Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Το λιμάνι της Πάτρας γίνεται Κέντρο Κρουαζιέρας και με το νέο αυτοκινητόδρομο θα “σβήσει” το Κατάκολο;

21 Φεβρουαρίου 2024

O υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννης Παππάς δηλώνει από την Πάτρα “Μετά και τις συναντήσεις που είχα με τους αρμόδιους φορείς, καταλήξαμε πως, από κοινού θα προχωρήσουμε τις διαδικασίες και για το Εμπορευματικό και για την Κρουαζιέρα. Με στόχους και συνεργασία μπορούμε να πάμε ένα βήμα μπροστά. Εμείς, στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την ανάπτυξη των λιμανιών την έχουμε ψηλά στην ατζέντα μας. Η ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας, σε Εμπορευματικό, αλλά και ως Κέντρο Κρουαζιέρας, θα έχει απτά αποτελέσματα ωφέλιμα για την τοπική κοινωνία.”

Αν το λιμάνι της Πάτρας γίνει Κέντρο Κρουαζιέρας και το 2025 ολοκληρωθεί ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος τα δεδομένα στην Δυτική Ελλάδα αλλάζουν.

Τα πλεονεκτήματα του λιμανιού της Πάτρας για επιλογή του από τις εταιρείες Κρουαζεροπλοίων είναι πολλά. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  1. Έχει τις απαιτούμενες λιμενικές υποδομές να δένουν με ασφάλεια τα πλοία και καλές χερσαίες υποδομές

  2.  “Είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Ένα λιμάνι, που αποτελεί την κύρια είσοδο διά θαλάσσης από την Ιταλία, αλλά και το μεγαλύτερο στην έξοδο του θαλασσίου δρόμου από την Αδριατική Θάλασσα και του Ιονίου Πελάγους. Μόνο από την γεωγραφική του θέση το λιμάνι της Πάτρας έχει αποκτήσει ήδη συγκριτικά αναπτυξιακά πλεονεκτήματα” όπως δηλώνει ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννης Παππάς

  3. Οι τουρίστες των κρουαζεροπλοίων θα έχουν πολλαπλές επιλογές για Αρχαία Ολυμπία που με το νέο αυτοκινητόδρομο θα είναι απόσταση λιγότερη από μία ώρα, για Δελφούς που με την γέφυρα του Ρίου η απόσταση είναι μικρή, για την Ναύπακτο, για τα Καλάβρυτα και την μεγάλη πόλη της Πάτρας με το Μουσείο της και τις πολλαπλές λύσεις για καφέ, φαγητό και διασκέδαση.

  4. Το λιμενικό σύμπλεγμα της Πάτρας, σύμφωνα με τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Παππά, έχει αστείρευτες δυνατότητες και ανθρώπους, με διάθεση και τεχνογνωσία να βοηθήσουν και να εργαστούν.

Το λιμάνι του Κατακόλου έχει πολλά προβλήματα. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  1. Δεν διαθέτει χερσαίες υποδομές και οι λιμενικές υποδομές του παρουσιάζουν προβλήματα με άσχημο καιρό. (κάποια κροαζερόπλοια έφυγαν όταν υπήρχε δύσκολος καιρός)

  2. Οι εναλλακτικές προτάσεις στον τουρίστα του κρουαζερόπλοιου είναι λίγες.

  3. Ο δρόμος Κατάκολο έως Αρχαία Ολυμπία δεν είναι σύγχρονος.

  4. Δεν έχει ανθρώπους, με διάθεση και τεχνογνωσία να βοηθήσουν και να εργαστούν.

  5. Η καθαριότητα του λιμανιού δεν είναι ούτε καν υποφερτή.

Η νέα Δημοτική Αρχή του Στάθη Καννή και όλο το Δημοτικό Συμβούλιο Πύργου, ο νέος πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου Κώστας Νικολούτσος,  μαζί με το Διοικητικό Συμβούλιο έχουν σχετικά λίγο χρόνο, έως τα τέλη του 2025, να μελετήσουν, να σχεδιάσουν, να βρουν τις αναγκαίες χρηματοδοτήσεις και να υλοποιήσουν τα απαραίτητα έργα για να γίνει ανταγωνιστικό το λιμάνι του Κατακόλου απέναντι στον γίγαντα της Πάτρας που βρυχάται και μπορεί να το σβήσει από τον χάρτη της κρουαζιέρας.

Γιατί τα πλοία έχουν άγκυρα που σηκώνουν και προπέλα που φεύγουν…

 

Παραθέτουμε όλες τις δηλώσεις του Υφυπουργού Ναυτιλίας Ιωάννης Παππάς: «Εμπορευματικό και για Κρουαζιέρα το λιμάνι της Πάτρας»

Πριν από λίγες ημέρες επισκέφθηκε την Πάτρα -ως ο πρώτος από τις ηγεσίες του υπουργείου που του εμπιστεύθηκε τον περασμένο Ιούλιο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης- ο οποίος επέδειξε έμπρακτο πολιτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της πόλης. Μετά από μία σειρά επαφών και συνεργασιών, με τον περιφερειάρχη, τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ και άλλους τοπικούς φορείς, απεκόμισε εκείνα τα στοιχεία που αφορούν στην επόμενη μέρα. Σήμερα, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννης Παππάς, απαντά στα ερωτήματα της «Πελοποννήσου», δίνοντας ξεκάθαρα το στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής, για ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας, αλλά και της περιοχής.

– Από την πρόσφατη επίσκεψή σας στην Πάτρα θα αντιληφθήκατε ότι το λιμάνι έχει πολλαπλό προσανατολισμό. Τελικά, τι από όλα θα μπορούσε να προχωρήσει; Το Εμπορευματικό ή η Κρουαζιέρα;
Πριν καν επισκεφτώ το λιμάνι της Πάτρας, γνώριζα για τις αναπτυξιακές του προοπτικές, αλλά και για τον πολλαπλό προσανατολισμό, που μπορεί να αποκτήσει. Εντούτοις, μετά και τις συναντήσεις που είχα με τους αρμόδιους φορείς, καταλήξαμε πως, από κοινού θα προχωρήσουμε τις διαδικασίες και για το Εμπορευματικό και για την Κρουαζιέρα. Με στόχους και συνεργασία μπορούμε να πάμε ένα βήμα μπροστά. Εμείς, στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, την ανάπτυξη των λιμανιών την έχουμε ψηλά στην ατζέντα μας. Η ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας, σε Εμπορευματικό, αλλά και ως Κέντρο Κρουαζιέρας, θα έχει απτά αποτελέσματα ωφέλιμα για την τοπική κοινωνία.

– Πιστεύετε πως, κάθε λιμάνι έχει τον δικό του ρόλο να παίξει, οπότε δεν ισχύει η όποια φοβία της Πάτρας από την ανάπτυξη των λιμένων Ηγουμενίτσας και Πλατυγιαλίου;
Προφανώς και κάθε λιμάνι έχει τον δικό του ρόλο, πόσω μάλλον όταν μιλάμε για το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Ενα λιμάνι, που αποτελεί την κύρια είσοδο διά θαλάσσης από την Ιταλία, αλλά και το μεγαλύτερο στην έξοδο του θαλασσίου δρόμου από την Αδριατική Θάλασσα και του Ιονίου Πελάγους. Μόνο από την γεωγραφική του θέση το λιμάνι της Πάτρας έχει αποκτήσει ήδη συγκριτικά αναπτυξιακά πλεονεκτήματα και πρέπει να το δούμε σε άλλη βάση και με διαφορετικό σχέδιο από τα υπόλοιπα.
Αλλο στόχο εξυπηρετεί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και άλλο του Πλατυγιαλίου. Ολα, όμως, έχουν κοινή συνισταμένη. Την ανάπτυξη, την τουριστική αναβάθμιση, αλλά και τη δημιουργία καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας. Εχουμε ήδη ξεκινήσει με τους αρμόδιους φορείς και δουλεύουμε πάνω στη λογική της ενίσχυσης του αναπτυξιακού αποτυπώματος που συνδέεται με τη θαλάσσια ανάπτυξη και τη δημιουργία Μαρίνας.
Το λιμενικό σύμπλεγμα της Πάτρας έχει αστείρευτες δυνατότητες και ανθρώπους, με διάθεση και τεχνογνωσία να βοηθήσουν και να εργαστούν.
Σημαντική προϋπόθεση να υπάρχει συνεργασία σε κυβερνητικό και τοπικό επίπεδο. Το να ζητάμε πράγματα, που αποτελούν τροχοπέδη στον στόχο μας, μας κάνει μόνο κακό.

– Πότε η κυβέρνηση θα μπορέσει να παρουσιάσει ένα Σχέδιο Λιμενικής Πολιτικής και προς ποια κατεύθυνση θα κινείται αυτό;
Από την πρώτη στιγμή που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μου έκανε την τιμή να με επιλέξει ως υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής η δημιουργία ενός ενιαίου Στρατηγικού Σχεδίου Λιμενικής Διακυβέρνησης αποτέλεσε προτεραιότητα. Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μόλις ολοκληρώσει τη σχετική Μελέτη, που βρίσκεται σε εξέλιξη, θα παρουσιάσει το νέο Σύστημα Λιμενικής Διακυβέρνησης, όπου θα κατηγοριοποιεί τους λιμένες και θα θεσπίζει κανόνες ιεράρχησης και επιλογής των λιμενικών επενδύσεων και έργων. Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων θα αποκτήσει σαφή Κανονισμό Λειτουργίας, ενώ θα θεσπιστεί μηχανισμός απλοποίησης διαδικασιών για την παρακολούθηση και τον συντονισμό των αποφάσεών της, επιχειρώντας να μειωθεί ο χρόνος εκτέλεσης των έργων, που αποφασίζονται. Επειδή ο κόσμος αλλάζει και εξελίσσεται, ιδιαίτερα στον τομέα της θαλάσσιας ανάπτυξης, πρέπει να είμαστε έτοιμοι και κατάλληλα εφοδιασμένοι, ώστε να μπορέσουμε να έχουμε το αποτέλεσμα που θέλουμε.

– Πόσο ορατός είναι ο προσανατολισμός λιμενικών επενδυτικών ομίλων προς την Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα; 
Μπορώ να σας πω ότι είναι πιο ορατός από ποτέ. Για να προσελκύσουμε τέτοιο ενδιαφέρον οφείλουμε να διαμορφώσουμε τις κατάλληλες συνθήκες. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι η Πάτρα. Το λιμάνι της Πάτρας, ως το κύριο σημείο εισόδου διά θαλάσσης από την Ιταλία, βρίσκεται στο μέσον της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, κάτι που επίσης το καθιστά πολυεπίπεδο αναπτυξιακό βραχίονα για την ευρύτερη περιοχή. Ως ένα από τα σημαντικότερα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας μπορεί να εξελιχθεί σε έναν πολλαπλασιαστή ανάπτυξης. Το λιμενικό σύμπλεγμα της Πάτρας με την Επιβατηγό Ναυτιλία, την Κρουαζιέρα και μία Μαρίνα που θα μπορεί να υποδεχθεί και mega yachts έχει την προοπτική να εξελιχθεί σε ένα hub ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Μπορεί να δημιουργήσει άμεσα 300 νέες θέσεις εργασίας και πάνω από 2.000, σε δεύτερο χρόνο.

– Η Ηλεία και τα Ιόνια Νησιά ποια θέση έχουν στην πολιτική «φαρέτρα» του υπουργείου σας; 
Η Ηλεία, τόσο ως περιοχή όσο και ως τμήμα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, μαζί με το Ιόνιο αποτελούν έναν βασικό πυλώνα αναπτυξιακής πολιτικής, με επίκεντρο τη θάλασσα και τα νησιά. Η στρατηγική θέση της περιοχής στην απόληξη της Αδριατικής και του Ιονίου Πελάγους καθιστούν την Ηλεία και τα νησιά του Ιονίου την τελευταία στάση όσων θέλουν να κινηθούν ανατολικά διά θαλάσσης από τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ιταλία, την ίδια ώρα που το τουριστικό προϊόν των περιοχών αυτών είναι διάσημο εδώ και δεκαετίες. Ολα αυτά αποτελούν πρόκληση για εμάς, ώστε να δώσουμε την απαιτούμενη ώθηση στην περιοχή και με καίριες παρεμβάσεις να αναβαθμίσουμε κρίσιμες υποδομές, με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη και το συμφέρον των τοπικών κοινωνιών.

Προηγούμενο Άρθρο

Το λιμάνι Πάτρας θέλουν Ινδοί επιχειρηματίες-Πώληση ετοιμάζει η κυβέρνηση

Επόμενο Άρθρο

Εντοπίστηκε σορός γυναίκας στον Πόρο, φόβοι πως είναι η Σταυρούλα

Σχετικά Άρθρα

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας
Τοπικά

Μπλόκα αγροτών: Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου, στο ύψος της Κάτω Αχαΐας

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Λύκειο Ελληνίδων Πύργου: Χριστουγεννιάτικο bazaar 6 και 7/12
Τοπικά

Λύκειο Ελληνίδων Πύργου: Χριστουγεννιάτικο bazaar 6 και 7/12

4 Δεκεμβρίου 2025
Διον. Καλαματιανός: «Φτάνει πια με την υποβάθμιση των Νοσοκομείων της Ηλείας»
Τοπικά

Δ. Καλαματιανός: «Δίκαιες οι διεκδικήσεις του αγροτικού κόσμου»

4 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Το μυστικό που προλαμβάνει την άνοια και αναζωογονεί τον εγκέφαλο
Υγεία

Άνοια: «Αόρατοι» ασθενείς οι φροντιστές που εξίσου χρειάζονται στήριξη

4 Δεκεμβρίου 2025
Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)
Αθλητικά

Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)

4 Δεκεμβρίου 2025
Μαρία Καρυστιανού για Άγνωστο Στρατιώτη: Tο μνημείο παραδίδεται στα περιστέρια και στα κινητά των τουριστών – Θα γράψουμε τα ονόματα των παιδιών μας με το αίμα μας
ΤΕΜΠΗ

Καρυστιανού: ΟΠΕΚΕΠΕ & Τέμπη έχουν κοινή ρίζα το Άρθρο 86 – Καταγγελία στο ευρωκοινοβούλιο

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Εντοπίστηκε σορός γυναίκας στον Πόρο, φόβοι πως είναι η Σταυρούλα

Εντοπίστηκε σορός γυναίκας στον Πόρο, φόβοι πως είναι η Σταυρούλα

Υψηλή χοληστερόλη: Μία καρδιολόγος αποκαλύπτει τους 5 καλύτερους τρόπους να τη ρίξουμε φυσικά

Υψηλή χοληστερόλη: Μία καρδιολόγος αποκαλύπτει τους 5 καλύτερους τρόπους να τη ρίξουμε φυσικά

Αρωματική Sangria χωρίς αλκοόλ στο σπίτι

Αρωματική Sangria χωρίς αλκοόλ στο σπίτι

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος