Ακολουθήστε μας:
Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Συνεχίζει να χάνει μερίδιο αγοράς η ΑΒ Βασιλόπουλος

10 Οκτωβρίου 2021
Συνεχίζει να χάνει μερίδιο αγοράς η ΑΒ Βασιλόπουλος

Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

Τέσσερα χρόνια και μια πανδημία, χρειάσθηκαν για να επιστρέψουν οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος σε επίπεδα άνω των 2 δισ. ευρώ. Όμως και πάλι ο τζίρος που εμφάνισε πέρυσι η ελληνική θυγατρική του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize υπολείπεται από τα υψηλά του 2016 -τότε είχε πριμοδοτηθεί από την κατάρρευση της Μαρινόπουλος- ενώ η ποσοστιαία ανάπτυξη που εμφάνισε σε σχέση με το 2019, τόσο σε επίπεδο ομίλου όσο και σε επίπεδο μητρικής, απέχει από την αύξηση των πωλήσεων του κλάδου η οποία σύμφωνα με τη Nielsen άγγιξε το +9,7%.

Κάτι που δεν είχε συνηθίσει ο Ολλανδο-Βελγικός όμιλος Ahold Delhaize τα προηγούμενα χρόνια. Όμως την τελευταία τετραετία και δη το 2020, χρονιά που αποτέλεσε για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ χρυσοτόκο όρνιθα, η θυγατρική του στην Ελλάδα δεν μπορεί να πιάσει τον “βηματισμό” του κλάδου. Οπότε το ερώτημα που γεννάται είναι ποια στρατηγική θα ακολουθήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος για να ανακτήσει το έδαφος που φαίνεται να χάνει έναντι του ανταγωνισμού, αλλά κυρίως ποιες είναι οι προθέσεις της μητρικής, δηλαδή του Ολλανδο-Βελγικού ομίλου Ahold Delhaize, για τη δραστηριοποιήσή της στην Ελλάδα.

Πηγές της αγοράς που μίλησαν στo Capital.gr, στον απόηχο των έντονων φημών που δεν επιβεβαιώνονται ότι υπήρξε πρόταση εξαγοράς της εν Ελλάδι δραστηριότητας της Ahold Delhaize, από τη Δ. Μασούτης -στο παρελθόν το σενάριο ήθελε η ΑΒ να καταθέτει πρόταση εξαγοράς της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, ενώ σήμερα οι πληροφορίες θέλουν την Δ. Μασούτης να κατέθεσε πρόταση, με τη στήριξη ξένου πιστωτικού ιδρύματος, για την εξαγορά της ΑΒ την οποία η Ahold Delhaize απέρριψε- υποστηρίζουν ότι θα υπάρξουν και νέες αλλαγές σε διοικητικό επίπεδο στη θυγατρική της. Και δεν θα είναι η πρώτες. Στις αρχές της χρονιάς ο Ολλανδός Kees Rusius ανέλαβε το vp sourcing capability development, δηλαδή τον συντονισμό των αγορών και των προμηθειών της αλυσίδας.

Τι αποκαλύπτει ο ισολογισμός της ΑΒ για το 2020

Τι κέρδισε όμως η ΑΒ Βασιλόπουλος πέρυσι; Σύμφωνα με το δημοσιευμένο ισολογισμό της (αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ χθες Παρασκευή 8/10) οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν στα 2,021 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 3,76%. Στη χρήση του 2016 οι πωλήσεις της ΑΒ σε επίπεδο ομίλου είχαν ξεπεράσει τα 2,174 δισ. ευρώ.

Πέρυσι τα μικτά αποτελέσματα αυξήθηκαν 9,51% στα 557,1 εκατ. ευρώ, τα EBITDA κατά 2,33% στα 174,4 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων 35,6% στα 38,7 εκατ. ευρώ ενώ τα κέρδη χρήσεως ξεπέρασαν τα 28 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας ανάπτυξη 40,20%. Την ίδια περίοδο τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν στα 39,7 εκατ. ευρώ από 31,159 εκατ. ευρώ, ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού αυξήθηκε 5,74% στα 15.386 άτομα (+836 σε σχέση με το 2019), ενώ για παροχές και πρόσθετη ασφαλιστική νοσοκομειακή κάλυψη προς τους εργαζόμενούς του ο όμιλος διέθεσε 17,5 εκατ. ευρώ από 15,3 εκατ. ευρώ το 2019.

Για τη χρήση του 2020, η πρόταση της τακτικής γενικής συνέλευσης είναι η μη διανομή μερίσματος. Για την χρήση 2019 πραγματοποιήθηκε διανομή μερίσματος 16,554 εκατ. ευρώ.

Μειωμένες επενδύσεις και ανασύνταξη δικτύου

Σε επίπεδο επενδύσεων, αυτές διαμορφώθηκαν πέρυσι στα 54,9 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, δηλαδή ήταν μειωμένες κατά 11,7% σε σχέση με το 2019, όπου είχαν ανέλθει στα 62,2 εκατ. ευρώ.

Τα κεφάλαια αυτά κατευθύνθηκαν στην επέκταση και την αναβάθμιση του δικτύου πωλήσεων μέσω οργανικής ανάπτυξης, στην ανακαίνιση των καταστημάτων του ομίλου και στη δημιουργία του πρώτου AB Home Shop Center, μια επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ που εξυπηρετεί αποκλειστικά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες για την Αττική. Το AB Home Shop Center διαθέτει ποικιλία 11.000 προϊόντων και συγκεντρώνει κάθε μέρα 2.000 παραγγελίες.

Στον τομέα της οργανικής επέκτασης, ο όμιλος έθεσε σε λειτουργία 8 νέα καταστήματα σούπερ-μάρκετ και 36 καταστήματα με το σύστημα της δικαιόχρησης. Αποτέλεσμα στο τέλος της χρήσης, το δίκτυο πωλήσεων του να αριθμεί 543 καταστήματα εκ των οποίων τα 310 είναι εταιρικά καταστήματα λιανικής πώλησης, 219 ανήκουν στο δίκτυο δικαιόχρησης (Franchising), και 14 καταστήματα είναι καταστήματα χονδρικής πώλησης.

Σε σχέση με το 2019, το δίκτυο καταστημάτων της ΑΒ Βασιλόπουλος αυξήθηκε κατά 6,47% ή κατά 33 σημεία πώλησης και όχι κατά 44 καταστήματα, όσα δηλαδή ήταν και τα νέα καταστήματα που άνοιξε το 2020. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πέρυσι, σε σχέση με το 2019, μείωσε κατά 2 τα εταιρικά καταστήματα, είναι μείον ένα κατάστημα χονδρικής και μείον 8 καταστήματα δικαιόχρησης.

Εκ των καταστημάτων που προστέθηκαν στο δίκτυο της είναι και αυτά που άνηκαν στις εταιρείες KAST ΑΕ, THIRA ΑΕ, και AST Α.Ε. το 100% του μετοχικού κεφαλαίου των οποίων απέκτησε στις 9 Φεβρουαρίου του 2020. Καθε μία από τις προαναφερθείσες εταιρείες είχε δημιουργήσει ένα κατάστημα franchise AB (συγκεκριμένα AB Kyparissia, Santorini και Akrata Food Market αντίστοιχα). Τον Ιούλιο 2020 τα καταστήματα των AST Α.Ε. και KAST Α.Ε. υπομισθώθηκαν σε νέο συνεργάτη με σύμβαση δικαιόχρησης (franchise), στον οποίο μεταβιβάστηκαν τα εμπορεύματα και ο πάγιος εξοπλισμός των καταστημάτων, ενώ στις 15 Δεκεμβρίου του 2020 η διοίκηση της ΑΒ αποφάσισε τη συγχώνευση των τριών εταιρειών με απορρόφηση από την ΑΒ, με σκοπό να επιτευχθεί καλύτερη, ορθολογικότερη και αποτελεσματικότερη οργάνωση και συντονισμός του δικτύου των καταστημάτων.

Το δύσκολο 2021

Και τη φετινή χρονιά ο όμιλος εστιάζει στην ανάπτυξή του με την προσθήκη νέων καταστημάτων στο δίκτυό του, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων του δικτύου δικαιόχρησης (franchising) και των καταστημάτων χονδρικής και λιανικής. Την ίδια στιγμή, όπως σημειώνει η διοίκηση του ομίλου στις οικονομικές καταστάσεις, είναι πως “εκείνο που συνεχίζει να απασχολεί τις αγορές είναι η άνοδος των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, με πληθωριστικές πιέσεις ήδη ορατές, και ταυτόχρονα ο συνεπακόλουθος κίνδυνος μείωσης των παραγγελιών και της ζήτησης”.

Έτσι στην μετα-πανδημική εποχή, το ζητούμενο, σύμφωνα με τον όμιλο, είναι να βρεθεί το σημείο ισορροπίας ώστε να αποφευχθούν έντονες διακυμάνσεις και πληθωριστικές πιέσεις, με σκοπό την προστασία της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. Επιπρόσθετοι μακροοικονομικοί κίνδυνοι, είναι η σταθεροποίηση στα χαμηλά του διαθέσιμου κατά κεφαλήν εισοδήματος και η αβεβαιότητα από τις επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19 στην οικονομία, αναφέρεται σε άλλο σημείο της οικονομικής έκθεσης.

Προηγούμενο Άρθρο

Από Δευτέρα 11 Οκτωβρίου τα ΚΕΠ Βαρδας και Λεχαινων θα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο

Επόμενο Άρθρο

Εντάχθηκε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο νέο Δίκτυο Δήμων και Περιφερειών για την Κλιματική Αλλαγή

Σχετικά Άρθρα

Με “πλαστικό” χρήμα 7 στις 10 συναλλαγές στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις, Οικονομία

Έρχονται οι αναλήψεις μετρητών από POS-Ποιες επιχειρήσεις θα μπουν στο σχέδιο

15 Δεκεμβρίου 2025
Εφορία: Στο… κόσκινο τραπεζικοί λογαριασμοί «μεσαίου» μεγέθους – Τι στοιχεία ψάχνει η ΑΑΔΕ
Επιχειρήσεις, Οικονομία

Κληρονομιές: Πώς αλλάζει η μεταβίβαση επιχειρήσεων στην Ελλάδα

9 Δεκεμβρίου 2025
IRIS: Τι αλλάζει από 1η Δεκεμβρίου στις πληρωμές – Πρόστιμα στους παραβάτες
Επιχειρήσεις, Οικονομία

Επιχειρήσεις: Από σήμερα Δευτέρα υποχρεωτικές οι πληρωμές με IRIS

1 Δεκεμβρίου 2025
«Επιχειρηματικότητα 360°»: Πρεμιέρα για της αιτήσεις ένταξης – Όλες οι λεπτομέρειες
Επιχειρήσεις, Οικονομία

Δωρεάν έως 31/12 η υποχρεωτική απογραφή επιχειρήσεων στο σύστημα OpenBusiness

29 Νοεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Ο Πασχάλης Τερζής δεν θα επιστρέψει ξανά στις πίστες, ξεκαθάρισε ο Χρήστος Νικολόπουλος
Life Style, Ελλάδα

Ο Πασχάλης Τερζής δεν θα επιστρέψει ξανά στις πίστες, ξεκαθάρισε ο Χρήστος Νικολόπουλος

15 Δεκεμβρίου 2025
Έστησαν συμμορία για να σβήνουν τροχαίες παραβάσεις με… ανταλλάγματα – Περιλαμβάνονται ακόμη 26 αστυνομικοί και 54 ιδιώτες.
Ελλάδα

Έστησαν συμμορία για να σβήνουν τροχαίες παραβάσεις με… ανταλλάγματα – Περιλαμβάνονται ακόμη 26 αστυνομικοί και 54 ιδιώτες.

15 Δεκεμβρίου 2025
Ο Μητσοτάκης βγάζει μπροστά… Μπρατάκο
Ελλάδα, Επιχειρήσεις

Ο Μητσοτάκης βγάζει μπροστά… Μπρατάκο

15 Δεκεμβρίου 2025
Κλειστά τα Δημαρχεία της Ηλείας την Τρίτη 16/12 μετέχοντας στην κινητοποίηση της ΚΕΔΕ
Ελλάδα

Κλειστά τα Δημαρχεία της Ηλείας την Τρίτη 16/12 μετέχοντας στην κινητοποίηση της ΚΕΔΕ

15 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Εντάχθηκε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο νέο Δίκτυο Δήμων και Περιφερειών για την Κλιματική Αλλαγή

Εντάχθηκε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο νέο Δίκτυο Δήμων και Περιφερειών για την Κλιματική Αλλαγή

Πρόταση βόλτας: Εξερευνώντας την Φιγαλεία -Βίντεο

Πρόταση βόλτας: Εξερευνώντας την Φιγαλεία -Βίντεο

Δράσεις για την ανάδειξη της Τελετής Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

Δράσεις για την ανάδειξη της Τελετής Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος