Ακολουθήστε μας:
Κυριακή, 22 Μαΐου, 2022
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Κύμα ακρίβειας: Ποιες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ βάζουν πλαφόν στις τιμές

8 Μαΐου 2022
Κύμα ακρίβειας: Ποιες μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ βάζουν πλαφόν στις τιμές

Τη στιγμή που οι καταναλωτές καλούνται να πληρώσουν παραπάνω για ευρεία γκάμα προϊόντων από τον καφέ μέχρι την κέτσαπ, αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει να θέτουν πλαφόν στις τιμές εκατοντάδων προϊόντων για να τους προσελκύσουν.

Σύμφωνα με τη Eurostat, οι τιμές των τροφίμων, του αλκοόλ και των καπνικών αυξήθηκαν κατά 5% τον Μάρτιο και  6,4% τον Απρίλιο σε σχέση με πέρυσι.

Ο Michel-Edouard Leclerc επικεφαλής της Leclerc, της μεγαλύτερης γαλλικής αλυσίδας λιανικής βάσει μεριδίου της αγοράς, ανακοίνωσε πως θα θέσει πλαφόν σε 120 εκ των πιο δημοφιλών προϊόντων που αγοράζουν οι καταναλωτές, ως μέσο προστασίας κατά του πληθωρισμού. Ο Leclerc ανακοίνωσε πως το πλαφόν αυτό θα ισχύσει από την 4η Μαΐου μέχρι τον Ιούλιο. 

Σημειωτέον πως η αύξηση των τιμών των αγαθών κυμαίνεται μεταξύ 6% και 20%. Η τιμή των ζυμαρικών, για παράδειγμα, έχει καταγράψει αύξηση της τάξης του 20%, όπως ακριβώς έχουν κάνει και γκάμα προϊόντων καφέ και σοκολάτας, σύμφωνα με δηλώσεις του Leclerc.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, από την πλευρά τους, αρκετές εκ των οποίων σύντομα βρίσκονται αντιμέτωπες με εκλογές, έχουν μεν ξοδέψει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για την προστασία των νοικοκυριών από τις αυξημένες τιμές ενέργειας, αλλά δε φαίνεται πως θα κάνουν το ίδιο όσον αφορά τα τρόφιμα. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν φόβοι πως τα ασθενέστερα κοινωνικά στρώματα μπορεί να βρεθούν σύντομα αντιμέτωπα με μία αδιανόητη επιλογή: θέρμανση ή τροφή.

Τη στιγμή που τα νοικοκυριά έχουν περιορίσει τα έξοδά τους, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν αρχίσει τις προσπάθειες προσέλκυσης καταναλωτών.

Ο CEO της βρετανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Sainsbury’s υποστήριξε σε πρόσφατη συνέντευξή του πως «οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να μετρούν και το τελευταίο σεντ».

Πρόσφατη ανάλυση της Nielsen για το πρακτορείο Reuters υποδεικνύει πως οι τιμές των προϊόντων όπως μπύρα, εμφιαλωμένο νερό και κέτσαπ αυξάνονται ραγδαία. Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές ξοδεύουν περίπου 2 ευρώ παραπάνω για έξι βασικούς τύπους τροφίμων, αύξηση της τάξης του 8% σε σχέση με πέρυσι. 

Εκπρόσωπος της ΕuroCommerce, η οποία προσμετρά 95 μέλη συμπεριλαμβανόμενων των Carrefour, Lidl και Marks & Spencer ανακοίνωσε πως όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ μελετούν τη θέσπιση πλαφόν στις τιμές ή μείωσης των τιμών αυτών καθεαυτών, αναλόγως με το κόστος: «Δεδομένου του αυξημένου ανταγωνισμού στον συγκεκριμένο τομέα, πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσπαθούν να κρατήσουν τις τιμές σε λογικά επίπεδα».

Στη Βρετανία, η αύξηση των τιμών έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη αύξηση του κόστους διαβίωσης των νοικοκυριών εδώ και τουλάχιστον 70 χρόνια. Αλυσίδες όπως Asda και Morrisons έχουν ακολουθήσει το παράδειγμα της Leclerc, μειώνοντας τις τιμές αναγκαίων προϊόντων.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, παρά το «μαξιλάρι» των εσόδων που δημιούργησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, τα σούπερ μάρκετ θα καταγράψουν απώλειες. Οι εταιρείες θα προσπαθήσουν να αντισταθμίσουν ποσοστό των απωλειών από τη μείωση των τιμών μέσω αναδιαπραγματεύσεων με τους προμηθευτές τους, οι οποίες αποδεικνύονται πυρετώδεις και μακροπρόθεσμες λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα και του πολέμου στην Ουκρανία.

Οι εταιρείες συσκευασμένων τροφίμων όπως Mondelez και Unilever αναζητούν, την ίδια στιγμή, αύξηση των τιμών των προϊόντων τους. Η Unilever ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως αύξησε τις τιμές της στις ευρωπαϊκές αγορές κατά 5,4%, ενώ οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 0,7%. «Εάν συγκρίνετε την αύξηση των τιμών μας σε σχέση με τις αυξήσεις των τιμών της ενέργειας, θα δείτε πως λαμβάνουμε υπεύθυνες αποφάσεις», ανέφερε ο CEO της εταιρείας Alan Jope σε συνέντευξή του. Η εταιρεία προειδοποίησε πως ενδέχεται να υπάρξουν επιπλέον αυξήσεις, αφού χωρίς αυτές, τα ετήσια περιθώρια κέρδους της επιχείρησης θα μειωθούν κατά 900 μονάδες βάσης μέχρι το τέλος του έτους.

Σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της Mondelez, Dirk van de Put, η εταιρεία έχει προειδοποιήσει τους Ευρωπαίους λιανοπωλητές για νέα αύξηση των τιμών της.

H Nestle, η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων του κόσμου, ανακοίνωσε τον Απρίλιο πως οι πωλήσεις της θα αυξηθούν κατά 5% φέτος, ακόμα και μετά την αύξηση των τιμών τροφών κατοικιδίων, γαλακτοκομικών προϊόντων και καφέ.

Αν και τα έσοδα των κολοσσών αυξάνονται, αρκετοί εξ αυτών χάνουν το μερίδιο της αγοράς τους σε φθηνότερες εναλλακτικές όπως τα συσκευασμένα προϊόντα αλυσίδων σούπερ μάρκετ όπως τα Aldi. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά το στέλεχος της ALDI Nord, Rolf Buyle: «αναμένουμε αύξηση των πωλήσεων όλων των προϊόντων μας.

Προηγούμενο Άρθρο

Αννίτα Πάνια: «Με πήρε τηλέφωνο μια μέρα ο Καρβέλας και μου είπε “σε γουστάρω”»

Επόμενο Άρθρο

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Συντονισμός και συνεργασία στην αντιπυρική περίοδο

Σχετικά Άρθρα

Μέμος Μπεγνής: «Όταν κόβονται από σειρές τα γκέι φιλιά δείχνει ότι η κοινωνία είναι πολύ οπισθοδρομική»
Life Style

Μέμος Μπεγνής: «Όταν κόβονται από σειρές τα γκέι φιλιά δείχνει ότι η κοινωνία είναι πολύ οπισθοδρομική»

21 Μαΐου 2022
Επιδότηση – Τουρισμός για όλους: Αυτό είναι το νέο ποσό που θα λάβουν οι δικαιούχοι στην ψηφιακή κάρτα
Ελλάδα

Επιδότηση – Τουρισμός για όλους: Αυτό είναι το νέο ποσό που θα λάβουν οι δικαιούχοι στην ψηφιακή κάρτα

21 Μαΐου 2022
Φτιάχνουμε σπιτική πηκτίνη για μαρμελάδες ΧΩΡΙΣ ζάχαρη
Life Style

Φτιάχνουμε σπιτική πηκτίνη για μαρμελάδες ΧΩΡΙΣ ζάχαρη

21 Μαΐου 2022
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

21 Μαΐου 2022
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Φτιάχνουμε σπιτική πηκτίνη για μαρμελάδες ΧΩΡΙΣ ζάχαρη
Life Style

Φτιάχνουμε σπιτική πηκτίνη για μαρμελάδες ΧΩΡΙΣ ζάχαρη

21 Μαΐου 2022
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

21 Μαΐου 2022
Η στοιχειωμένη βίλα στην Ηλεία είναι το πιο τρομακτικό σπίτι στην Πελοπόννησο
Τοπικά

Η στοιχειωμένη βίλα στην Ηλεία είναι το πιο τρομακτικό σπίτι στην Πελοπόννησο

21 Μαΐου 2022
Μιχάλης Κατρίνης: Χτίζοντας μια σύγχρονη και μεγάλη προοδευτική παράταξη
Νέα

Μιχάλης Κατρίνης: Χτίζοντας μια σύγχρονη και μεγάλη προοδευτική παράταξη

21 Μαΐου 2022
Επόμενο Άρθρο
Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Συντονισμός και συνεργασία στην αντιπυρική περίοδο

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Συντονισμός και συνεργασία στην αντιπυρική περίοδο

Γιορτή της μητέρας σήμερα-Χρόνια πολλά στις Γυναίκες που μας γέννησαν

Γιορτή της μητέρας σήμερα-Χρόνια πολλά στις Γυναίκες που μας γέννησαν

Ηλεία: Πως θα γιορταστεί η 9 Μαΐου (Ημέρα νίκης κατά του Ναζισμού)

Ηλεία: Πως θα γιορταστεί η 9 Μαΐου (Ημέρα νίκης κατά του Ναζισμού)

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!