Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Η τέλεια καταιγίδα στο λιανεμπόριο και η περίπτωση της Jumbo, Zara και H&M

1 Φεβρουαρίου 2021
Η τέλεια καταιγίδα στο λιανεμπόριο και η περίπτωση της Jumbo, Zara και H&M 

Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

Με δύο διακριτές “ταχύτητες” και πολλές περισσότερες στις περιοχές αυξημένου κινδύνου, λειτουργεί από το Σάββατο 30 Ιανουαρίου το λιανεμπόριο. Οι περιορισμοί που τέθηκαν, σε μια προσπάθεια να αναχαιτιστεί η αύξηση των κρουσμάτων, δεν αποτελεί κεραυνό εν αίθρια για τους Παροικούντες την Ιερουσαλήμ, δηλαδή τους λιανέμπορους και τους εκπροσώπους των θεσμικών φορέων του κλάδου.

Τρεις εβδομάδες πριν, όταν η Επιτροπή των λοιμωξιολόγων συνεδρίαζε για να αποφασίσει τι θα “άνοιγε” τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου -λιανεμπόριο ή σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης- και το υπουργείο Ανάπτυξης κατέθετε προτάσεις για τη λειτουργία της αγοράς, οι θεσμικοί φορείς του εμπορίου, σύμφωνα με κάποιες πηγές, είχαν ενημερωθεί ότι το “πείραμα” της επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου θα διαρκούσε δύο εβδομάδες.

Όπερ και εγένετο. Η αύξηση των κρουσμάτων και το “κοκκίνισμα” περιοχών όπως π.χ. η Αττική, οδήγησε τελικά την Επιτροπή να εισηγηθεί τον περιορισμό στη λειτουργία του λιανεμπορίου και την επανεμφάνιση των “clicks” στις αγορές.

Έως την ερχόμενη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου λοιπόν, το λιανεμπόριο, στις “κόκκινες” περιοχές, ο αριθμός των οποίων έχει φθάσει στις 13 -χθες προστέθηκαν στη λίστα η Χαλκδική, το Λασίθι και η Ζάκυνθος- θα λειτουργεί με τη μέθοδο click away (παραγγελία από απόσταση και παραλαβή στο κατάστημα), ενώ τα καταστήματα ένδυσης, υπόδησης, βιβλιοπωλείων, κομμωτηρίων και προσωπικής περιποίησης έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν με προκαθορισμένο ραντεβού (click inside) και με 1 άτομο ανά 25 τ.μ.

Δυνατότητα την οποία αποφάσισε να μην εξασκήσει το δίκτυο της Inditex που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με πλειάδα καταστημάτων και σημάτων, όπως ZARA, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho.

Σε ό,τι αφορά την Jumbo, ενώ το Σάββατο άνοιξε κανονικά τα καταστήματά της, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που δίνεται στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις να λειτουργήσουν στις “κόκκινες περιοχές” με τους ΚΑΔ ένδυσης, υπόδησης και βιβλιοχαρτοπωλείου, και λειτούργησε  με το μοντέλο click inside, στο τέλος της ημέρας, διαπίστωσε μάλλον ότι το z της ταμειακής μηχανής δεν κάλυπτε τα έξοδα λειτουργίας. Έτσι πριν αλέκτορα φωνήσαι τρις, η διοίκησή της ανέκρουσε πρύμναν και αποφάσισε τα καταστήματά της σε Αττική, Χαλκίδα και Πάτρα να παραμείνουν κλειστά από τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου.

Ωστόσο, τελικά η αλυσίδα αποφάσισε να λειτουργήσει από αύριο Τρίτη, τόσο με το μοντέλο click away όσο και με το σύστημα click inside. Ο λόγος, σύμφωνα με όσα υποστήριξαν το πρωί στελέχη της, είναι ότι υπήρξε ερμηνευτική εγκύκλιος που την ανάγκαζε αναγκάζει να “μεταφερθεί” στη Συν-εργασία και να απεμπολήσει τα δικαιώματα που έχει με την αναστολή εργασίας. Αλλες πηγές της εταιρείας πάντως υποστηρίζουν πως η απόφαση για το άνοιγμα ελήφθη μετά από επαφές με τους νομικούς της συμβούλους και στελέχη τόσο του υπουργείου Εργασίας όσο και του υπουργείο Ανάπτυξης. “Από τη στιγμή που δεν κλείνεις με κρατική εντολή δεν μπορείς να έχεις τις πρόνοιες των εταιρειών που κλείνουν με κρατική εντολή” ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν το πρωί στελέχη της Jumbo η ερμηνευτική εγκύκλιος προβλέπει πως όποια εταιρεία διαθέτει ρούχα, υποδήματα, και είδη βιβλιοχαρτοπωλείου, και δεν ανοίξει ακόμη και αν αυτές οι δραστηριότητες είναι δευτερεύοντες ΚΑΔ, αυτό σημαίνει αυτομάτως τον αποκλεισμό τους από τα ευεργετικά μέτρα των αναστολών εργασίας και την υπαγωγή τους στο πρόγραμμα Συν-εργασία. Οπότε, δεν πρέπει να αποκλείουμε το ενδεχόμενο αλυσίδες που δεν άνοιξαν στις “κόκκινες” περιοχές, να εξαναγκαστούν να “συμμορφωθούν” με τη νέα ΚΥΑ, δηλαδή να λειτουργήσουν με το click in shop και click inside, όπως θα πράξει η Jumbo.

Ωστόσο, πηγές τόσο από το υπουργείο Εργασίας όσο και από το υπουργείο Ανάπτυξης αναφέρουν ότι δεν υπάρχει σχετική ερμηνευτική εγκύκλιος.

Σε ένα κατάστημα π.χ. επιφάνειας 1.000 τ.μ. μπορούν να βρίσκονται ταυτόχρονα εντός αυτού έως 40 καταναλωτές ή 420-520 αν δεχθούμε ότι ο καθένας μένει μέσα 1 ώρα και το κατάστημα εξαντλεί τη δυνατότητα που του δίδεται από την ΚΥΑ να λειτουργεί καθημερινά έως και 13 ώρες στην Αττική, δηλαδή από τις 7 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, ή 10,5 ώρες στις υπόλοιπες “κόκκινες” περιοχές, δηλαδή από τις 7 το πρωί έως τις 17:30.

Η περίπτωση των Inditex και H&M

Ας επανέλθουμε όμως στην περίπτωση της Inditex. Η αρχική απόφαση του μεγαλύτερου λιανέμπορου που δραστηριοποιείται στη χώρα, του Ισπανικού ομίλου Inditex που με βάση τα στοιχεία του 2019 τζίραρε στην Ελλάδα 550 εκατ. ευρώ, διέθετε δίκτυο 165 καταστημάτων –πλέον είναι 163 – στο οποίο απασχολούνταν 3.956 εργαζόμενοι, προβληματίζει.

Και αυτό γιατί ο όμιλος Inditex έχει ανακοινώσει, από τον περασμένο Ιούνιο, ότι προτίθεται να κλείσει παγκοσμίως 1.200 καταστήματα, να επεκτείνει τα καταστήματα με τις καλύτερες επιδόσεις και να επενδύσει στο διαδίκτυο προκειμένου το 2022 το 25% του ετήσιου τζίρου του να προέρχεται από τις online πωλήσεις.

Έως τα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου είχε κλείσει 289 περιορίζοντας τον αριθμό τους σε 7.197. Μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό αν αυτή η απόφαση, δηλαδή κλείσιμο καταστημάτων, θα επηρεάσει και πόσο τη δραστηριότητα του στην Ελλάδα, όπου ολόκληροι εμπορικοί δρόμοι φέρουν το όνομα του ενώ το αποτύπωμά του στα εμπορικά κέντρα της χώρας κάθε άλλο παρά ασήμαντο είναι.

Εκτός από την Inditex, υπάρχουν και άλλοι μεγάλοι εγχώριοι και μη όμιλοι που αναζητούν την πλέον ενδεδειγμένη λύση για το πως θα λειτουργήσουν βραχυπρόθεσμα και ποιο πλάνο θα ακολουθήσουν μακροπρόθεσμα.

Και φυσικά υπάρχουν και αρκετές χιλιάδες μικρομεσαίες λιανεμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες, κατά δήλωση εκπροσώπων των θεσμικών τους οργάνων βρίσκονται επί ξυρού ακμής. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρο Καφούνη, 1 στις 2 εμπορικές επιχειρήσεις κινδυνεύουν αν δεν εφαρμοστούν γενναία μέτρα στήριξης μεταξύ των οποίων και “κούρεμα” οφειλών. Αρκετές εξ αυτών των επιχειρήσεων αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν συσσωρευτεί, αφού ο τζίρος των προηγούμενων μηνών, ακόμη και την περίοδο των εορτών όπου τα καταστήματα λειτούργησαν κάποιες ημέρες και των δύο προηγούμενων εβδομάδων, είναι κάτω τουλάχιστον 50% όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς.

Ακόμη όμως και μεγάλες αλυσίδες και γνωστά brands, όπως η σουηδική H&M δέχθηκαν και συνεχίζουν να δέχονται ισχυρές πιέσεις. Η αλυσίδα που αριθμεί 35 καταστήματα στην Ελλάδα έχασε πέρυσι το 1/4 των πωλήσεών της σε σχέση με το 2019 ενώ το τελευταίο τρίμηνο της οικονομικής της χρήσης (Σεπτέμβριος – Νοέμβριος) οι απώλειες διευρύνθηκαν. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο σουηδικός όμιλος στις 29 Ιανουαρίου, οι πωλήσεις του στην Ελλάδα το διάστημα Σεπτέμβριος – Νοέμβριος υποχώρησαν κατά 30%, όταν σε επίπεδο ομίλου η πτώση ήταν μόλις 10%.

Στροφή 180 μοιρών από τα Zara

Εντέλει σε στροφή 180 μοιρών προχώρησε και ο όμιλος Inditex (ZARA, Pull&Bear κ.ά.) ο οποίος αποφάσισε να λειτουργήσει τελικά το δίκτυό του στις “κόκκινες” περιοχές με το μοντέλο click inside.

Η απόφαση ελήφθη νωρίτερα το μεσημέρι της Δευτέρας κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης που είχαν τα στελέχη της θυγατρικής στην Ελλάδα με τα κεντρικά στην Ισπανία.

Πήγες της Inditex ανέφεραν στο Capital.gr, ότι ο λόγος που δεν λειτουργήσαν τα καταστήματα του ομίλου στις “κόκκινες” περιοχές το περασμένο Σάββατο και σήμερα Δευτέρα οφείλεται στο γεγονός ότι δεν προλάβαιναν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα -το ΦΕΚ δημοσιεύθηκε το βράδυ του Σαββάτου.

Άλλες πηγές πάντως υποστηρίζουν πως τόσο ο όμιλος Inditex όσο και η Jumbo “αναγκάστηκαν” να ανοίξουν τα καταστήματά τους διότι σε αντίθετη περίπτωση θα εξαιρούνταν από τα μέτρα στήριξης.

Προηγούμενο Άρθρο

Ανέκδοτο: Φτάνουν τρεις γυναίκες στην πύλη του παραδείσου….

Επόμενο Άρθρο

Πόσο κοστίζει το κάθε επεισόδιο του Survivor 4; – Τι προβλέπει η ειδική ρήτρα

Σχετικά Άρθρα

Οι 10 πλουσιότερες οικογένειες στον κόσμο
Επιχειρήσεις

Οι 10 πλουσιότερες οικογένειες στον κόσμο

3 Δεκεμβρίου 2025
«Επιχειρηματικότητα 360°»: Πρεμιέρα για της αιτήσεις ένταξης – Όλες οι λεπτομέρειες
Επιχειρήσεις, Οικονομία

Δωρεάν έως 31/12 η υποχρεωτική απογραφή επιχειρήσεων στο σύστημα OpenBusiness

29 Νοεμβρίου 2025
Ζητούνται υπάλληλοι με εμπειρία
Ελλάδα, Οικονομία, Τοπικά

Ζητούνται υπάλληλοι με εμπειρία

15 Νοεμβρίου 2025
Έλον Μασκ: Τι μπορεί να αγοράσει με το αδιανόητο ποσό του $1 τρισ. – Από την Coca-Cola μέχρι… την Ελβετία
Επιχειρήσεις

Έλον Μασκ: Τι μπορεί να αγοράσει με το αδιανόητο ποσό του $1 τρισ. – Από την Coca-Cola μέχρι… την Ελβετία

8 Νοεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Στον πάτο της Ευρώπης η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας – Αρνητικοί οι οικονομικοί δείκτες
Τοπικά

Η Δ.Ελλάδα στο επίκεντρο: Ο χάρτης των έργων που αλλάζουν Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία & Ηλεία έως το 2027

5 Δεκεμβρίου 2025
Τοπικά

Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Το ωράριο καταστημάτων ενόψει Χριστουγέννων & Πρωτοχρονιάς

5 Δεκεμβρίου 2025
Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια
Τοπικά

Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια

5 Δεκεμβρίου 2025
Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές
Ελλάδα, Πολιτική

Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Πόσο κοστίζει το κάθε επεισόδιο του Survivor 4; – Τι προβλέπει η ειδική ρήτρα

Πόσο κοστίζει το κάθε επεισόδιο του Survivor 4; - Τι προβλέπει η ειδική ρήτρα

Παράταση κατά ένα έτος στην υποβολή δικαιολογητικών για τα αυθαίρετα

Παράταση κατά ένα έτος στην υποβολή δικαιολογητικών για τα αυθαίρετα

ΠΥΡΓΟΣ: Τέλος στις γλυκές γεύσεις 120 χρόνων του Ζαχαροπλαστείου “ΛΙΝΤΟ”

ΠΥΡΓΟΣ: Τέλος στις γλυκές γεύσεις 120 χρόνων του Ζαχαροπλαστείου "ΛΙΝΤΟ"

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος