Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Kατάκολο: Από το 2026 τα νέα δρομολόγια της Levante Trains-Tι σχεδιάζεται

4 Οκτωβρίου 2025
Λάρισα: Τρένο παρέσυρε και διαμέλισε 19χρονο κάτοικο της πόλης! Η αναγνώριση μετά το φρικτό δυστύχημα

Τον ανταγωνισμό στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές της Ελλάδας εισάγει η είσοδος της εταιρείας Levante Trains Α.Ε. στον κλάδο, καθώς η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ενέκρινε τη σχετική άδεια λειτουργίας της ως σιδηροδρομική επιχείρηση. Η απόφαση δημοσιεύτηκε αυτήν την εβδομάδα στην ιστοσελίδα της Αρχής και κοινοποιήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως ορίζει το ενωσιακό δίκαιο, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δεύτερη επιβατική εταιρεία μετά τη Hellenic Train.

Σύμφωνα με το σχετικό έντυπο γνωστοποίησης, η Levante Trains προγραμματίζει να ξεκινήσει δρομολόγια εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026. Πρωταρχικός στόχος της είναι η προσφορά εναλλακτικής μεταφορικής λύσης στο μετρικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, με αφετηρία τη διαδρομή Κατάκολο – Πύργος – Ολυμπία.

Πότε τα νέα δρομολόγια

Όπως αναφέρεται, η Levante Trains σχεδιάζει να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στο μέλλον, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό στον τομέα των σιδηροδρομικών επιβατικών μεταφορών, τον οποίο μέχρι σήμερα μονοπωλεί η Hellenic Train.

Σύμφωνα με την αίτηση άδειας που κατατέθηκε τον Ιούλιο του 2025, το δρομολόγιο της Levante Trains θα έχει διάρκεια 59 λεπτών, με στάση στον Πύργο. Αρχικά θα εκτελείται ένα δρομολόγιο ημερησίως ανά κατεύθυνση, το οποίο θα αναχωρεί από Κατάκολο στις 09:40 και από την Ολυμπία στις 14:03.

Τα δρομολόγια θα πραγματοποιούνται με αυτοκινητάμαξες τύπου ΜΑΝ μετρικής γραμμής, χωρητικότητας 204 θέσεων ανά συρμό. Σε μεταγενέστερη φάση, προβλέπεται η δυνατότητα χρήσης δεύτερου συρμού, διπλασιάζοντας τη διαθέσιμη χωρητικότητα σε 408 θέσεις.

Η Levante Trains Α.Ε. αποτελεί νέα θυγατρική του αναπτυσσόμενου Ομίλου Levante, ο οποίος δραστηριοποιείται στον χώρο της ακτοπλοΐας (μέσω της Levante Ferries με δρομολόγια στο Ιόνιο), αλλά και στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, με εταιρείες όπως η Newsphone Hellas και το 11880.

Η είσοδος της Levante Trains στον ελληνικό σιδηρόδρομο είχε προαναγγελθεί προ ημερών από τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη, στο πλαίσιο του συνεδρίου ITC 2025. Ο ίδιος είχε τονίσει την πρόθεση της εταιρείας να προσφέρει αναβαθμισμένες τουριστικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες, ενισχύοντας τη σύνδεση με βασικούς τουριστικούς προορισμούς της Πελοποννήσου.

Το συγκεκριμένο δρομολόγιο ανήκει στις Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ), οι οποίες περιλαμβάνονται στη σύμβαση μεταξύ Hellenic Train και Ελληνικού Δημοσίου από το 2022. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία λαμβάνει ετήσια κρατική επιδότηση άνω των 60 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) για την εκτέλεση των ΥΔΥ, με το ζήτημα του επιδοτούμενου παρόχου να λειτουργεί ως ένας από τους ανασταλτικούς παράγοντες της ανάπτυξης ανταγωνισμού στις επιβατικές μεταφορές.

Πηγές κοντά στην υπόθεση, πάντως, τονίζουν ότι η αξιοποίηση της γραμμής έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης, ειδικά ως προς τον συντονισμό με τα ακτοπλοικά δρομολόγια, καθώς θεωρείται πολλά υποσχόμενη – ιδίως αν διασυνδεθεί αποτελεσματικά με την τουριστική δραστηριότητα κρουαζιέρας. Το λιμάνι του Κατακόλου, το 2023, κατετάγη ανάμεσα στα δέκα κορυφαία ευρωπαϊκά λιμάνια κρουαζιέρας με βάση την επιβατική κίνηση, φιλοξενώντας 206 πλοία και περίπου 390.000 επιβάτες. Χάρη στη γεωγραφική του εγγύτητα με την Αρχαία Ολυμπία, η τουριστική κίνηση παραμένει ισχυρή, με τις αφίξεις επιβατών να αυξάνονται κατά 24% μέσα στους πρώτους μήνες του 2025.

Ωστόσο, σιδηροδρομικές πηγές αναφέρουν ότι το ενδιαφέρον της Hellenic Train για τις τουριστικές γραμμές κάθε άλλο παρά ζωηρό είναι όχι μόνο ως προς τη γραμμή Κατάκολο – Ολυμπία, αλλά και για τον οδοντωτό Διακοπτού – Καλαβρύτων όπου τα προβλήματα είναι αλλεπάλληλα. Βεβαίως, ενδεχόμενη αποχώρησή της από αυτά θα πρέπει να εξεταστεί από κοινού με το Ελληνικό Δημόσιο καθώς υφίσταται υποχρέωση εξασφάλισης της λειτουργίας τους. Τα ζητήματα αυτά αναμένεται να πέσουν στο τραπέζι την περίοδο αυτή κατά την οποία συζητείται η υπογραφή νέας σύμβασης μεταξύ ΗΤ και Ελληνικού Δημοσίου. Η τροποποιημένη σύμβαση, όπως αναφέρεται και στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, θα έχει υπογραφεί έως το τέλος του 2025.

 

πληροφορίες ethnos.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Τίτλοι τέλους για το ΣΔΟΕ – Από τις 6 Οκτωβρίου στην ΑΑΔΕ όλες οι αρμοδιότητες

Επόμενο Άρθρο

Η Κοβέσι, η Εισαγγελία που ήρθε για να μείνει και οι νέοι κανόνες του παιχνιδιού

Σχετικά Άρθρα

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας
Τοπικά

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Λύκειο Ελληνίδων Πύργου: Χριστουγεννιάτικο bazaar 6 και 7/12
Τοπικά

Λύκειο Ελληνίδων Πύργου: Χριστουγεννιάτικο bazaar 6 και 7/12

4 Δεκεμβρίου 2025
Διον. Καλαματιανός: «Φτάνει πια με την υποβάθμιση των Νοσοκομείων της Ηλείας»
Τοπικά

Δ. Καλαματιανός: «Δίκαιες οι διεκδικήσεις του αγροτικού κόσμου»

4 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας
Τοπικά

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας

4 Δεκεμβρίου 2025
Το μυστικό που προλαμβάνει την άνοια και αναζωογονεί τον εγκέφαλο
Υγεία

Άνοια: «Αόρατοι» ασθενείς οι φροντιστές που εξίσου χρειάζονται στήριξη

4 Δεκεμβρίου 2025
Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)
Αθλητικά

Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)

4 Δεκεμβρίου 2025
Μαρία Καρυστιανού για Άγνωστο Στρατιώτη: Tο μνημείο παραδίδεται στα περιστέρια και στα κινητά των τουριστών – Θα γράψουμε τα ονόματα των παιδιών μας με το αίμα μας
ΤΕΜΠΗ

Καρυστιανού: ΟΠΕΚΕΠΕ & Τέμπη έχουν κοινή ρίζα το Άρθρο 86 – Καταγγελία στο ευρωκοινοβούλιο

4 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Απάτη πολλών εκατομμυρίων στα τελωνεία της χώρας – Εμπλέκονται τελωνειακοί και εκτελωνιστές

Η Κοβέσι, η Εισαγγελία που ήρθε για να μείνει και οι νέοι κανόνες του παιχνιδιού

Πάνος Ρούτσι: «Θα καθίσω εδώ κι ας πεθάνω – Δεν αποχωρώ αν δεν γίνει δεκτό το αίτημά μου»

Πάνος Ρούτσι: «Θα καθίσω εδώ κι ας πεθάνω – Δεν αποχωρώ αν δεν γίνει δεκτό το αίτημά μου»

Δήμος Ζαχάρως & Γεωπονικό Πανεπιστήμιο ενώνουν δυνάμεις για τον πρωτογενή τομέα

Δήμος Ζαχάρως & Γεωπονικό Πανεπιστήμιο ενώνουν δυνάμεις για τον πρωτογενή τομέα

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος