Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχόλησαν τις τελευταίες εβδομάδες την τοπική επικαιρότητα, μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Με αποκλειστικές πληροφορίες του «Νεολόγου των Πατρών» από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την «Ολυμπία Οδό», έχει ήδη ξεκινήσει η εκπόνηση των μελετών για τα αντιπλημμυρικά έργα κατάντι του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών- Πύργου, έργο που ζητούσαν μετ’ επιτάσεως οι δημοτικές αρχές, οι φορείς και οι σύλλογοι κατοίκων των περιοχών που διασχίζει ο οδικός άξονας.
Η υπουργική απόφαση
Με Υπουργική Απόφαση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε στην παραχωρησιούχο εταιρεία «Ολυμπία Οδός Α.Ε.» την εντολή εκπόνησης μελετών, οι οποίες αφορούν στην αντιμετώπιση των πλημμυρικών φαινομένων σε περιοχές κατάντι του αυτοκινητοδρόμου, εκτός των ορίων του έργου παραχώρησης, που είχαν ήδη αναδειχθεί ως ευάλωτες, μετά τα έντονα καιρικά φαινόμενα του περασμένου χειμώνα και σίγουρα μετά τις πυρκαγιές του καλοκαιριού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που εξασφάλισε ο «Νεολόγος των Πατρών», ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός ανέρχεται σε περίπου 26 εκατομμύρια ευρώ (το τελικό κόστος θα γίνει γνωστό όταν θα υπάρχουν οι οριστικές μελέτες) και αφορά στην εκτέλεση αντιπλημμυρικών παρεμβάσεων -από την παραχωρησιούχο- σε 14 επιλεγμένες θέσεις κατά μήκος του έργου. Από αυτές, τρεις βρίσκονται στον Δήμο Πατρέων -μεταξύ των οποίων και στην περιοχή των Καμινίων-, τρεις στη Δυτική Αχαΐα, τέσσερις στην Ανδραβίδα-Κυλλήνη, δύο στον Πηνειό και δύο στην Ήλιδα.
Όπως διευκρινίζουν στελέχη του Υπουργείου, τα έργα αυτά δεν αποτελούν συμβατικό αντικείμενο της παραχώρησης Πατρών-Πύργου και πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, με στόχο την οριστική θωράκιση των οικισμών και των καλλιεργειών που βρίσκονται εκτός του άξονα, όπου τα όμβρια ύδατα απορρέουν, λόγω των υψομετρικών διαφορών που δημιουργήθηκαν.
Το χρονοδιάγραμμα
Μετά την έκδοση των αδειών, για τις οποίες οι διαδικασίες είναι τάχιστες, εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περίπου έξι μήνες για την ολοκλήρωση των εργασιών, γεγονός που οδηγεί σε ορίζοντα ολοκλήρωσης –συνολικά του έργου- μέσα στο 2026. Κατά τις ίδιες πηγές, οι παρεμβάσεις θα περιλαμβάνουν διευθετήσεις ρεμάτων, νέα τεχνικά έργα απορροής και ενίσχυση των υπαρχόντων αγωγών, ώστε να αποτραπούν φαινόμενα υπερχείλισης, ιδιαίτερα στις χαμηλές περιοχές κοντά στη θάλασσα. Με λίγα λόγια, θα δημιουργηθούν αποδέκτες που θα στέλνουν τα όμβρια ύδατα στη θάλασσα.
Τελειώνει η Πατρών-Πύργου
Εξάλλου, την ίδια στιγμή που δρομολογούνται τα αντιπλημμυρικά έργα, το τελευταίο κομμάτι του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου μπαίνει στην τελική του ευθεία.
Στις 30 Νοεμβρίου, ανήμερα του Αγίου Ανδρέα, θα ολοκληρωθεί και το τελευταίο τμήμα, από το Μιντιλόγλι έως τα Καμίνια, όπως επιβεβαίωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μιλώντας στον Max FM.
«Αυτός είναι ο στόχος, αυτό έχουμε ανακοινώσει και είμαι αισιόδοξος ότι θα το πετύχουμε. Είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, οφείλω να ομολογήσω, αλλά μετά και τη νέα αυτοψία μου είμαι αισιόδοξος», ανέφερε ο Υπουργός.
Όπως είπε, οι εργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και το τελευταίο διάστημα η πρόοδος είναι εντυπωσιακή. «Αυτή τη στιγμή εργάζονται πάνω από 400 εργαζόμενοι στα 10 χιλιόμετρα. Η πρόοδος των εργασιών σε σχέση με τον Αύγουστο, που είχα κάνει την τελευταία μου αυτοψία, είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Καιρού επιτρέποντος, θα το καταφέρουμε. Του Αγίου Ανδρέα να μπορέσουμε να δώσουμε κυκλοφορία και στα τελευταία 10 χιλιόμετρα του Πατρών-Πύργου», σημείωσε.
«Η ταλαιπωρία φεύγει, τα έργα μένουν»
Αναφερόμενος στις κυκλοφοριακές δυσκολίες που προκαλούνται προσωρινά στην παλιά Εθνική Οδό, ο κ. Δήμας εξήγησε ότι τα μέτρα ήταν αναγκαία για να προχωρήσει απρόσκοπτα το έργο.
«Η απόφαση ήταν να πάρουμε τα μέτρα αυτά μετά την 15η Σεπτεμβρίου. Καταλαβαίνω απόλυτα την ταλαιπωρία που υφίστανται οι πολίτες στην καθημερινότητά τους για το επόμενο χρονικό διάστημα, για τους επόμενους δύο μήνες. Όμως νομίζω ότι μετά την 30ή Νοεμβρίου όλοι θα είμαστε πολύ χαρούμενοι και θα έχουμε ξεχάσει την ταλαιπωρία. Αντιθέτως, θα έχουμε έναν ασφαλή και γρήγορο αυτοκινητόδρομο».


















