Ακολουθήστε μας:
Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Πύργος-Τσακώνα: Νέοι σχεδιασμοί του Υπουργείου για το δρόμο-Ποια τα προβλήματα

30 Οκτωβρίου 2025
Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Λύση στο πρόβλημα της σύνδεσης των «Καραχαλέικων» με την νέα Πατρών-Πύργου

Ν.Βέρρας

 

Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζονται στην κατάθεση ενός ενιαίου φακέλου για τη χρηματοδότηση του έργου από ευρωπαϊκές πηγές.

Σχεδόν έναν μήνα (και κάτι) πριν την ολοκλήρωση του συνόλου του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος των 75 χλμ. (στις 30 Νοεμβρίου), με την παράδοση στην κυκλοφορία του τελευταίου τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός μήκους 10 χιλιομέτρων, το ζητούμενο ως προς τον σημαντικό αυτόν οδικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας (Πελοποννήσου), εστιάζεται πλέον στην περίφημη επέκταση έως την Τσακώνα, στην εξασφάλιση χρηματοδότησης αλλά και στον τρόπο υλοποίησης, εφόσον προχωρήσει το έργο, αν δηλαδή γίνει ως ενιαίο (Πύργος – Τσακώνα) ή «σπαστά», με πρώτο όριο τον Αλφειό. Με την παράδοση του μεγάλου οδικού έργου, επόμενο είναι να έρχεται στο μυαλό «η τύχη» της περίφημης επέκτασής του, προς Καλό Νερό – Τσακώνα, ένα έργο υψηλού κόστους, που μπορεί να φτάσει από τα 700 εκατ. έως και το 1 δισ. ευρώ. Η απόφαση για την τελική χάραξη στην περιοχή του Καϊάφα, με τρία εναλλακτικά σενάρια μεταξύ μηδενικής λύσης και ανατολικής χάραξης, είναι το κλειδί για το επόμενο βήμα της Ολυμπίας Οδού.

Τα σχέδια του υπ. Υποδομών

Όπως, λοιπόν, προκύπτει ως μία επικαιροποιημένη εξέλιξη, είναι ότι σΣΑν και δεν υπάρχει σαφής ενημέρωση, στην αγορά «βάζουν» το ερώτημα αν αυτό σημαίνει και υλοποίηση της επέκτασης ως ενιαίο έργο, αν δηλαδή πάνε στην άκρη τα σενάρια «σπασίματος» σε τμήματα με προτεραιότητα το τμήμα έως την Αρχαία Ολυμπία. Όπως πρόσφατα ανέφερε στη στη Bουλή, ο υπουργός Χρίστος Δήμας, «για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, έχουν δρομολογηθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για να ξεπεραστούν τα νομικά και τεχνικά εμπόδια που κρατούσαν στάσιμο το έργο».

Τα κόστη και τα μοντέλα

Αναφορικά με το υπόλοιπο τμήμα, τον οδικό άξονα «Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα», ενταγμένο επίσης στο έργο παραχώρησης, που λόγω χρηματοδοτικών και περιβαλλοντικών προβλημάτων ουσιαστικά έμεινε εκτός σχεδίων και «παγωμένο» – απενταγμένο, το κόστος της πιο «φθηνής» λύσης υπολογίζεται σε πάνω από 600 – 700 εκατ. ευρώ, βάσει και όσων έχει παλιότερα αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Λογικα, προσεχώς θα έχουμε ζυμώσεις με την Κομισόν ώστε να «μπει στις ράγες» το τμήμα αυτό.

«Με την ολοκλήρωση των εναλλακτικών μελετών, θα υποβληθεί ανάλυση κόστους – οφέλους και επικαιροποιημένο κυκλοφοριακό μοντέλο. Η επιλεγείσα τεχνική λύση θα πρέπει να υποβληθεί για τη νέα περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου», ανέφερε ο κ. Δήμας.

Το τμήμα έως την Τσακώνα, από τον Πύργο, μήκους σχεδόν 90 χλμ., είχε αντιμετωπίσει προβλήματα οικονομικής και περιβαλλοντικής διάστασης. Σύμφωνα με το υπουργείο, μετά την επανένταξη του τμήματος στο έργο παραχώρησης του συγκεκριμένου οδικού άξονα, με επιστολή του προς την Παραχωρησιούχο εταιρεία, είχε ζητήσει την επικαιροποίηση των αναγκαίων μελετών που απαιτούνται στα επιμέρους διακριτά τμήματα, ιδιαίτερα στο τμήμα της Λίμνης Καϊάφα, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της απόφασης του ΣτΕ. Ταυτόχρονα, δρομολογήθηκαν οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και θα εξαχθούν οι τελικοί προϋπολογισμοί των εργασιών, επιμέρους και συνολικά.

Επειδή το κόστος έχει κριθεί «αλμυρό», θεωρητικά προκρίθηκε παλιότερα το μοντέλο τμηματικής υλοποίησης, δηλαδή αρχικά να προχωρήσει το πρώτο υποτμήμα που έχει προτεραιοποιηθεί, το Πύργος-Αλφειός. Προφανώς, στην πορεία θα καθοριστούν οι σημαντικές παράμετροι για ένα έργο βέβαια που δεν θα διακρίνεται για την εμπορικότητά του, ενώ είναι ερωτηματικό αν μπορεί να βρει κεφάλαια από το ΠΔΕ. Δεδομένου ότι η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο τμήμα του άξονα (νοτιότερα στη δυτική Πελοπόννησο) είναι χαμηλή, και προφανώς χαμηλότερη κι από το κομμάτι της Πατρών-Πύργου, η εξασφάλιση ευρωπαϊκών πόρων αποτελεί επίσης μία δύσκολη περίπτωση. Ωστόσο, πλέον γίνεται λόγος για κατάθεση ενιαίου φακέλου στην Ε.Ε., και μένει να φανεί αν έχουμε αλλαγή σχεδίων.

«Όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες, θα υποβληθεί σχετικός φάκελος διαχείρισης στις ευρωπαϊκές αρχές που θα εμπεριέχει αντίστοιχο μηχανισμό υλοποίησης του συνόλου του έργου “Πύργος – Τσακώνα” ως επέκταση της παραχώρησης», επισήμανε ο κ. Δήμας.

Tο έργο αποτελείται από δύο τμήματα, το «Πύργος – Αλφειός» μήκους 13 χλμ. και το «Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα» μήκους 76,2 χλμ.. Kαι τα δύο ήταν αρχικώς ενταγμένα στη σύμβαση παραχώρησης του 2007, εξ ου και το εμβληματικό όνομα στον αυτοκινητόδρομο, Ολυμπία Οδός, που θα έφτανε ως την Αρχαία Ολυμπία.

Όπως περιέγραψε ο υπουργός, εξετάζεται η λύση της ανατολικής χάραξης μέσω του ορεινού όγκου Λαπίθα, με σήραγγα στην περιοχή του Καϊάφα και παράκαμψη της Ζαχάρως, ενώ στο άλλο άκρο βρίσκεται η μηδενική λύση. Σε αυτή, προβλέπεται βελτίωση της υφιστάμενης χάραξης, με διαφοροποίηση των τεχνικών χαρακτηριστικών όπου απαιτείται.

 

πληροφορίες insider.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Πριν τα Χριστούγεννα θα πληρωθεί το 60% του επιδόματος θέρμανσης

Επόμενο Άρθρο

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αποφασισμένοι να βγουν στους δρόμους οι αγρότες & κτηνοτρόφοι

Σχετικά Άρθρα

Παραλίες του Δήμου Ζαχάρως αποκτούν σύγχρονη προσβασιμότητα  ΑμεΑ: Ζαχάρω, Κακόβατος, Νεοχώρι, Γιαννιτσοχώρι
Τοπικά

Παραλίες του Δήμου Ζαχάρως αποκτούν σύγχρονη προσβασιμότητα ΑμεΑ: Ζαχάρω, Κακόβατος, Νεοχώρι, Γιαννιτσοχώρι

14 Δεκεμβρίου 2025
Αμαλιάδα: Ειδικός πραγματογνώμονας θα επανεξετάσει τα αίτια θανάτου του μικρού Παναγιωτάκη
Τοπικά

Σοκ στην Πηνεία: Νεκρός στο σπίτι του 33χρονος-Έγκυος η σύζυγός του

14 Δεκεμβρίου 2025
Νέος σύγχρονος φωτισμός στους Αγίους Θεοδώρους Λεχαινών 
Τοπικά

Νέος σύγχρονος φωτισμός στους Αγίους Θεοδώρους Λεχαινών 

14 Δεκεμβρίου 2025
Πλούσιο πρόγραμμα στη φωταγώγηση Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στην Ολυμπία την Κυριακή
Τοπικά

Πλούσιο πρόγραμμα στη φωταγώγηση Χριστουγεννιάτικου Δέντρου στην Ολυμπία την Κυριακή

13 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Ο καρπός-ήρωας της καρδιάς: Ρυθμίζει χοληστερόλη και τριγλυκερίδια
Υγεία

Ο καρπός-ήρωας της καρδιάς: Ρυθμίζει χοληστερόλη και τριγλυκερίδια

14 Δεκεμβρίου 2025
Η λίστα με τα αιτήματα που έστελαν οι αγρότες στον Κ. Μητσοτάκη
Νέα

Η λίστα με τα αιτήματα που έστελαν οι αγρότες στον Κ. Μητσοτάκη

14 Δεκεμβρίου 2025
Τέλος η περίοδος ανοχής για τους «πονηρούς» του νόμου Κατσέλη
Ελλάδα, Οικονομία

Τέλος η περίοδος ανοχής για τους «πονηρούς» του νόμου Κατσέλη

14 Δεκεμβρίου 2025
Μπάσκετ: Μεγάλη νίκη η Α.Ε. Βαρθολομιού στη 10η μέρα της Γ’ Εθνικής – Η εικόνα, βαθμολογία και συνέχεια
Αθλητικά

Μπάσκετ: Μεγάλη νίκη η Α.Ε. Βαρθολομιού στη 10η μέρα της Γ’ Εθνικής – Η εικόνα, βαθμολογία και συνέχεια

14 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
ΟΠΕΚΕΠΕ: Αποφασισμένοι να βγουν στους δρόμους οι αγρότες & κτηνοτρόφοι

ΟΠΕΚΕΠΕ: Αποφασισμένοι να βγουν στους δρόμους οι αγρότες & κτηνοτρόφοι

Ελληνική οικονομία: Τα 4+1 «αγκάθια» στο δρόμο προς τις ευρωεκλογές

Δημόσιο χρέος: Γιατί δεν αρκεί η μείωσή του για την Ελλάδα

Πανηλειακή Κίνηση Πολιτών ΑΕΙ: Πανεπιστήμιο Πατρών & Δήμος Ολυμπίας να τρέξουν τις διαδικασίες για την 8η Σχολή

Πανηλειακή Κίνηση Πολιτών ΑΕΙ: Πανεπιστήμιο Πατρών & Δήμος Ολυμπίας να τρέξουν τις διαδικασίες για την 8η Σχολή

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος