Παραδίδονται στην κυκλοφορία, την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου όπως πλέον ανακοινώθηκε από το Υπουργείο, τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα – Πύργος», ολοκληρώνοντας πλέον το σύνολο του νέου οδικού άξονα. Η επίσημη τελετή αναμένεται να γίνει στις 9.30 το πρωί της ημέρας αυτής.
Στο πλαίσιο των εργασιών ολοκλήρωσης του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών–Πύργου η εκτροπή και των δυο κατευθύνσεων κυκλοφορίας στην Π.Ε.Ο. Πατρών-Πύργου από τον Ανισόπεδο Κόμβο ΒΙ.ΠΕ. (Χιλιομετρική Θέση 7,0) έως τον Α/Κ Κάτω Αχαΐας (Χ.Θ. 17,9) παρατείνεται μέχρι την Πέμπτη 4/12..
Υπενθυμίζεται ότι στις 31 Ιουλίου παραδόθηκαν στην κυκλοφορία τα πρώτα 65 χλμ., στο τμήμα Πύργος – Αλυσσός, εξασφαλίζοντας σημαντική βελτίωση στις συνθήκες οδικής ασφάλειας και στη συνολική λειτουργικότητα του δικτύου.
Το έργο ολοκληρωμένο αφορά στην κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου μήκους 74,8 χιλιομέτρων. Στα πρώτα 13 χλμ. πραγματοποιήθηκε διαπλάτυνση και ανακατασκευή της υφιστάμενης Νέας Εθνικής Οδού. Για τα επόμενα 61,5 χλμ. εφαρμόστηκε νέα χάραξη.
Ο νέος άξονας Πάτρα – Πύργος πληροί υψηλές προδιαγραφές, με σχεδιαστική ταχύτητα 120 χλμ. ανά ώρα, διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση. Επίσης, περιλαμβάνει 9 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους για την ομαλή ροή της κυκλοφορίας.
Σε κάθε κατεύθυνση, ο δρόμος διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας (πλάτους 3,50 μ.) και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), οι οποίες διαχωρίζονται από μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα, εξασφαλίζοντας μέγιστη οδική ασφάλεια.
Το τελευταίο αυτό τμήμα, από το τέλος της Περιμετρικής Πατρών στο Μιντιλόγλι έως τα Καμίνια, περιλαμβάνει την ολοκλήρωση δύο κόμβων, στο Μιντιλόγλι και στη ΒΙ.ΠΕ., μίας κάτω διάβασης στα Βραχναίικα, δύο μεγάλων τοίχων αντιστήριξης στα Τσουκαλαίικα, καθώς και των κτηρίων διοίκησης και διοδίων στα Καμίνια. Παράλληλα, συνεχίζεται η κατασκευή του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026. Επιπλέον, οι συνδετήριες οδοί Αμαλιάδας και Κυλλήνης προβλέπεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Δήμας: «Για χρόνια αποτελούσε βασικό αίτημα»
Με αφορμή την παράδοση του τελευταίου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, προέβη σε δήλωση στο ΑΠΕ – ΜΠΕ, λέγοντας: «Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου παραδίδουμε στην κυκλοφορία, εντός χρονοδιαγράμματος, όπως είχαμε δεσμευτεί, τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, ολοκληρώνοντας ένα έργο που για χρόνια αποτελούσε βασικό αίτημα της Δυτικής Ελλάδας. Με την ολοκλήρωση του τμήματος Μιντιλόγλι – Αλισσός, ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος και θα λειτουργεί πλέον ενιαία, προσφέροντας ασφαλείς, γρήγορες και άνετες μετακινήσεις στους χρήστες του. Η παράδοση του τελευταίου αυτού τμήματος αποτελεί απόρροια εντατικής και καλά συντονισμένης προσπάθειας της πολιτικής ηγεσίας και των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του παραχωρησιούχου και των εκατοντάδων εργαζόμενων που μόχθησαν για την κατασκευή του έργου. Σε μια περιοχή με αυξημένες τεχνικές απαιτήσεις, καθώς το τμήμα κατασκευάστηκε με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού η πρόοδος των τελευταίων μηνών υπήρξε θεαματική».
Επίσης, ο Χρίστος Δήμας συμπλήρωσε: «Πέρα όμως από τις υποδομές, η σημασία του έργου αφορά πρωτίστως την οδική ασφάλεια, το επίπεδο της οποίας, ενισχύεται πλέον, καθοριστικά. Ο παλιός οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος ήταν από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της χώρας, με δεκάδες θανατηφόρα τροχαία. Από τον Δεκέμβριο του 2023 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εφήρμοσε στοχευμένα μέτρα οδικής ασφάλειας, αυστηρή επιτήρηση και παρεμβάσεις σε κρίσιμα σημεία, με αποτέλεσμα να μηδενιστούν οι μετωπικές συγκρούσεις και να μειωθεί δραστικά ο συνολικός αριθμός των ατυχημάτων. Ο στόχος μας ήταν ξεκάθαρος: να προστατεύσουμε ανθρώπινες ζωές μέχρι την ολοκλήρωση του νέου δρόμου. Και τον πετύχαμε».













