Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Πολιτική Αεροπορία: Προειδοποιεί για ατύχημα λόγω κενών ασφαλείας

11 Μαρτίου 2024
Ελευθέριος Βενιζέλος: Με SMS και… συγγνώμη απολύθηκαν 300 άτομα

Με μία ακόμη ανακοίνωση η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΝΗΜΑΕΚ/ΥΠΑ) προειδοποιεί για την ασφάλεια των πτήσεων.

Όπως αναφέρει η Ένωση, όσα radar λειτουργούν, δεν διαθέτουν πλέον τα απαραίτητα ανταλλακτικά, ενώ το ίδιο ισχύει και για δεκάδες πομπούς και δέκτες επικοινωνιών, τους οποίους συντηρεί το προσωπικό με δικά του χρήματα με τον ανθρώπινο παράγοντα να είναι αυτός ο οποίος κρατάει μέχρι σήμερα την Υπηρεσία «ζωντανή και μάχιμη».

Αναλυτικά την ανακοίνωση της ΕΝΗΜΑΕΚ/ΥΠΑ:

Η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΝΗΜΑΕΚ/ΥΠΑ), δείχνοντας έμπρακτα τον σεβασμό της στα θύματα των Τεμπών και στις οικογένειές τους, δεν θέλησε να τοποθετηθεί άμεσα για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίστηκε η δυνατότητα συμμετοχής των μελών μας στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ της 28ης Φεβρουαρίου 2024.

Στόχος της συμμετοχής μας σε αυτήν ήταν να τιμήσουμε τη μνήμη των θυμάτων και να υπενθυμίσουμε στην πολιτεία τις υποχρεώσεις της για την ασφάλεια των μεταφορών. Το κράτος βέβαια έκρινε ότι έπρεπε να μας πάει στα δικαστήρια γι’ αυτό.

Η περασμένη εβδομάδα ανήκε στα θύματα, στους οικείους τους και στις εκδηλώσεις μνήμης και δεν θέλαμε να καπηλευτούμε το τραγικό αυτό γεγονός. Το ίδιο πράξαμε και πέρυσι μετά τα Τέμπη. Με αίσθημα σεβασμού, ευθύνης αλλά και αγωνίας για τον κλάδο των αερομεταφορών, εκδώσαμε πριν από ακριβώς ένα χρόνο (8/3/2023), δελτίο τύπου με το οποίο σταχυολογήσαμε μια σειρά από σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε κατά την εκτέλεση του έργου μας. Δυστυχώς, αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε, καθώς ελάχιστη πρόοδος έχει σημειωθεί προς την επίλυσή τους.

Θέλουμε επίσης να συμβάλουμε με τη σειρά μας, στη συζήτηση που έχει ανοίξει σχετικά με την ασφάλεια των αερομεταφορών. Ως Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ/ATSEP), ως επαγγελματίες, αλλά και ως οι καθ’ ύλην αρμόδιοι σε ό,τι έχει να κάνει με τα συστήματα αεροναυτιλίας, εξακολουθούμε -παρά τα πολύ σημαντικά προβλήματα- να λέμε ότι η ΥΠΑ διαθέτει προς το παρόν τις απαιτούμενες διαδικασίες και το πιστοποιημένο προσωπικό, προκειμένου να μετριάζει τους κινδύνους και να διατηρεί τα αποδεκτά επίπεδα ασφάλειας. Αυτό που διακυβεύεται στην περίπτωση μιας πολύ σημαντικής βλάβης είναι να κλείσει ένα αεροδρόμιο ή τμήμα του Ελληνικού FIR με άμεση επίπτωση στις καθυστερήσεις, στην οικονομία και στην διεθνή εικόνα της Χώρας.

Παρά, λοιπόν, το γεγονός ότι η Διοίκηση της ΥΠΑ και το Υπουργείο δεν φρόντισε να δώσει άμεση λύση για τα Radar που βρίσκονται εκτός λειτουργίας, θέμα το οποίο είχαμε αναδείξει στο περσινό δελτίο τύπου, ως ΗΜΑΕΚ/ATSEP στο πλαίσιο συνεργασίας με γειτονικές χώρες, δώσαμε την τεχνική λύση εντάσσοντας στο υφιστάμενο σύστημα διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας την εικόνα από το Radar της Κύπρου στη Λάρνακα (και σε λίγες ημέρες θα εντάξουμε και το Radar της Πάφου).

Παράλληλα κινούνται διαδικασίες για να εντάξουμε εικόνα Radar και από άλλα γειτονικά κράτη (Αίγυπτος, Ιταλία). Ως πότε όμως, οι επικουρικές αυτές λύσεις θα χρησιμοποιούνται ως κύριες; Είναι δυνατόν για άλλες δαπάνες αμφιβόλου αναγκαιότητας, να βρίσκονται άμεσα οι πόροι και να γίνονται συνοπτικές οι διαδικασίες προμηθειών, ενώ σε τόσο κρίσιμες περιπτώσεις αντικατάστασης συστημάτων αεροναυτιλίας, λόγω σημαντικής βλάβης, να μην εφαρμόζεται η διαδικασία του
κατεπείγοντος;

Σχετικά με τις προμήθειες που βρίσκονται σε εξέλιξη και αφορούν τα συστήματα του Κεντρικού Κτιρίου Αεροναυτιλίας (ΚΕΠΑΘΜ) στο Ελληνικό δεν υπάρχει καμία πρόοδος. Μια ακόμα θερινή περίοδος θα εξυπηρετηθεί με το αναλογικό σύστημα επικοινωνιών που συντηρούμε και λειτουργούμε επί 25 και πλέον έτη.

Η συζήτηση βέβαια για την δεδομένη αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας πρέπει πάντα να συνοδεύεται από τη θεμελιώδη αρχή για απαίτηση εκπόνησης μελέτης σκοπιμότητας, επιχειρησιακών απαιτήσεων, τεχνικών προδιαγραφών με διαδικασίες νόμιμες και διαφανείς. Αυτή η αρχή παραβιάζεται τα τελευταία χρόνια από το Υπουργείο με πρόσφατο παράδειγμα την μονομερή απόφαση του Υπουργείου για την εγκατάσταση απομακρυσμένων ψηφιακών πύργων ελέγχου (Digital/Remote Towers), για την οποία έχουν εκφράσει προς το Υπουργείο εγγράφως, ανησυχία και επιφυλάξεις, υπηρεσιακοί παράγοντες της ΥΠΑ και διεθνείς
ομοσπονδίες Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας και Ηλεκτρονικών ATSEP (IFATCA, ATCEUC και IFATSEA).

Ως ΗΜΑΕΚ/ATSEP δεν «δαιμονοποιούμε» τις νέες τεχνολογίες, οι οποίες άλλωστε αποτελούν τον πυρήνα του επαγγέλματός μας. Αδυνατούμε όμως να εξηγήσουμε γιατί το συγκεκριμένο έργο βασίστηκε σε μια μελέτη πρόχειρη, για την οποία δεν ζητήθηκε αρμοδίως η εμπειρογνωμοσύνη των ΗΜΑΕΚ/ATSEP και ουδέποτε την αρνηθήκαμε. Ερωτηματικά επίσης γεννά το γεγονός ότι πρόσφατα εκχωρήθηκε η αποκλειστική αρμοδιότητα της ΥΠΑ ως αναθέτουσα αρχή για προμήθειες συστημάτων αεροναυτιλίας, στην μη πιστοποιημένη για τέτοια ζητήματα Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων του Υπουργείου. Μήπως τελικά η όλη συζήτηση για την εγκατάσταση Digital/Remote Towers γίνεται για να καλυφθεί η αδυναμία του παραχωρησιούχου των 14 παραχωρημένων αερολιμένων να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης με αποτέλεσμα να επωμιστεί ξανά το κόστος ο Έλληνας φορολογούμενος;

Για τα προβλήματα στη διαθεσιμότητα ανταλλακτικών, θέμα που ταλανίζει και άλλους φορείς των μεταφορών, τι να πούμε; Όσα Radar λειτουργούν, δεν διαθέτουν πλέον τα απαραίτητα ανταλλακτικά και μπορεί ανά πάσα στιγμή, κάποιο από αυτά να κλείσει λόγω βλάβης των γηρασμένων βαθμίδων του. Το ίδιο ισχύει και με δεκάδες πομπούς και δέκτες επικοινωνιών, τους οποίους κρατάμε όρθιους σε πολλές περιπτώσεις με δικά μας χρήματα.

Προκύπτει λοιπόν ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός ο οποίος κρατάει μέχρι σήμερα την Υπηρεσία ζωντανή και μάχιμη. Μια Υπηρεσία που απαξιώνεται καθημερινά από έλλειψη Διοίκησης, οράματος, οργανογράμματος, προσλήψεων, χρηματοδότησης και εκσυγχρονισμού συστημάτων. Το έμπειρο, εξειδικευμένο και πιστοποιημένο προσωπικό της ΥΠΑ είναι εκείνο που βελτιώνει κάθε χρόνο τις επιδόσεις της Χώρας, διατηρώντας ταυτόχρονα την ασφάλεια στις αερομεταφορές.

Για αυτό το προσωπικό, το πλήθος του οποίου έχει φτάσει σε ιστορικά χαμηλά, τον περασμένο χρόνο δώσαμε αγώνα και εξασφαλίσαμε την έγκριση 50 προσλήψεων ΗΜΑΕΚ/ATSEP και την επαναφορά του ηλικιακού ορίου πρόσληψης στα 35 έτη για να μπορέσει να ξεπαγώσει επιτέλους η στελέχωση του κλάδου μας. Μόνο όμως ως τιμωρία, για τον αγώνα που δώσαμε, μπορούμε να εκλάβουμε το γεγονός ότι από τις 50 εγκεκριμένες θέσεις ΠΕ/ΤΕ Ηλεκτρονικών (ATSEP), οι 15 θέσεις ΠΕ δεν
εντάχθηκαν στον διαγωνισμό 1ΓΒ/2023 με φθηνές δικαιολογίες. Από τις υπόλοιπες 35 αναμένεται να καλυφθούν μόλις 7 βάσει των προσωρινών αποτελεσμάτων ΑΣΕΠ. Όλα αυτά όταν, μόνο το 2023 συνταξιοδοτήθηκαν 16 Ηλεκτρονικοί, φέτος αναμένεται η συνταξιοδότηση άλλων 18 Ηλεκτρονικών τουλάχιστον και πάει λέγοντας. Επιπλέον η Διοίκηση της ΥΠΑ, αρνείται να τοποθετήσει σε οργανικές μονάδες συστημάτων αεροναυτιλίας, 46 υπαλλήλους οι οποίοι έχουν μεταταχθεί στον κλάδο μας από
το 2019 και εξακολουθούν να παρέχουν άλλο έργο.

Με έκπληξη ακούσαμε την περασμένη εβδομάδα από τον Υπουργό, κατά την ακρόαση του νέου Διοικητή ΥΠΑ, στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας να αναφέρεται στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ λέγοντας: «Καθίστε να δούμε αν θα καλυφθούν όλες οι θέσεις…». Αλήθεια, ποιος ευθύνεται για την επιλογή της συγκεκριμένης διαγωνιστικής διαδικασίας για την οποία είχαμε πει εξ αρχής ότι δεν θα αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα; Να καλυφθούν δηλαδή οι θέσεις στην ΥΠΑ από τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, ο οποίος είχε προκηρυχθεί προγενέστερα από την έγκρισή τους;

Έχουμε υποβάλει σχετική επιστολή τον περασμένο Αύγουστο τόσο στον κ. Υπουργό όσο και στον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ, διαμαρτυρόμενοι για την εξαίρεση των 15 θέσεων ΠΕ Ηλεκτρονικών από τη συγκεκριμένη διαδικασία, όπως επίσης και για το γεγονός ότι για τις υπόλοιπες 35 θέσεις Ηλεκτρονικών (ATSEP) Τεχνολογικής Εκπαίδευσης υπήρχαν μόλις 52 επιτυχόντες από τον γραπτό διαγωνισμό, επισημαίνοντας ότι θα οδηγηθούμε σε ναυάγιο.

Αντιπροσωπευτικό δείγμα στο θέατρο του παραλόγου που παρακολουθούμε να εξελίσσεται στο χώρο της αεροναυτιλίας τα τελευταία χρόνια, είναι η σημερινή συνάντηση υψηλού επιπέδου που πραγματοποιήθηκε για τα συστήματα αεροναυτιλίας μεταξύ Υπουργείου, EASA, ΑΠΑ και ΥΠΑ. Αλήθεια, δεν είναι τουλάχιστον αντιδεοντολογικό το γεγονός ότι η EASA εκπροσωπήθηκε από τον μέχρι πρότινος επιλεγμένο για τη θέση του Διοικητή ΥΠΑ, κ.Τζιόλα, ο οποίος «ανέκρουσε πρύμναν», ευτελίζοντας τους θεσμούς λες και πέρναγε συνέντευξη σε ιδιωτική εταιρεία; Την ίδια ώρα που η ΥΠΑ εκπροσωπήθηκε από την απερχόμενη Διοίκηση αντί από τον νέο Διοικητή κ. Σαουνάτσο; Γιατί τόση σπουδή να πραγματοποιηθεί η συγκεκριμένη συνάντηση πριν από τον διορισμό του νέου Διοικητή; Μήπως τελικά η EASA κλήθηκε προκειμένου να ευλογήσει άρον άρον τα Remote Towers και να απαλλάξει το Υπουργείο από τις ευθύνες του;

Τελικά ποιος θα διοικεί και θα παίρνει αποφάσεις για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας; Μήπως ο διορισμός της νέας Διοίκησης γίνεται για το θεαθήναι; Θα ολοκληρωθεί ή μήπως εξυπηρετούνται καλύτερα οι σκοπιμότητες με μια ΥΠΑ ουσιαστικά ακέφαλη;

Η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της ΥΠΑ, τηρώντας υπεύθυνη στάση είναι πάντοτε έτοιμη να καθίσει στο τραπέζι του διαλόγου παρά τη συνεχή άρνηση της ηγεσίας του Υπουργείου να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις στα καίρια ερωτήματα.

Δηλώνουμε όμως ταυτόχρονα και σε όλους τους τόνους, ότι η «νομιμοποίηση» αυθαίρετων πρακτικών δια της «απονομιμοποίησης» της Υπηρεσίας και του προσωπικού της, ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΕΙ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ!

 

documentonews.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Ηλεία: Ξεκίνησαν οι φυτεύσεις για καρπούζι-Τι λένε οι παραγωγοί

Επόμενο Άρθρο

Τέσσερα Όσκαρ ο Λάνθιμος-Σάρωσε ο Έλληνας σκηνοθέτης

Σχετικά Άρθρα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Βάρδα: Προχωρά η δημιουργία Στέγης διαβίωσης για άτομα με αναπηρία
Νέα

Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Οι άνθρωποι με αναπηρίες διεκδικούν ισότιμη μεταχείριση

3 Δεκεμβρίου 2025
ΠΥΡΓΟΣ: Συνεργεία της ΔΕΥΑΠ και του Δήμου αντιμετωπίζουν τα προβλήματα από την έντονη βροχόπτωση
Νέα

Σε ποιες περιοχές θα πέσει πολύ νερό για 48 ώρες – Η πρώτη εκτίμηση για τα Χριστούγεννα

3 Δεκεμβρίου 2025
Καιρός: Με συννεφιά η Παρασκευή – Δείτε που θα σημειωθούν καταιγίδες
Νέα

Από τα δυτικά ξεκινάει την Τετάρτη η νέα κακοκαιρία

2 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα
Τοπικά, Πολιτισμός

Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα

5 Δεκεμβρίου 2025
Μ. Κατρίνης: Κοινή ευρωπαϊκή άμυνα – ασπίδα για τον Ελληνισμό Ελλάδας και Κύπρου
Τοπικά

M.Κατρίνης: Σε κίνδυνο η συνδεδεμένη ενίσχυση στους κτηνοτρόφους από ψηφιακά εμπόδια

5 Δεκεμβρίου 2025
Φιγαλεία: Παραδόθηκε η νέα γέφυρα στη Θέση «Νεροντριβάλα
Τοπικά

Φιγαλεία: Παραδόθηκε η νέα γέφυρα στη Θέση «Νεροντριβάλα

5 Δεκεμβρίου 2025
Δ.Αυγερινοπούλου: Επιπλέον 50 εκατομμύρια ευρώ για αποζημιώσεις κτηνοτρόφων
Τοπικά

Δ.Αυγερινοπούλου: Επιπλέον 50 εκατομμύρια ευρώ για αποζημιώσεις κτηνοτρόφων

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Τέσσερα Όσκαρ ο Λάνθιμος-Σάρωσε ο Έλληνας σκηνοθέτης

Τέσσερα Όσκαρ ο Λάνθιμος-Σάρωσε ο Έλληνας σκηνοθέτης

Φοροκαταιγίδα το 2022-Από Μάρτιο οι φορολογικές δηλώσεις και ο ΕΝΦΙΑ

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Τι πρέπει να ξέρετε με τις νέες αλλαγές

Νέα 24ωρη απεργία στα πλοία αύριο Τρίτη – Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις οι ναυτικοί

Ζάκυνθος – Κυλλήνη: Θυελλώδης άνεμοι δεν επιτρέπουν τον απόπλου

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος