Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Καμπανάκι για τη διάσημη παραλία της Ζακύνθου: Μαζί με το ναυάγιο θα χαθεί και η παραλία

23 Ιανουαρίου 2024
Καμπανάκι για τη διάσημη παραλία της Ζακύνθου: Μαζί με το ναυάγιο θα χαθεί και η παραλία
Το Ναυάγιο, η διάσημη παραλία της Ζακύνθου και ένα από τα κορυφαία τοπόσημα που επισκέπτονται εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, κινδυνεύει να εξαφανιστεί. Η παραλία δημιουργήθηκε όταν το πλοίο «Παναγιώτης» προσάραξε τον Οκτώβριο του 1981 και κατακρατώντας την άμμο δημιούργησε την παραλία που έκανε το νησί γνωστό σε όλο τον κόσμο. Το καράβι αποτελεί τη φθηνότερη διαφήμιση της Ζακύνθου, αλλά και ένα από τα πλέον σημαντικά τουριστικά προϊόντα της Ελλάδας.

Τη μεγάλη του ανησυχία για την εικόνα του Ναυαγίου της Ζακύνθου με το «σπασμένο πλέον καράβι» που θα αντικρίσουν αυτό το καλοκαίρι οι τουρίστες εκφράζει ο καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας, η ομάδα του οποίου είχε συστήσει το κλείσιμο της παραλίας στο κοινό για λόγους ασφαλείας. Οπως επισημαίνει ο κ. Λέκκας, «το καράβι δημιούργησε έναν λιμενοβραχίονα που εμπόδιζε την άμμο να φύγει προς τον βυθό. Ετσι, μέσα σε 4 με 5 χρόνια μεγάλωσε η παραλία και δημιουργήθηκε αυτό το οποίο έχει διατηρηθεί μέχρι σήμερα. Αν τώρα το πλοίο εξαφανιστεί, η περιοχή θα αποκτήσει τις συνθήκες που υπήρχαν πριν και δεν θα υπάρχει παραλία».

nauagio_in__4_
Το χρονολόγιο της διάλυσης του Ναυαγίου

Το αίτημα του δήμου

Το πρόβλημα, όμως, είναι ότι την ευθύνη για τα μέτρα προστασίας της παραλίας δεν μπορεί να αναλάβει κανείς. Οπως λέει στο «ΘΕΜΑ» ο νέος δήμαρχος Ζακύνθου Γιώργος Στασινόπουλος, «πρέπει να βρεθεί ένας υπεύθυνος για το καράβι, γιατί αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανείς. Αν γίνει κάτι, κανείς δεν θα χρεωθεί τη ζημιά που θα πάθουμε όχι μόνο εδώ στη Ζάκυνθο, αλλά σε όλη τη χώρα. Τουλάχιστον 1,5 εκατομμύριο τουρίστες έρχονται το καλοκαίρι να δουν το Ναυάγιο. Σκεφτείτε αυτοί να μην έρθουν επειδή δεν θα υπάρχει καράβι να δουν».

nauagio_in__3_
Το υπό ελληνική σημαία motorship «Παναγιώτης» ναυάγησε το 1981 λόγω βλάβης και έλλειψης καυσίμων ενώ μετέφερε 1.895 κούτες λαθραίων τσιγάρων

Πριν από λίγες ημέρες ο κ. Στασινόπουλος κατέθεσε υπόμνημα με το οποίο ζητά να εκδοθεί Υπουργική Απόφαση για άμεση παραχώρηση της ζώνης της παραλίας και του αιγιαλού της ευρύτερης περιοχής του Ναυαγίου στον δήμο.

Στον Δήμο Ζακύνθου υπάρχει ήδη προμελέτη ειδικών για το τι πρέπει να γίνει με τα εναπομείναντα κομμάτια του κουφαριού του πλοίου, αλλά σύμφωνα με τον δήμαρχο δεν μπορεί να γίνει καμία ενέργεια εάν πρώτα δεν οριστεί διαχειριστής. «Αυτή τη στιγμή πρώτο μας μέλημα είναι να περισώσουμε ό,τι είναι δυνατόν από το καράβι. Πρέπει να περάσει η καλοκαιρινή σεζόν για να γίνει κάποιο έργο. Βέβαια, αυτό που θα κοιτάξουμε γι’ αυτή τη θερινή περίοδο είναι η ασφάλεια των τουριστών. Για λόγους προστασίας των επισκεπτών από τη σεισμικότητα της περιοχής η παραλία θα παραμείνει κλειστή και θα είναι επισκέψιμη για τα σκάφη. Αλλωστε τόσα χρόνια που ήταν προσβάσιμη στους τουρίστες, αυτό που γινόταν ήταν να ανεβαίνουν στο καράβι, να παίρνουν κομμάτια για σουβενίρ, να βγάζουν φωτογραφίες και μετά να φεύγουν και να πηγαίνουν σε διπλανές παραλίες να κάνουν το μπάνιο τους. Ας κάνουν λοιπόν βόλτα και αυτό το καλοκαίρι με το πλοίο, να φωτογραφίζουν και να φεύγουν. Κανείς δεν σεβόταν το ναυάγιο. Μέχρι και ημερόπλοια έδεναν στο κουφάρι του καραβιού για να μην παρασυρθούν από το κύμα», επισημαίνει ο κ. Στασινόπουλος.

nauagio_in__2_
Μια από τις πρώτες εικόνες μετά το ναυάγιο όπως δημοσιεύτηκαν στον Τύπο της εποχής
Η προειδοποίηση

Τον κίνδυνο να εξαφανιστεί η διάσημη παραλία επισημαίνει ο καθηγητής Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών και πρόεδρος του ΟΑΣΠ. «Αυτή τη στιγμή, λέει, εάν δεν παρθούν άμεσα μέτρα για τη διατήρηση του ναυαγίου ελλοχεύει ο κίνδυνος το κουφάρι να εξαφανιστεί λόγω των καιρικών συνθηκών, ενώ και η παραλία να μικρύνει και να γίνει όπως ήταν πριν από 42 χρόνια, όταν προσάραξε ο “Παναγιώτης”. Πριν από την προσάραξη του πλοίου υπήρχε μια μικρή παραλία 50 μέτρων περίπου η οποία είχε δημιουργηθεί από τις καταπτώσεις των βράχων. Το κύμα διάβρωνε τα πρανή που είναι απότομα και όσο υλικό κατέρρεε γινόταν άμμος. Αυτή την έπαιρνε το κύμα και την πήγαινε βαθιά. Λόγω του ότι ο βυθός έχει κλίση 45% και εκεί ο πυθμένας φτάνει στα 1.000 με 1.500 μέτρα, το κύμα δεν μπορούσε να βγάλει την άμμο πάλι στην ακτή και έπεφτε στην τάφρο.

nauagio_in__5_
Ο δήμαρχος Ζακύνθου, Γιώργος Στασινόπουλος, στηλιτεύει την ολιγωρία της Πολιτείας και ζητά άμεση παραχώρηση της ευθύνης για το Ναυάγιο στον δήμο

Οταν προσάραξε το πλοίο δημιούργησε έναν λιμενοβραχίονα που εμπόδιζε την άμμο να φύγει προς τον βυθό. Ετσι, μέσα σε 4 με 5 χρόνια μεγάλωσε η παραλία και δημιουργήθηκε αυτό το οποίο έχει διατηρηθεί μέχρι σήμερα. Αν τώρα το πλοίο εξαφανιστεί, η περιοχή θα αποκτήσει τις συνθήκες που υπήρχαν πριν και δεν θα υπάρχει παραλία», λέει ο κ. Λέκκας και προσθέτει:
«Με την περασμένη κακοκαιρία, το πλοίο διαλύθηκε σε τρία κομμάτια. Και αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, θα διαλυθεί ακόμη περισσότερο, που σημαίνει ότι παύει να υπάρχει η σημαντική τουριστική ατραξιόν. Τον περασμένο Μάρτιο στο δημοτικό συμβούλιο όπου είχα παραβρεθεί τους είχα επισημάνει τους κινδύνους και πως θα πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα. Τότε είχε πέσει η ιδέα από κάποιους να βάλουν κουφάρι από άλλο πλοίο, αλλά είναι πιο εύκολο να επισκευαστεί και να συντηρηθεί αυτό που υπάρχει ήδη. Θα πρέπει να γίνουν μελέτες και να έρθουν ειδικοί από ναυπηγεία και να σώσουν το καράβι. Αυτό το ναυάγιο πρέπει να το προστατέψουμε ως κόρη οφθαλμού».

nauagio_in__1_
«Εάν δεν παρθούν άμεσα μέτρα για τη διατήρηση του ναυαγίου, ελλοχεύει ο κίνδυνος το κουφάρι να εξαφανιστεί λόγω των καιρικών συνθηκών», προειδοποιεί ο καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας και προτείνει απαγόρευση της πρόσβασης επισκεπτών και φέτος το καλοκαίρι

Απαγόρευση πρόσβασης

Να υπενθυμίσουμε ότι επιστημονική ομάδα με επικεφαλής τον καθηγητή πραγματοποίησε στις 8 Μαρτίου 2023 αυτοψία στην περιοχή του Ναυαγίου με σκοπό την εκτίμηση κινδύνων από φυσικά φαινόμενα, όπως σεισμοί, βροχοπτώσεις, αλλά και τη διάβρωση του εδάφους. Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε μακροσκοπικές παρατηρήσεις και μετρήσεις πεδίου καθώς και στην αποτύπωση των πρανών με χρήση ειδικών μηχανημάτων και drone, έδειξε ότι στην ευρύτερη περιοχή του Ναυαγίου Ζακύνθου υφίσταται υψηλή σεισμικότητα. Ως αποτέλεσμα, ακόμη και ένας ασθενής σεισμός μεγέθους 3,5 της κλίμακας Ρίχτερ θα μπορούσε να προκαλέσει αποκόλληση βράχων και κατολισθήσεις.

Επίσης, όπως ανέφερε στο έγγραφο που έστειλε στους αρμόδιους ο κ. Λέκκας, «στη βορειοανατολική και νοτιοδυτική πλευρά των πρανών παρατηρήθηκαν πρόσφατες χαίνουσες διακλάσεις, κατακόρυφες, με ομόρροπη διάταξη προς το πρανές, ορατού μήκους 6 περίπου μέτρων, οι οποίες διευκολύνουν την εισροή των επιφανειακών και μετεωρικών υδάτων που προκαλούν διάβρωση και αστάθεια και στη συνέχεια πιθανές εκτεταμένες ανατροπές, καταπτώσεις και καταρρεύσεις».

Με βάση τα στοιχεία, ο κ. Λέκκας πρότεινε να απαγορευτεί η πρόσβαση στη διάσημη παραλία, όπως έγινε το περασμένο καλοκαίρι, ενώ το ίδιο μέτρο θα ισχύσει και για τη φετινή τουριστική περίοδο. «Από το 2019 παρακολουθούμε τις καταπτώσεις και κατολισθήσεις. Είχαμε χωρίσει σε τρεις ζώνες επικινδυνότητας την περιοχή. Στη μία ζώνη είχαμε προτείνει να πηγαίνουν έως 500 άτομα, αλλά διαπιστώσαμε ότι το μέτρο αυτό δεν τηρείται και μαζεύονταν 3.000 άτομα. Επομένως, αφού δεν τηρούνταν τα μέτρα αναγκαστήκαμε να προτείνουμε το κλείσιμο της παραλίας και πλέον οι τουρίστες έρχονται με τα ημερόπλοια και από απόσταση στη θάλασσα φωτογραφίζουν το Ναυάγιο και φεύγουν. Αλλά αν δεν παρθούν μέτρα για το καράβι, ίσως να μην υπάρχει για να το φωτογραφίσουν».

www.protothema.gr
Προηγούμενο Άρθρο

Σε «θέση μάχης» η Ιερά Σύνοδος για τα ομόφυλα ζευγάρια: Ετοιμάζονται ανακοινώσεις, κηρύγματα και φυλλάδια

Επόμενο Άρθρο

Η άποψη του Χάρη Μικελόπουλου για την εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπου – Η απάντησή μας

Σχετικά Άρθρα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία
Ελλάδα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία

5 Δεκεμβρίου 2025
Πάτρα – Πύργος: Η ανακοίνωση της Ολυμπίας Οδού για το κόστος των διοδίων
Ελλάδα

Πάτρα – Πύργος: Η ανακοίνωση της Ολυμπίας Οδού για το κόστος των διοδίων

4 Δεκεμβρίου 2025
Αγρότες: Ενισχύουν τα μπλόκα σε δρόμους και τελωνεία – Εξετάζουν να κλείσουν και τις παρακαμπτήριες οδούς
Ελλάδα

Ξύλο και χημικά στα μπλόκα των αγροτών-Πού υπάρχουν μπλόκα-Ποιοι δρόμοι είναι κλειστοί

3 Δεκεμβρίου 2025
Προάγγελος νέου κόμματος η ομιλία Τσίπρα για την «Ιθάκη» – «Μας αξίζει μια Ελλάδα καλύτερη! Και μπορούμε!»
Ελλάδα

Προάγγελος νέου κόμματος η ομιλία Τσίπρα για την «Ιθάκη» – «Μας αξίζει μια Ελλάδα καλύτερη! Και μπορούμε!»

3 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Παρατείνεται το επίδομα θέρμανσης
Οικονομία, Ελλάδα

Επίδομα Θέρμανσης: Στις 23 Δεκεμβρίου η πληρωμή-Τα ποσά

5 Δεκεμβρίου 2025
Ηλεία: Χαρίζονται επιδοτήσεις από το 2007 σε πυρόπληκτους αγρότες & επιχειρήσεις
Οικονομία, Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τα ποσά πληρωμών των αγροτών μέχρι τέλος του χρόνου-Όλο το σχέδιο

5 Δεκεμβρίου 2025
Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία
Ελλάδα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία

5 Δεκεμβρίου 2025
Εργαζόμενοι Νοσοκομείου Αμαλιάδας:«Κινδυνεύει να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας!»
Τοπικά, Ελλάδα

Εργαζόμενοι Νοσοκομείου Αμαλιάδας:«Κινδυνεύει να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας!»

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
ΠΥΡΓΟΣ: Η μόνη πόλη στην Ελλάδα με “άστεγο” τον πολιούχο Άγιο

Η άποψη του Χάρη Μικελόπουλου για την εκκλησία του Αγίου Χαραλάμπου - Η απάντησή μας

Τέλος Διαμονής Παρεπιδημούντων: Ποιες επιχειρήσεις θα πληρώνουν-Χάνουν και οι δήμοι χρήματα

Τέλος Διαμονής Παρεπιδημούντων: Ποιες επιχειρήσεις θα πληρώνουν-Χάνουν και οι δήμοι χρήματα

Τέλος και το ΤΕΦΑΑ στην Ηλεία που σχεδίαζε ο ΣΥΡΙΖΑ-Καταργείται από την ΝΔ

Τέλος και το ΤΕΦΑΑ στην Ηλεία που σχεδίαζε ο ΣΥΡΙΖΑ-Καταργείται από την ΝΔ

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος