Παρά τη μερική βελτίωση στη συμπεριφορά των οδηγών ως προς την κατανάλωση αλκοόλ, τα στοιχεία για τα τροχαία δυστυχήματα παραμένουν σοκαριστικά. Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2025, καταγράφηκαν 421 νεκροί και 394 θανατηφόρα δυστυχήματα σε όλη τη χώρα, με κυριότερες αιτίες την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και τη χρήση κινητού τηλεφώνου
Τον Σεπτέμβριο του 2025, μόνο στην Αττική καταγράφηκαν 6 νεκροί, 669 τραυματίες (εκ των οποίων οι 8 σοβαρά) και 559 τροχαία ατυχήματα.
Αντίθετα, τον Σεπτέμβριο του 2024, τα τροχαία ήταν λιγότερα, όμως οι απώλειες ήταν μεγαλύτερες: 15 νεκροί και 585 τραυματίες μέσα σε έναν μήνα.
Τα βασικά αίτια παραμένουν ίδια: απροσεξία, παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μη χρήση ζώνης και κράνους, αλλά και κατανάλωση αλκοόλ.
Την τραγική εικόνα, περιέγραψε ο σύμβουλος τροχαίων ατυχημάτων Αντώνης Μορφονιός, ο οποίος φιλοξενήθηκε στο στούντιο του Ertnews. «Κάθε 14 ώρες έχουμε έναν νεκρό στην Ελλάδα από θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα. Με τα πρόσφατα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σκαρφαλώσαμε άλλη μία θέση. Ήμασταν στην 4η θέση το 2023 και το 2024 με αύξηση 4%. Ανεβήκαμε στην 3η θέση πίσω από τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Σταθερά η Ρουμανία και η Βουλγαρία με μία αυξητική τάση της τάξης του 4%, όταν ο μέσος όρος τροχαίων ατυχημάτων θανατηφόρων στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει μειωθεί κατά 3%», ανέφερε.
Ο Α. Μορφονιός πρόσθεσε -μεταξύ άλλων- ότι «πρέπει να διαφοροποιήσουμε λίγο τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος δεν έχει επενδύσει στην αποτροπή. Ναι μεν ο σκοπός του νόμου είναι η αποτροπή, αλλά ουσιαστικά δεν έρχεται να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα παρά μόνο να τιμωρήσει και να εισπράξει. Είναι ένας νόμος τιμωρητικός, εισπρακτικός και όχι προληπτικός. Διότι υπάρχει και ευρωπαϊκή στρατηγική και μέχρι το 2030 που σκοπό έχει τη μείωση έως και 50% των θανατηφόρων τροχαίων, αλλά και με βάση το όραμα του μηδενικού κινδύνου έως το 2050 δεν φαίνεται να έχει αποτέλεσμα. Γιατί; Διότι δεν υπάρχει σωστή εκπαίδευση από τα πρώτα χρόνια της οδήγησης».















