Ακολουθήστε μας:
Σάββατο, 6 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Κυβέρνηση: Έχει βαρύτατες ευθύνες για την τραγωδία αλλά κρύβεται πίσω από τον σταθμάρχη

3 Μαρτίου 2023
Κυβέρνηση: Έχει βαρύτατες ευθύνες για την τραγωδία αλλά κρύβεται πίσω από τον σταθμάρχη

Να κρυφτεί πίσω από το πένθος επιχειρεί η κυβέρνηση, προκειμένου να μη δώσει καμία απάντηση στα κρίσιμα ερωτήματα, ενώ, προσπαθώντας να αποσείσει τις ευθύνες της για το τραγικό πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, αφενός επιμένει να έχει ήδη βγάλει «πόρισμα», αποδίδοντας τις ευθύνες σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος» και προκαταλαμβάνοντας έτσι την όποια διερεύνηση υπόσχεται, και αφετέρου μιλά για «διαχρονικές παθογένειες», για να μη μιλά για τις δικές της πράξεις και παραλείψεις.

Αλλά ας τα δούμε αναλυτικά. Κατά τη χθεσινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, κατ’ αρχάς ρωτήσαμε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου αναφορικά με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, την προηγούμενη εβδομάδα, κατά την περιοδεία του σε Λάρισα και Γρεβενά, όπου παραδεχόταν ότι στο θέμα των σιδηροδρόμων «η χώρα είχε μείνει πίσω» και ότι «είχαμε πάρα πολύ μεγάλες αστοχίες στον τρόπο με τον οποίο τα έργα αυτά σχεδιάστηκαν και δημοπρατήθηκαν». Του θέσαμε, λοιπόν, το ερώτημα αν οι δηλώσεις αυτές του Κυριάκου Μητσοτάκη συνιστούν ανάληψη πολιτικής ευθύνης σε σχέση με την κατάσταση που επικρατεί στους σιδηροδρόμους.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παραδέχτηκε ότι η κυβέρνηση έχει πολιτική ευθύνη για την τραγωδία, αλλά έδειξε πως το Μαξίμου θεωρεί ότι αναλήφθηκε με την παραίτηση του υπουργού Υποδομών, Κ. Αχ. Καραμανλή, και επομένως το θέμα εξαντλείται εκεί. Ειδικότερα, δήλωσε ότι «η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης είναι αυτονόητη και εκδηλώθηκε έμπρακτα» και κατά τα λοιπά επιχείρησε να διαμοιράσει τις ευθύνες και στις προηγούμενες κυβερνήσεις, λέγοντας ότι «ο πρωθυπουργός, βεβαίως, δεν αναφερόταν μόνο στα τριάμισι χρόνια της δικής μας διακυβέρνησης. Αν κανείς δει την ιστορία των σιδηροδρομικών έργων την τελευταία 20ετία στη χώρα, θα διαπιστώσει μεγάλες, τεράστιες αδυναμίες και παθογένειες της ελληνικής διοίκησης και διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων», ενώ υποστήριξε ότι «κατά τη διάρκεια αυτής της τριετίας έγιναν προσπάθειες να επιταχυνθούν ρυθμοί, να αντιμετωπιστούν στρεβλώσεις του παρελθόντος», αλλά ότι «δεν εξαλείφθηκε το σύνολο των παθογενειών και των αδυναμιών αυτών».

Την ίδια ώρα, επέμεινε στη γραμμή του πρωθυπουργού, ο οποίος, παρά την ανακοίνωση περί σύστασης επιτροπής εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσει τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, είχε σπεύσει να προεξοφλήσει ότι η τραγωδία οφείλεται σε «τραγικό ανθρώπινο λάθος», σε μια εμφανή τακτική να φορτωθούν όλες οι ευθύνες στον σταθμάρχη που υποδεικνύεται από την κυβέρνηση ως ο αποδιοπομπαίος τράγος. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε ότι «η ευθύνη, η αμέλεια, το λάθος έχει ομολογηθεί και από τον ίδιο τον σταθμάρχη. Εχει προκύψει από σειρά στοιχείων ανθρώπων, που έχουν τοποθετηθεί» και, παρ’ όλο που θέλησε να συμπληρώσει ότι «είναι σημαντικό να προχωρήσουμε και παραπέρα, χωρίς αμφιβολία», όπως έγινε εμφανές το «παραπέρα» για την κυβέρνηση δεν είναι οι δικές της ευθύνες, αλλά οι «διαχρονικές»: «Προφανώς, υπάρχει ένα ζήτημα τι διαχρονικά θα μπορούσε να είχε γίνει, έτσι ώστε απ’ αυτό το λάθος να μη φτάναμε σ’ αυτή την τραγωδία», πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Ο κ. Οικονόμου ρωτήθηκε και για το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ε.Ε., λόγω της μη συμμόρφωσης της χώρας μας με τους ευρωπαϊκούς κανόνες για τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Παραπομπή που ανακοινώθηκε στις 15 Φεβρουαρίου και έγινε γιατί η Ελλάδα δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της Οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου (2012/34/Ε.Ε.). Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας, υποστηρίζοντας ότι δεν γνωρίζει ακριβώς το θέμα και προσπαθώντας να το αποσυνδέσει από την τραγωδία, λέγοντας: «Νομίζω ότι υπήρχε μια νύξη, μια παραπομπή -δεν γνωρίζω ακριβώς το θέμα- που αφορούσε ενσωμάτωση μέρους ευρωπαϊκής Οδηγίας, κάτι που δεν σχετίζεται ευθέως με το συγκεκριμένο ζήτημα της τραγωδίας στα Τέμπη».

O υιός Ντογιάκος

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δέχτηκε, επίσης, το εξής ερώτημα: «Ισχύει μια πληροφορία ότι ο γιος του κ. Ντογιάκου (σ.σ. του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου) είναι μετακλητός υπάλληλος στο υπουργείο Μεταφορών και ο κ. Ντογιάκος ανέλαβε την έρευνα για τις συνθήκες του ατυχήματος; Αν ισχύει, εσείς θα μας πείτε με βεβαιότητα, δεν υπάρχει ένα ουσιαστικό ασυμβίβαστο;». Και ο κ. Οικονόμου το επιβεβαίωσε: «Ο κ. Ντογιάκος, υιός, είναι μετακλητός συνεργάτης από το 2019 του παραιτηθέντος υπουργού, κ. Κώστα Καραμανλή. Παραιτούμενος ο υπουργός, παύει και η μετακλητή σχέση νομίζω».

Κατά τα λοιπά, το μέγαρο Μαξίμου, θέλοντας να δείξει ότι αντιδρά μετά την τραγωδία, υπόσχεται, μέσω της σύστασης της περιβόητης «ανεξάρτητης υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων», ότι θα εξεταστούν «πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος», με την προσθήκη, βέβαια, ότι θα εξεταστούν και «οι διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων». Αλλά τα περί διερεύνησης των αιτίων του δυστυχήματος φέρνουν στον νου τις κυβερνητικές διακηρύξεις για «άπλετο φως» στο θέμα των υποκλοπών, που το μέγαρο Μαξίμου έκανε τα πάντα για να συσκοτίσει.

Υπενθυμίζουμε, τέλος, ότι το προγραμματισμένο για σήμερα υπουργικό συμβούλιο έχει αναβληθεί και μένει να δούμε πότε θα προσδιοριστεί, ενώ για τις εκλογές στο Μαξίμου δηλώνουν ότι αυτή τη στιγμή δεν συζητούν, όμως τα σχετικά σενάρια ακούγονται. Σε αυτό το κλίμα, υπάρχουν πληροφορίες ότι στο Μαξίμου σκέφτονται τη μετάθεση των εκλογών μετά τη συμπλήρωση των 40 ημερών από την τραγωδία και συγκεκριμένα προς τον Μάιο και το παλιό σενάριο που έλεγε πρώτες εκλογές 14 ή 21 Μαΐου.

efsyn.gr

Ο Μητσοτάκης άφησε ανενεργή την Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων

Μόνο ως υποκρισία μπορεί να εκληφθεί η στάση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη σύσταση υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων για τη διερεύνηση της τραγωδίας στα Τέμπη και ενώ ο ίδιος έσπευσε να βγάλει ούτε λίγο ούτε πολύ «πόρισμα» που απέδιδε εν πολλοίς το πολύνεκρο δυστύχημα σε ευθύνη του σταθμάρχη.

Και αυτό γιατί υφίσταται ήδη σχετική Επιτροπή Διευρεύνησης Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων η οποία ωστόσο παραμένει ανενεργή, υπάρχοντας μόνο «στα χαρτιά». Συγκεκριμένα και σύμφωνα με το νόμο, το βάρος της διερεύνησης της πρωτοφανούς σιδηροδρομικής τραγωδίας, είναι επιφορτισμένη να αναλάβει η συγκεκριμένη νεοσύστατη επιτροπή, η οποία όμως προς το παρόν παραμένει ανενεργή, καθώς αυτή συστάθηκε μόλις πολύ πρόσφατα, μόλις ενάμιση μήνα πριν με τον νόμο 5014 που ψηφίστηκε με πρωτοβουλία του παραιτηθέντος υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.

Με λίγα λόγια σήμερα ο οργανισμός αυτός δεν έχει συγκροτηθεί.  Και το ερώτημα που προκύπτει είναι: Αφού έχει νομοθετηθεί ο ειδικός αυτός Οργανισμός και για τα σιδηροδρομικά ατυχήματα γιατί δεν τον συγκροτεί άμεσα η κυβέρνηση Μητσοτάκη αλλά πάει να φτιάξει άλλη Επιτροπή; Έντονη έτσι καθίσταται η υποψία πως το Μέγαρο Μαξίμου θέλει να αποφύγει την έρευνα σε προεκλογικό χρόνο και γι΄ αυτό προκρίνει τη χρονοβόρα λύση της συγκρότησης νέου θεσμικού οργάνου.

Μπορεί να είναι εικόνα ένα ή περισσότερα άτομα και κείμενο που λέει "ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Κυβέρνηση Εθνικο Μητρωο Διοικητικών Διαδικασιών Αναζήτηση σε Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Δι Γενικές Πληροφορίες ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ Μοναδικός Κωδικός 97775 Διαδικασίες (αρμόδιος θεσμικός φορέας) Επίσημη Ονομασία Προϊστάμενη μονάδα Τύπος Φορέα ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ"

Μπορεί να είναι εικόνα κείμενο που λέει "N. 4313/2014 f N. 4313/2014 (ΦΕΚ A 261/17-12-2014) Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις. Κείμενο Μεταβολές του νόμου αυτού Μεταβολές σε άλλους νόμους Αρχεία(1) To παρόν έγγραφο παρατίθεται όπως δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. ΦΕΚ 261/17-12-2014 Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις. o ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η ΒουλÎ: ΚΕΦΑΛΑΙΟ A ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ- ΠΛΗΡΗΣ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΘΕΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2004/49/EK Άρθρο 1. Σκοπός -Οοισμοί"

 

documentonews.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Ο Αρκάς με ένα κορίτσι – άγγελο σε ένα διαλυμένο τρένο στέλνει το μήνυμά του

Επόμενο Άρθρο

Ιατρικός Σύλλογος Ηλείας: Έκκληση για εθελοντική αιμοδοσία για τους τραυματίες

Σχετικά Άρθρα

Καρυστιανού: Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει τη λύση στην Ελλάδα, δεν ξέρω όμως αν θα βγω μπροστά
Ελλάδα, Πολιτική

Καρυστιανού: Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει τη λύση στην Ελλάδα, δεν ξέρω όμως αν θα βγω μπροστά

6 Δεκεμβρίου 2025
Αγρότες: Ένταση σε αεροδρόμια και τελωνεία – Νέα μπλόκα από Δευτέρα και κυβέρνηση σε… σκληρή γραμμή
Ελλάδα

Αγρότες: Ένταση σε αεροδρόμια και τελωνεία – Νέα μπλόκα από Δευτέρα και κυβέρνηση σε… σκληρή γραμμή

5 Δεκεμβρίου 2025
Στην Αθήνα σήμερα οι ηγέτες των Βαλκανίων: Τα πρόσωπα, τα μηνύματα και η ατζέντα
Ελλάδα, Πολιτική

Mαξίμου σε συναγερμό-Κάνει τον Τσίπρα κύριο αντίπαλο του Μητσοτάκη

5 Δεκεμβρίου 2025
Υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ: Θα ζητηθούν πίσω 3,5 δισ. ευρώ – Έρχεται β’ γύρος ερευνών και θερμό φθινόπωρο στη Βουλή
Ελλάδα, Πολιτική

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Ξέπλυμα επιδοτήσεων μέσω τυχερών παιχνιδιών

5 Δεκεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

myDimos.Live.gov.gr: Για ραντεβού σε υπηρεσίες δήμων
Οικονομία, Ελλάδα

Το πιο ακριβό Internet της Ευρώπης πληρώνουν οι Έλληνες

6 Δεκεμβρίου 2025
Δεύτερη ευκαιρία με διαγραφές φόρων και προστίμων έως 75%
Οικονομία

Στο “μάτι” της ΑΑΔΕ μεταβιβάσεις ακινήτων και χρηματικών γονικών παροχών

6 Δεκεμβρίου 2025
Καρυστιανού: Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει τη λύση στην Ελλάδα, δεν ξέρω όμως αν θα βγω μπροστά
Ελλάδα, Πολιτική

Καρυστιανού: Ένα κίνημα πολιτών θα φέρει τη λύση στην Ελλάδα, δεν ξέρω όμως αν θα βγω μπροστά

6 Δεκεμβρίου 2025
6 Δεκεμβρίου – Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Νικολάου
Πολιτισμός

6 Δεκεμβρίου – Η Εκκλησία τιμά τη μνήμη του Αγίου Νικολάου

6 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Ιατρικός Σύλλογος Ηλείας: Έκκληση για εθελοντική αιμοδοσία για τους τραυματίες

Ιατρικός Σύλλογος Ηλείας: Έκκληση για εθελοντική αιμοδοσία για τους τραυματίες

Πύργος: Σιωπηρή διαμαρτυρία για την τραγωδία απόψε στην κεντρική πλατεία

Πύργος: Σιωπηρή διαμαρτυρία για την τραγωδία απόψε στην κεντρική πλατεία

Market Pass: Ξεκινούν οι πληρωμές – Ποια νοικοκυριά “πάνε ταμείο” σήμερα

Market Pass: Ξεκινούν οι πληρωμές - Ποια νοικοκυριά "πάνε ταμείο" σήμερα

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος