Ακολουθήστε μας:
Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου, 2023
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Ζήσε Μάη μου…. Aπάντηση της Κομισιόν για τη διακοπή του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου

25 Οκτωβρίου 2020
Ζήσε Μάη μου…. Aπάντηση της Κομισιόν για τη διακοπή του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου  Πατρών – Πύργου

Παπαδημούλης – Κουντουρά: «Έκθετη η κυβέρνηση από την απάντηση της Κομισιόν για τη διακοπή του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου  Πατρών – Πύργου»

«Να δημοσιοποιήσει άμεσα τα επίσημα έγγραφα ότι το έργο προχωρά»

Εκθέτει την ελληνική κυβέρνηση η απάντηση της Κομισιόν στην ερώτηση που είχαν καταθέσει ο Αντιπρόεδρος του  Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, και η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Έλενα Κουντουρά,  σχετικά με τη διακοπή του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου.

Οι   κ.κ. Παπαδημούλης και Κουντουρά τονίζουν:

Επί των ημερών της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ  ξεμπλόκαρε και ξεκίνησε το έργο για το νέο σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Πατρών-Πύργου. Είχε λάβει την έγκριση από την Κομισιόν, είχε εξασφαλίσει την κοινοτική χρηματοδότηση και επρόκειτο να ολοκληρωθεί το 2023. Όμως, με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, εδώ και 15 μήνες το έργο “πάγωσε”.

H αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπος Συνοχής και Μεταρρυθμίσεων Ελίζα Φερέιρα επιβεβαιώνει στην απάντηση της ότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση, και συγκεκριμένα αναφέρει:

«Η Επιτροπή  ενέκρινε χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου (344 εκατ. ευρώ).»

Επισημαίνει επίσης ότι στις περιπτώσεις επενδύσεων υποδομών,  οι αρχές των κρατών μελών έχουν  μεν το δικαίωμα να δημοπρατήσουν ξανά ένα έργο ή να ακυρώσουν μια σύμβαση, με την επιφύλαξη όμως  ορισμένων όρων που αφορούν, μεταξύ άλλων, τη νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις.

Και ξεκαθαρίζει ότι δεν έχουν γίνει ενέργειες από τη σημερινή κυβέρνηση, παρά μόνο ότι:

«Οι ελληνικές αρχές διαβίβασαν ορισμένες αρχικές πληροφορίες στην Επιτροπή όσον αφορά την πρόθεσή τους να εγκαταλείψουν ενδεχομένως ένα μοντέλο που βασίζεται σε δημόσια έργα προς ένα μοντέλο που βασίζεται σε συμβάσεις παραχώρησης.»

Είναι φανερό λοιπόν ότι τα αρμόδια  κυβερνητικά στελέχη κινητοποιήθηκαν μόνο μετά από την παρέμβαση μας στην Κομισιόν και θορυβήθηκαν μετά τη δημοσιοποίηση της επίσημης απάντησης της Επιτρόπου Ελίζα Φερέιρα, που τους εκθέτει. Επιχειρούν μάλιστα με διαρροές και με συστηματική παραπληροφόρηση να καλύψουν την κυβερνητική αδράνεια.

 

Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει επίσημα, ξεκάθαρα και υπεύθυνα στους Έλληνες πολίτες:

Έχει  καταθέσει στην Επιτροπή το ολοκληρωμένο σχέδιο; Ποιο είναι αυτό το σχέδιο και πώς θα εκτελεστεί;

Γιατί  υπάρχει αυτή η αδικαιολόγητη πολύμηνη καθυστέρηση  και κυβερνητική αδράνεια σε ένα οδικό έργο μείζονος σημασίας για τις τοπικές κοινωνίες και τη χώρα;

Περιμένουμε να δημοσιοποιήσει άμεσα τα επίσημα έγγραφα σχετικά με τις ενέργειές της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή  που να αποδεικνύουν ότι το έργο προχωρά, και  που να δικαιολογούν  γιατί ακυρώθηκε το οδικό έργο με την προηγούμενη μορφή του και υπήρξε αυτή η εγκληματική καθυστέρηση.

Το πλήρες κείμενο της απάντησης της Επιτρόπου:

Απάντηση της κ. Ferreira

εξ ονόματος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

(2.10.2020)

  1. Η Επιτροπή (1) ενέκρινε χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής για τον νέο αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου (344 εκατ. ευρώ). Οι αποφάσεις της Επιτροπής για μεγάλα έργα βασίζονται ιδίως στα κοινωνικοοικονομικά πλεονεκτήματα του έργου και καθορίζουν ανώτατο όριο για τη χρηματοδότηση της επένδυσης από την ΕΕ. Η νομιμότητα και η αποτελεσματικότητα του βασικού μοντέλου δημόσιων συμβάσεων παραμένει αρμοδιότητα του κράτους μέλους (ΚΜ) στο πλαίσιο της επιμερισμένης διαχείρισης των Ταμείων μεταξύ των ελληνικών αρχών και της Επιτροπής. Μέχρι στιγμής, δεν έχουν πραγματοποιηθεί πληρωμές από την Επιτροπή στο πλαίσιο της εν λόγω εκτελεστικής απόφασης.
  2. Όσον αφορά τις επενδύσεις σε υποδομές, οι αρχές των κρατών μελών έχουν το δικαίωμα να δημοπρατήσουν ξανά ένα έργο ή να ακυρώσουν μια σύμβαση, με την επιφύλαξη ορισμένων όρων που αφορούν, μεταξύ άλλων, τη νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις. Οι ελληνικές αρχές διαβίβασαν ορισμένες αρχικές πληροφορίες στην Επιτροπή όσον αφορά την πρόθεσή τους να εγκαταλείψουν ενδεχομένως ένα μοντέλο που βασίζεται σε δημόσια έργα προς ένα μοντέλο που βασίζεται σε συμβάσεις παραχώρησης. Με την επιφύλαξη των απόψεων που μπορεί να έχει σχετικά η Επιτροπή, εναπόκειται στις ελληνικές αρχές να διασφαλίσουν ότι κάθε διαδικασία ανάθεσης για την υλοποίηση του εν λόγω έργου διεξάγεται σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ. Σε περίπτωση αλλαγής του μοντέλου για τη σύναψη συμβάσεων (2), πρέπει να ενημερώνεται η Επιτροπή. Αυτό θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να χρειάζεται τροποποίηση της απόφασης της Επιτροπής για τη χορήγηση χρηματοδότησης του έργου. Το κράτος μέλος πρέπει επίσης να αξιολογήσει κατά πόσον το έργο που προκηρύσσεται συνεπάγεται κρατική ενίσχυση και, εάν ναι, να ενημερώσει σχετικά την Επιτροπή (3) .
  3. Η Επιτροπή έχει ήδη εγκρίνει τη συγχρηματοδότηση από την ΕΕ του μεγάλου έργου του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου. Σε περίπτωση που το κράτος μέλος επιθυμεί να τροποποιήσει το μοντέλο της σύναψης συμβάσεων ή να προχωρήσει σε μια μορφή σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, η Επιτροπή είναι έτοιμη να παράσχει συμβουλές σχετικά με τη συμμόρφωση με το κεκτημένο.

(1) Εκτελεστική απόφαση C(2018) 2376 της Επιτροπής, της 17ης Απριλίου 2018

(2) Σε σχέση με το μοντέλο σύναψης συμβάσεων με οποίο είχε αρχικά εγκριθεί ως μεγάλο έργο,

(3) Σύμφωνα με το άρθρο 108 παράγραφος 3 της ΣΛΕΕ.

Προηγούμενο Άρθρο

O δήμαρχος Τάκης Αντωνακόπουλος ξεκινάει εφημερίες στο Νοσοκομείο Πύργου!

Επόμενο Άρθρο

Η Σία Κοσιώνη στα χέρια του Δήμου Μπακογιάννη (φωτο)

Σχετικά Άρθρα

Υπάρχουν όντως τροφές που κόβουν την πείνα;
Υγεία

Υπάρχουν όντως τροφές που κόβουν την πείνα;

30 Ιανουαρίου 2023
Στέφανος Τσιτσιπάς: 18ος στη λίστα με τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στην ιστορία του τένις
Αθλητικά, Ελλάδα

Στέφανος Τσιτσιπάς: 18ος στη λίστα με τους πιο ακριβοπληρωμένους αθλητές στην ιστορία του τένις

30 Ιανουαρίου 2023
Προβλήματα φωτισμού το λιμάνι Κατακόλου. Στο σκοτάδι η κεντρική προβλήτα και όχι μόνο
Τοπικά

Προβλήματα φωτισμού το λιμάνι Κατακόλου. Στο σκοτάδι η κεντρική προβλήτα και όχι μόνο

30 Ιανουαρίου 2023
Το ανέκδοτο της ημέρας : Η αιτία που υπέφερε…
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας : Σε μια εταιρεία ρωτάει ο προϊστάμενος τον υπάλληλο

30 Ιανουαρίου 2023
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Προβλήματα φωτισμού το λιμάνι Κατακόλου. Στο σκοτάδι η κεντρική προβλήτα και όχι μόνο
Τοπικά

Προβλήματα φωτισμού το λιμάνι Κατακόλου. Στο σκοτάδι η κεντρική προβλήτα και όχι μόνο

30 Ιανουαρίου 2023
Το ανέκδοτο της ημέρας : Η αιτία που υπέφερε…
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας : Σε μια εταιρεία ρωτάει ο προϊστάμενος τον υπάλληλο

30 Ιανουαρίου 2023
Μιχαήλ Τουρούτσικας: Αυτός είναι ο 29χρονος νεκρός πιλότος
Ελλάδα

Μιχαήλ Τουρούτσικας: Αυτός είναι ο 29χρονος νεκρός πιλότος

30 Ιανουαρίου 2023
Δήμος Πύργου: Υποβλήθηκαν τρεις ακόμα ανεξαρτητοποιήσεις από την παράταξη “Ανα.Σ.Α” του δημάρχου
Πολιτική

Δήμος Πύργου: Υποβλήθηκαν τρεις ακόμα ανεξαρτητοποιήσεις από την παράταξη “Ανα.Σ.Α” του δημάρχου

30 Ιανουαρίου 2023
Επόμενο Άρθρο
Η Σία Κοσιώνη στα χέρια του Δήμου Μπακογιάννη (φωτο)

Η Σία Κοσιώνη στα χέρια του Δήμου Μπακογιάννη (φωτο)

Από τη Δευτέρα 26/10 η ΗΛΕΙΑ από το 1 ανεβαίνει στο επίπεδο 2 (covid 19) – Τι σημαίνει αυτό

Από τη Δευτέρα 26/10 η ΗΛΕΙΑ από το 1 ανεβαίνει στο επίπεδο 2 (covid 19) - Τι σημαίνει αυτό

Τα φορο-μέτρα που οδεύουν για μονιμοποίηση. Όλες οι ρυθμίσεις – ελαφρύνσεις 

Τα φορο-μέτρα που οδεύουν για μονιμοποίηση. Όλες οι ρυθμίσεις - ελαφρύνσεις 

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!