Ν.Βέρρας
Στα 10 ευρώ τουλάχιστον θα φτάσουν τα διόδια που θα πληρώνουν οι πολίτες που θα χρησιμοποιούν τον νέο αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου που θα ξεκινήσει την λειτουργεία του ούτε ο μισός δρόμος από τον ερχόμενο Ιούλιο. Και λέμε ούτε ο μισός καθώς θα δοθεί στην κυκλοφορία ένα πρώτο μέρος του ενώ ακόμα οι συνδετήριες οδοί για είσοδο και έξοδο σε Λεχαινά, Κυλλήνη και Αμαλιάδα δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα. Αυτό όμως που φαίνεται να έχει σχεδιαστεί πλήρως είναι τα χρήματα που θα μπαίνουν στις τσέπες των εθνικών εργολάβων μέσω των διοδίων. Για μόλις 76 χιλιόμετρα θα πληρώνουμε τουλάχιστον 10 ευρώ, για την ακρίβεια 9, 60 ευρώ καθώς οι τιμές αυτές είναι παλαιότερες και δεν έχουν ¨προσαρμοστεί¨ στα σημερινά δεδομένα.
Το μοντέλο χρηματοδότησης προβλέπει καταβολή διοδίων από όλους τους χρήστες του νέου οδικού άξονα. Μάλιστα, όπως αποκαλύπτεται, ο πρώτος σταθμός διοδίων θα δημιουργηθεί πριν την έξοδο της Κάτω Αχαΐας, ώστε να «συλλαμβάνει» και τους οδηγούς που θα θέλουν να κάνουν μια απλή αστική μετακίνηση.
Κατά μήκος του οδικού άξονα θα υπάρχουν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων:
-Στην Κάτω Αχαΐα με ζώνη χρέωσης το τμήμα Μιντιλόγλι – Κυλλήνη
-Στα Χανάκια με ζώνη χρέωσης το τμήμα Κυλλήνη – Πύργος
Πλευρικά διόδια θα υπάρχουν και στους ανισόπεδους κόμβους Κάτω Αχαΐας και Αμαλιάδας.
-Ο πρώτος πλευρικός Σταθμός διοδίων αναπτύσσεται στους κλάδους εισόδου-εξόδου του ανισόπεδου κόμβου Κάτω Αχαΐας που βρίσκεται στη χιλιομετρική θέση 17+850, δηλαδή πριν τον σημερινό ισόπεδο κόμβο.
-Ο δεύτερος πλευρικός Σταθμός διοδίων αναπτύσσεται στους κλάδους εισόδου-εξόδου του ανισόπεδου κόμβου Αμαλιάδας στη χιλιομετρική θέση 62+350 του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.
Στην τροποποιημένη σύμβαση το κόστος είχε υπολογιστεί σε 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο με αναλογική χρέωση για ηλεκτρονικούς χρήστες. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η απλή διέλευση από την Πάτρα προς τον Πύργο θα κοστίζει για τα επιβατικά ΙΧ 4,8 ευρώ, ενώ μαζί με την επιστροφή και πάλι με απλή διέλευση το συνολικό κόστος θα είναι 9,6 ευρώ. Δεν έχει διευκρινιστεί εάν αυτές οι τιμές έχουν αναπροσαρμοστεί, λόγω του πληθωρισμού.
















