Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Πότε οι εργολάβοι θα παραδώσουν το Πάτρα – Πύργος – «Γκάζια» από ΤΕΡΝΑ, ΑΚTOR και AVAX

22 Φεβρουαρίου 2025
Πότε οι εργολάβοι θα παραδώσουν το Πάτρα – Πύργος – «Γκάζια» από ΤΕΡΝΑ, ΑΚTOR και AVAX

Με τμηματική παράδοση αν δεν υπάρjει νεότερος σχεδιασμός, θα δοθεί σε εμπορική λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, ολοκληρώνοντας την παραχώρηση της Ολυμπίας οδού με καθυστέρηση ετών.

Το Πάτρα- Πύργος ύψους 295 εκατ. ευρώ αποτελεί τον οδικό άξονα που συζητείται την τελευταία εικοσαετία, μολονότι αποτελεί ένα κομβικής σημασίας έργο της Δυτικής Πελοποννήσου, καθώς θα συνδέσει την Πάτρα με τον Πύργο. Το έργο πέρασε δια πυρός και σιδήρου καθώς κατά την οικονομική κρίση το 2013, αφαιρέθηκε από την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού ως ένα τμήμα μη εμπορικό (χαμηλών διελεύσεων), στην οποία επέστρεψε το 2020 και αφού είχε βαλτώσει λόγω οικονομικών και πολιτικών αστοχιών με αποκορύφωμα τον τεμαχισμό του σε οκτώ εργολαβίες το 2016.

Αυτός ήταν και ο κυριότερος λόγος που πήγε πίσω η κατασκευή καθώς το υπουργείο προχώρησε στην έκπτωση των τεχνικών εταιριών που είχαν αναλάβει τις εργολαβίες (όμιλος Καλογρίτσα και GD Infrastrutture -Εμφιετζόγλου) και αποφάσισε να υλοποιήσει με νέο σχεδιασμό εντάσσοντας το έργο ξανά στην Ολυμπία Οδό.

Το Πάτρα-Πύργος αποτελεί έναν οδικό άξονα 75 χιλιομέτρων, o oποίος θα προστεθεί στην σύμβαση παραχώρησης του Ελευσίνα- Κόρινθος -Πάτρα στην οποία συμμετέχουν ως leader η γαλλική Vinci, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η AVAX και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στην ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου καθώς θα εξασφαλίσει υψηλά επίπεδα οδικής ασφάλειας σε ένα δρόμο καρμανιόλα με δεκάδες τροχαία ατυχήματα σε ετήσια βάση.

Το χρονοδιάγραμμα παράδοσης

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ανακοινώσει ήδη κάποια χρονοδιαγράμματα στην παράδοση του έργου. Με βάση αυτά στις 31 Ιουλίου θα παραδοθεί το τμήμα Κάτω Αχαγιά -Πύργος και στις 30 Νοεμβρίου το κομμάτι από την περιμετρική της Πάτρας μέχρι την κάτω Αχαγιά. Ωστόσο το χρονοδιάγραμμα αυτό μένει να επιβεβαιωθεί καθώς είναι σε εξέλιξη προχωρημένες συζητήσεις μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και της Ολυμπίας Οδού προκειμένου να υπογραφεί η τελική συμφωνία ολοκλήρωσης όπως έγινε αντίστοιχα με τις συμβάσεις του Ε65 και του αεροδρομίου στο Καστέλι. Στη σύμβαση αυτή θα ενσωματωθούν οι τελικές ημερομηνίες παράδοσης αλλά και οι αποζημιώσεις για τυχόν καθυστερήσεις που θα έχει επικυρώσει ο ανεξάρτητος μηχανικός, με υπαιτιότητα του Δημοσίου.

Μια δεύτερη εκκρεμότητα για το Πάτρα-Πύργος αποτελεί η διαιτησία με το Ελληνικό Δημόσιο για αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού του έργου εξαιτίας της εκτίναξης του κόστους κατασκευής.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Ολυμπία Οδός η οποία ανάλογα με τα σενάρια που έχουν εκπονηθεί αιτείται έως και 90 εκατ. αύξηση του κόστους έχει κερδίσει τη διαιτησία ωστόσο το διαιτητικό δικαστήριο δεν έχει επιδικάσει το ύψος της αποζημίωσης. Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι θα πρέπει να υπάρξει συνεννόηση με το Δημόσιο ώστε σε πρώτη φάση να διασφαλιστεί ότι δεν θα αντικρούσει την συγκεκριμένη απόφαση. Εάν αυτό συμβεί τότε θα υπάρξει συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για τον καθορισμό ενός ποσού που θα αποζημιώνει την κοινοπραξία. Διαφορετικά, η Ολυμπία Οδός θα πρέπει να υποβάλλει αίτημα για νέα διαιτησία προκειμένου να επιλύσει την διαφωνία αυτή.

Η σύνδεση με την Ολυμπία Οδό

Η σύνδεση του Πάτρα-Πύργος με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο θα γίνει στο Μιντιλόγλι στο σημείο που σήμερα τερματίζει ο κλειστός άξονας μετά την ευρεία παράκαμψη της Πάτρας.

Ήδη οι κατασκευαστικές εργασίες του έργου είναι σε προχωρημένο στάδιο καθώς έχουν ολοκληρωθεί στο 70% με τις τρεις κοινοπραξίες που κατασκευάζουν το έργο να έχουν επιταχύνει τους ρυθμούς ώστε να επιτευχθούν με όσο γίνεται πιο ρεαλιστικό τρόπο τα χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Με βάση αυτά (τα οποία θα οριστικοποιήσει η τελική συμφωνία ολοκλήρωσης), το πρώτο τμήμα Πύργος –Αλισσός μήκους 65 χιλιομέτρων θα παραδοθεί στις 31 Ιουλίου του 2025 και το υπόλοιπο τμήμα Αλισσός Μιντιλόγλι μήκους 10 χιλιομέτρων στις 30 Νοεμβρίου του 2025.

Το πάνω χέρι στην κατασκευή του έργου έχει η ΤΕΡΝΑ η οποία έχει υλοποιήσει σχεδόν το 90% της εργολαβίας της από την Γαστούνη ως τον Πύργο. Τον τελευταίο χρόνο έχουν επιταχυνθεί σημαντικά οι ρυθμοί και στο τμήμα Καράικα -Γαστούνη που κατασκευάζει η ΑKTOR, υλοποιώντας μέχρι στιγμής περίπου το 65%, ενώ το τμήμα Μιντιλόγλι-Καράικα που κατασκευάζει η ΑΒΑΞ ξεπερνά επίσης το 63%.

Στο υπουργείο διερευνάται η δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου μέχρι την Τσακώνα στην οποία προβλεπόταν να πάει ο δρόμος από τον αρχικό σχεδιασμό της υπουργίας Σουφλιά. Ταυτόχρονα έχει ζητηθεί από την Ολυμπία Οδό η υποβολή προτάσεων για την κατασκευή του τμήματος Πύργος –Κόμβος Αλφειού –Καλό Νερό –Τσακώνα.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΖΑΝΝΕ/ www.newmoney.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Νέα ηχητικά ντοκουμέντα, αμέσως μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη: «Έχει φωτιά παντού, ελάτε γρήγορα»

Επόμενο Άρθρο

Τοπικό Ποδόσφαιρο: Τα αποτελέσματα του Σαββάτου – Το πρόγραμμα της Κυριακής

Σχετικά Άρθρα

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας
Τοπικά

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Λύκειο Ελληνίδων Πύργου: Χριστουγεννιάτικο bazaar 6 και 7/12
Τοπικά

Λύκειο Ελληνίδων Πύργου: Χριστουγεννιάτικο bazaar 6 και 7/12

4 Δεκεμβρίου 2025
Διον. Καλαματιανός: «Φτάνει πια με την υποβάθμιση των Νοσοκομείων της Ηλείας»
Τοπικά

Δ. Καλαματιανός: «Δίκαιες οι διεκδικήσεις του αγροτικού κόσμου»

4 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία
Ελλάδα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία

5 Δεκεμβρίου 2025
Εργαζόμενοι Νοσοκομείου Αμαλιάδας:«Κινδυνεύει να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας!»
Τοπικά, Ελλάδα

Εργαζόμενοι Νοσοκομείου Αμαλιάδας:«Κινδυνεύει να μετατραπεί σε Κέντρο Υγείας!»

5 Δεκεμβρίου 2025
Μελομακάρονα: 26 συνταγές-ιδέες για όλα τα γούστα
Συνταγες

Μελομακάρονα: 26 συνταγές-ιδέες για όλα τα γούστα

4 Δεκεμβρίου 2025
Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας
Τοπικά

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας

4 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Τοπικό Ποδόσφαιρο: Τα αποτελέσματα του Σαββάτου – Το πρόγραμμα της Κυριακής

Τοπικό Ποδόσφαιρο: Τα αποτελέσματα του Σαββάτου – Το πρόγραμμα της Κυριακής

Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας

Το ανέκδοτο της ημέρας

Κόροιβος: Βαριά ήττα στο Ψυχικό – Χτύπησε ο Κόλσον – Η εικόνα στην 23η μέρα της Elite League

Κόροιβος: Βαριά ήττα στο Ψυχικό - Χτύπησε ο Κόλσον – Η εικόνα στην 23η μέρα της Elite League

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος