Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Το παλιό λιμάνι της Πάτρας σε τροχιά μεταμόρφωσης – Σειρά η μαρίνα μετά την κρουαζιέρα

15 Ιανουαρίου 2025
Το παλιό λιμάνι της Πάτρας σε τροχιά μεταμόρφωσης – Σειρά η μαρίνα μετά την κρουαζιέρα

Με ταχύ ρυθμό ακολουθούν η μία μετά την άλλη, οι εξελίξεις στο λιμάνι της Πάτρας. Επειτα από την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΤΑΙΠΕΔ, για την ανάθεση της υπηρεσίας της κρουαζιέρας σε ιδιώτες επενδυτές στο παλιό λιμάνι της Πάτρας, σειρά παίρνει το σχέδιο του ΟΛΠΑ για τη μαρίνα mega yacht.

Κομβικό σημείο για τη δρομολόγηση του έργου, αποτελεί η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, του master plan του ΟΛΠΑ, το οποίο αυτή την στιγμή καθαρογράφεται και είναι θέμα ημερών η ολοκλήρωση της τυπικής διαδικασίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Παναγιώτη Αναστασόπουλο.

Από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η φάση της δημοσίευσης, ο ΟΛΠΑ περιμένει να πάρει έγκριση χρηματοδότησης 12,5 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της μαρίνας και αμέσως μετά θα δημοσιεύσει την διακήρυξη του διαγωνισμού.

Η διαχείριση είναι σε επόμενη φάση και θα ανατεθεί σε ιδιώτη επενδυτή που διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία, όπως έχει γίνει και με τις άλλες μεγάλες τουριστικές μαρίνες της χώρας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η μαρίνα θα δέχεται σκάφη άνω των 12 μέτρων μέχρι την κατηγορία των mega yacht που απαιτούν εξειδικευμένες υποδομές και υπηρεσίες. Ωστόσο, ο επενδυτής που θα κληθεί να αναλάβει την διαχείριση της υποδομής, θα μπορεί να προσθέσει και άλλες για την εξυπηρέτηση των σκαφών.

«Η Πάτρα ως μαρίνα mega yacht θεωρείται διαμάντι, γιατί έχει έτοιμες λιμενικές υποδομές και επιπλέον, βρίσκεται σε κομβική θέση. Τα βάθη της λιμενολεκάκης από Αγίου Νικολάου μέχρι Αστιγγος, ο κυματοθραύστης είναι τεράστια περιουσιακά στοιχεία τα οποία πρέπει να αξιοποιηθούν από τον ΟΛΠΑ για λιμενικές υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας. Γιατί είναι επενδύσεις που είχαν γίνει στο παρελθόν και με μια μονοδιάσταση αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου, απλά απαξιώνονται» τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος.
Ολο αυτό το σχέδιο, σε συνδυασμό με την κρουαζιέρα, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 1.500 νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα καλυφθούν από Πατρινούς, και μάλιστα για όλες τις ημέρες του χρόνου. Γιατί παράλληλα με τη μαρίνα mega yacht, θα κατασκευαστεί και η υποδομή dry berth.

Πρόκειται για ένα «πάρκινγκ» φύλαξης και συντήρησης σκαφών αναψυχής που προβλέπεται να διαμορφωθεί στον Νότιο Λιμένα. Η νέα αυτή εγκατάσταση, σε συνδυασμό με την κατασκευή, στο κέντρο της Πάτρας, της «Patradise Yacht Marina» όπως θα ονομάζεται η νέα λιμενική υποδομή, συνολικής χωρητικότητας 212 μεσαίου και μεγάλου μεγέθους yachts, αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της Πάτρας και εδραιώνει τη θέση της ως προορισμό υψηλού επιπέδου.

«Ξεκινάμε διαδικασίες υλοποίησης της κρουαζιέρας, σύμφωνα με ευρωπαϊκά πρότυπα, ενώ παράλληλα επενδύουμε στον Σταθμό Κανελλόπουλου, αναβαθμίζοντας τις υποδομές για να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους επισκέπτες μας.

Το λιμάνι της Πάτρας βρίσκεται σε τροχιά μεταμόρφωσης. Με στοχευμένες επενδύσεις στον πράσινο μετασχηματισμό, τη βελτίωση της λειτουργικότητας και την τουριστική αναβάθμιση, καθιστούμε το λιμάνι μας σημείο αναφοράς για την Ελλάδα και τη Μεσόγειο. Η μετάβαση αυτή δεν είναι απλώς αναγκαία. Είναι ο δρόμος που οδηγεί σε ένα βιώσιμο, καινοτόμο και ευημερούν μέλλον» τόνισε ο κ. Αναστασόπουλος.

«Κόπηκαν» οι προτάσεις Μεσολογγίου και Αστακού

λιμάνι

Μεγάλες μαρίνες όπως αυτή στο μικτό τουριστικό «στρατηγικό» project της Κρήτης Elounda Hills ή στην Κέρκυρα στο project που προωθεί η Lamda Development αλλά και μικρότερες στο Μεγανήσι ή τη Σκύρο περιλαμβάνονται στις αποφάσεις του υπουργείου Τουρισμού για τα επενδυτικά σχέδια που λαμβάνουν το «πράσινο» φως στο πλαίσιο των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Από την άλλη πλευρά, ουκ ολίγα επενδυτικά σχέδια ανά την Ελλάδα έλαβαν απορριπτικές αποφάσεις στο πλαίσιο της Δράσης «Τουριστική Ανάπτυξη» του υπουργείου Τουρισμού που συνδέεται με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Οσον αφορά τις απορριπτικές αποφάσεις μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται το επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση της μαρίνας Μεσολογγίου με το σκεπτικό, μεταξύ άλλων, ότι ο έλεγχος πληρότητας της αίτησης ενίσχυσης δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς για το φορέα.

Eπίσης, απορρίφθηκε η αίτηση ενίσχυσης του επενδυτικού σχεδίου για την αναβάθμιση του τουριστικού καταφυγίου Aστακού σε «έξυπνη», «πράσινη» και «αναπτυξιακή» υποδομή με επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ και δικαιούχο το «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου».

Στο σκεπτικό της απόφασης αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι ο έλεγχος πληρότητας της αίτησης ενίσχυσης δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς για τον φορέα του επενδυτικού σχεδίου καθώς δεν υποβλήθηκε σχετική απόφαση του αρμόδιου συλλογικού οργάνου για την εξασφάλιση των επιπλέον χρηματικών πόρων.

Η διοίκηση της Μαρίνας Μεσολογγίου ΑΕ, μετά την έκδοση της απόφασης, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα και τεκμηριωμένα στην υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής, όπως προβλέπεται από το άρθρο 25 του Ν. 2690/1999. Παράλληλα, τονίζει ότι η εν λόγω ενίσχυση για την ανάπτυξη της Μαρίνας αφορά αποκλειστικά στη ρευστότητα των ιδιωτών επενδυτών – μετόχων της εταιρείας. Σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει και δεν συνδέεται με τα έργα ολοκλήρωσης της Μαρίνας, τα οποία συνεχίζονται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αμιγώς με ίδια κεφάλαια των Μετόχων σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της αύξησης του Μετοχικού Κεφαλαίου ποσού 1.480.000 ευρώ τα οποία περιλαμβάνουν:

@ Κατασκευή 520 μέτρων νέων πλωτών προβλητών (σταδιακές παραλαβές μέχρι τέλος Ιουνίου).
@ Εξυγίανση χερσαίου χώρου 250×80 μέτρων (έχει σχεδόν ολοκληρωθεί).
@ Εγκατάσταση 90 pillars τελευταίας τεχνολογίας για παροχές ρεύματος και νερού (παραλαβή Απρίλιο 2025).
@ Απόκτηση τρέιλερ 60 τόνων και τράκτορα (παραλαβή εντός Φεβρουαρίου).
@ Επέκταση/κατασκευή κρηπιδώματος μήκους 250 μέτρων και γλίστρας (ολοκλήρωση τέλος Ιουνίου).
@ Διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά (σταδιακή ολοκλήρωση έως Μάιο 2025).

 

pelop.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Πρόεδρος της Δημοκρατίας: Τον Κωνσταντίνο Τασούλα θα προτείνει ο Μητσοτάκης

Επόμενο Άρθρο

Ελαιόλαδο: Πόσα λίτρα μπορεί να παίρνει χύμα ο καταναλωτής – Τι ισχύει για την εμπορία του από τους παραγωγούς

Σχετικά Άρθρα

Συντάξεις 2026: Αυξήσεις και αλλαγές στα όρια ηλικίας (πίνακες)
Ελλάδα, Επιχειρήσεις, Οικονομία

Συντάξεις: Ελεύθεροι επαγγελματίες με 40 χρόνια ασφάλισης για 800 ευρώ

3 Σεπτεμβρίου 2025
Bραχυχρόνια μίσθωση: Σε ιστορικό υψηλό στην Ευρώπη – Πρωταγωνιστεί η Ελλάδα
Ελλάδα, Επιχειρήσεις, Οικονομία

Bραχυχρόνια μίσθωση: Σε ιστορικό υψηλό στην Ευρώπη – Πρωταγωνιστεί η Ελλάδα

1 Σεπτεμβρίου 2025
Ανανεώνεται η θητεία Στουρνάρα στην Τράπεζα της Ελλάδας
Ελλάδα, Επιχειρήσεις, Οικονομία

Ανανεώνεται η θητεία Στουρνάρα στην Τράπεζα της Ελλάδας

28 Αυγούστου 2025
ΕΒΕ Ηλείας: Ένα Εξάμηνο Γεμάτο Παρεμβάσεις για την Επιχειρηματικότητα και την Ανάπτυξη
Ελλάδα, Επιχειρήσεις, Οικονομία

ΕΒΕ Ηλείας: Ένα Εξάμηνο Γεμάτο Παρεμβάσεις για την Επιχειρηματικότητα και την Ανάπτυξη

12 Αυγούστου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Το μυστικό που προλαμβάνει την άνοια και αναζωογονεί τον εγκέφαλο
Υγεία

Άνοια: «Αόρατοι» ασθενείς οι φροντιστές που εξίσου χρειάζονται στήριξη

4 Δεκεμβρίου 2025
Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)
Αθλητικά

Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)

4 Δεκεμβρίου 2025
Μαρία Καρυστιανού για Άγνωστο Στρατιώτη: Tο μνημείο παραδίδεται στα περιστέρια και στα κινητά των τουριστών – Θα γράψουμε τα ονόματα των παιδιών μας με το αίμα μας
ΤΕΜΠΗ

Καρυστιανού: ΟΠΕΚΕΠΕ & Τέμπη έχουν κοινή ρίζα το Άρθρο 86 – Καταγγελία στο ευρωκοινοβούλιο

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Η αλήθεια για τους τενεκέδες με το λάδι – Τι ισχύει και τι θα αλλάξει

Ελαιόλαδο: Πόσα λίτρα μπορεί να παίρνει χύμα ο καταναλωτής – Τι ισχύει για την εμπορία του από τους παραγωγούς

Επίδομα παιδιού Α21-Επιπλέον «bonus» δόση-Μέχρι πότε θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα

Επίδομα παιδιού: Ποιες αλλαγές θα γίνουν με τις νέες αιτήσεις-Τι πρέπει να ξέρετε

ΠτΔ: Καρυστιανού για υποψηφιότητα Τασούλα: «Όσοι συμβάλλουν στο μπάζωμα των Τεμπών, λαμβάνουν τα δώρα που τους αναλογούν»

ΠτΔ: Καρυστιανού για υποψηφιότητα Τασούλα: «Όσοι συμβάλλουν στο μπάζωμα των Τεμπών, λαμβάνουν τα δώρα που τους αναλογούν»

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος