Ακολουθήστε μας:
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Υπερβολικό κόστος και περιβαλλοντική μελέτη οι εχθροί κατασκευής του Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα

23 Δεκεμβρίου 2022
Υπερβολικό κόστος και περιβαλλοντική μελέτη οι εχθροί κατασκευής του Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα

Υπό προϋποθέσεις μπορεί να προχωρήσει η υλοποίηση του υπολειπόμενου τμήματος της Ολυμπίας Οδού, Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα. Σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε ερώτηση βουλευτών της Ελληνικής Λύσης, την οποία δημοσιεύει το «ypodomes», «κλειδί» είναι η εκπόνηση και η έγκριση νέας περιβαλλοντικής μελέτης στο τμήμα Κάτω Σαμικό – Καϊάφας – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα, μήκους 20,5 χλμ. Πρόκειται για το τμήμα στο οποίο στο παρελθόν είχαν ακυρωθεί οι περιβαλλοντικοί όροι από το ΣτΕ, καθώς επρόκειτο για περιοχή χαρακτηρισμένη ως Natura.

Τις μελέτες έχει αναλάβει η παραχωρησιούχος εταιρεία, Ολυμπία Οδός, με εντολή του υπουργείου ΥΠΟΜΕ. Η Ολυμπία Οδός θα προχωρήσει σε νέες εκτεταμένες μελέτες, που θα περιλαμβάνουν νέα τοπογραφική αποτύπωση, οριστική γεωλογική μελέτη, γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες και, βέβαια, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία είναι και το κρίσιμο σημείο για τη μελλοντική υλοποίηση του έργου.

Ουσιαστικά οι μελέτες θα καταδείξουν τις νέες ανάγκες που προκύπτουν, με βάση και τη βιωσιμότητα του τμήματος αυτού, για να μπορέσει να κατασκευαστεί.

Τι προηγήθηκε
Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα είναι μήκους 76,5 χλμ. Αποτελούσε τμήμα της αρχικής σύμβασης παραχώρησης του 2008 με την Ολυμπία Οδό. Για την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομου του οδικού άξονα Αλφειός – Καλό Νερό – Τσακώνα, μήκους 76,5 χλμ., με βάση τη μελέτη δημοπράτησης και τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους που εκδόθηκαν το έτος 2006, προβλεπόταν γενικά, για το τμήμα Αλφειός – Τσακώνα, η μετατροπή της υφιστάμενης εθνικής οδού πλάτους 10 περίπου μέτρων σε αυτοκινητόδρομο πλάτους 17 μέτρων με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό στηθαίο από σκυρόδεμα μεταξύ των δύο κατευθύνσεων (δηλαδή, η διατομή που χρησιμοποιείται σήμερα στον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο – Σπάρτη), με μόνες εξαιρέσεις την παράκαμψη της Ζαχάρως (μήκους 3 χλμ. περίπου όπου προβλεπόταν χάραξη δυτικά της πόλης), καθώς και την παράκαμψη του Καλού Νερού.

Επίσης, λόγω μειωμένων γεωμετρικών χαρακτηριστικών της υφιστάμενης εθνικής οδού προβλέπονταν μικρού μήκους παραλλαγές της χάραξης της υφιστάμενης εθνικής οδού στα τμήματα Καλό Νερό – Κοπανάκι (στο οποίο η διέλευση γινόταν με κατασκευή τεχνικού με εκσκαφή και επανεπίχωση μήκους 200 μ.), καθώς και στην περιοχή Μάλθης – Κόκλα του τμήματος Καλό Νερό – Τσακώνα.

Κατόπιν προσφυγών που υποβλήθηκαν από ιδιώτες τόσο ενώπιον του ΣτΕ, όσο και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι ακυρώθηκαν με την αριθμ. 2473/2010 απόφαση του ΣτΕ για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα, μήκους 20,5 χλμ.

Είχε προηγηθεί στις 24/11/2009 η αποστολή προς την ελληνική κυβέρνηση Αιτιολογημένης Γνώμης εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, απειλώντας ουσιαστικά με παραπομπή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Στην υπόψη αιτιολογημένη γνώμη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλούνταν ότι με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Αλφειός – Τσακώνα διαπιστώνεται παράβαση της Οδηγίας 93/40/ΕΟΚ για τη «διατήρηση των φυσικών οικοτόπων και της άγριας πανίδας και χλωρίδας» και ειδικότερα στον «Τόπο Κοινοτικής Σημασίας θίνες και παραλιακό δάσος Ζαχάρως, Λίμνης Καϊάφα, Στροφυλιά, Κακόβατος» με κωδικό GR 2330005.

Η επαναφορά του δρόμου
Ουσιαστικά με την υπόψη απόφασή του ΣτΕ απαγόρευσε οιαδήποτε παραλιακή χάραξη για το τμήμα Κάτω Σαμικό – Ζαχάρω – Ποταμός Νέδα, ζητώντας να εξεταστεί η ορεινή ανατολική χάραξη μέσω του ορεινού όγκου Λαπίθα, με δίδυμη σήραγγα μήκους 3.700 μ. και στη συνέχεια ανατολικά της Ζαχάρως.

Το 2013 με το περίφημο reset όλο το δυτικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού αφαιρέθηκε και έμεινε μόνο το τμήμα Ελευσίνα-Πάτρα.

Το 2022 το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα επανεντάχθηκε στη σύμβαση παραχώρησης και ξεκίνησε η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος.

Η κατασκευή του Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα θα πρέπει να ξεπεράσει και το χρηματοδοτικό σκόπελο. Κι αυτό, όπως αναφέρεται στην απάντηση, λόγω του συνδυασμού του υπερβολικού κόστους κατασκευής (εξαιτίας του μεγάλου αριθμού και μήκους των υπογείων έργων που απαιτούνται, καθώς και της επιπρόσθετης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης εξαιτίας της αναγκαιότητας κατασκευής συνδετήριων κλάδων προς την παραλιακή ζώνη, όπου υφίσταται η οικιστική και η οικονομική δραστηριότητα), καθώς και των εξαιρετικά χαμηλών κυκλοφοριακών φόρτων που αναμένεται να προσελκύσει.

www.tharrosnews.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Το ανέκδοτο της ημέρας : Οι κυνηγοί

Επόμενο Άρθρο

«Κανένα παιδί δεν είναι μόνο του», από το Λύκειο των Ελληνίδων Πύργου στην αίθουσα του Θεματικού Πάρκου Ξυστρή

Σχετικά Άρθρα

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Συμμετέχει σε πρόγραμμα του Υπ.Τουρισμού για τις παραλίες
Τοπικά

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Συμμετέχει σε πρόγραμμα του Υπ.Τουρισμού για τις παραλίες

21 Μαΐου 2025
Δήμος Ήλιδας: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς
Τοπικά

Δήμος Πηνειού: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς

21 Μαΐου 2025
Περιφέρεια Δ.Ελλάδας: Εξοπλίζει την ΕΛΑΣ με 27 οχήματα
Τοπικά

Περιφέρεια Δ.Ελλάδας: Εξοπλίζει την ΕΛΑΣ με 27 οχήματα

21 Μαΐου 2025
Αυθαίρετα: Ξεπαγώνουν οι αγοραπωλησίες-Όλες οι αλλαγές
Τοπικά

Δόμηση κάτω των 2χιλιάδων κατοίκων-Εντός ημερών ρύθμιση για να ¨γλιτώσει¨ η επαρχία

21 Μαΐου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Χρήστος Μαυρικής: Γιατί συνελήφθη για απόπειρα δωροδοκίας δικαστή
Νέα

Χρήστος Μαυρικής: Γιατί συνελήφθη για απόπειρα δωροδοκίας δικαστή

21 Μαΐου 2025
Δήμος Ήλιδας: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς
Τοπικά

Δήμος Πηνειού: Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για τους παιδικούς σταθμούς

21 Μαΐου 2025
Γάζα: Πολιτική λιμοκτονίας κάνει το Ισραήλ – 14.000 μωρά σε κίνδυνο
Ελλάδα, Κόσμος

Γάζα: Πολιτική λιμοκτονίας κάνει το Ισραήλ – 14.000 μωρά σε κίνδυνο

21 Μαΐου 2025
Περιφέρεια Δ.Ελλάδας: Εξοπλίζει την ΕΛΑΣ με 27 οχήματα
Τοπικά

Περιφέρεια Δ.Ελλάδας: Εξοπλίζει την ΕΛΑΣ με 27 οχήματα

21 Μαΐου 2025
Επόμενο Άρθρο
«Κανένα παιδί δεν είναι μόνο του», από το Λύκειο των Ελληνίδων Πύργου στην αίθουσα του Θεματικού Πάρκου Ξυστρή

«Κανένα παιδί δεν είναι μόνο του», από το Λύκειο των Ελληνίδων Πύργου στην αίθουσα του Θεματικού Πάρκου Ξυστρή

Ρουμανία: Ένας άνδρας νεκρός, μία γυναίκα 30 ετών διασωληνωμένη από το τροχαίο με Έλληνες

Ρουμανία: Ένας άνδρας νεκρός, μία γυναίκα 30 ετών διασωληνωμένη από το τροχαίο με Έλληνες

Κιβωτός του Κόσμου: Ο εισαγγελέας καλεί τον πατέρα Αντώνιο ως ύποπτο για ασέλγεια σε ανήλικο

Κιβωτός του Κόσμου: Ο εισαγγελέας καλεί τον πατέρα Αντώνιο ως ύποπτο για ασέλγεια σε ανήλικο

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!