εξαγοράς ή αναδιοργάνωσης του επιχειρηματικού της μοντέλου, έπεσαν στο κενό.

Orange2fly

Ακόμα ένα εγχείρημα στον τομέα των πτήσεων τσάρτερ υπήρξε η Orange2fly, η οποία δημιουργήθηκε το 2015 από πρώην στελέχη της SkyGreece Airlines, με έδρα το Μαρούσι και κύρια βάση το αεροδρόμιο “Ελ. Βενιζέλος”. Στόχος της ήταν να εξυπηρετήσει την περιφέρεια, αλλά στην πορεία αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα και δεν έλαβε την κρατική στήριξη που είχε ζητήσει το 2021. Στα τέλη του 2020 τέθηκε σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές και τον Σεπτέμβριο του 2021 υπέβαλε αίτηση πτώχευσης, διακόπτοντας οριστικά τις δραστηριότητές της.

 

capital.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Χάρης Δούκας – Γεωργία Πολυτάνου: Ο εντυπωσιακός γάμος, το γλέντι, οι χοροί και οι καλεσμένοι

Επόμενο Άρθρο

Επιμελητήριο Αχαΐας: Δεν θα είναι επικεφαλής της παράταξής του στις εκλογές ο νυν πρόεδρος Πλάτωνας Μαρλαφέκας

Σχετικά Άρθρα

Συντάξεις 2026: Αυξήσεις και αλλαγές στα όρια ηλικίας (πίνακες)
Ελλάδα, Επιχειρήσεις, Οικονομία

Συντάξεις: Ελεύθεροι επαγγελματίες με 40 χρόνια ασφάλισης για 800 ευρώ

3 Σεπτεμβρίου 2025
Bραχυχρόνια μίσθωση: Σε ιστορικό υψηλό στην Ευρώπη – Πρωταγωνιστεί η Ελλάδα
Ελλάδα, Επιχειρήσεις, Οικονομία

Bραχυχρόνια μίσθωση: Σε ιστορικό υψηλό στην Ευρώπη – Πρωταγωνιστεί η Ελλάδα

1 Σεπτεμβρίου 2025
Ανανεώνεται η θητεία Στουρνάρα στην Τράπεζα της Ελλάδας
Ελλάδα, Επιχειρήσεις, Οικονομία

Ανανεώνεται η θητεία Στουρνάρα στην Τράπεζα της Ελλάδας

28 Αυγούστου 2025
ΕΒΕ Ηλείας: Ένα Εξάμηνο Γεμάτο Παρεμβάσεις για την Επιχειρηματικότητα και την Ανάπτυξη
Ελλάδα, Επιχειρήσεις, Οικονομία

ΕΒΕ Ηλείας: Ένα Εξάμηνο Γεμάτο Παρεμβάσεις για την Επιχειρηματικότητα και την Ανάπτυξη

12 Αυγούστου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Το μυστικό που προλαμβάνει την άνοια και αναζωογονεί τον εγκέφαλο
Υγεία

Άνοια: «Αόρατοι» ασθενείς οι φροντιστές που εξίσου χρειάζονται στήριξη

4 Δεκεμβρίου 2025
Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)
Αθλητικά

Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)

4 Δεκεμβρίου 2025
Μαρία Καρυστιανού για Άγνωστο Στρατιώτη: Tο μνημείο παραδίδεται στα περιστέρια και στα κινητά των τουριστών – Θα γράψουμε τα ονόματα των παιδιών μας με το αίμα μας
ΤΕΜΠΗ

Καρυστιανού: ΟΠΕΚΕΠΕ & Τέμπη έχουν κοινή ρίζα το Άρθρο 86 – Καταγγελία στο ευρωκοινοβούλιο

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Επιμελητήριο Αχαΐας: Δεν θα είναι επικεφαλής της παράταξής του στις εκλογές ο νυν πρόεδρος Πλάτωνας Μαρλαφέκας

Επιμελητήριο Αχαΐας: Δεν θα είναι επικεφαλής της παράταξής του στις εκλογές ο νυν πρόεδρος Πλάτωνας Μαρλαφέκας

Αδυνατούν να αγοράσουν ακίνητο οι νέοι-Μεγαλώνει η στεγαστική κρίση

Αδυνατούν να αγοράσουν ακίνητο οι νέοι-Μεγαλώνει η στεγαστική κρίση

Ανασχηματισμός Ανδρουλάκη: Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ο Γερουλάνος, νέες θέσεις για Διαμαντοπούλου, Δούκα, τομεάρχης Εθν. Άμυνας ο Μ. Κατρίνης

Ανασχηματισμός Ανδρουλάκη: Κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ο Γερουλάνος, νέες θέσεις για Διαμαντοπούλου, Δούκα, τομεάρχης Εθν. Άμυνας ο Μ. Κατρίνης

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος