Νέα μεγάλη ήττα για την ανάπτυξη των Επιχειρήσεων του Νομού Ηλείας καταγράφετε στον ισχύοντα πλέον νέο Αναπτυξιακό Νόμο.
Ο Τουρισμός στο Νομό Ηλείας ΕΚΤΟΣ του Καθεστώτος περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης!
Οι Επιχειρήσεις στο Νομό Ηλείας με το χαμηλό ΑΕΠ απέναντι σε Επιχειρήσεις με πολύ υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης!
Μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) του Νομού αξιολογούνται και συγκρίνονται με τις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις της Χώρας!
Αναλυτικά:
Αναπτυξιακός Νόμος: ‘Καθεστώς Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης’: Αστοχίες & Παραλείψεις
Προκηρύχτηκε στις 27.07.2025 το «Καθεστώς Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης» του Αναπτυξιακού Νόμου 4887/2022, μεταξύ των επιλεχθεισών περιοχών είναι και ο Νομός Ηλείας.
Μια προσεκτική ανάγνωση της Προκήρυξης αρκεί για να επισημάνει κάποιος τα εξής:
Στον τομέα του Τουρισμού δύναται να υπαχθούν επενδυτικά σχέδια που θ’ αναπτυχθούν αποκλειστικά στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, την νήσο Σαμοθράκηκαι σε ορισμένα πολύ μικρά νησιά του νοτίου Αιγαίου. Υπάρχει κάποια τουριστική έκρηξη στην Ηλεία, την οποία εμείς δε γνωρίζουμε, για να μένουμε για πολλοστή φορά εκτός;
Επιχειρήσεις σε περιοχές με χαμηλό Α.Ε.Π., όπως η Ηλεία, πρέπει ν΄ανταγωνιστούν αντίστοιχες εταιρείες σε Νομούς με πολύ υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, όπως π.χ. ο Νομός Ιωαννίνων, που περιλαμβάνεται στη σχετική λίστα, αλλά και οι Νομοί της Θεσσαλίας. Υπενθυμίζεται πως για την Θεσσαλία έχουν ήδη προκηρυχτεί στοχευμένα, ειδικά προγράμματα ενίσχυσης, λόγω της κακοκαιρίας ‘Ντάνιελ’. Αντιλαμβάνεται λοιπόν εύκολα κανείς πως υπάρχει ένα σημαντικό μειονέκτημα στον υπολογισμό της βαθμολογίας για τις ηλειακές επιχειρήσεις έναντι των αντίστοιχων επιχειρήσεων σε προηγμένους Νομούς σε επίπεδο ανταγωνιστικότητας. Τα διαθέσιμα κεφάλαια για το «Καθεστώς Περιοχών Ειδικής Ενίσχυσης» είναι συγκεκριμένα (150 εκατ. ευρώ) και είναι εύκολο να διαπιστώσει κάποιος πως τα κονδύλια αρκούν μόνο για τις ισχυρές οικονομικά επιχειρήσεις.
Στο συγκεκριμένο Καθεστώς ενίσχυσης δεν εντάσσονται μόνο οι μικρομεσαίες (ΜΜΕ) επιχειρήσεις, αλλά και οι μεγάλες, γεγονός που δημιουργεί αυτόματα μια στρέβλωση του ανταγωνισμού, καθώς είναι δεδομένο πως οι ΜΜΕ δεν μπορούν να συγκριθούν και ν’ αξιολογηθούν με μεγαλύτερη βαθμολογία σε σχέση με τις μεγάλες επιχειρήσεις και τα αντίστοιχα οικονομικά μεγέθη που αυτές έχουν. Μπορεί στο εν λόγω Καθεστώς οι μεγάλες επιχειρήσεις να μπορούν να επωφεληθούν μόνο με φοροαπαλλαγές, και όχι επιχορήγηση, αλλά το 50% των διαθέσιμων κονδυλίων θα διατεθούν για φοροαπαλλαγές. Αυτό δηλαδή σημαίνει πως τα μισά κονδύλια της Προκήρυξης θ’ απορροφηθούν από τις μεγάλες επιχειρήσεις αποκλειστικά και μόνο!
Το ποσοστό της επιχορήγησης επί της ουσίας είναι 56%, (το 80% του ανώτατου ορίουτου 70% ενίσχυσης), δηλαδή παραμένει ακριβώς το ίδιο, όπως και για τα προηγούμενα καθεστώτα ενίσχυσης. Ποιος ο λόγος δηλαδή να προκηρυχθεί εξειδικευμένο καθεστώς, όταν δεν εξασφαλίζει κάποια πρόσθετη πριμοδότηση για τις υποτιθέμενες περιοχές ειδικής ενίσχυσης;
Μήπως θα πρέπει επιτέλους να πορκηρυχτεί ένα εξειδικευμένο Πρόγραμμα ενίσχυσης αποκλειστικά για τον Νομό Ηλείας, ο οποίος έχει πληγεί ανεπανόρθωτα και επανειλημμένα από φυσικές καταστροφές, αλλά και τις οικονομικές αντιξοότητες που έχει δημιουργήσει ο πλήρης και διαχρονικός παραγκωνισμός του από τον Χάρτη της Εθνικής Ανάπτυξης;
Πολύ το τρέξιμο των Βουλευτών και λοιπών Αιρετών του Νομού για να προλάβουν όλα τα πανηγύρια…
Μήπως δεν προλάβουν και… θυμώσει ο Πρόεδρος του Συλλόγου… και χαθεί η “στήριξή” του…
Αν σε αυτό προσθέσεις παρουσίες σε Γάμους, Βαπτίσεις, Κηδείες, Μνημόσυνα κλπ, δεν επαρκούν οι ώρες...
Βαρύ το φορτίο των Βουλευτών και λοιπών Αιρετών του Νομού Ηλείας!!!
Άξια η ψήφος μας προς αυτούς…
Μήπως κύριοι Βουλευτές και οι άλλοι Αιρετοί του Νομού θα πρέπει να αφήσετε τα πανηγύρια με τις τζάμπα γουρνοπούλες και να ασχοληθείτε με την Ανάπτυξη του Νομού και τα μεγάλα προβλήματά του;;;
Τελικά μήπως η “πασαρέλα” έχει και τα όριά της…