Ακολουθήστε μας:
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Black out σε ταχυμεταφορές και e-shops

9 Δεκεμβρίου 2020
Black out σε ταχυμεταφορές και e-shops

Ρεπορτάζ: Μιχάλης Παπανίδης
Video – Φωτογραφίες: Χάρης Γκίκας

Τα ελληνικά e-shops και οι ταχυμεταφορές κατέρρευσαν κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown. Απλώς κατέρρευσαν. Δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση και πολύ περισσότερο να καλύψουν το σύνολο των αναγκών της αγοράς σε χρόνους αποδεκτούς, με ακρίβεια και αποτελεσματικότητα. Ουσιαστικά ακύρωσαν τον ρόλο και την παρουσία τους στην αγορά και τα εμπορεύματα «εγκλωβίστηκαν στο τελευταίο μίλι».

Οι ευθύνες είναι βαριές, πολλές και με… ονοματεπώνυμο.

Ο ιδιωτικός τομέας «έκλεισε τα μάτια», δεν ενδιαφέρθηκε να προβλέψει τις νέες συνθήκες στην αγορά και τελικά να πάρει και τα… λεφτά. Έτσι δεν έγιναν επενδύσεις, δεν έγιναν προσλήψεις, δεν μισθώθηκαν οχήματα, δεν εκπαιδεύτηκε το προσωπικό. Μόνος και ασυντόνιστος ο κλάδος των ταχυμεταφορών αφέθηκε στην τύχη του. Κι εδώ έρχεται η καταγραφή των κυβερνητικών ευθυνών.

Το αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης δεν έκανε ούτε μια σύσκεψη ουσίας την άνοιξη μετά την πρώτη καραντίνα, ούτε το καλοκαίρι, ούτε ακόμα και το φθινόπωρο, όταν όλα έδειχναν ότι δεν θα αποφευχθεί ένα δεύτερο lockdown. Δεν εξετάστηκαν η κατάσταση του κλάδου, οι τρόποι άμεσης και αποτελεσματικής βελτίωσης. Δεν θεσπίστηκαν κίνητρα επενδύσεων και προσλήψεων και γενικώς ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου για το οποίο τόσο κόπτονται στα συνέδρια και τις ημερίδες, ούτε οργανώθηκε η στήριξή του από τις ταχυμεταφορές.

 

Στην περίπτωση του δεύτερου lockdown, τα e-shops και οι εταιρείες ταχυμεταφορών είχαν προετοιμαστεί για όγκους ίδιους ή και ελαφρά υψηλότερους (έως 15%) του πρώτου lockdown. Και μέχρι εκεί. Δεν έκαναν εκτίμηση της συγκυρίας του συνδυασμού του lockdown με την Black Friday και την προ-εορταστική περίοδο, που ήταν δεδομένο ότι θα προέκυπταν πολύ υψηλότεροι όγκοι, οι οποίοι απαιτούν και διπλάσιες υποδομές, εξοπλισμό αλλά και προσωπικό σε όλα τα επίπεδα. Προτίμησαν, λοιπόν, να «κινηθούν με βάρκα την ελπίδα». Ο καλός Θεός της Ελλάδας όμως δεν τους έκανε το χατίρι.

Αποτέλεσμα, σύμφωνα με συγκεκριμένες πηγές, ήταν ο κλάδος σε πολλές περιπτώσεις να καταρρεύσει, η εφοδιαστική αλυσίδα να σπάσει και ακόμα και μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών, αλλά και ηλεκτρονικά καταστήματα μεγάλων εταιρειών να διακόψουν την λειτουργία τους για μερικές ημέρες, επιδιώκοντας ελεγχόμενη καθυστέρηση στη ροή των αποστολών, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στους συσσωρευμένους όγκους παραγγελιών και δεμάτων.

Στο ερώτημα εφόσον υπάρχει αυξημένη ζήτηση των υπηρεσιών γιατί η ACS δεν προσλαμβάνει περισσότερο προσωπικό για να εξυπηρετήσει το κοινό, αλλά και περισσότερους courier με μηχανάκια, πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί ότι ο μεγαλύτερος όγκος των αποστολών διακινείται με φορτηγά αυτοκίνητα και βαν, καθώς η αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών προέρχεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις αποστολές των e-shops, αλλά και γενικότερα από τη διανομή πακέτων και όχι φακέλων.

Δεν προχώρησαν ωστόσο σε μισθώσεις μίνι βαν και απλών επαγγελματικών αυτοκινήτων μαζί με τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού και κυρίως οδηγών, έστω με σύμβαση ορισμένου χρόνου. Στο 16% και πλέον ανέρχεται η ανεργία και ακόμη και όσοι κόπτονται για τη συγκράτηση των απολύσεων δεν έσπευσαν να δώσουν διέξοδο σε δεκάδες χιλιάδες ανέργους να βρουν έναν, δύο ή και περισσότερους μισθούς πέριξ των Χριστουγέννων.

Για παράδειγμα, η ACS ανακοίνωσε ότι έχει προχωρήσει από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στη μίσθωση άνω των 20 φορτηγών και νταλικών ΔΧ, έχοντας πλέον συνολικά περισσότερα από 800 βαν και 100 φορτηγά και νταλίκες ΔΧ. Παράλληλα προχώρησε και στις προσλήψεις προσωπικού στα κεντρικά αλλά και στα καταστήματά της, τόσο κατά το πρώτο lockdown όσο και στο δεύτερο, οι οποίες αθροιστικά εκτιμώνται ότι ξεπερνούν τους 500 εργαζόμενους. Προφανώς τα νούμερα θα έπρεπε να είναι πολλαπλάσια, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι θέμα μίας και μόνο εταιρείας.

Οι άλλες εταιρείες του κλάδου δεν προχώρησαν ούτε σε στοιχειώδη ενίσχυση παγίων, εξοπλισμού και προσωπικού. Και κανείς δεν άσκησε ελέγχους ή έστω δεν κατέγραψε τις δυνατότητες του ιδιωτικού τομέα.

Η κυβέρνηση προτίμησε να μην κάνει τίποτα και επιπρόσθετα μέσα στη δεύτερη καραντίνα αποφάσισε να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ, λες και δεν θα μπορούσε το σχέδιο εξυγίανσης να τρέξει αργά την άνοιξη.

Μεγάλες οι ευθύνες και του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-shops)

Τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν τις δικές τους ευθύνες.

Ούτε ο δικός τους μηχανισμός δούλεψε αποτελεσματικά. Εμπορικές ιστοσελίδες έπεσαν, παραγγελίες χάθηκαν ή δεν εκτελέστηκαν ποτέ, τα έξοδα μεταφοράς αυξήθηκαν ακόμη και σε 10-12 ευρώ για ένα μικρό δέμα και η αντικαταβολή εγκαταλείφθηκε. Μπήκαν στο δεύτερο lockdown με «βάρκα την ελπίδα», με αποτέλεσμα όταν το πρόβλημα των αποστολών έγινε πιεστικό να μισθώνουν μέχρι και… ταξί για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους.

Και αυτό για τους «μεγάλους παίκτες». Οι μικρότεροι ακολούθησαν άλλες οδούς, όχι και τόσο νόμιμες…

Το στοίχημα για τις ταχυμεταφορές

Όπως επισημαίνεται από πηγές των ταχυμεταφορών, σίγουρα το θέμα είναι η εύρυθμη παράδοση των αποστολών, η οποία όμως εξαρτάται από δύο παράγοντες. Ο ένας παράγοντας είναι ο όγκος των αποστολών που μπορεί να διανεμηθεί ημερησίως, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός, αλλά εξίσου σημαντικός είναι και ο δεύτερος παράγοντας, δηλαδή η δυνατότητα αποθήκευσης των αποστολών πριν τη διανομή τους.

Για να γίνει καλύτερα αντιληπτό, αν και με μία δόση υπερβολής: ακόμα και αν μπορούσαν να πραγματοποιηθούν ημερήσιες διανομές από 1.000.000 courier σε όλη την επικράτεια, αν για την αποθήκευση του συνολικού ημερήσιου όγκου των αποστολών ήταν απαραίτητοι αποθηκευτικοί χώροι 10.000.000 τ.μ. και αυτοί δεν ήταν διαθέσιμοι, πάλι θα υπήρχε πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των εταιρειών.

Άρα απαιτείται κατανόηση των δεδομένων και των συνθηκών και οι καταναλωτές να έχουν υπομονή μέχρι να αρθούν το lockdown και οι περιορισμοί ώστε -όπως έγινε και στο πρώτο lockdown- να υπάρχει σταδιακά αποκατάσταση της κανονικότητας, κάτι το οποίο προβλέπεται να γίνει μετά το τέλος της εορταστικής περιόδου, καθώς με το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων τον Δεκέμβριο θα πέσει μεν ο ρυθμός αύξησης των αποστολών από τις online παραγγελίες, αλλά και πάλι θα διατηρηθεί σε επίπεδα άνω των δυνατοτήτων της αγοράς.

 

https://www.zougla.gr/

Προηγούμενο Άρθρο

Υπό αναστολή οι εισφορές: Οι όροι για τις 12-24 δόσεις

Επόμενο Άρθρο

Κορωνοϊός: 1.677 νέα κρούσματα, τα 4 στην Ηλεία – 95 ακόμα νεκροί – 578 οι διασωληνωμένοι (9/12)

Σχετικά Άρθρα

Αλλάζουν όλα στα ΚΤΕΟ: Ποια αυτοκίνητα θα ελέγχονται υποχρεωτικά κάθε χρόνο
Ελλάδα

Αλλάζουν όλα στα ΚΤΕΟ: Ποια αυτοκίνητα θα ελέγχονται υποχρεωτικά κάθε χρόνο

20 Μαΐου 2025
Από 22 έως 25 Μαΐου τα Ανθεστήρια Γαστούνης 2025
Ελλάδα

Από 22 έως 25 Μαΐου τα Ανθεστήρια Γαστούνης 2025

19 Μαΐου 2025
Πάτρα: Τραγωδία σε γαμήλιο γλέντι – Πέθανε την ώρα που χόρευε
Ελλάδα

Πάτρα: Τραγωδία σε γαμήλιο γλέντι – Πέθανε την ώρα που χόρευε

18 Μαΐου 2025
Επίδομα €250: Ποιοι συνταξιούχοι θα το λάβουν και ποιοι μένουν εκτός
Ελλάδα

Επίδομα €250: Ποιοι συνταξιούχοι θα το λάβουν και ποιοι μένουν εκτός

16 Μαΐου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Αρκαδία: Βρέφος κινδύνευσε επειδή δεν υπήρχε διαθέσιμο ασθενοφόρο
Τοπικά

Οδός Κατακόλου: Αμάξι συγκρούστηκε με τρακτέρ-Ένας τραυματίας

20 Μαΐου 2025
CIA: Οι ΗΠΑ είχαν συνάντηση με εξωγήινους!
Life Style, Κόσμος

CIA: Οι ΗΠΑ είχαν συνάντηση με εξωγήινους!

20 Μαΐου 2025
Επιμελητήριο Ηλείας: Ζητά την άμεση παρέμβαση του Υπουργού Υγείας για το Νοσοκομείο Πύργου
Τοπικά

Παρέμβαση Επιμελητηρίου Ηλείας για Στήριξη των Αγροτών μέσω Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης

20 Μαΐου 2025
Τι ετοιμάζει ο Τσίπρας τον Ιούνιο;
Ελλάδα, Πολιτική

Τι ετοιμάζει ο Τσίπρας τον Ιούνιο;

20 Μαΐου 2025
Επόμενο Άρθρο
Κορωνοϊός: 1.677 νέα κρούσματα, τα 4 στην Ηλεία – 95 ακόμα νεκροί – 578 οι διασωληνωμένοι (9/12)

Κορωνοϊός: 1.677 νέα κρούσματα, τα 4 στην Ηλεία - 95 ακόμα νεκροί - 578 οι διασωληνωμένοι (9/12)

Τράπεζες προς υπαλλήλους τους: Ή εθελούσια έξοδο ή… στο Σουφλί

Τράπεζες προς υπαλλήλους τους: Ή εθελούσια έξοδο ή... στο Σουφλί

Νέα 24ωρη απεργία σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς

Νέα 24ωρη απεργία σε όλους τους τηλεοπτικούς σταθμούς

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!