Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Άφαντη η τηλεδιοίκηση στα τρένα παρά τις υποσχέσεις της ΝΔ-Τι συμβαίνει με το έργο;

19 Ιουνίου 2023
Άφαντη η τηλεδιοίκηση στα τρένα παρά τις υποσχέσεις της ΝΔ-Τι συμβαίνει με το έργο;

Εκτροχιασμό -αν όχι ματαίωση- του έργου της τηλεδιοίκησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, παρά την τραγωδία των Τεμπών και τις δεσμεύσεις της τέως κυβέρνησης Μητσοτάκη για άμεση ολοκλήρωση του έργου διαβάζει ο ΣΥΡΙΖΑ στην «εν κρυπτώ απάλειψη από το Ταμείο Ανάκαμψης των συστημάτων τηλεδιοίκησης»- όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

«Τρεις μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, το σύστημα Μητσοτάκη συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα ψέματα και την κοροϊδία επάνω στον πόνο των συγγενών των θυμάτων, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας», σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Κατηγορεί δε για ψέματα και τον υπηρεσιακό υπουργό Μεταφορών ως προς το χρόνο παράδοσης των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αποκαλύπτοντας ότι ενώ στην τελευταία ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, «στις 24 Μαΐου ενημέρωνε την Κομισιόν ότι το έργο είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονικού πλαισίου».

Η απάλειψη της κρίσιμης πρότασης από τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης

Το κρίσιμο ζήτημα της τηλεδιοίκησης ξανάρθε στο προσκήνιο μετά τις αποκαλύψεις της εφημερίδας Documento, που μιλώντας για «μακάβριο εμπαιγμό της κυβέρνησης Μητσοτάκη», αναφέρει ότι τρεις μέρες μετά τις εκλογές του Μαΐου αφαιρέθηκε από τα προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης η υποχρέωση ολοκλήρωσης του συστήματος ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας) για τον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη), ενώ από τις παρεμβάσεις αναβάθμισης αφαιρέθηκαν τα τμήματα του δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο.

Στο προσχέδιο που προώθησε, ως όφειλε, η Ελλάδα στις Βρυξέλλες για το Ταμείο Ανάκαμψης στις 24 Μαϊου προτείνονται από την απελθούσα κυβέρνηση κάποιες αλλαγές, ανάμεσα στις οποίες εντοπίζεται το πεδίο που αφορά την «οργανωτική μεταρρύθμιση στον τομέα των σιδηροδρόμων».

Η πρόταση, που, όπως αναφέρει η εφημερίδα, εξαλείφεται αφορά το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης (ERTMS) και είναι η εξής: «Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS) θα αναπτυχθεί πλήρως στο κεντρικό δίκτυο ΠΑΘΕ».

Επιπλέον, στην κατηγορία που σχετίζεται με τις «παρεμβάσεις για την αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος και της υποδομής του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου», η οποία έχει να κάνει με βελτίωση «της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών, της ηλεκτροκίνησης και άλλων εγκαταστάσεων», αφαιρούνται τα τμήματα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο και παραμένει μόνο αυτό που αφορά το υποέργο Μακεδονία – Θράκη.

Οι διευκρινίσεις του υπουργείου

«Προς αποκατάσταση της αλήθειας και για να μην προκαλούνται εσφαλμένες εντυπώσεις», το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προς απάντηση στο δημοσίευμα δίνει εξηγήσεις και διαβεβαιώνει ότι η απάλειψη από το Ταμείο Ανάκαμψης των συστημάτων τηλεδιοίκησης δεν επηρεάζει την υλοποίηση του έργου στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Όπως εξηγεί: «Η δράση του Ταμείου Ανάκαμψης (ΤΑ), από την οποία αφαιρέθηκε η δέσμευση της χώρας σε σχέση με το σύστημα ERTMS, χρηματοδοτεί το έργο της θεσμικής μεταρρύθμισης του σιδηροδρομικού τομέα της χώρας (των εταιρειών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ) και όχι την υλοποίηση έργων υποδομής. Τα έργα υποδομής που αφορούν στο ERTMS (ETCS και G-SMR) είναι ενταγμένα για κατασκευή σε άλλους ευρωπαϊκούς πόρους (π.χ. ΕΣΠΑ, CEF)».

Ωστόσο από την εξήγηση αυτή δεν καθίσταται σαφές γιατί αρχικά είχε περιληφθεί στα προαπαιτούμενα του Ταμείου Ανάκαμψης η υποχρέωση ολοκλήρωσης του συστήματος ERTMS.

Απαντώντας στο δεύτερο σκέλος του ρεπορτάζ, που αφορά τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης παρεμβάσεων για την αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος και της υποδομής του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου και την αφαίρεση των τμημάτων Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αεροδρόμιο Αθηνών – Κιάτο το υπουργείο μιλά για ανακατεύθυνση πόρων.

«Σε ό,τι αφορά στο έργο του Ταμείου Ανάκαμψης για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στη βόρεια, την κεντρική και την νότια Ελλάδα διαπιστώθηκαν, κατά τη διαδικασία ωρίμανσης του έργου, αυξημένες ανάγκες για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της βόρειας Ελλάδας, συγκριτικά με το δίκτυο κεντρικής και νότιας Ελλάδας, όπου υπάρχουν ενεργές συμβάσεις αναβάθμισης σε εξέλιξη. Για το λόγο αυτό, το σύνολο των διαθέσιμων πόρων για την ανάταξη ανακατευθύνθηκε στο δίκτυο της βόρειας Ελλάδας. Η διασφάλιση της συντήρησης του συνόλου του δικτύου εξακολουθεί να υφίσταται στο σχεδιασμό του ΟΣΕ με αυξημένη σχετική χρηματοδότηση κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως από εθνικούς πόρους».

Δεν επηρεάζονται οι δεσμεύσεις

Μετά τις εξηγήσεις αυτές το υπουργείο Υποδομών καταλήγει: «Είναι φανερό, ότι οι παραπάνω τροποποιήσεις δεν επηρεάζουν τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την ολοκλήρωση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης τον Σεπτέμβριο του 2023 στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά με συστηματική παρακολούθηση. Αντιθέτως, έχει προταθεί η χρηματοδότηση ενός επιπλέον έργου από το Ταμείο Ανάκαμψης που αφορά στην αναβάθμιση των Υποδομών Ασφαλείας σιδηροδρομικών σηράγγων με χρήση έξυπνων συστημάτων, με προϋπολογισμό άνω των 30 εκατ. ευρώ».

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

Καθόλου φανερό δεν κατέστη ωστόσο αυτό για τον ΣΥΡΙΖΑ που εξαπολύει δριμύτατη επίθεση στην κυβέρνηση και στον Κυριάκο Μητσοτάκη.

«Σήμερα η εφημερίδα «Documento» αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη εν κρυπτώ απάλειψε από το Ταμείο Ανάκαμψης των συστημάτων τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, αλλά και την ολοκλήρωση του άξονα εν γένει.

Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το ρεπορτάζ επιβεβαιώνεται πλήρως. Και όχι μόνο αυτό. Παρά τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης της ΝΔ μετά την τραγωδία των Τεμπών, αναγνωρίζεται εμμέσως ότι η απάλειψη των προαπαιτουμένων της ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού άξονα από το Ταμείο Ανάκαμψης, οδηγεί στον εκτροχιασμό του έργου, το οποίο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2023, όπως ψευδώς έλεγε ο κ. Μητσοτάκης.

Το περίεργο είναι ότι παρά την επιβεβαίωση του ρεπορτάζ, το υπουργείο Μεταφορών υπό τον υπηρεσιακό υπουργό κ. Γκόλια εμφανίζεται να ψεύδεται ως προς τον χρόνο παράδοσης των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Από τη μια στην ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρεται ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, από την άλλη όμως στις 24 Μαΐου ενημέρωνε την Κομισιόν ότι το έργο είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονικού πλαισίου.

Τρεις μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, το σύστημα Μητσοτάκη συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα ψέματα και την κοροϊδία επάνω στον πόνο των συγγενών των θυμάτων, αλλά και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας.»

in.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Κοινωνικό Φροντιστήριο Πύργου: Εγγραφές & καλοκαιρινά μαθήματα για Γ΄ Λυκείου

Επόμενο Άρθρο

Ανδρουλάκης: Δεν υπάρχει επιτελικό κράτος – Είναι μια παρέα που θέλει να διοικήσει τη χώρα

Σχετικά Άρθρα

Στην Αθήνα σήμερα οι ηγέτες των Βαλκανίων: Τα πρόσωπα, τα μηνύματα και η ατζέντα
Ελλάδα, Πολιτική

Mαξίμου σε συναγερμό-Κάνει τον Τσίπρα κύριο αντίπαλο του Μητσοτάκη

5 Δεκεμβρίου 2025
Υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ: Θα ζητηθούν πίσω 3,5 δισ. ευρώ – Έρχεται β’ γύρος ερευνών και θερμό φθινόπωρο στη Βουλή
Ελλάδα, Πολιτική

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξέπλυμα επιδοτήσεων μέσω τυχερών παιχνιδιών

5 Δεκεμβρίου 2025
Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές
Ελλάδα, Πολιτική

Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές

5 Δεκεμβρίου 2025
Αυτοδιοικητικές εκλογές: O Τζαβάρας θέλει την Περιφέρεια Δ. Ελλάδας-Ποιους στηρίζουν τα κόμματα σε περιφέρειες & δήμους
Ελλάδα, Πολιτική

Έρχεται η ηλεκτρονική ψήφος στις αυτοδιοικητικές εκλογές – Τι αλλάζει

4 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση
Νέα

Πύργος: Τοποθετήθηκε το Χριστουγεννιάτικο δένδρο – Tην Κυριακή η φωταγώγηση

5 Δεκεμβρίου 2025
Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο ήρωας
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας

5 Δεκεμβρίου 2025
Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα
Τοπικά, Πολιτισμός

Εντυπωσιακή η Τελετή Παράδοσης Ολυμπιακής Φλόγας στην Αθήνα

5 Δεκεμβρίου 2025
Μ. Κατρίνης: Κοινή ευρωπαϊκή άμυνα – ασπίδα για τον Ελληνισμό Ελλάδας και Κύπρου
Τοπικά

M.Κατρίνης: Σε κίνδυνο η συνδεδεμένη ενίσχυση στους κτηνοτρόφους από ψηφιακά εμπόδια

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Ανδρουλάκης: Δεν υπάρχει επιτελικό κράτος – Είναι μια παρέα που θέλει να διοικήσει τη χώρα

Ανδρουλάκης: Δεν υπάρχει επιτελικό κράτος – Είναι μια παρέα που θέλει να διοικήσει τη χώρα

Τσίπρας: «Ο πιο δύσκολος εκλογικός αγώνας που έχω κληθεί να δώσω» -Κλειστά τα χαρτιά του για την επόμενη ημέρα

Τσίπρας: «Ο πιο δύσκολος εκλογικός αγώνας που έχω κληθεί να δώσω» -Κλειστά τα χαρτιά του για την επόμενη ημέρα

Μητσοτάκης: Στα πρώτα νομοσχέδια θα ασχοληθώ με το μέλλον της ΕΥΔΑΠ

Μητσοτάκης: Στα πρώτα νομοσχέδια θα ασχοληθώ με το μέλλον της ΕΥΔΑΠ

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος