Ν.Βέρρας
Με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, η ελληνική πολιτεία γυρίζει σελίδα στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Στόχος, να αντιμετωπιστούν με αυστηρότητα παραβάσεις που μέχρι σήμερα παρέμεναν πρακτικά ατιμώρητες.
Μία από τις τομές που εισάγει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που εγκρίθηκε από τη Βουλή αφορά την οδήγηση χωρίς δίπλωμα – μία παραβατική συμπεριφορά που μέχρι τώρα αντιμετωπιζόταν περισσότερο ως τυπική παράβαση παρά ως πραγματική απειλή για την ασφάλεια των πολιτών. Όμως είναι πολύ σοβαρό αδίκημα καθώς η κατάσταση έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο.
Στην Ηλεία καθημερινά σχεδόν εντοπίζονται και συλλαμβάνονται δεκάδες άτομα που οδηγούν οχήματα χωρίς διπλώματα και γίνονται εν δυνάμει δολοφόνοι αφού ο κίνδυνος να προκαλέσουν τροχαίο και να σκοτώσουν κάποιο άτομο είναι πολύ μεγάλος.
Για πρώτη φορά, προβλέπεται ξεκάθαρη, άμεση και εφαρμόσιμη διαδικασία:
– Ο εισαγγελέας συντάσσει άμεσα κατηγορητήριο.
– Επιβάλλεται χρηματική ποινή από 2.000 έως 40.000 ευρώ.
– Προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως 1 έτος.
– Το όχημα παροπλίζεται.
– Αν υπάρξει τροχαίο συμβάν με τραυματισμό ή θάνατο, η ποινή φτάνει έως και 20 έτη κάθειρξη, βάσει του άρθρου 290Α του Ποινικού Κώδικα.
Από την ατιμωρησία στην ευθύνη
«Η νέα φιλοσοφία του Κώδικα στηρίζεται στην εφαρμογή του νόμου χωρίς εκπτώσεις. Δεν πρόκειται για απλή αυστηροποίηση, αλλά για μετάβαση σε ένα μοντέλο ουσιαστικής λογοδοσίας, όπου κάθε οδηγική συμπεριφορά έχει συνέπειες.
Η Ελλάδα αποκτά, για πρώτη φορά, έναν ΚΟΚ που δεν μένει στα χαρτιά. Και η πολιτεία στέλνει σαφές μήνυμα: Η οδική ασφάλεια είναι αδιαπραγμάτευτη» τονίζουν στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.