Ακολουθήστε μας:
Πέμπτη, 28 Σεπτεμβρίου, 2023
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Έρχονται νέες ανατιμήσεις – «Διπλό» το πλήγμα στην αγορά από τον Θεσσαλικό Κάμπο

16 Σεπτεμβρίου 2023
Έρχονται νέες ανατιμήσεις – «Διπλό» το πλήγμα στην αγορά από τον Θεσσαλικό Κάμπο

Έρχονται νέες ανατιμήσεις. Διπλό πλήγμα δέχτηκε η εγχώρια παραγωγή και το λιανικό εμπόριο από τις καταστροφικές πλημμύρες στην Θεσσαλία, καθώς πέρα από τον αφανισμό χωραφιών, κτηνοτροφικών μονάδων και άλλων υποδομών, είχαμε και διακοπή της κυκλοφορίας -και άρα και του μεταφορικού έργου- μέσω της Εθνικής Οδού: Έτσι, ακόμη και τα εμπορεύματα από το εξωτερικό, που έρχονται να καλύψουν τις όποιες ελλείψεις εμφανίστηκαν στην αγορά, φτάνουν μετ’ εμποδίων στους πάγκους των λαϊκών ή των κρεοπωλών και στα ράφια των super market με το ανάλογο «αλμυρό» αντίτιμο.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Αυτή η διπλή «πίεση» που δέχεται ο πρωτογενής τομέας και το λιανεμπόριο δεν αποκλείεται να μεταφραστεί σε ένα νέο κύκλο ανατιμήσεων.  Σήμερα, έμποροι και αλυσίδες σούπερ μάρκετ αναζητούν εναλλακτικές οδούς και άλλους προμηθευτές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, για να αναπληρώσουν το κενό που προέκυψε μετά το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel από τον θεσσαλικό κάμπο, ώστε αφενός καλύψουν τη ζήτηση και αφετέρου να επιτύχουν όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές.

Προβλήματα στη σύνδεση Βορρά – Νότου φέρνουν νέες ανατιμήσεις 

Εντούτοις, τόσο η διακοπή της οδικής σύνδεσης μεταξύ Νότου και Βορρά μέσω της παλιάς και νέας Εθνικής οδού, όσο και η διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης, που θα επέτρεπε αν μη τι άλλο την απρόσκοπτη μεταφορά προϊόντων από άλλους προμηθευτές, δημιουργεί επιπλέον πονοκεφάλους και… κόστη.

Οι εναλλακτικές που έχουν σήμερα οι εταιρείες μεταφορών για να προσεγγίσουν την Θεσσαλονίκη είναι δύο: Η πρώτη είναι τα φορτηγά από την Αθήνα να φύγουν προς Δομοκό, να ανέβουν τα βουνά και να πάνε από Γρεβενά. Η δεύτερη λύση είναι να πάνε από Πάτρα, Ιόνια Οδό, Γιάννενα, να πιάσουν Εγνατία Οδό και να φθάσουν Θεσσαλονίκη.

Δεδομένου ότι ξεκάθαρα η επιλογή είναι η μεταφορά αγαθών μέσω Πάτρας, οι εταιρείες βλέπουν τόσο το μεταφορικό κόστος όσο και τον απαιτούμενο χρόνο να αυξάνεται: Υπολογίζεται πως το κόμιστρο έχει ανέβει κατά 50 με 60%. Από τα 500 ευρώ που ήταν η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, σήμερα, για να καλυφθεί η διαφορά του πετρελαίου, των διοδίων, κ.λπ., το κόστος διαμορφώνεται σε 800 ευρώ. Επιπλέον ο χρόνος έχει αυξηθεί τουλάχιστον 3,5-4 ώρες και έχει ξεπεράσει τις 11,5 ώρες.

Αν και οι εταιρείες επί του παρόντος απορροφούν το έξτρα κόστος, εφόσον δεν αποκατασταθεί σύντομα η οδική κυκλοφορία Αθήνας – Θεσσαλονίκης και η σύνδεση συνεχίσει να γίνεται μέσω των Ιωαννίνων, αργά ή γρήγορα τα «ενισχυμένα» κόστη θα περάσουν στην κατανάλωση.

«Ράλι» τιμών σε κρέας και γαλακτοκομικά

Ήδη βασικά αγαθά που καταλήγουν στο τραπέζι μας έχουν καταγράψει ράλι τιμών τον τελευταίο χρόνο, όπως αποδεικνύεται και από τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ.: Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν τον Αύγουστο σε γαλακτοκομικά-αυγά (+11,9%), έλαια και λίπη (+12%), φρούτα (10,7%) και λαχανικά (+17,6%).

Ο αφανισμός μεγάλου μέρους της παραγωγής του Θεσσαλικού Κάμπου όμως σε συνδυασμό με τα σοβαρά προβλήματα τροφοδοσίας της αγοράς μεταξύ Βορρά – Νότου, τα τρόφιμα δεν αποκλείεται να καταγράψουν νέο ράλι.

Άλλωστε, σύμφωνα με εκτιμήσεις το 15% της ελληνικής παραγωγής εντοπίζεται στον θεσσαλικό κάμπο. Και δεν είναι βέβαιο -δεδομένων και των αναταράξεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, πως είναι εφικτό να καλυφθεί αυτό το μέρος της παραγωγής εξ’ ολοκλήρου από τις εισαγωγές.

Είναι ενδεικτικό πως στη Θεσσαλία, πριν την καταστροφή παραγόταν το 71,1% του χοιρινού κρέατος, περισσότερο από το ένα τρίτο σε αρνιά (36,6%) και πρόβατα (35,8%) και το ένα τρίτο του κρέατος από νεαρά μοσχάρια (έως 2 ετών).

Στην περιοχή είχαμε και τη μισή ελληνική παραγωγή τυριών (47% των μαλακών τυριών, 23% των σκληρών τυριών, 57% του νωπού βουτύρου, 38% της μυζήθρας και 38% της κρέμας) -το μεγαλύτερο μέρος τους στο νομό Τρικάλων-, το 18,5% του γάλακτος (20,4% του πρόβειου, 25,4% του βουβαλίσιου, 15,2% του αγελαδινού).

Στη Θεσσαλία βρίσκονταν πάνω από τις μισές αχλαδιές (54%) και αμυγδαλιές (51,5%) της χώρας, το 36% των καστανιών, το 31% των μηλιών και το 22,2% των καρυδιών.

Πήραν «φωτιά» και οι τιμές στα λαχανικά  

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως τη Δευτέρα οι τιμές χονδρικής στα λαχανικά, σύμφωνα με τα στοιχεία από την Κεντρική Αγορά Αθηνών (ΟΚΑΑ), είχαν ήδη «τσιμπήσει» σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα ενώ κινούνταν πολύ υψηλότερα έναντι της αντίστοιχης περσινής χρονικής περιόδου.

Η τιμή στις μπάμιες αυξήθηκε 14,28% έναντι της προηγούμενης εβδομάδας και 33,33% από πέρυσι, στις εγχώριες ντομάτες η τιμή ήταν αυξημένη κατά 44,44% έναντι της προηγούμενης εβδομάδας και 85,71% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, στις εισαγόμενες ντομάτες η αύξηση ήταν 75% έναντι της προηγούμενης εβδομάδας, όταν τα φασολάκια πουλήθηκαν τη σε τιμή χονδρικής 2 ευρώ, 33,33% υψηλότερη έναντι της προηγούμενης εβδομάδας.

 

https://www.enikonomia.gr/

Προηγούμενο Άρθρο

Δάνεια: Νέα αύξηση στις δόσεις επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών φέρνει η απόφαση της ΕΚΤ

Επόμενο Άρθρο

Κυλλήνη: Πήγε για ψάρεμα και …έπιασε αρχαίο αμφορέα

Σχετικά Άρθρα

Ανδρέας Μαρίνος: προσκαλεί τους αγρότες της Ηλείας σε συνάντηση για την μη πληρωμή αποζημιώσεων στις επίσπορες καλλιέργειες
Τοπικά

Ηλεία-Αγροτικά: Δράσεις εξηλεκτρισμού 886.693,31 ευρώ

28 Σεπτεμβρίου 2023
Ζητείται προσωπικό για Ξενοδοχεία στη Ζάκυνθο
Εργασία

Ζητείται προσωπικό για Ξενοδοχεία στη Ζάκυνθο

28 Σεπτεμβρίου 2023
Σύγκριση των κομμάτων: Τι δείχνει το crash test των προγραμμάτων στη φορολογία
Οικονομία

Market Pass: Από αύριο μπαίνουν χρήματα-Πληρώνονται 3 μήνες μαζί

28 Σεπτεμβρίου 2023
Διονύσης Μπέλτσος: ΠΑΘΙΑΣΜΕΝΟΣ με τον τόπο του
Τοπικά, Πολιτική

Διονύσης Μπέλτσος: ΠΑΘΙΑΣΜΕΝΟΣ με τον τόπο του

28 Σεπτεμβρίου 2023
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Σύγκριση των κομμάτων: Τι δείχνει το crash test των προγραμμάτων στη φορολογία
Οικονομία

Market Pass: Από αύριο μπαίνουν χρήματα-Πληρώνονται 3 μήνες μαζί

28 Σεπτεμβρίου 2023
Διονύσης Μπέλτσος: ΠΑΘΙΑΣΜΕΝΟΣ με τον τόπο του
Τοπικά, Πολιτική

Διονύσης Μπέλτσος: ΠΑΘΙΑΣΜΕΝΟΣ με τον τόπο του

28 Σεπτεμβρίου 2023
Κακοκαιρία Elias: «Πνίγηκαν» Θεσσαλία, Εύβοια και Στερεά -Δύσκολες οι επόμενες ώρες
Νέα

Κακοκαιρία Elias: «Πνίγηκαν» Θεσσαλία, Εύβοια και Στερεά -Δύσκολες οι επόμενες ώρες

28 Σεπτεμβρίου 2023
Ψωμί-Είδος πολυτελείας πια-Τι εξετάζουν οι αρτοποιοί
Οικονομία

Ψωμί-Είδος πολυτελείας πια-Τι εξετάζουν οι αρτοποιοί

28 Σεπτεμβρίου 2023
Επόμενο Άρθρο
Κυλλήνη: Πήγε για ψάρεμα και …έπιασε αρχαίο αμφορέα

Κυλλήνη: Πήγε για ψάρεμα και ...έπιασε αρχαίο αμφορέα

Δημήτρης Νικολάκοπουλος: «Με διάρκεια και συνέπεια για την ανάδειξή του αθλητικού προϊόντος & Τουρισμού στην Ηλεία»

Δημήτρης Νικολάκοπουλος: «Με διάρκεια και συνέπεια για την ανάδειξή του αθλητικού προϊόντος & Τουρισμού στην Ηλεία»

Λιμάνι Κυλλήνης: Ξεκίνησε το έργο διαμόρφωσης νέου δρόμου και γλύστρας

Λιμάνι Κυλλήνης: Ξεκίνησε το έργο διαμόρφωσης νέου δρόμου και γλύστρας

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!