Μετά τις τρεις αποτυχημένες προσπάθειες για να δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος από τα Δουναίικα μέχρι τον Πύργο, το Υπουργείο Υποδομών επαναδημοπράτησε με επιτυχία χθες 12 Ιουλίου την εργολαβία. Από τη διαγωνιστική διαδικασία αναδείχθηκε και πάλι μειοδότης η Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών, αυτή τη φορά με έκπτωση που έφτασε το 53%.
Μετά από αυτή την εξέλιξη έχουμε τη συγκεκριμένη Κοινοπραξία συμφερόντων Καλογρίτσα, μειοδοτήσει και στις τρεις μέχρι τώρα εργολαβίες. Αυτό τον καθιστά φαβορί και στις υπόλοιπες καθώς θα έχει το πλεονέκτημα των τριών ήδη κερδισμένων εργολαβιών. Σε όλες τις δημοπρατήσεις κινήθηκε σε ποσοστό πάνω από το 50% με στελέχη της αγοράς να υποστηρίζουν ότι είναι ένα μεγάλο ρίσκο που θα κινείται οριακά σε όρους αγοράς.
Να θυμίσουμε ότι οι δύο πρώτες δημοπρατήσεις ήταν στις 17 Μαϊου όταν δημοπρατήθηκε επιτυχώς το δεύτερο τμήμα από την Αμαλιάδα μέχρι τα Δουναίικα με μειοδότη την Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με ποσοστό έκπτωσης 55,32% ενώ στις 28 Μαϊου δημοπρατήθηκε το τρίτο τμήμα από την Κυλλήνη μέχρι την Αμαλιάδα με τον ίδιο μειοδότη με ποσοστό 57%.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com τις επόμενες ημέρες θα έχουμε την προκήρυξη του 4ου τμήματος από τη Βάρδα μέχρι την Κυλλήνη με τη δημοπράτηση να τοποθετείται τον Σεπτέμβριο, ενώ θα ακολουθήσουν η 5η και 6η εργολαβία. Οι δύο τελευταίες εργολαβίες 7η και 8η που φτάνουν από την Κάτω Αχαγιά μέχρι το Μιντιλόγλι θα δημοπρατηθούν προς το τέλος του έτους, καθώς απομένει να ξεκαθαριστεί αν μπορεί να επιλεχθεί άλλη χάραξη από τη σημερινή, με τις πιθανότητες για κάτι τέτοιο από πηγές του Υπουργείου να εκτιμώνται ως πολύ μικρές.
Το τμήμα Δουναίικα-Πύργος έχει μήκος 8.145 μέτρων και κόστος 67,2εκ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Να σημειώσουμε ότι είναι μία από τις ελάχιστες δημοπρατήσεις μεγάλου έργου για την τρέχουσα χρονιά εν μέσω μίας δύσκολης συγκυρίας και ενώ η παραγωγή νέων έργων είναι σημαντικά μειωμένη.
Η διάρκεια υλοποίησης των έργων ορίστηκε σε 42 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Υπολογιστικά αν το έργο ξεκινήσει στις αρχές του 2017 τότε το έργο θα ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2020.
Η χρηματοδότηση του έργου σύμφωνα με τις εξαγγελίες που έχουν γίνει θα έλθει από το νέο ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα μέσω του προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ αλλά στην προκήρυξη δεν αναφέρεται τίποτα σχετικό.
ypodomes.com