Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Διόδια: Πόσο αυξάνονται από 1η Ιανουαρίου – Πόσο θα κοστίζει το Πάτρα-Αθήνα

2 Δεκεμβρίου 2023
Διόδια: Πόσο αυξάνονται από 1η Ιανουαρίου – Πόσο θα κοστίζει το Πάτρα-Αθήνα

Αύξηση 7,6-7,7% θα δοθεί από το νέο έτος στα διόδια όλης της χώρας. Επειτα από μακρά περίοδο διαπραγματεύσεων ανάμεσα στους παραχωρησιούχους και στο υπουργείο Υποδομών συμφωνήθηκε η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχθηκε ποτέ, να μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι να απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.

Οι παραχωρησιούχοι, πάντως, έχουν υποβάλει αιτήματα αποζημιώσεων για τα διαφυγόντα κέρδη του 2023 και όλα δείχνουν ότι δύσκολα το υπουργείο θα αποφύγει να τα καταβάλει. Με αυτόν τον τρόπο το Δημόσιο θα αναλάβει το κόστος της πολιτικής απόφασής του να μην επιβληθούν πέρυσι αυξήσεις.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Καθημερινή», πριν από λίγες ημέρες οι δύο πλευρές οδηγήθηκαν σε συμφωνία και έτσι οι παραχωρησιούχοι πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ενημερώσουν και τυπικά το υπουργείο Υποδομών (όπως οφείλουν από τις συμβάσεις παραχώρησης) για το ύψος της αύξησης που θα επιβληθεί από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Οι ετήσιες αυξήσεις υπολογίζονται με βάση την αύξηση στον δείκτη τιμών καταναλωτή κάθε Σεπτέμβριο. Ο δείκτης αυξήθηκε το 2023 κατά 1,65% σε σχέση με το 2022. Σε αυτή την αύξηση θα προστεθεί το ήμισυ της αύξησης από το 2021 στο 2022 –που ήταν 12%–, δηλαδή 6%. Επομένως, η συνολική αύξηση που θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου θα είναι 7,63% (απομένει να φανεί εάν το ποσό θα στρογγυλοποιηθεί).

Αν τελικώς επιβληθεί αύξηση 7,63%, αυτό σημαίνει ότι η διαδρομή ενός Ι.Χ. από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα κοστίζει 33,75 ευρώ (έναντι 31,35 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα (μέσω γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου) διαμορφώνεται στα 41,15 ευρώ (έναντι 38,25 ευρώ), η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα στα 12,70 ευρώ (έναντι 11,80 ευρώ) και η διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα στα 15 ευρώ (έναντι 13,95 ευρώ σήμερα). Οι τιμές αυτές είναι ενδεικτικές, καθώς το ύψος του διοδίου σε κάθε σταθμό στρογγυλοποιείται (συνήθως προς τα κάτω). Σε κάθε περίπτωση, οι νέες τιμές ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινωθούν στα μέσα Δεκεμβρίου από τους παραχωρησιούχους (Ολυμπία Οδό, Νέα Οδό, Κεντρική Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα, Γέφυρα Α.Ε.).

Τα διαφυγόντα έσοδα των παραχωρησιούχων για το 2023 λόγω μη αυξήσεων των διοδίων πέρυσι θα καλυφθούν από το Δημόσιο.

Οσο για το υπόλοιπο 6%, οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν να «απορροφήσουν» ένα μικρό μέρος (το 2%) και το υπόλοιπο να επιβαρύνει τα διόδια του 2025 και του 2026 (θα προστίθεται 2% κάθε έτος στην αύξηση του δείκτη τιμών καταναλωτή).

Οσον αφορά τα διαφυγόντα έσοδα των παραχωρησιούχων για το 2023 (καθώς δεν επιβλήθηκε αύξηση όλη τη χρονιά), αυτά, όπως όλα δείχνουν, θα καλυφθούν από το υπουργείο Υποδομών που έλαβε και τη σχετική πολιτική απόφαση για μη επιβολή αυξήσεων. Υπενθυμίζεται ότι οι παραχωρησιούχοι έχουν ήδη υποβάλει αιτήματα αποζημίωσης για τα διαφυγόντα έσοδά τους το πρώτο εξάμηνο του 2023 (επί πραγματικών διελεύσεων, αφού αυτές καταμετρώνται) και στις αρχές του νέου έτους θα ακολουθήσει και ο υπολογισμός του δεύτερου εξαμήνου του 2023. Το Δημόσιο δεν έχει και πολλά περιθώρια αντίδρασης, καθώς το δικαίωμα τιμαριθμικής αύξησης προβλέπεται στις συμβάσεις που έχει συνυπογράψει, ενώ η μη επιβολή της αύξησης έγινε με εντολή του υπουργείου Υποδομών. Μέχρι στιγμής το Δημόσιο «ποιείται την νήσσαν», προσπαθώντας να κρατήσει το ζήτημα μακριά από τη δημοσιότητα. Η «Κ» ζήτησε από το υπουργείο Υποδομών στοιχεία για το ακριβές ύψος των αιτημάτων αποζημίωσης ανά παραχωρησιούχο, αλλά εισέπραξε αρνητική απάντηση.

Υπενθυμίζεται ότι η σύγκρουση ανάμεσα στις δύο πλευρές ξεκίνησε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, όταν ο τότε υπουργός Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι ζήτησε από τους παραχωρησιούχους να μην προχωρήσουν καθόλου σε αυξήσεις στα διόδια. Οι παραχωρησιούχοι επανήλθαν στα μέσα της φετινής χρονιάς, αμέσως μετά τις εκλογές, στον νέο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα, ωστόσο οι συζητήσεις δεν είχαν καλή κατάληξη, με τον υπουργό να χαρακτηρίζει τις κοινοπραξίες «αναξιόπιστες».

Το φθινόπωρο οι συζητήσεις ξεκίνησαν και πάλι επί διαφόρων σεναρίων διαμοιρασμού του κόστους ανάμεσα στο Δημόσιο και τους ιδιώτες, όπως συνέβη σε άλλες χώρες όπου υπήρξε μεγάλη άνοδος στον δείκτη τιμών καταναλωτή. Τελικώς η συμφωνία επετεύχθη πριν από μερικές ημέρες.

 

pelop.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Η Ελληνική οικονομία από τον Σημίτη έως τον Τσίπρα-Οι αποφάσεις που άλλαξαν την χώρα

Επόμενο Άρθρο

Βασιλιάς Κάρολος: Φόρεσε γραβάτα με την ελληνική σημαία μετά το unfair – Δείτε το τετ α τετ με τον Σούνακ

Σχετικά Άρθρα

Αμαλιάδα: Αναβρασμός στους οδηγούς Ταξί καθώς μειώνονται οι πιάτσες
Ελλάδα, Τοπικά

Χωρίς ταξί η Ηλεία για δύο ημέρες-Πανελλαδική απεργία ενάντια στη κυβέρνηση

2 Δεκεμβρίου 2025
Νέος δρόμος Πατρών – Πύργου: Ανακοινώθηκε για τις 4 Δεκεμβρίου η παράδοση στην κυκλοφορία των 10 τελευταίων χιλιομέτρων
Ελλάδα, Τοπικά

Νέος δρόμος Πατρών – Πύργου: Ανακοινώθηκε για τις 4 Δεκεμβρίου η παράδοση στην κυκλοφορία των 10 τελευταίων χιλιομέτρων

4 Δεκεμβρίου 2025
Κακοκαιρία: Σε “κόκκινο συναγερμό” και επιφυλακή η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι δήμοι
Ελλάδα, Τοπικά

Κακοκαιρία: Σε “κόκκινο συναγερμό” και επιφυλακή η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι δήμοι

25 Νοεμβρίου 2025
Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου το «4ο RUN Κατάκολο – Πύργος»
Ελλάδα, Τοπικά

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου το «4ο RUN Κατάκολο – Πύργος»

19 Νοεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές
Ελλάδα, Πολιτική

Προκαλεί ο νεοδημοκράτης Χρήστος Μαγειρίας: Κέρδισε το τζόκερ 7-8 φορές

5 Δεκεμβρίου 2025
Παρατείνεται το επίδομα θέρμανσης
Οικονομία, Ελλάδα

Επίδομα Θέρμανσης: Στις 23 Δεκεμβρίου η πληρωμή-Τα ποσά

5 Δεκεμβρίου 2025
Ηλεία: Χαρίζονται επιδοτήσεις από το 2007 σε πυρόπληκτους αγρότες & επιχειρήσεις
Οικονομία, Ελλάδα

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τα ποσά πληρωμών των αγροτών μέχρι τέλος του χρόνου-Όλο το σχέδιο

5 Δεκεμβρίου 2025
Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία
Ελλάδα

Πιερρακάκης: Τέλος στην αδράνεια των κληροδοτημάτων με το νέο πλαίσιο για την κοινωφελή περιουσία

5 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Βασιλιάς Κάρολος: Φόρεσε γραβάτα με την ελληνική σημαία μετά το unfair – Δείτε το τετ α τετ με τον Σούνακ

Βασιλιάς Κάρολος: Φόρεσε γραβάτα με την ελληνική σημαία μετά το unfair - Δείτε το τετ α τετ με τον Σούνακ

Χριστούγεννα 2023 – Λονδίνο: 8 ολοκαίνουργιες εμπειρίες

Χριστούγεννα 2023 – Λονδίνο: 8 ολοκαίνουργιες εμπειρίες

Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα: «Τριπλή» ενίσχυση για τους δικαιούχους από σήμερα

Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα: «Τριπλή» ενίσχυση για τους δικαιούχους από σήμερα

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος