Γράφει ο Γιάννης Αγγελίδης, οικονομολόγος
Τεράστια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Δήμος Πύργου.
Κύρια το μεγάλο πρόβλημα των σκουπιδιών και ταυτόχρονα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που φθάνουν ακόμα και στην πιθανή αδυναμία κάλυψης ανελαστικών του δαπανών όπως η μισθοδοσία του προσωπικού και των Ασφαλιστικών Ταμείων.
Τα σκουπίδια παραμένουν το υπ΄ αριθ΄ ένα πρόβλημα του Δήμου το οποίο συνεχίζει να μεγαλώνει γιατί:
1. Eκατοντάδες τόνοι σκουπιδιών παραμένουν ακόμα και σήμερα στον παράνομο σκουπιδότοπο δίπλα στο Νοσοκομείο Πύργου. Η Διοίκηση του Νοσοκομείου, αφυπνισθείσα μετά απο… νάρκωση μηνών, με εξώδικό της προς τον Δήμο Πύργου ζητά εντός 10 ημερών απο την προηγούμενη Πέμπτη, να κλείσει ο παράνομος σκουπιδότοπος και ο σταθμός μεταφόρτωσης δίπλα στο Νοσοκομείο. Συνεπώς ο Δήμος θα πρέπει άμεσα να βρεί και να αδειοδοτήσει νέον ΝΟΜΙΜΟ χώρο αναπόθεσης και σταθμού μεταφόρτωσης των σκουπιδιών του Δήμου.
2. Οι 4000 τόνοι σκουπιδιών που θα μεταφερθούν στον ΧΥΤΑ Ναυπάκτου αναμένεται να εξαντληθούν μέχρι πριν τα Χριστούγεννα. Μετά τι θα γίνει;;;
3. Η αδειοδότηση για την “ενσάκιση” στην “Οσία Ξένη” αργεί και πιθανόν να χρειασθούν 2-3 μήνες να ληφθούν όλες οι άδειες.
4. Ήδη στην πόλη του Πύργου και τα χωριά τα “βουνά” των σκουπιδιών μεγαλώνουν τις τελευταίες ημέρες.
5. Θέλουμε 40 ημέρες για τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και οι πιθανότητες να κάνουμε γιορτές με τα “βουνά” των σκουπιδιών είναι πολύ μεγάλες.
Το δεύτερο μεγάλο θέμα του Δήμου είναι τα Οικονομικά.
Η παρακράτηση οφειλής του Δήμου απο λογαριασμό του σε Τράπεζα, ποσού 155.000 ευρώ και η πιθανή και στο μέλλον τέτοια παρακράτηση, μεγαλώνει το ταμειακό πρόβλημα του Δήμου. Γιατί αυτό πλέον είναι αυτόματη τραπεζική τακτική που πολλές φορές ενσωματώνεται στα ψιλά γράμματα των συμβάσεων δανειδότησης και που σε τελευταία ανάλυση έπρεπε οι οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου να έχουν διαβάσει.
Ενός Δήμου που μήνες τώρα “αιμοραγεί” λόγω σκουπιδιών, μειωμένων επιχορηγήσεων, ανείσπρακτων απαιτήσεων και κακής οικονομικής οργάνωσής του.
Οι προσπάθειες της παρούσας Δημοτικής Αρχής να βάλει τάξη στα οικονομικά του Δήμου σκοντάφτουν σε τρείς βασικές παραμέτρους:
α) Την πολύ κακή οικονομική κατάσταση που παρέλαβε
β) Στην έλειψη καλά συγκροτημένης οικονομικής υπηρεσίας , αλλά κυρίως
γ) Στην αδυναμία κατανόησης ότι οι σημερινοί Δήμοι ΔΕΝ είναι οι Δήμοι του 1998, αλλά που τώρα με λιγότερα χρήματα θα πρέπει να αντιμετωπίσουν πολύ μεγαλύτερα προβλήματα. Αυτό προυποθέτει Οργάνωση, Project Manager, εξέταση κόστους – οφέλους, αξιοποίηση των Ευρωπαικών Προγραμμάτων, διαγράμματα Gant, Προγραμματισμό – Στόχους και κυρίως έλεγχο με αξιολόγηση των αποκλείσεων και των διορθώσεών τους.
Με μόνο φιλότιμες προσπάθειες χωρίς τα πιό πάνω οι πιθανότητες επιτυχίας είναι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ. Και κάποιοι “παλιοί” κοντά στον δήμαρχο, λόγω μεγάλης εμπειρίας, το γνωρίζουν και μπορούν να τον βοηθήσουν.
Γνωρίζουμε ότι κάποιοι στην νέα Δημοτική Αρχή προσπαθούν. Είναι όμως πολύ μακράν αυτού που πρέπει να γίνει.
Γιατί εδώ δεν έχουμε έναν ασθενή με κρυολόγημα που με 2-3 ασπιρίνες θα επανέλθει. Ο ασθενής είναι πού βαριά και θέλει λεπτό “χειρουργείο” για να επανέλθει. Και όταν το “χειρουργείο” είναι… χωρίς εργαλεία και… δίπλα στα σκουπίδια, η όποια αδόκιμη προσπάθεια δεν δείχνει ότι θα … επαναφέρει τον βαριά ασθενούντα.
Χρειάζονται τα ελάχιστα “εργαλεία” που αναφέρουμε πιό πάνω για να πετύχει.
Και αν ο βαριά ασθενής δεν επανέλθει τότε η μοίρα του θα είναι είτε… η μόνιμη αναπηρία του είτε… το τέλος του.
Αν όμως ο επικεφαλής “γιατρός” πετύχει θα έχει συνδέσει το όνομά του σαν καλός χειρούργος-οικονομολόγος και την υστεροφημία του με την ιστορία της πόλης και όλου του Δήμου.
Άλλωστε νομίζουμε ότι ΜΟΝΟ γι΄ αυτό πρέπει να θέλησε να επανέλθη…