Ακολουθήστε μας:
Τετάρτη, 14 Μαΐου, 2025
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Αυτό είναι το πρώτο τροχαίο δυστύχημα στην Ελλάδα – Τι έγινε πριν 115 χρόνια

19 Φεβρουαρίου 2022
Αυτό είναι το πρώτο τροχαίο δυστύχημα στην Ελλάδα – Τι έγινε πριν 115 χρόνια

Φέτος συμπληρώνονται 115 χρόνια από το πρώτο θύμα τροχαίου στην Ελλάδα με αιτία του τραγικού συμβάντος μια «κόντρα» ανάμεσα σε έναν υπουργό και έναν γαλαζοαίματο…

Σύμφωνα με στοιχεία της εποχής, το πρώτο αυτοκίνητο στη χώρα μας έκανε την εμφάνιση του στα τέλη του 1899 ή τις αρχές του 1900 και μέχρι την καταγραφή του πρώτου τροχαίου δυστυχήματος επί ελληνικού εδάφους πέρασαν επτά ολόκληρα χρόνια.

Το παραπάνω χρονικό διάστημα ακούγεται μεγάλο και εύλογα μπορεί να υποθέσει κανείς, σε αυτά τα επτά χρόνια, ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα όπου και έγινε το τροχαίο θα πρέπει να είχαν φτάσει τουλάχιστον σε μερικές δεκάδες.

Το απίστευτο κι όμως ελληνικό δεδομένο είναι ότι τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν εκείνο τον καιρό στην πρωτεύουσα ήταν μόλις… επτά, αφού το αυτοκίνητο αποτελούσε άπιαστο όνειρο για τον απλό λαό -δεν υπήρχαν ούτε συνεργεία ούτε αντιπροσωπείες, ενώ φάνταζε πολύ ακριβό ακόμη και για τους έχοντες.

Ως αποτέλεσμα αυτού, το αυτοκίνητο αποτελούσε επί της ουσίας ένα αντικείμενο επίδειξης πλούτου, κάτι αντίστοιχο με τα σημερινά supercars, το οποίο μπορούσαν να έχουν στην κατοχή τους πραγματικά πολύ λίγοι και να το οδηγούν… όπως ήθελαν, αφού δεν υπαγόταν ούτε στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας που ίσχυαν για τα άλογα και τις άμαξες.

Από τα συνολικά επτά αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν τότε στους δρόμους της Αθήνας, δύο ήταν και εκείνα που πρωταγωνίστησαν στο πρώτο καταγεγραμμένο τροχαίο δυστύχημα της χώρας.

Το δυστύχημα έγινε στις 11.30 το πρωί της 7η Μαρτίου του 1907, όταν η 25χρονη Ευφροσύνη Βαμβακά προσπάθησε να διασχίσει την επαρχιακή τότε Συγγρού στο ύψος του «ΦΙΞ», η οποία δεν είχε ακόμη ασφαλτοστρωθεί και θεωρούνται δρόμος… έξω από τα όρια της πόλης.

Λίγα μόλις λεπτά πριν από το ατύχημα είχε ξεκινήσει η κόντρα μεταξύ του βουλευτή Φθιώτιδας Νίκου Σιμόπουλου και του πρίγκηπα Ανδρέα. Ο τελευταίος, που βρισκόταν πίσω στην κόντρα του με τον Σιμόπουλο κατά 30 μέτρα σύμφωνα με την επίσημη αναφορά της Αστυνομίας, ήταν ο πατέρας του πρίγκηπα Φίλιππου, του συζύγου της Ελισάβετ Β΄ που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στον βρετανικό θρόνο και πέθανε το περασμένο καλοκαίρι.

Με κατεύθυνση προς το Παλαιό Φάληρο, ο Σιμόπουλος και αφού είχε καταφέρει να προσπεράσει με επιτυχία τον πρίγκηπα και κινούνταν στο δεξί μέρος του χωματόδρομου, διασταυρώθηκε με την Βαμβακά που προσπαθούσε να περάσει απέναντι.

Οι αναφορές κάνουν λόγο για προσπάθεια αποφυγής της άτυχης γυναίκας από τον Σιμόπουλο «δι’ ελιγμών», η οποία στον πανικό της έτρεξε να περάσει στο απέναντι πεζοδρόμιο και, αντί να γλιτώσει, έπεσε πάνω στο αυτοκίνητο του υπουργού, ο οποίος έπειτα πέρασε από πάνω της.

Τη χαριστική «βολή» έδωσε ο πρίγκηπας Ανδρέας, που πέρασε και αυτός πάνω από το σώμα της Βαμβακά διαμελίζοντάς τη. Στο αυτοκίνητο επέβαιναν επίσης η πριγκίπισσα Αλίκη και ο υπασπιστής του πρίγκηπα. Με μόλις επτά τότε αυτοκίνητα να κυκλοφορούν σε ολόκληρη την Αθήνα ίσως και να σημειώθηκε κάποιο σχετικό ρεκόρ, στην πιθανότητα να σκοτωθεί κανείς από ένα αυτοκίνητο την εποχή εκείνη.

Ο θάνατος της Βαμβακά στο πρώτο τροχαίο δυστύχημα στη χώρα έγινε πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες της εποχής και φυσικά συγκλόνισε τους κάτοικους της Αττικής και ακόμη περισσότερο της Αθήνας. Το ατύχημα και ο θάνατος χρεώθηκε τελικά στο Σιμόπουλο, ο οποίος λόγω βουλευτικής ασυλίας τη γλίτωσε, κάτι που φούντωσε ακόμη περισσότερο τις φήμες που ήθελαν να προηγείται στην κόντρα ο πρίγκηπας, με το Σιμόπουλο να αναλαμβάνει την ευθύνη καθώς ήταν πολύ πιο δύσκολο να του ασκηθεί δίωξη.

Αυτό που έγινε την επομένη του δυστυχήματος ήταν να καλέσει ο διοικητής της Αστυνομίας και τους επτά κατόχους αυτοκινήτων και να τους κάνει συστάσεις για πιο προσεκτική οδήγηση, ενώ κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει τι απέγιναν τα δύο ανήλικα παιδιά που άφησε πίσω της η 25χρονη Βαμβακά, ούτε αν δόθηκε κάποιου είδους αποζημίωση σε αυτά και τον άντρα της…

Προηγούμενο Άρθρο

Μπάσκετ – Α2 Εθνική: Το νέο αναβληθέν ματς του Κοροίβου – Η εικόνα της 17ης μέρας και η συνέχεια

Επόμενο Άρθρο

Μια ζωή τρέχουμε… Κοιτάς πίσω και καταλαβαίνεις ότι δεν πρόλαβες τίποτα!

Σχετικά Άρθρα

Ερώτηση Διον. Καλαματιανού και άλλων βουλευτών για τους εκατοντάδες χιλιάδες δικαιούχους χωρίς ΤΕΒΑ
Ελλάδα

Ερώτηση Διον. Καλαματιανού και άλλων βουλευτών για τους εκατοντάδες χιλιάδες δικαιούχους χωρίς ΤΕΒΑ

14 Μαΐου 2025
Μαρία Καρυστιανού για πόρισμα Καρώνη: «Τολμά αδίστακτα με υποθετικές αναφορές, να διαψεύδει πολλούς συναδέλφους»
Ελλάδα

Μαρία Καρυστιανού για πόρισμα Καρώνη: «Τολμά αδίστακτα με υποθετικές αναφορές, να διαψεύδει πολλούς συναδέλφους»

13 Μαΐου 2025
Λάρισα: Αυτή είναι η 52χρονη που δολοφονήθηκε από τον γιο της
Ελλάδα

Λάρισα: Αυτή είναι η 52χρονη που δολοφονήθηκε από τον γιο της

13 Μαΐου 2025
Τέμπη: Όλο το πόρισμα του Πολυτεχνείου για την πυρόσφαιρα και τα έλαια σιλικόνης
Ελλάδα

Τέμπη: Όλο το πόρισμα του Πολυτεχνείου για την πυρόσφαιρα και τα έλαια σιλικόνης

13 Μαΐου 2025
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Πέντε βήματα για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης χωρίς φάρμακα
Υγεία

Πέντε βήματα για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης χωρίς φάρμακα

13 Μαΐου 2025
Μαρία Καρυστιανού για πόρισμα Καρώνη: «Τολμά αδίστακτα με υποθετικές αναφορές, να διαψεύδει πολλούς συναδέλφους»
Ελλάδα

Μαρία Καρυστιανού για πόρισμα Καρώνη: «Τολμά αδίστακτα με υποθετικές αναφορές, να διαψεύδει πολλούς συναδέλφους»

13 Μαΐου 2025
Τραμπ και Σαλμάν υπέγραψαν «αστρονομική» αμυντική συμφωνία 142 δισ. δολαρίων
Κόσμος, Πολιτική

Τραμπ και Σαλμάν υπέγραψαν «αστρονομική» αμυντική συμφωνία 142 δισ. δολαρίων

13 Μαΐου 2025
Τα πάνω κάτω στην Υγεία: Τι αλλάζει σε ραντεβού, φάρμακα και νοσοκομεία
Υγεία

Δωρεάν χειρουργεία σε ιδιωτικά νοσοκομεία: Ποιοι οι δικαιούχοι

13 Μαΐου 2025
Επόμενο Άρθρο
Μια ζωή τρέχουμε… Κοιτάς πίσω και καταλαβαίνεις ότι δεν πρόλαβες τίποτα!

Μια ζωή τρέχουμε… Κοιτάς πίσω και καταλαβαίνεις ότι δεν πρόλαβες τίποτα!

11 πολύ μυστήρια πράγματα που συμβαίνουν όταν κοιμόμαστε

11 πολύ μυστήρια πράγματα που συμβαίνουν όταν κοιμόμαστε

Άγιος Παΐσιος: Η ρεμπέτισσα Μαριώ αποκαλύπτει πώς έμαθε ότι είναι ανιψιά του

Άγιος Παΐσιος: Η ρεμπέτισσα Μαριώ αποκαλύπτει πώς έμαθε ότι είναι ανιψιά του

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!