Η γενιά νέων έργων, όπως οι ολοκληρωμένες χωρικές επενδύσεις και οι βιώσιμες αστικές αναπτύξεις, η συμμαχία για την επιχειρηματικότητα, με στόχο τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και η δημιουργία πάρκου Πολιτισμού γύρω από το νέο αρχαιολογικό μουσείο της Πάτρας, αποτελούν τις τρεις βασικές προτεραιότητες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, σύμφωνα με όσα λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας.
Στις δηλώσεις του ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου και τον συνδετήριο δρόμο Κατακόλου με την Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου – Αρχαίας Ολυμπίας.
Εξαγγελίες πολιτικής “παλιάς κοπής” θυμώνουν τους Ηλείους γιατί πλέον έχουν χορτάσει από υποσχέσεις και θα, θα, θα.
Καλό είναι ο Περιφερειάρχης να δημοσιοποιήσει τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης των έργων που αφορούν την Ηλεία. Και ελπίζουμε αυτά να μην είναι για το δεύτερο εξάμηνο του 2018 ή το πρώτο εξάμηνο του 2019 που αρχίζει ουσιαστικά η προεκλογική περίοδος για την Περιφέρεια, θυμίζοντάς του την πολύ μικρή διαφορά ψήφων που εξελέγη στην προηγούμενη εκλογή του.
Ο Απόστολος Κατσιφάρας, δηλώνει ότι «δεν σταματάμε να διεκδικούμε σταθερά και χωρίς καμία έκπτωση την έλευση του φυσικού αερίου, την κατασκευή του οδικού τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, την ολοκλήρωση της Αμβρακίας και την δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, καθώς και την λειτουργία της γραμμής Κρυονέρι – Μεσολόγγι – Αγρίνιο, ως προαστιακού σιδηροδρόμου».
Ειδικότερα, όπως τονίζει ο Απ. Κατσιφάρας, «η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σχεδιάζει με γνώμονα τον πολίτη, την ποιότητα της ζωής του, την ενίσχυση των υποδομών, και την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, με στόχο την οικονομική ανάταση, τόσο της ευρύτερης περιοχής μας, όσο και εθνικά».
«Σηκώνουμε, ως Περιφέρεια», προσθέτει «το κύριο βάρος της περιφερειακής ανάπτυξης, αλλά παρά την κρίση και την έλλειψη πόρων, έχουμε καταφέρει να διαμορφώσουμε ένα ρεαλιστικό και οραματικό σχέδιο, και σήμερα βρισκόμαστε στην κρίσιμη φάση της υλοποίησής του». Ταυτόχρονα, τονίζει, ότι «δεν σταματάμε να διεκδικούμε ακόμη περισσότερους πόρους».
Όσον αφορά στην πρώτη προτεραιότητα, δηλαδή τη νέα γενιά έργων, ο περιφερειάρχης αναφέρει: «Από το ολοκληρωμένο έργο αναβάθμισης του λιμένα Κατακόλου, περνάμε στην κατασκευή της μικρής περιμετρικής στην Πάτρα, που αναμένεται να παραδοθεί το επόμενο χρονικό διάστημα και καταλήγουμε στην ανάπλαση και αναβάθμιση της Τουρλίδας στην Αιτωλοακαρνανία, που θα υλοποιηθεί, μέσω των στρατηγικών ολοκληρωμένης χωρικής επένδυσης».
Επίσης, όπως προσθέτει, «σε προτεραιότητα είναι οι στρατηγικές ολοκληρωμένων χωρικών επενδύσεων «Κατακόλου – Πύργου – Αρχαίας Ολυμπίας» και «Λιμνοθάλασσας Μεσολογγίου – Αιτωλικού», δύο περιοχές μείζονος σημασίας, με παγκόσμια πολιτιστική ταυτότητα και αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον η πρώτη και με πλούσιο υδάτινο δυναμικό και με ξεχωριστό φυσικό περιβάλλον, η δεύτερη».
Παράλληλα, σημειώνει, ότι «είναι σε εξέλιξη είναι και οι δύο στρατηγικές βιώσιμης αστικής ανάπτυξης Πάτρας και Αγρινίου, σε δύο πόλεις με μεγάλη πυκνότητα πληθυσμού, με ιδιαίτερα οξυμένο κοινωνικό πρόβλημα (ανεργία – φτώχεια), αλλά και ευκαιρίες, ενώ στο σχεδιασμό μας βρίσκονται και αστικές αναπλάσεις σε μικρότερες πόλεις της Δυτικής Ελλάδας».
Δεύτερη προτεραιότητα, σύμφωνα με όσα λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Απόστολος Κατσιφάρας, «είναι το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας και στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στους τομείς της μεταποίησης, της βιομηχανίας, της παραγωγής υλικών, του πολιτισμού, του τουρισμού και της ενέργειας, που αξιοποιούν την έρευνα, η οποία παράγεται στα ερευνητικά κέντρα και στα πανεπιστήμια της Δυτικής Ελλάδας».
Ακόμη αναφέρει, ότι «ο ρόλος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας είναι κομβικός στην προσπάθεια ενίσχυσης της οικονομίας» και όπως εξηγεί, «παραμένει ο πλέον αρμόδιος φορέας για τη χάραξη αναπτυξιακής στρατηγικής σε τοπικό επίπεδο και ταυτόχρονα διαχειρίζεται σημαντικούς πόρους, που συμβάλλουν με άμεσο ή έμμεσο τρόπο στην ενίσχυση του επιχειρείν».
Μάλιστα, όπως τονίζει σε αυτό το σημείο , «η περιφερειακή στρατηγική για την ανάπτυξη αναβαθμίστηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο σχεδιασμού, με τη χρήση εργαλείων, όπως η στρατηγική έρευνας και τεχνολογίας για την έξυπνη εξειδίκευση και της ευρωπαϊκής πολιτικής για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.»
Μείζονος σημασίας, προσθέτει, «είναι και η βράβευση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, από την Επιτροπή των Περιφερειών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως μιας εκ των τριών ευρωπαϊκών επιχειρηματικών περιφερειών για το έτος 2017, με σκοπό την ανάδειξη και επιβράβευση των περιφερειών της Ε. Ε. που εφαρμόζουν εξαιρετικές πολιτικές στον τομέα της επιχειρηματικότητας, ανεξαρτήτως του μεγέθους, της οικονομικής τους επιφάνειας και των λοιπών δυνατοτήτων τους».
«Τρίτη προτεραιότητά μας», λέει ο Απόστολος Κατσιφάρας «είναι η ανάδειξη συγκεκριμένων κομβικών σημείων» και εξηγεί:
«Όραμά μας αποτελεί η δημιουργία περιαστικού πάρκου Πολιτισμού που θα ενώνει το αρχαιολογικό μουσείο της Πάτρας με το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας και τον υπόλοιπο περιβάλλοντα χώρο. Οι χώροι που θα αναδειχθούν και θα αξιοποιηθούν, όταν υλοποιηθεί το σχέδιο, όπως αναφέρει η μελέτη ιδεών για την ανάδειξη της βόρειας εισόδου της πόλης των Πατρών, είναι η ρωμαϊκή γέφυρα, το αρχαιολογικό μουσείο, το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας και το Ινστιτούτο Προστασίας Φυτών Πάτρας».
«Ένα ακόμη σημαντικό όραμά μας», λέει ο περιφερειάρχης «είναι η πλήρης τουριστική αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής του φράγματος Πείρου – Παραπείρου, στην Αχαΐα, που ουσιαστικά δημιουργεί την τεχνητή λίμνη Αστερίου, με στόχο την δημιουργία ενός αναπτυξιακού πόλου, που θα επιφέρει ακόμη μεγαλύτερα οφέλη στην τοπική κοινωνία και στην οικονομία».
Επίσης, ο Απόστολος Κατσιφάρας, προσθέτει ότι «δεν σταματάμε να διεκδικούμε σταθερά και χωρίς καμία έκπτωση την έλευση του φυσικού αερίου, την κατασκευή του οδικού τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, την ολοκλήρωση της Αμβρακίας και την δημιουργία ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα, καθώς και την λειτουργία της γραμμής Κρυονέρι – Μεσολόγγι – Αγρίνιο, ως προαστιακού σιδηροδρόμου».
Διαβάστε τι δήλωνε ο Περιφερειάρχης στις 15/4/2014
Ηλεία: Α. Κατσιφάρας «Αισθανόμαστε δικαιωμένοι μετά την αναγγελία δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος»
[[{“type”:”media”,”view_mode”:”media_original”,”fid”:”150494″,”attributes”:{“alt”:””,”class”:”media-image”,”height”:”510″,”typeof”:”foaf:Image”,”width”:”803″}}]]
«Είχα γίνει σχεδόν κουραστικός… Σε κάθε συνάντηση, σε κάθε βήμα, σε κάθε επαφή με κυβερνητικούς και Ευρωπαίους αξιωματούχους, όλοι ήξεραν ότι η μόνιμη αναφορά μου, η μόνιμη διεκδίκηση μου, ήταν η ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού στο σύνολο του φυσικού και τεχνικού αντικειμένου της, με έμφαση ιδιαίτερα στα τμήματα που αφορούν στην Ηλεία. Τώρα, μετά την αναγγελία δημοπράτησης του τμήματος Πάτρας – Πύργου, αισθανόμαστε δικαιωμένοι, αλλά δεν μένουμε εδώ. Θα παλεύουμε μέχρι τέλους, μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο».
Αυτό επεσήμανε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας μιλώντας το πρωί στην εκπομπή «Αλφαβήτα» των Δημήτρη Αβραμίδη και Απόστολου Βουλδή στον Αντέννα Πάτρας 105,3.
Υπενθυμίζουμε πως ο Υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι προχωρά άμεσα η δημοπράτηση της ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργου, μήκους 75 χιλιομέτρων, με πλήρες παράπλευρο δίκτυο και προϋπολογισμό 340 εκατομμυρίων ευρώ.
Το έργο θα πραγματοποιηθεί από το Δημόσιο, καθώς εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και εξασφαλίστηκε η χρηματοδότησή του και από τη Συμφωνία Εταιρικής Σχέσης (νέο ΕΣΠΑ).
Οπως τονίστηκε και στην παρουσίαση, πρόκειται για σημαντική οδική παρέμβαση, καθώς ο σημερινός δρόμος είναι 34 ετών και είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος, καθώς διασχίζει πολλούς οικισμούς και έχει πλήθος ισόπεδων κόμβων. Ο στόχος είναι το έργο να έχει ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα. Αν και το έργο θα κατασκευαστεί από το Δημόσιο, παραμένει ανοικτό το εάν η διαχείρισή του θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη. Σύμφωνα με τον κ. Χρυσοχοΐδη στο έργο Πάτρα – Πύργος θα απασχοληθούν πάνω από 1.000 εργαζόμενοι.
Ταυτόχρονα, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξήγγειλε πως σύντομα, μετά την ολοκλήρωση των μελετών που λείπουν, θα δημοπρατηθεί και το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου νοτίως του Πύργου, από τον Κόμβο Καλού Νερού έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας.
Πρόκειται για έργο μήκους 30 χλμ. με προϋπολογισμό 130 εκατομμυρίων ευρώ και με στόχο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016.