Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Το Τοπικό Συμβούλιο Κατακόλου παίρνει θέση για την πώληση του λιμανιού

31 Ιανουαρίου 2025
Κάλεσμα του Δημάρχου Πύργου στον Υπουργό Τουρισμού για τους επιβάτες στο Κατάκολο – «Η κρουαζιέρα να μην ξεκοπεί από την τοπική οικονομία»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η παραχώρηση του λιμανιού του Κατακόλου από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτες επενδυτές έχει αναστατώσει τους κατοίκους ,τους επαγγελματίες ,τους λιμενεργάτες και τους αλιείς ,δικαιολογημένα προσβλέπουν σε ένα αβέβαιο μέλλον για το λιμάνι και την περιοχή.

Κάνοντας διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και με τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία της παραχώρησης και τους υποψηφίους επενδυτές τους οποίους αποκρύπτει επιμελώς το ΤΑΙΠΕΔ , το Τοπικό Συμβούλιο Κατακόλου έχει να προτείνει τα κάτωθι :

Το Τοπικό Συμβούλιο Κατακόλου και οι φορείς που ασχολούνται επαγγελματικά με το λιμάνι ουδέποτε συμφώνησαν με την ιδέα της παραχώρησης του λιμανιού σε ιδιώτες . Το 2012 έγιναν δύο προσφυγές στο ΣτΕ για τη μη νόμιμη παραχώρηση του λιμανιού και του χώρου της μαρίνας στο ΤΑΙΠΕΔ λόγω ότι ήταν Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και όχι Α.Ε. . Οι προσφυγές έγιναν από το λιμενικό Ταμείο και από τους επαγγελματικούς φορείς που είχαν έννομο συμφέρον (σωματείο λιμενεργατών, ναυτικοί πράκτορες και άλλοι .Ταυτόχρονα είχαν γίνει προσφυγές από τα δημοτικά λιμενικά ταμεία της Ρόδου ,της Κω , του Αγίου Νικολάου Κρήτης και της Μυκόνου.

Η προσφυγή απορριφθεί επί της ουσίας γιατί ήταν μνημονιακός όρος. Σήμερα μετά από 13 χρόνια επανέρχεται στο προσκήνιο η παραχώρηση σε ιδιώτη . Τα λιμάνια από γεωστρατηγικής και οικονομικής άποψης είναι για την περιοχή αναντικατάστατα λόγω γεωγραφικής θέσης αντίθετα με τα αεροδρόμια και τους αυτοκινητόδρομους . Στην Ευρώπη κανένα μεγάλο λιμάνι δεν έχει παραχωρηθεί εξ’ολοκλήρου σε ιδιώτη (Βενετία ,Γένοβα, Βαρκελώνη, Αμβούργο, Νάπολι κλπ.) .

Υπάρχει ένα περιφερειακό συμβούλιο που χαράζει την στρατηγική και μελλοντική ανάπτυξη του ανάλογα με τις απαιτήσεις και ανάγκες της περιοχής τους παραχωρούνται μόνο τμήματα για ορισμένα χρόνια και για ορισμένη χρήση.Είναι παγκόσμια και πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία η παραχώρηση ολόκληρού του λιμανιού . Αυτό ήταν το αποτέλεσμα κυβερνητικών χειρισμών που τα μετέτρεψαν σε ΑΕ και τα υποβάθμισαν ώστε σήμερα να έρχεται ο ΣΩΤΗΡΑΣ επενδυτής να τα εκμεταλλευτεί και να τα αναπτύξει .

Στο λιμάνι μας από το 2014 μέχρι σήμερα δεν έγινε κανένα έργο αναβάθμισης παρόλο που υπάρχει μία ευρωπαϊκή χρηματοδότηση της τάξεως 92,5 % και άλλες κρατικές επιχορηγήσεις για έργα στο σύνολο 13 εκατομ. Ευρώ . Το μοναδικό επίτευγμα που έχει γίνει από την Περιφέρεια είναι η ένταξη τους στα νέα ΕΣΠΑ και στην ουσία να μην εντάσσονται νέα έργα απαραίτητα για την λειτουργία και την ασφάλεια του . Το αποτέλεσμα είναι να φτάνουμε στο σημείο οι συνδημότες μας αγανακτισμένοι από την στασιμότητα και την κακή διαχείριση να δέχονται ανεπιφύλακτα και χωρίς κανένα ενδοιασμό τον ιδιώτη επενδυτή .

Από το ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία γνωρίζουμε ότι ο επενδυτής πρέπει να αποδείξει ότι έχει την εμπειρία και δυνατότητα να διαχειριστεί τουλάχιστον 200.000 επιβάτες ετησίως.
Το ερώτημα που γεννιέται είναι αν στην σύνθεση της εταιρείας που θα διαχειριστεί το λιμάνι θα υπάρχει εταιρεία κρουαζιέρας ή εταιρεία διαχείρισης τερματικού σταθμού ( τέρμιναλ); Εδώ υπάρχει μια μεγάλη διαφορά αν είναι μία ή ακόμα καλύτερα περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας ( όπως στη Νάπολι και στη Βαρκελώνη) το κακό μετριάζεται, διότι αυτές επενδύουν περισσότερο για την εξυπηρέτηση τους και λιγότερο για την κερδοφορία τους .

Σε αντίθετη περίπτωση αν στο σχήμα συμμετέχει εταιρεία διαχείρισης τερματικού σταθμού ( τέρμιναλ) είμαστε κυριολεκτικά αντίθετοι ως προς την παραχώρηση διότι ο στόχος τους είναι μόνο η μεγαλύτερη απόδοση της επένδυσης τους . Ένα δεύτερο θέμα είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ συμπεριέλαβε στο διαγωνισμό και το παλιό λιμάνι της Πάτρας . Η Πάτρα έχει ανύπαρκτη κρουαζιέρα και από ότι γνωρίζουμε από τις εταιρείες κρουαζιέρας δεν υπάρχει ενδιαφέρον. Φοβόμαστε ότι οι συνήθης πολιτικές πιέσεις που θα πέσουν ,οι ασυμφωνίες και τα προσκόμματα θα είναι εις βάρος της
αναπτυξιακής πορείας του Κατακόλου και τις περιοχής . Για εμάς η κοινή παραχώρηση αποτελεί κόκκινη γραμμή.

Το τρίτο θέμα είναι η παραχώρηση να γίνει με συγκεκριμένη αναπτυξιακή πρόταση που θα καθορίζει και το χρόνο της παραχώρησης . Εμείς δεν θα θέλαμε να πέσουμε στην παγίδα του λιμανιού του Ηρακλείου που ξεπουλήθηκε στην εταιρεία GRIMALDI για 38 χρόνια έναντι 80 εκατ. Ευρώ ,χωρίς καμία δέσμευση αναπτυξιακών έργων και χωρίς κανένα ανταποδοτικό τέλος στην τοπική κοινωνία . Σκεφτείτε ότι ο τελευταίος προυπολογισμός ήταν 7,5 εκατ. Ευρώ. Η δική μας αναπτυξιακή πρόταση που πρέπει να συμπεριληφθεί στην παραχώρηση είναι :

1. Η αναγκαία αναθεώρηση του ΜΑΣΤΕΡ ΠΛΑΝ διότι έχουν περάσει 15 χρόνια από την σύνταξή του και οι σύγχρονες απαιτήσεις του λιμανιού έχουν αλλάξει . Πρέπει να καταργηθεί η νέα προβλήτα
κρουαζιερόπλοιων που είχε προβλεφθεί στο χώρο της μαρίνας διότι ο σημερινός επισκέπτης τουρίστας απεχθάνεται τους τόπους που υπάρχει υπερτουρισμός .Το Κατάκολο και η Αρχαία Ολυμπία δε δύναται να διαχειριστεί ταυτόχρονα πάνω από 3 κρουαζιερόπλοια ( 10000 επισκέπτες ) .

2. Απαραίτητη η κατασκευή της νέας μαρίνας που θα παρέχει ασφάλεια από πλευρά κυματισμού και που θα έχει χερσαία έκταση άνω των 40 στρεμμάτων όπου θα υπάρχει χώρος για την διαχείμασή σκαφών , αθλητικές δραστηριότητες καρνάγιο και ότι άλλο προβλέπει μια σύγχρονη μαρίνα .Αν η κατασκευή της είχε ξεκινήσει μέχρι σήμερα θα είχαμε μια κρατική χρηματοδότηση πάνω από 90% από το ταμείο ανάκαμψής (βλέπε μαρίνα Ναυπλίου με προϋπολογισμό 9 εκατ. Ευρώ .

3. Είναι ζωτικής σημασία για το Κατάκολο να μην παραχωρηθεί τμήμα τουλάχιστον 8 στρεμμάτων από το σύνολο 20 στρεμμάτων της σημερινής μαρίνας και να παραμείνει στο Δήμο για πάρκινγκ .Ως
επίσης τμήμα του θαλασσίου χώρου για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τους επαγγελματίες αλιείς και τα μικρά σκάφη αναψυχής .

4. Να μη παραχωρηθεί ο χώρος τραπεζοκαθισμάτων των παραλιακών καταστημάτων και να παραμείνει στο Δήμο για να μη χαθεί η γραφικότητα .

5. Το απεντομωτήριο και ένα τμήμα του περιβάλλοντος χώρου και το γραφείο του Σωματείου λιμενεργατών να παραμείνουν στο Δήμο. Στο απεντομωτήριο υπάρχει τρέχουσα χρηματοδότηση για χρήση μουσείου αρχαίας τεχνολογίας ,μουσείο σταφίδας καθώς και για χώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων .

6. Η εξωτερική ενίσχυση της βάσης του προσήνεμου μόλου διότι τμήμα του εσωτερικά υφίσταται καθίζηση .Αξιοποίηση του μόλου μήκους 500 μέτρων .

7. Υποχρέωση του επενδυτή για ανταποδοτικά τέλη στη κοινότητα Κατακόλου (νερά , απορρίμματα κλπ.) .

8. Η πρόσληψή από τον Δήμο εταιρείας συμβούλων που έχει την εμπειρία σε διαπραγματεύσεις παραχώρησης τέτοιου είδους διότι κανείς δεν έχει την εμπειρία . Από τα μέχρι σήμερα δεδομένα αυτά αποτελούν αδιαπραγμάτευτές κόκκινες γραμμές .

ΤΟ Δ.Σ. Τ.Σ. ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ

Προηγούμενο Άρθρο

Πύργος: Μέσα στον Φεβρουάριο ο διαγωνισμός για νέες θέσεις στάθμευσης

Επόμενο Άρθρο

Σύσκεψη από βδομάδα για το Πύργος-Τσακώνα στο Υπουργείο Υποδομών

Σχετικά Άρθρα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Μ. Κατρίνης: Κοινή ευρωπαϊκή άμυνα – ασπίδα για τον Ελληνισμό Ελλάδας και Κύπρου
Τοπικά

M.Κατρίνης: Σε κίνδυνο η συνδεδεμένη ενίσχυση στους κτηνοτρόφους από ψηφιακά εμπόδια

5 Δεκεμβρίου 2025
Φιγαλεία: Παραδόθηκε η νέα γέφυρα στη Θέση «Νεροντριβάλα
Τοπικά

Φιγαλεία: Παραδόθηκε η νέα γέφυρα στη Θέση «Νεροντριβάλα

5 Δεκεμβρίου 2025
Δ.Αυγερινοπούλου: Επιπλέον 50 εκατομμύρια ευρώ για αποζημιώσεις κτηνοτρόφων
Τοπικά

Δ.Αυγερινοπούλου: Επιπλέον 50 εκατομμύρια ευρώ για αποζημιώσεις κτηνοτρόφων

5 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

5 Δεκεμβρίου 2025
Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα
Τοπικά, Πολιτισμός

Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα

5 Δεκεμβρίου 2025
Μ. Κατρίνης: Κοινή ευρωπαϊκή άμυνα – ασπίδα για τον Ελληνισμό Ελλάδας και Κύπρου
Τοπικά

M.Κατρίνης: Σε κίνδυνο η συνδεδεμένη ενίσχυση στους κτηνοτρόφους από ψηφιακά εμπόδια

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
¨Στον αέρα¨ το έργο του δρόμου Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα

Σύσκεψη από βδομάδα για το Πύργος-Τσακώνα στο Υπουργείο Υποδομών

Η Περιφέρεια Δ. Ελλάδα τιμώμενη Περιφέρεια στην 11η ΕΞΠΟΤΡΟΦ

Η Περιφέρεια Δ. Ελλάδα τιμώμενη Περιφέρεια στην 11η ΕΞΠΟΤΡΟΦ

ΔΥΠΑ: Έδωσε 147.000 για αίθουσες τηλεδιάσκεψης που … χάθηκαν

Δεύτερη σε όλη την ΕΕ η Ελλάδα στους ανέργους

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος