Επιβεβαιώθηκε χτες, κατά τη συνάντηση των φορέων της Δυτικής Ελλάδας με τον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Σπίρτζη πως η ΑΚΥΡΩΣΗ (όχι αναβολή ή αναστολή) του διαγωνισμού για τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος υπακούει σε συγκεκριμένες σκοπιμότητες οι οποίες θα οδηγήσουν σε επικίνδυνες για την υλοποίηση του έργου διαδικασίες καθώς:
- Η σκοπιμότητα της κατάτμησης του διαγωνισμού σε 8-10 (ίσως και περισσότερα) τμήματα στο όνομα του «πολέμου» κατά των μεγάλων συμφερόντων, πολιτικά μεν υποδηλώνει την κυβερνητική βούληση να ξαναμοιράσει την «πίτα» ανάλογα με ποιούς θέλει να εξυπηρετήσει (τους 30 εργολάβους ΣΤ’ τάξεως, όπως είπε ο κ. Σπίρτζης), όμως διαδικαστικά, τεχνικά και νομικά κρύβει τον βέβαιο κίνδυνο (όπως είχε γίνει σε πολλές ανάλογες περιπτώσεις) να μην υλοποιηθεί ποτέ ολόκληρο το έργο, αλλά μόνο τμήματά του, δηλαδή να μην υπάρξει ποτέ αυτοκινητόδρομος.
- Η δέσμευση που ανέλαβε ο κ. Σπίρτζης για την έναρξη των νέων, τμηματικών πλέον διαδικασιών δημοπράτησης εντός 2-2,5 μηνών (όχι άπαξ αλλά σταδιακά) σε συνάρτηση με την έμπρακτη αμφισβήτηση της ένταξης του έργου συνολικά στο ΣΕΣ, (όπως προκύπτει από την απόφαση ακύρωσης του διαγωνισμού) σε συνδυασμό και με τα επιχειρήματα της υπερδέσμευσης του εγκεκριμένου από την Ε.Ε. Επιχειρησιακού Προγράμματος του Υπουργείου Μεταφορών, δεν διασφαλίζει ούτε το ακέραιο της Χρηματοδότησης και υλοποίησης του έργου, πολύ δε περισσότερο ούτε το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσής του, το οποίο με βάση το Ν. 4219/2013 άρθρο 5, πρέπει να είναι το ίδιο με αυτό της «ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ».
- Η αποδοχή από την πλευρά του κ. Σπίρτζη, στο τέλος της συζήτησης, του αιτήματος των φορέων της Δυτικής Αχαΐας για μελέτη επαναχάραξης και λήψη σχετικής απόφασης πριν τις διαδικασίες δημοπράτησης, επιβεβαιώνει και τις σκοπιμότητες που υπηρετεί η ακύρωση του διαγωνισμού και τους φόβους για την υλοποίηση του έργου.
Σημείωση: Ο κ. Σταθάκης, Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας, και Τουρισμού, στη συνάντησή μας στις 23/3/2015 είχε δηλώσει άγνοια των σχεδίων κατάτμησης και είχε απορρίψει κατηγορηματικά το αίτημα της επαναχάραξης στη Δυτική Αχαΐα για λόγους τεχνικούς και οικονομικούς.