Τόσο τα έργα των νέων αυτοκινητοδρόμων, όσο και η μείωση των τιμών των διοδίων είναι κυριολεκτικά στον αέρα αφού οι διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες είναι σε οριακό σημείο.
Όπως γράφουν «Τα Νέα», οι τράπεζες θεωρούν οτι τα έργα δεν είναι βιώσιμα. Κατά συνέπεια θεωρείται πολύ δύσκολο να ισχύσουν μειώσεις στα διόδια από τα τέλη Ιουνίου, όπως διέρρεαν πριν από μέρες από το υπουργείο Υποδομών.
‘Οπως γράφει η εφημερίδα, οι τράπεζες θεωρούν ότι μέχρι στιγμής δεν είναι διασφαλισμένες ότι θα πάρουν τα χρήματά τους για το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που ανακοίνωσε λίγο πριν από το Πάσχα η κυβέρνηση.
Η πρόταση της κυβέρνησης προς τους κατασκευαστές και τις τράπεζες προκειμένου να συνεχίσουν τα έργα είναι μείωση στα διόδια από 25% έως 30% για τα κατασκευασμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων επί 3 χρόνια και ταυτόχρονη μείωση 50% για τα υπό κατασκευή τμήματα.
Η πρόταση περιλαμβάνει ακόμη την αλλαγή χάραξης τμημάτων των αυτοκινητοδρόμων που έχουν μπλοκάρει λόγω των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Αν σταματήσουν τα έργα, το Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει ως αποζημίωση 2,5 δισ. ευρώ. Μέχρι στιγμής έχουν σταματήσει τα έργα στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πάτρας και στα Τέμπη, ενώ έχουν σταματήσει οι εργολαβίες του Δημοσίου στο Πέταλο Μαλιακού (στην παράκαμψη Στυλίδας και Λαμίας).
Την ίδια ώρα είναι μπλοκαρισμένα τα έργα στην Ιόνια Οδό (στην περιοχή Κλόκοβα), στον ημικόμβο Μιντιλογλίου (στην Αχαΐα), στον υγροβιότοπο Καϊάφα (θα πρέπει να απενταχθούν με απόφαση του ΣΤΕ 25 χιλιόμετρα στο τμήμα Πύργος – Καλό Νερό) και στον Ε-65 (τον αυτοκινητόδρο?ο που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία), όπου το ΣΤΕ έχει αποφασίσει προσωρινή παύση των εργασιών για 42 χιλιόμετρα.