
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο συνέδριο Reimagine Tourism 2025 της «Καθημερινής»
Αυτή η φράση αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα για όλη την Δυτική Ελλάδα που θα μπορούσε να μετατραπεί σε εναλλακτικό τουριστικό προορισμό καθώς έχει μανέμορφα τοπία και ιστορικά τοπόσημα όπως φυσικά η Ολυμπία.
Στο κάδρο της κυβέρνησης μπαίνει και η αξιοποίηση των λιμανιών Πάτρας και Κατακόλου που βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο καθώς ειδικά για το Κατάκολο σχεδόν έχει κλειδώσει ο ιδιώτης που θα το πάρει. Με τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ να έχει «σπάσει» σε δύο σκέλη (Πάτρα – Κατάκολο), το Υπερταμείο περιμένει δεσμευτικές προσφορές μέχρι το τέλος της χρονιάς, ενώ η οριστική εικόνα για τους επενδυτές αναμένεται στο πρώτο δίμηνο του 2026.
Η «ακτινογραφία» των ομίλων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, για την εκμετάλλευση των λιμανιών κρουαζιέρας σε Κατάκολο και Πάτρα δείχνει το μέγεθος του ενδιαφέροντος που υπάρχει.
- Η Cruise Terminals International Ltd με έδρα το Λονδίνο ενδιαφέρεται για τα λιμάνια Πατρών και Κατάκολου.
- Η Global Port Holdings (GPH) ενδιαφέρεται επίσης για Πάτρα και Κατάκολο.
- Η κοινοπραξία Cruise Terminal Investment Limited Sàrl μαζί με τη V Group SM SA ενδιαφέρθηκε για τα λιμάνια Πατρών και Κατάκολου.
Η Cruise Terminal Investment Limited Sàrl είναι ελβετική εταιρεία, θυγατρική της MSC Cruises με έδρα τη Γενεύη. Ο εκτελεστικός πρόεδρος της Διεύθυνσης Κρουαζιέρας του Ομίλου, Pierfrancesco Vago, βρέθηκε στο συνέδριο της «Καθημερινής» και επιβεβαίωσε δημόσια πως η εταιρεία συμμετέχει στον διαγωνισμό για Πάτρα και Κατάκολο, ενώ ήδη διεκδικεί το λιμάνι του Λαυρίου.
Η MSC, ένας από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους «παίκτες». Εξυπηρετεί 22 ελληνικούς προορισμούς, μεταφέρει πάνω από 1 εκατ. επιβάτες και λειτουργεί οκτώ πλοία στη χώρα. Η κρουαζιέρα, όπως τόνισε, συνεισφέρει στην αποεποχικοποίηση του τουρισμού, προσφέροντας σταθερή ροή επισκεπτών ακόμη και τους μήνες χαμηλής ζήτησης -ένα κρίσιμο στοιχείο για προορισμούς όπως η Πάτρα. Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει τρόπους αναβάθμισης της εμπειρίας στο Κατάκολο, γεγονός που αποδεικνύει ότι η Δυτική Ελλάδα αντιμετωπίζεται πλέον ως ενιαία τουριστική ενότητα με τεράστιες δυνατότητες.
Σε κάθε περίπτωση, η εκκρεμότητα με την κρουαζιέρα σε Πάτρα και Κατάκολο κλείνει εντός του 2026, σημειώνουν παράγοντες του Ταμείου, δηλώνοντας αισιόδοξοι ότι η Πάτρα μπορεί να αποτελέσει ισχυρό νέο κόμβο.
Την ίδια στιγμή, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και το Επιμελητήριο Αχαΐας έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή προβολή της περιοχής, συμμετέχοντας σε κορυφαίες εκθέσεις του κλάδου και διεκδικώντας ενεργά την προσοχή των μεγάλων εταιρειών. Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει και η πρωτοβουλία που ανέλαβε η Ντόρα Μπακογιάννη, έπειτα από κοινή πρόταση του περιφερειάρχη Νεκτάριου Φαρμάκη και του Α’ αντιπροέδρου του Επιμελητηρίου Αντώνη Κουνάβη, ώστε να λειτουργήσει ως «πρέσβειρα» της Πάτρας για την ένταξή της στους διεθνείς προορισμούς κρουαζιέρας.
Η κρουαζιέρα το 2026 δεν είναι απλώς ένα χρονοδιάγραμμα. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία -ίσως η μεγαλύτερη των τελευταίων δεκαετιών- για να γίνει η πόλη κόμβος διεθνούς τουρισμού και σύγχρονης εξωστρέφειας.


















