Ακολουθήστε μας:
Τρίτη, 8 Ιουλίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Πατρών-Πύργου-Έξοδος Κυλλήνης: ¨Φωνές¨ στα Ιόνια Νησιά για την προσβασιμότητα

3 Ιουλίου 2025
Πατρών-Πύργου-Έξοδος Κυλλήνης: ¨Φωνές¨ στα Ιόνια Νησιά για την προσβασιμότητα

Ν.Βέρρας

 

Σε λίγες ημέρες εγκαινιάζεται η νέα εθνική οδός Πατρών-Πύργου αλλά αυτό θα είναι μια κυβερνητική φιέστα καθώς επί της ουσίας το έργο δεν έχει τελειώσει και υπάρχουν πολλά προβλήματα ακόμα που θα πάρουν 6 μήνες και παραπάνω για να λυθούν. Προφανώς όμως η κυβέρνηση θέλει να ¨πουλήσει¨ προς τους ψηφοφόρους ότι το έργο το τελείωσε αυτή!

Το πιο σημαντικό πρόβλημα από όσα έχουμε ήδη αναφέρει στο iliaoikonomia.gr εδώ και καιρό, είναι η διαδρομή από την νέα εθνική προς το λιμάνι Κυλλήνης που θα ξεκινάει πλέον από τα Λεχαινά και θα είναι ένας δρόμος 12,2 χιλιομέτρων, στενός, ασφαλτοστρωμένος επαρχιακός δρόμος, ο οποίος ουδέποτε σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί βαρέα οχήματα, τουριστικά λεωφορεία ή συνεχή αυξημένη ροή Ι.Χ.

Ο οδικός αυτός διάδρομος, αρχικά κατασκευασμένος για ελαφριά κυκλοφορία, θέλουν τα μεγάλα μυαλά του Υπουργείου να τον κάνουν να λειτουργεί σήμερα ως κρίσιμος συγκοινωνιακός ¨λαιμός μπουκαλιού¨ που θα συνδέει την Δυτική Ελλάδα με τα νησιά του Ιονίου. Μιλάμε για έναν τεράστιο όγκο οχημάτων εν μέσω σεζόν. Σίγουρα τα ατυχήματα δεν θα τα γλιτώσουμε και αυτήν την ευθύνη την φέρουν στην κυβέρνηση. 

Στο υλικό που κυκλοφορεί, διαπιστώνεται η απουσία δυνατότητας ασφαλούς συνάντησης δύο οχημάτων σε αντίθετες κατευθύνσεις — πόσο μάλλον όταν πρόκειται για φορτηγά τύπου νταλίκας ή λεωφορεία.

Για το θέμα αυτό ασχολήθηκε και μέσο ενημέρωσης της Κεφαλονιάς όπου κάνει λόγο για χαμένα έσοδα και για μείωση στην τουριστική κίνηση από την δυσκολία της μετακίνησης των τουριστών και των ντόπιων.

Τι αναφέρει το Kefaloniapress.gr

Στον απόηχο του κλεισίματος της βασικής αρτηρίας λόγω των εργασιών στη νέα οδό Πύργου – Πάτρας, το συγκεκριμένο τμήμα οδοποιίας αποτελεί πλέον τη μοναδική δίοδο πρόσβασης στο λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο συνδέει την ηπειρωτική Ελλάδα με την Κεφαλονιά και τα υπόλοιπα νησιά.

Από τη νέα εθνική οδό θα μπαίνουν σε αυτόν τον “υπέροχο παράδρομο” για να συνδεθούν με την ευθεία που οδηγεί στην Κυλλήνη.

Η μηδενική προσαρμογή στις νέες κυκλοφοριακές απαιτήσεις προκαλεί αγανάκτηση σε οδηγούς, επαγγελματίες του τουρισμού και τοπικούς παράγοντες, αφού παρά το ότι το πρόβλημα ήταν γνωστό εδώ και μήνες, δεν υλοποιήθηκε καμία ουσιαστική βελτίωση ή προληπτική παρέμβαση. Αντίθετα, η εγκατάλειψη του δρόμου είναι εμφανής ακόμη και στις πλευρικές βλάστησεις, που σε αρκετά σημεία έχουν φράξει την ορατότητα, περιορίζοντας το ωφέλιμο πλάτος και αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει είναι ποιος θα είναι ο ρυθμός διέλευσης Ι.Χ., ΚΤΕΛ και λεωφορείων που πρέπει να προσεγγίσουν εγκαίρως το λιμάνι, ώστε να μη χαθούν τα δρομολόγια των φέρι μποτ προς τα νησιά.

Με τον δρόμο να λειτουργεί ήδη στα όριά του, οι πολύωρες καθυστερήσεις —ιδίως τις ημέρες αιχμής— μοιάζουν αναπόφευκτες, δημιουργώντας ασφυξία στην τουριστική ροή, με άμεσο αντίκτυπο σε ξενοδόχους, καταστηματάρχες και όλους τους κρίκους της τοπικής οικονομικής αλυσίδας.

Η έλλειψη στοιχειώδους οδικού σχεδιασμού σε ένα τμήμα μήκους μόλις 12,2 χιλιομέτρων δεν αποτελεί απλώς τεχνική αστοχία, αλλά δείγμα πλήρους απουσίας στρατηγικής στην τουριστική πολιτική της ευρύτερης περιοχής. Το αποτέλεσμα; Χιλιάδες οικογένειες που θα επέλεγαν να περάσουν τις διακοπές τους σε Κεφαλονιά, Ζάκυνθο ή Ιθάκη, ενδέχεται να αποθαρρυνθούν, προκαλώντας μια καθοδική πορεία στα έσοδα και στον κύκλο εργασιών τουριστικών επιχειρήσεων σε ολόκληρο το Ιόνιο.

Ωστόσο, οι παρεμβάσεις που προτείνονται από τουριστικούς επαγγελματίες και τοπικούς φορείς παραμένουν απλές, ρεαλιστικές και πλήρως εφαρμόσιμες, με ελάχιστο κόστος και ταχύτατη υλοποίηση. Συλλέξαμε με μια απλή αναζήτηση τις εξής προτάσεις:

Καθαρισμός βλάστησης κατά μήκος του δρόμου, ώστε να αποκατασταθεί η ορατότητα και να αυξηθεί το ωφέλιμο πλάτος κυκλοφορίας, περιορίζοντας τα σημεία τυφλής σύγκρουσης.

Διαπλάτυνση σε καίρια σημεία, ειδικά εκεί όπου το σημερινό πλάτος δεν επιτρέπει την ταυτόχρονη διέλευση δύο οχημάτων, προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μετωπικών συγκρούσεων.

Ενίσχυση της σήμανσης και της διαγράμμισης, ώστε να καθοδηγούνται οι οδηγοί με σαφήνεια, ιδίως τη νύχτα ή σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας από κακοκαιρία.

Τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών ή προσωρινών ρυθμιστών κυκλοφορίας σε κρίσιμα στενώματα, ώστε να εξασφαλίζεται η εναλλάξ διέλευση και να αποτρέπονται μποτιλιαρίσματα.

Το εξοργιστικό είναι ότι οι ανωτέρω ενέργειες δεν απαιτούν μακρόχρονα έργα ούτε ιδιαίτερα κονδύλια, ωστόσο μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση για την υλοποίησή τους. Αυτό αφήνει έκθετη όχι μόνο την τοπική οικονομία, αλλά και την εθνική εικόνα της χώρας ως τουριστικού προορισμού, τη στιγμή μάλιστα που η Ελλάδα διαφημίζει διεθνώς την προσβασιμότητα και την ποιότητα των υποδομών της.

Χωρίς άμεση κινητοποίηση, το μαθηματικά βέβαιο είναι ότι το πρόβλημα θα κλιμακωθεί, φτάνοντας σε συνθήκες πλήρους αδιεξόδου όσο κορυφώνεται η θερινή τουριστική περίοδος.

Η διαδρομή Λεχαινά – Κυλλήνη, αυτή η φαινομενικά ασήμαντη λωρίδα ασφάλτου, κινδυνεύει να μετατραπεί στον πιο αδύναμο κρίκο της αλυσίδας που συνδέει τα νησιά του Ιονίου με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Η έγκαιρη παρέμβαση δεν αποτελεί απλώς μια επιλογή, αλλά απόλυτη αναγκαιότητα, καθώς το διακύβευμα δεν είναι μόνο η ασφάλεια οδηγών και επιβατών, αλλά και η ίδια η βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.

 

πληροφορίες kefaloniapress.gr

 

Προηγούμενο Άρθρο

Καιρός: Έρχεται καύσωνας για ημέρες-Η Ηλεία θα έχει καυτές θερμοκρασίες

Επόμενο Άρθρο

Κατάκολο: Εξελίξεις από Φθινόπωρο για το έργο της χερσαίας ζώνης λέει η Περιφέρεια

Σχετικά Άρθρα

Στην Αμαλιάδα βρέθηκε ο Ηλείος Μητροπολίτης Λατινικής Αμερικής Ιάκωβος
Τοπικά

Στην Αμαλιάδα βρέθηκε ο Ηλείος Μητροπολίτης Λατινικής Αμερικής Ιάκωβος

7 Ιουλίου 2025
Σεισμός μεγέθους 4,6 Ρίχτερ στην Ηλεία
Τοπικά

3 σεισμοί με επίκεντρο τον Πύργο-Ο μεγαλύτερος ήταν 3,8 ρίχτερ

7 Ιουλίου 2025
Ανδραβίδα: Παρών ο Κουτσούμπας στο αντιπολεμικό συλλαλητήριο
Τοπικά

Ανδραβίδα: Παρών ο Κουτσούμπας στο αντιπολεμικό συλλαλητήριο

7 Ιουλίου 2025
Πάρκο Ξυστρή: Ξεκινούν εργασίες αποκατάστασης της καμινάδας
Τοπικά

Πάρκο Ξυστρή: Ξεκινούν εργασίες αποκατάστασης της καμινάδας

7 Ιουλίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Παραδέχθηκε τους «λευκούς γάμους» η Ειρήνη – «Χρειάζεται ψυχολόγο» λέει η δικηγόρος της
Ελλάδα

Σύλληψη της Ειρήνης Μουρτζούκου με κατηγορία ανθρωποκτονίας με δόλο κατά συρροή

7 Ιουλίου 2025
Πύργος: Διαγραφή του 90% του χρέους πέτυχε χήρα με τεράστια χρέη
Ελλάδα

Ποιοι είναι οι Έλληνες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που «ξεσκέπασαν» το κύκλωμα του ΟΠΕΚΕΠΕ

7 Ιουλίου 2025
ΠΑΤΡΑ: Το 2026 έτοιμη η μαρίνα Μέγκα Γιοτ & το 2027 θα έχουν κρουαζιερόπλοια
Νέα

ΠΑΤΡΑ: Το 2026 έτοιμη η μαρίνα Μέγκα Γιοτ & το 2027 θα έχουν κρουαζιερόπλοια

7 Ιουλίου 2025
Στην Αμαλιάδα βρέθηκε ο Ηλείος Μητροπολίτης Λατινικής Αμερικής Ιάκωβος
Τοπικά

Στην Αμαλιάδα βρέθηκε ο Ηλείος Μητροπολίτης Λατινικής Αμερικής Ιάκωβος

7 Ιουλίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Τέλος στο έργο της ανάπλασης του λιμανιού Κατακόλου-Όσοι πανηγύριζαν τώρα τα ρίχνουν στις μελέτες

Κατάκολο: Εξελίξεις από Φθινόπωρο για το έργο της χερσαίας ζώνης λέει η Περιφέρεια

Ο Δήμος Πύργου εξασφάλισε χρηματοδότηση 810.000 ευρώ για το κλειστό στον Κούβελο

Ο Δήμος Πύργου εξασφάλισε χρηματοδότηση 810.000 ευρώ για το κλειστό στον Κούβελο

Σοκ: Σκοτώθηκε ο άσος της Λίβερπουλ Ντιόγκο Ζότα

Σοκ: Σκοτώθηκε ο άσος της Λίβερπουλ Ντιόγκο Ζότα

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!