Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Όταν η πόλη του Πύργου είχε ζωή…

23 Ιουλίου 2024
Όταν η πόλη του Πύργου είχε ζωή…

Γράφει ο Τζίμης Οικονομίδης 

ΟΤΑΝ Η ΠΟΛΗ ΕΙΧΕ ΖΩΗ
για να θυμούνται οι παλιοί, να μαθαίνουν οι νεότεροι και να σέβονται την ιστορία της, για να κτίσουν το μέλλον της ..
Το τραινάκι που πηγαίναμε παιδιά για μπάνια στο Κατάκωλο.
Στο σταθμό της ΣΠΚ (Σιδηρόδρομος Πύργου Κατακώλου) περιμένει την πελατεία του….. Ο πρώτος εκτός Αθηνών σιδηρόδρομος και μάλιστα δημοτικός, που κατασκευάστηκε βασικά να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του εμπορίου και της μεταφοράς της σταφίδας στο λιμάνι του Κατακώλου !!
ΙΣΤΟΡΙΑ του ΣΠΚ
22 Σεπτεμβρίου 1878: Η σιδηροδρομική γραμμή Πύργου – Κατακώλου είναι η πρώτη στην Ελλάδα εκτός Αθήνας και Αττικής και ταυτόχρονα αποτελεί τον πρώτο δημοτικό σιδηρόδρομο της χώρας. Τότε ξεκίνησε η διαδικασία κατασκευής της επί Δημαρχίας Λετρίνων (Πύργου) του Πέτρου Αυγερινού, ενώ καλείται ο μηχανικός Αλ Στρέιτ για να προϋπολογίσει το κόστος.
13 Μαρτίου 1881: Με το νόμο ΠΙΘ’ παρέχεται στο Δήμο Λετρίνων το δικαίωμα για την κατασκευή και την εκμετάλλευση για 60 χρόνια σιδηροδρομικής γραμμής πλάτους 1 μέτρου και μήκους 13 χιλιομέτρων, από τον Πύργο μέχρι το λιμάνι του Κατακώλου που αποτελεί επίνειό του.
Οκτώβριος 1881: Γίνεται δημοπρασία και το έργο αναλαμβάνει η Γενική Πιστωτική Τράπεζα.
Ιανουάριος 1882: Αρχίζει η κατασκευή της γραμμής
Νοέμβριος 1882: Ολοκληρώνεται η κατασκευή της γραμμής. Τότε “…εγένετο η πρώτη δοκιμή κινήσεως της αμαξοστοιχίας εν τη σιδηροδρομική γραμμή από Κατάκωλον εις Πύργον. Εγένετο δε αυτή καθ’ην ώραν ετίθετο (στην Αθήνα υπό της Α.Μ. του Βασιλέως Γεωργίου και της Πριγκιπίσσης Μαρίας του Αννοβέρου) ο θεμέλιος λίθος του από Πειραιώς εις Πάτρας σιδηροδρόμου…” (Εφημερίδα Παλιγγεννεσία)
Φεβρουάριος 1883: Γίνονται τα εγκαίνια με πλήθος κόσμου και αξιωματούχων και των Βασιλέων και αρχίζει η εκμετάλλευση της γραμμής. Από τότε “η μικρά γραμμή του σιδηροδρόμου συνδέει τας δύο πόλεις, τέρπει δε τον οφθαλμόν η θέα του λευκού ατμού της μηχανής, ότε προσορμίζεται τις ενταύθα” όπως σημειώνει ο Δημ. Βικέλας (“Από Νικοπόλεως εις Ολυμπίαν”) κατά την περιήγησή του στην περιοχή.
13 Ιουνίου 1883: Η Γενική Πιστωτική Τράπεζα παραχωρεί όλα τα δικαιώματά της στην “Α.Ε. ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ ΚΑΤΑΚΩΛΟΥ” αντί 1.400.000 δραχμών. Οι πρώτοι μέτοχοι της νέας εταιρείας (μετοχικό κεφάλαιο 1.450.000) είναι: η Γ.Π.Τ. με διευθυντή τον Ι. Δούμα, η ομάδα των Κ. Καραπάνου – Ιωάννη Νεγρεπόντη – Ι. Σερπιέρη – Σ. Οικονόμου – Χρ. Ζωγράφου και Μιχάλη Νεγρεπόντη, οι βουλευτές Ανδρέας Αυγερινός και Β. Βουδούρης, οι κτηματίες Ευάγγελος Βαλτατζής, Αρ. Παπούδωφ και Μιλτιάδης Αξελός, οι τραπεζίτες Μενέλαος Νεγρεπόντης, Κ. Βούρος και ο Δήμαρχος Λετρίνων Π. Αυγερινός. Το πρώτο Διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας συγκροτήθηκε από τους Ανδρέα Αυγερινό (πρόεδρος) και Α. Παπούδωφ, Ν. Βλαγκόλη, Β. Βουδούρη και Μ. Αξελό (μέλη).
1890: Η εταιρεία εξαγοράζεται από την “Εταιρεία των Μεσημβρινών Σιδηροδρόμων της Ελλάδος” (σιδηρόδρομοι Μύλων – Καλαμάτας) που έχει αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση 220 χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής στην Πελοποννησιακή ενδοχώρα. Πολύ σύντομα όμως αναστέλλεται η δραστηριότητα της νέας εταιρείας και δημιουργείται αδιέξοδο για την εταιρεία Πύργου – Κατακώλου. Η λειτουργία των γραμμών Πάτρας – Πύργου, Πύργου – Κυπαρισσίας, η σταφιδική κρίση του 1892 και η νομοθεσία του 1896 για το παρακράτημα περιορίζουν σε μεγάλο ποσοστό την εμπορική κίνηση της γραμμής.
1951: Ο σιδηρόδρομος Πύργου – Κατακώλου υπάγεται στους σιδηροδρόμους Πειραιά – Αθηνών – Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ).
1962: Ο Σ.Π.Κ. υπάγεται στον ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους) αφού ο ΣΠΑΠ συγχωνεύεται με τον Σ.Ε.Κ.
1971: Τον Σ.Ε.Κ. διαδέχεται ο Ο.Σ.Ε. που υπάρχει έως σήμερα, με φθίνουσα πορεία, την εγκατάλειψη και την περιοδική παύση λειτουργίας.
Προηγούμενο Άρθρο

Φτιάχνουμε κέικ σοκολάτας-καφέ

Επόμενο Άρθρο

Κυβέρνηση: Έρχεται ο ανασχηματισμός των γενικών γραμματέων – Οι αποχωρήσεις, οι μετακινήσεις και οι πρώην βουλευτές

Σχετικά Άρθρα

Στον πάτο της Ευρώπης η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας – Αρνητικοί οι οικονομικοί δείκτες
Τοπικά

Η Δ.Ελλάδα στο επίκεντρο: Ο χάρτης των έργων που αλλάζουν Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία & Ηλεία έως το 2027

5 Δεκεμβρίου 2025
Τοπικά

Εμπορικός Σύλλογος Πύργου: Το ωράριο καταστημάτων ενόψει Χριστουγέννων & Πρωτοχρονιάς

5 Δεκεμβρίου 2025
Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια
Τοπικά

Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια

5 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας
Τοπικά

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας

4 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια
Τοπικά

Η νέα Πατρών–Πύργου σε κυκλοφορία –Μετά από εκατοντάδες νεκρούς, ένας δρόμος με ασφάλεια

5 Δεκεμβρίου 2025
Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές
Ελλάδα, Πολιτική

Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές

5 Δεκεμβρίου 2025
Παρατείνεται το επίδομα θέρμανσης
Οικονομία, Ελλάδα

Επίδομα Θέρμανσης: Στις 23 Δεκεμβρίου η πληρωμή-Τα ποσά

5 Δεκεμβρίου 2025
Ηλεία: Χαρίζονται επιδοτήσεις από το 2007 σε πυρόπληκτους αγρότες & επιχειρήσεις
Οικονομία, Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τα ποσά πληρωμών των αγροτών μέχρι τέλος του χρόνου-Όλο το σχέδιο

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Κυβέρνηση: Έρχεται ο ανασχηματισμός των γενικών γραμματέων – Οι αποχωρήσεις, οι μετακινήσεις και οι πρώην βουλευτές

Κυβέρνηση: Έρχεται ο ανασχηματισμός των γενικών γραμματέων - Οι αποχωρήσεις, οι μετακινήσεις και οι πρώην βουλευτές

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Τι αλλάζει για συνταξιούχους

Φορολογικές δηλώσεις: Πάνε προς παράταση-Πάνω από 1 εκ. πολίτες δεν έχουν κάνει

ΔΥΠΑ: Αυξήθηκαν οι άνεργοι τον Ιούνιο

ΔΥΠΑ: Ανοιχτές οι αιτήσεις για προσλήψεις με μισθό 830 ευρώ

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος