Μετά τις κατ επανάληψη αντιδράσεις του Δήμου Δυτικής Αχαϊας για την χάραξη του δρόμου Πάτρα-Πύργος, στο τμήμα Μιντιλόγλι ? Κάτω Αχαιά, νέες αντιδράσεις προστέθηκαν σε αυτές.
Αυτή την φορά προέρχονται από τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρών. Διαβάστε στην συνέχεια την σημερινή ανάρτηση του thebest.gr για να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει:
Πελετίδης στο Δημοτικό Συμβούλιο: Αιτία πολέμου η χάραξη της Πατρών – Πύργου- Η εισήγησή του έγινε… ψήφισμα
17.25 Την κάθετη διαφωνία του, τόσο με τη χάραξη της Ολυμπίας Οδού, όσο και με τον τρόπο εκτέλεσης του έργου εξέφρασε πριν από λίγο ο δήμαρχος της Πάτρας Κώστας Πελετίδης, μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο που συνεδριάζει για αυτό το θέμα. Συγκεκριμένα ο δήμαρχος στην τοποθέτησή του η οποία μετά έγινε ψήφισμα που πέρασε κατά πλειοψηφία, ανέφερε:
«Η Ολυμπία οδός εντάσσεται στους σχεδιασμούς για Ενιαία Διευρωπαϊκά Δίκτυα, Ευρωπαϊκή Αγορά, κόμβος μεταφορών. Είναι προφανές ότι η προτεραιότητα δεν είναι η εξυπηρέτηση λαϊκών αναγκών αλλά η κερδοφορία των μονοπωλίων και η γρήγορη μεταφορά των εμπορευμάτων. Η λεγόμενη «νότια χάραξη» της Εθνικής Οδού Πατρών ? Πύργου αναφέρεται στην περιοχή από το Μιντιλόγλι μέχρι πέραν της Κάτω Αχαγιάς.
Η σύμβαση παραχώρησης είναι προς όφελος της κοινοπραξίας κατασκευαστών (Vinci, Hochtief, J&P ΑΒΑΞ, Άκτωρας, ΤΕΡΝΑ). Η χάραξη διευκολύνει τη μείωση του κατασκευαστικού κόστους, αδιαφορώντας για τις οικιστικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Σταθερός σχεδιασμός, είναι η πρακτική της ύπαρξης διοδίων, όπως έχει γίνει σε πάμπολλες περιπτώσεις, δηλαδή η οικονομική αφαίμαξη του λαού μας
Οι εξελίξεις με την Ολυμπία οδό επιβεβαιώνουν τη δική μας εκτίμηση για τις στοχεύσεις του έργου. Συντμίζονται τα έργα που αφορούν την Πάτρα (π.χ. αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Αθήνα), ενώ η επικαιροποίηση προβλέπει ακόμα μεγαλύτερη χρηματοδότηση. Επίσης, υπάρχουν νέες προκηρύξεις που παραχωρούν τμήματα της οδού (όπως Πάτρα – Πύργο, Πύργο – Τσακώνα).
Για μας, αποτελεί αιτία πολέμου η χάραξη, γιατί καταστρέφει την οικιστική δομή, συνδέεται με τη χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Διακοφτό, όπου υψώθηκαν τείχη τεσσάρων μέτρων και έκοψαν τον οικισμό στη μέση. Δεν υπάρχει άλλη λύση. Διεκδικούμε νέα Νότια Χάραξη, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των διοδίων σε όλο το εθνικό δίκτυο.
Οι παραπάνω εξελίξεις επιβεβαιώνουν ότι γίνονται έργα πανάκριβα για το λαό και χρειάζεται άλλος δρόμος ανάπτυξης που ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη.»
Φαίνεται λοιπόν ότι η Αχαΐα, αφού πρώτα εξασφάλισε την κατασκευή του δρόμου Κόρινθος-Πάτρα, τώρα δημιουργεί σοβαρά εμπόδια στην κατασκευή του δρόμου Πάτρα-Πύργος, αδιαφορώντας για την τύχη της Ηλείας.
Μήπως όμως οι φορείς και οι Αρχές της Ηλείας, έχουν κάποια θέση και άποψη για το θέμα αυτό; Μήπως επιτέλους πρέπει κάτι να πούνε;