Ολοκληρώθηκαν την Κυριακή 11 Ιανουαρίου οι εργασίες του τριήμερου Εισαγωγικού Επιμορφωτικού Σεμιναρίου – Εργαστηρίου για Εκπαιδευτικούς Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης των Δ/νσεων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Ηλείας και Αχαΐας, που συνδιοργάνωσαν τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κρεστένων και Κλειτορίας-Ακράτας στα Κρέστενα. Το σεμινάριο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων των δύο ΚΠΕ για το έτος 2014-2015 και της υλοποίησης της Πράξης «Δράσεις Δια Βίου Μάθησης για το Περιβάλλον και την Αειφορία», με Άξονα Προτεραιότητας 7 (Α.Π. 7), μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – Ε.Κ.Τ.) και από εθνικούς πόρους.
Το σεμινάριο είχε τίτλο «Εισαγωγή στην Π.Ε.: Θεωρία, μεθοδολογία και βασικές παιδαγωγικές τεχνικές για το σχεδιασμό και την υλοποίηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Εκπαίδευσης για την Αειφορία» και σκοπός του ήταν η εισαγωγική επιμόρφωση εκπαιδευτικών των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφορία.
Την Παρασκευή 9 Ιανουαρίου οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν εισηγήσεις των μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων των δύο ΚΠΕ σχετικά με τη φιλοσοφία, τη σκοποθεσία, τη μεθοδολογία – με έμφαση στο Περιβαλλοντικό Μονοπάτι – της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, καθώς και το σχεδιασμό υλοποίησης ενός Προγράμματος Π.Ε.. Στη συνέχεια συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια γνωριμίας και επικοινωνίας, που σκοπό έχουν να ισχυροποιήσουν τη δυναμική της ομάδας που στη συνέχεια θα υλοποιήσει το πρόγραμμα.
Το Σάββατο οι συμμετέχοντες μετέβησαν στην Ανδρίτσαινα όπου υλοποιήθηκε Περιβαλλοντικό Μονοπάτι με τίτλο «Βιώνω τον τόπο μου: καταγράφω το παρόν του, σχεδιάζω το αειφορικό του μέλλον». Οι εκπαιδευτικοί χωρισμένοι σε ομάδες μελέτησαν από διαφορετικές οπτικές γωνίες τον ορεινό οικισμό και επιμελήθηκαν και παρουσίασαν στην ολομέλεια τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις τους. Προεπιλεγμένες στάσεις του Μονοπατιού ήταν η Δημόσια Ιστορική Βιβλιοθήκη της Ανδρίτσαινας καθώς και το Λαογραφικό Μουσείο. Εκεί μελέτησαν το ρόλο τους στον οικισμό – με τη καθοριστική συμβολή της Προϊσταμένης της Βιβλιοθήκης κας Αντωνίας Βλαχούση καθώς και της Υπεύθυνης του Μουσείου κας Γεωργίας Αυγερινού. Επίσης μετέβησαν στον Επικούριο Απόλλωνα όπου μελέτησαν τη σπουδαιότητα του μνημείου και την ένταξή του στο τοπίο, με τις οδηγίες του Αρχαιολόγου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ηλείας, κου Κωνσταντίνου Αντωνόπουλου.
Κατά την παρουσίαση των δεδομένων της μελέτης του οικισμού, που έγινε σε αίθουσα που ευγενώς παραχώρησε το Λαογραφικό Μουσείο, παραβρέθηκε και ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Ανδρίτσαινας – Κρεστένων κ. Μιλτιάδης Γεωργακόπουλος, ο οποίος και συζήτησε με τους συμμετέχοντες τις προοπτικές της περιοχής
Την επόμενη ημέρα υλοποιήθηκαν τέσσερα εργαστήρια σε αντίστοιχες ομάδες εκπαιδευτικών και εισηγητών – συντονιστών:
ΟΜΑΔΑ Α: «Η θεατρική έκφραση του μύθου σε ένα Πρόγραμμα Π.Ε., μέσα από Παιχνίδι Ρόλων ή Δραματοποίηση» με συντονιστές τους:
Ζωδιάτου Ελένη, Αναπλ. Υπευθύνου ΚΠΕ Κλειτορίας – Ακράτας, Μοσχόπουλος Χαρίλαος, Υπεύθυνος ΚΠΕ Κλειτορίας- Ακράτας, Κιζήλου Κωνσταντίνα, μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Κλειτορίας- Ακράτας, Κυριακόπουλος Κωνσταντίνος, μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Κλειτορίας – Ακράτας
ΟΜΑΔΑ Β: «Το θέατρο σκιών ως διδακτικό εργαλείο στα Προγράμματα Π.Ε.: κατασκευή φιγούρων – διαδραστική παράσταση» με συντονιστές τους:
Λέγας Νικόλαος, Δάσκαλος 7ου Δημ.Σχολείου Πύργου, Γαβράς Πέτρος, Υπεύθυνος ΚΠΕ Κρεστένων, Μητροπούλου Μαρία, μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Κρεστένων
ΟΜΑΔΑ Γ: «Μεθοδολογία δημιουργίας ταινίας Animation σε προγράμματα Π.Ε.» με συντονιστές τους:
Σχοινά Μαρία, μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Κρεστένων, Τσούρα Αγγελική, Αναπληρώτρια Υπεύθυνη ΚΠΕ Κρεστένων, Αναστασίου Σταματία, μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Κρεστένων
ΟΜΑΔΑ Δ: «Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από το Α ως το Ω» με συντονιστές τους:
Ηλιοπούλου Ευγενία, Αναπλ. Υπεύθυνη Σχολ. Δραστ. Π/θμιας Εκπ/σης Ηλείας, Γοροζίδης Γεώργιος, Υπεύθυνος Σχολ. Δραστ. Δ/θμιας Εκπ/σης Ηλείας
Το σεμινάριο ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των εργαστηρίων στην ολομέλεια και την τελική αξιολόγηση των εργασιών. Οι συμμετέχοντες θεώρησαν θετική και εποικοδομητική την εμπειρία αυτή που τους έδωσε τη δυνατότητα της μεταξύ τους επικοινωνίας και της ανατροφοδότησης του παιδαγωγικού τους έργου. Όλοι αποχαιρετίστηκαν με την ευχή να συνεχιστούν ανάλογες δράσεις.
Ο Υπεύθυνος και η Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Κρεστένων ευχαριστούν θερμά όλους τους εκπαιδευτικούς για τη συμμετοχή τους, τη θετική τους διάθεση, τη συνέπειά τους και την αστείρευτη δημιουργικότητά τους σε όλη τη διάρκεια του σεμιναρίου. Επίσης τους εισηγητές και συντονιστές εργαστηρίων, τον κ. Λέγα και τους Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, κα Ηλιοπούλου και κ. Γοροζίδη αντίστοιχα, καθώς και τον Υπεύθυνο και την Παιδαγωγική Ομάδα του ΚΠΕ Κλειτορίας-Ακράτας για την άψογη και δημιουργική συνεργασία τους στην προετοιμασία, τη διοργάνωση και την υλοποίηση του σεμιναρίου.
Τέλος ευχαριστούν θερμά τους συνεργάτες που με προθυμία αφιέρωσαν προσωπικό χρόνο για την υλοποίηση αυτού του σεμιναρίου, από το δικό του ρόλο ο καθένας, τον Αρχαιολόγο κ. Αντωνόπουλο, την Προϊσταμένη της Βιβλιοθήκης κα Βλαχούση καθώς και την υπεύθυνη του Μουσείου κα Αυγερινού.