Ακολουθήστε μας:
Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Οδοντωτός: Πώς μια εκδρομή μετατράπηκε σε περιπέτεια για 38 επιβάτες, η αδιαφορία υπονομεύει

26 Αυγούστου 2025
Οδοντωτός: Πώς μια εκδρομή μετατράπηκε σε περιπέτεια για 38 επιβάτες, η αδιαφορία υπονομεύει

Η ιστορική σιδηροδρομική γραμμή του Οδοντωτού, που ενώνει το Διακοπτό με τα Καλάβρυτα, αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κομμάτια του ελληνικού σιδηροδρόμου και πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών. Ωστόσο, το απόγευμα της 24ης Αυγούστου, μια ακόμη σοβαρή βλάβη ήρθε να φωτίσει τις παθογένειες και τα χρόνια προβλήματα συντήρησης της γραμμής και των συρμών.

Η αμαξοστοιχία 1336, με 38 επιβάτες, αναχώρησε στις 15:27 από το Διακοπτό για το προγραμματισμένο δρομολόγιο προς τα Καλάβρυτα. Το ταξίδι ξεκίνησε με τις καλύτερες προοπτικές, καθώς η διαδρομή μέσα από φαράγγια και καταπράσινες πλαγιές θεωρείται μοναδική εμπειρία. Παρ’ όλα αυτά, λίγο μετά τις 16:00, στο 6,2ο χιλιόμετρο, μεταξύ των σημείων «Νιάματα» και «Πόρτες», το τρένο ακινητοποιήθηκε εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Η θέση όπου παρουσιάστηκε το πρόβλημα ήταν δυσπρόσιτη και χωρίς σήμα κινητής τηλεφωνίας, γεγονός που προκάλεσε επιπλέον ανησυχία. Το τρένο είχε ακινητοποιηθεί μέσα στο φαράγγι. Κάποιοι επιβάτες κατάφεραν να καλέσουν το «112», ενώ ο μηχανοδηγός επικοινώνησε με τον σταθμαρχείο μέσω ασυρμάτου. Για αρκετές ώρες, οι επιβάτες έμειναν εγκλωβισμένοι στο τρενάκι, σε καθεστώς ανασφάλειας και αβεβαιότητας. Η αγωνία ήταν έντονη, καθώς κανείς δεν γνώριζε πότε και πώς θα δοθεί λύση.

Με τη συνδρομή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας οργανώθηκε επιχείρηση απεγκλωβισμού της 6ης ΕΜΑΚ, η οποία ολοκληρώθηκε γύρω στις 19:00. Οι επιβάτες μεταφέρθηκαν σε εφεδρική αμαξοστοιχία που έφτασε στο σημείο και επέστρεψαν στο Διακοπτό. Εκεί τους περίμενε λεωφορείο της Hellenic Train, ώστε να συνεχίσουν την πορεία τους προς τα Καλάβρυτα, τον τελικό προορισμό.

Οδοντωτός: Πώς μια εκδρομή μετατράπηκε σε περιπέτεια για 38 επιβάτες, η αδιαφορία υπονομεύει

Το περιστατικό αυτό, όμως, δεν είναι μεμονωμένο. Αντίθετα, εντάσσεται σε μια σειρά επαναλαμβανόμενων προβλημάτων που αποδίδονται στην έλλειψη συντήρησης των συρμών και της υποδομής. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Σιδηρόδρομου, Γιαννη Καραπαναγιώτη, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αδιαφορία τόσο από τον ΟΣΕ όσο και από τη διοίκηση της Hellenic Train -εταιρεία που διαχειρίζεται τα δρομολόγια -για την κατάσταση της γραμμής και των συρμών.

Ο κ. Καραπαναγιώτης τόνισε στην «Π» ότι το μηχανοστάσιο της Hellenic Train στο Διακοπτό υπολειτουργεί λόγω έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού, υλικοτεχνικής υποδομής και αναγκαίων ανταλλακτικών για τους συρμούς. Ιδιαίτερη επιδείνωση παρουσιάστηκε και στη σιδηροδρομική υποδομή, μετά τη μεγάλη πυρκαγιά του Ιουλίου 2023 στο Διακοπτό, καθώς δεν προχώρησαν οι απαραίτητες παρεμβάσεις για θωράκιση της γραμμής. Επιπλέον, η έλλειψη έργων συντήρησης έχει δημιουργήσει ένα «εκρηκτικό μίγμα» που υπονομεύει  την λειτουργία της ιστορικής γραμμής, κατά τον κ. Καραπαναγιώτη.

Μέχρι πρόσφατα, τα περισσότερα ζητήματα εμφανίζονταν κατά τη χειμερινή περίοδο, κυρίως λόγω της κατάπτωσης φερτών υλικών και βράχων. Πλέον, προβλήματα παρουσιάζονται ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, όταν οι καιρικές συνθήκες θεωρητικά δεν θα έπρεπε να επηρεάζουν τη λειτουργία της γραμμής. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι η υποβάθμιση της υποδομής είναι βαθύτερη και δεν οφείλεται μόνο σε έκτακτα καιρικά φαινόμενα.

Παρά τις δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί, ο ΟΣΕ δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα στην υλοποίηση κρίσιμων έργων. Μεταξύ αυτών, συγκαταλέγονται η αντιστήριξη των σαθρών πρανών, η εγκατάσταση συστημάτων έγκαιρης ειδοποίησης, καθώς και η ενίσχυση των υποδομών ασφαλείας και επικοινωνιών κατά μήκος της γραμμής.

Η εικόνα αυτή γεννά ερωτήματα για το κατά πόσο οι αρμόδιοι φορείς αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Η διατήρηση ενός ιστορικού μέσου μεταφοράς, που αποτελεί παράλληλα τουριστικό αξιοθέατο διεθνούς φήμης, προϋποθέτει διαρκή φροντίδα, επενδύσεις και μέτρα ασφαλείας.

Η ανάγκη για συντονισμένη δράση και παρέμβαση της τοπικής αυτοδιοίκησης θεωρείται πλέον επιτακτική. Μόνο μέσα από συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων πλευρών -ΟΣΕ, Hellenic Train, Περιφέρειας και δήμων- μπορεί να διασφαλιστεί ότι ο Οδοντωτός θα συνεχίσει να λειτουργεί με αξιοπιστία, προστατεύοντας παράλληλα τους επιβάτες και αναδεικνύοντας τον τόπο ως τουριστικό προορισμό.

Το συμβάν της 24ης Αυγούστου δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα «ατυχές γεγονός», αλλά ως ένα ακόμα καμπανάκι που δείχνει ότι, χωρίς άμεσες επενδύσεις και οργανωμένο σχέδιο συντήρησης, το μέλλον του Οδοντωτού τίθεται εν αμφιβόλω.

pelop.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Ηλεία: Πρώτη στην μείωση μαθητών στα σχολεία-Λιγότερα παιδιά στα θρανία φέτος

Επόμενο Άρθρο

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεκάδες «γαλάζιοι» βουλευτές στη νέα δικογραφία – Ζητείται άρση ασυλιών

Σχετικά Άρθρα

Αμαλιάδα: Αναβρασμός στους οδηγούς Ταξί καθώς μειώνονται οι πιάτσες
Ελλάδα, Τοπικά

Χωρίς ταξί η Ηλεία για δύο ημέρες-Πανελλαδική απεργία ενάντια στη κυβέρνηση

2 Δεκεμβρίου 2025
Νέος δρόμος Πατρών – Πύργου: Ανακοινώθηκε για τις 4 Δεκεμβρίου η παράδοση στην κυκλοφορία των 10 τελευταίων χιλιομέτρων
Ελλάδα, Τοπικά

Νέος δρόμος Πατρών – Πύργου: Ανακοινώθηκε για τις 4 Δεκεμβρίου η παράδοση στην κυκλοφορία των 10 τελευταίων χιλιομέτρων

4 Δεκεμβρίου 2025
Κακοκαιρία: Σε “κόκκινο συναγερμό” και επιφυλακή η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι δήμοι
Ελλάδα, Τοπικά

Κακοκαιρία: Σε “κόκκινο συναγερμό” και επιφυλακή η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και οι δήμοι

25 Νοεμβρίου 2025
Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου το «4ο RUN Κατάκολο – Πύργος»
Ελλάδα, Τοπικά

Την Κυριακή 23 Νοεμβρίου το «4ο RUN Κατάκολο – Πύργος»

19 Νοεμβρίου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Το μυστικό που προλαμβάνει την άνοια και αναζωογονεί τον εγκέφαλο
Υγεία

Άνοια: «Αόρατοι» ασθενείς οι φροντιστές που εξίσου χρειάζονται στήριξη

4 Δεκεμβρίου 2025
Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)
Αθλητικά

Ποδόσφαιρο: Πρόγραμμα και διαιτητές των τοπικών αγώνων (Α’ – Β’ – Γ’)

4 Δεκεμβρίου 2025
Μαρία Καρυστιανού για Άγνωστο Στρατιώτη: Tο μνημείο παραδίδεται στα περιστέρια και στα κινητά των τουριστών – Θα γράψουμε τα ονόματα των παιδιών μας με το αίμα μας
ΤΕΜΠΗ

Καρυστιανού: ΟΠΕΚΕΠΕ & Τέμπη έχουν κοινή ρίζα το Άρθρο 86 – Καταγγελία στο ευρωκοινοβούλιο

4 Δεκεμβρίου 2025
Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος
Τοπικά

Πύργος: Έφυγε ξαφνικά από τη ζωή στα 48 χρόνια του ο Αλέξης Μυλωνόπουλος

4 Δεκεμβρίου 2025
Επόμενο Άρθρο
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεκάδες «γαλάζιοι» βουλευτές στη νέα δικογραφία – Ζητείται άρση ασυλιών

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεκάδες «γαλάζιοι» βουλευτές στη νέα δικογραφία - Ζητείται άρση ασυλιών

Ζάκυνθος: Δυο Βρετανοί έπεσαν από μπαλκόνια – Νεκρός ο ένας, χαροπαλεύει στην εντατική ο άλλος

Ζάκυνθος-Κυλλήνη: ¨Αγώνας¨ για να σωθεί ανήλικη που πήγε να πνιγεί

Δεύτερη ευκαιρία με διαγραφές φόρων και προστίμων έως 75%

Δεύτερη ευκαιρία με διαγραφές φόρων και προστίμων έως 75%

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος