Μετά από διευρυμένη συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου και με το αίτημα της εταιρείας να τροποποιείται την τελευταία στιγμή και να αλλάζει η θέση, αυτή τελικά και παραχωρήθηκε.
Συγκεκριμένα, η απόφαση που πάρθηκε αναφέρει πως τα «κόκκινα» λεωφορεία (open busses) θα έχουν ως χώρο εκκίνησης την μαρίνα του Κατακόλου και πιο συγκεκριμένα μπροστά από το σταθμό του ΟΣΕ.
Μια απόφαση που θα ισχύει μόνο για τα «κόκκινα λεωφορεία (όχι π.χ. για τα ταξί και τα άλλου τύπου λεωφορεία). Και που πάντως, για να έχει ισχύ θα πρέπει να εκδοθεί καινούργια Κοινή Υπουργική Απόφαση που ορίζει τη λειτουργία της εταιρείας (γιατί άλλαξε η θέση εκκίνησης)…
Και σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σαφές πότε θα ξεκινήσει εκ νέου η λειτουργία τους και τα δρομολόγια μεταφοράς τουριστών από το Κατάκολο στον Πύργο.
– Υπενθυμίζεται πως το θέμα έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, τόσο σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά όσο και στον κόσμο της αγοράς, αφού το προηγούμενο διάστημα από το Δ.Σ. του Δ.Λ.Τ.Π. δεν είχε καταστεί δυνατό να παραχωρήσει θέση (εντός χερσαίας ζώνης) στην εταιρεία με τα ανοικτά λεωφορεία, κάτι που επέφερε τη μεγάλη μείωση των επισκέψεων από τους τουρίστες των κρουαζιεροπλοίων στον Πύργο.
Στη διευρυμένη αυτή συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πύργου (ΔΛΤΠ) μετείχαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι δημοτικών παρατάξεων που μετέχουν στο Δ.Σ., όπως ο πρώην δήμαρχος Τάκης Αντωνακόπουλος, εκπρόπωποι φορέων και συλλόγων της πόλης του Πύργου, όπως ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηλίας Ξανθούλης, ο εκπρόσωπος και υπεύθυνος της εταιρείας Θανάσης Γεωργόπουλος, και άλλοι.
Να τονιστεί πως με την αιτιολογία που είχε επικαλεστεί και την προηγούμενη φορά, το Λιμεναρχείο Κατακόλου καταψήφισε το αρχικό αίτημα, συμφωνώντας ωστόσο με την παραχώρηση θέσης στην περιοχή της μαρίνας. Η θέση που έχει εκφραστεί από το προηγούμενο διάστημα εκ μέρους του Λιμεναρχείου είναι ότι “από 1-1-2025 έχει εκπνεύσει η χρονική διάρκεια της παραχώρησης από το ΔΛΤΠ, κι επομένως από 01-01-2025 απαιτείται μια άλλη διαδικασία που έπρεπε να ακολουθηθεί, δηλαδή έκδοση νέας ΚΥΑ από τα αρμόδια Υπουργεία”. Στην προηγούμενη συνεδρίαση, τον Μάιο, για το θέμα ο Λιμενάρχης είχε επίσης αναφέρει πως “…Πρόκειται για ένα νέο αίτημα, το οποίο δεν γνωρίζει εάν πατάει πάνω στο να ξαναμπεί το
εν λόγω λεωφορείο ως δρομολογιακό μέσο, ώστε να πάρει έγκριση που δεν θα εμπίπτει σε συναλλαγή
οικονομικού συμφέροντος και ότι είναι μια άλλη περίπτωση, κι έτσι όπως διαμορφώθηκαν τα πράγματα δεν διαθέτει στοιχεία για καινούργια δρομολόγια και για καινούργιες θέσεις”, οπότε είχε καταψηφίσει στο αίτημα για θέση εντός της χερσαίας ζώνης.
– Τελικά, μετά την άρνηση στο πρώτο αίτημα, η εταιρεία επανήλθε αμέσως με νέο αίτημα για θέση στη μαρίνα αυτή τη φορά. Αλλά και με τον εκπρόσωπο της να επισημαίνει ότι λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί μέχρι τώρα, θα προσφύγει στη δικαιοσύνη για διαφυγόντα κέρδη… Ανέφερε ακόμα ότι υπάρχει ισολογισμός που αποδεικνύει κατά πόσο έχει ζημιωθεί η εταιρεία και οι εργαζόμενοί της, κι επίσης πως η μαρίνα ως χώρος εκκίνησης πρέπει να ισχύσει για όλους, μιλώντας για αθέμιτο ανταγωνισμό όπως λόγω της ανταγωνιστικής θέσης των ΚΤΕΛ στο λιμάνι (επ’ αυτού, ο πρόεδρος του Δ.Λ.Τ.Π. Κώστας Νικολούτσος ανέφερε ότι η παρούσα διοίκηση δεν έχει δώσει καμία άδεια στο ΚΤΕΛ και αυτό παραμένει στο σημείο βάσει παλιών αποφάσεων). Ενώ ακόμα ο εκπρόσωπος της εταιρείας κατηγόρησε το σώμα ότι τεχνηέντως οδήγησε την όλη έκβαση του θέματος από την αρχή του έτους στην τωρινή κατάσταση.
- Σε ότι αφορά λοιπόν το πότε θα υλοποιηθεί η νέα απόφαση, καθώς και τα νέα δεδομένα που θα διαμορφωθούν, θα …φανεί προσεχώς και (μόνο) στην πράξη.