Ακολουθήστε μας:
Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου, 2023
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Ακρίβεια: Ανατιμήσεις φωτιά στα βασικά είδη – Γιατί εξαφανίζονται οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ;

4 Σεπτεμβρίου 2022
Ακρίβεια: Ανατιμήσεις φωτιά στα βασικά είδη – Γιατί εξαφανίζονται οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ;

Στροφή των καταναλωτών στα «ανώνυμα» προϊόντα – Πόσο αυξήθηκαν τα μερίδια των PL – Η κυβέρνηση εξετάζει… pass ακρίβειας

*Γράφει η Ξανθή Γούναρη

Λίγο πριν τελειώσουν τα «μπάνια του λαού» και αρχίσουν τα έξοδα του Σεπτεμβρίου – ανέκαθεν ένας «βαρύς» μήνας για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς – ο κλαδικός πληθωρισμός των τροφίμων ελέω (και) ενεργειακής ακρίβειας συνεχίζει να αυξάνεται.

Η τάση ανόδου των τιμών στο καλάθι του καταναλωτή δεν φαίνεται να αντιστρέφεται το επόμενο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του λιανεμπορίου και των προμηθευτών, με τα νοικοκυριά να αλλάζουν άρδην τις αγοραστικές τους συνήθειες προκειμένου να τα βγάλουν πέρα.

Κι αυτό γιατί αφενός επίκεινται νέοι γύροι ανατιμήσεων για εκατοντάδες βασικά προϊόντα καθημερινής ανάγκης και αφετέρου διότι για τα τρόφιμα και τα είδη νοικοκυριού (τουλάχιστον μέχρι σήμερα) δεν υπάρχει κάποιο… pass.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιούλιο, παρά τη συγκράτηση του γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στο 11,6%, τα προϊόντα διατροφής κατέγραψαν αύξηση κατά 13% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας ταχύτερη άνοδο σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.

Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), οι τιμές σε προϊόντα, όπως το ψωμί, τα γαλακτοκομικά, τα αυγά, το κρέας, τα λάδια, τα λαχανικά, η ζάχαρη, τα δημητριακά και ο καφές εκτινάχθηκαν, ενώ έρχονται νέες ανατιμήσεις.

Σύμφωνα με τον κ. Βασίλη Κορκίδη, πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, τουλάχιστον 40 κατηγορίες βασικών ειδών θα ακριβύνουν τις επόμενες εβδομάδες, με το ποσοστό αύξησης μεσοσταθμικά να ανέρχεται στο 10% με 15%. 

Το «κούρεμα» των προσφορών

Μπροστά στην επέλαση της ακρίβειας οι καταναλωτές κόβουν ακόμη και από τις ανελαστικές δαπάνες, ενώ αναζητούν ξανά «σωσίβιο» στις προσφορές και στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Η πρακτική των προωθητικών ενεργειών, είτε με τη μορφή έκπτωσης είτε με την παροχή επιπλέον ποσότητας προϊόντος, έχει καθιερωθεί ως πρακτική τα τελευταία χρόνια από την οργανωμένη λιανική και τις βιομηχανίες για όλες τις κατηγορίες των ταχυκίνητων προϊόντων, όπως τρόφιμα, είδη προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά ή άλλα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο και παρά τις ανάγκες που «επιβάλλει» η οικονομική συγκυρία, λιανέμποροι και προμηθευτές έχουν μειώσει/αλλάξει σημαντικά τις προωθητικές ενέργειες.

Οι προσφορές αντιπροσωπεύουν πλέον κάτι λιγότερο από το 25%  των πωλήσεων που έναντι 26,1% το πρώτο εξάμηνο του 2021.

Ειδικά σε απορρυπαντικά, καθαριστικά κ.λπ., προϊόντα που πρωταγωνιστούσαν στα φυλλάδια προσφορών, η μείωση των προωθητικών ενεργειών είναι μεγαλύτερη, στο 23,3% φέτος από 26,6% πέρυσι.

Συνολικά το 2021 οι προσφορές διαμορφώθηκαν στο 24,8% των πωλήσεων, έναντι 23,4% του 2020. Ωστόσο το 2019 ήταν στο 25,2%.

Τι γίνεται όμως στα σούπερ μάρκετ της Ευρώπης; Στη Βρετανία, που ο πληθωρισμός χτυπάει κόκκινο, ακολουθείται η τακτική του «παγώματος» των τιμών με τις αλυσίδες να προμοτάρουν μια σειρά κυρίως δικών τους προϊόντων οι τιμές των οποίων «παγώνουν» για ένα διάστημα.

Πρόσφατα «πάγωμα» τιμών ανακοίνωσε και ο γαλλικός λιανεμπορικός κολοσσός Carrefour. Αποφάσισε να «παγώσει» τις τιμές σε 100 προϊόντα καθημερινής χρήσης, από κονσέρβες σαρδέλας, μέχρι ρύζι, υγρά απορρυπαντικά, προϊόντα υγειονομικής περίθαλψης και ρούχα. Οι μειωμένες τιμές θα ισχύουν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου στα καταστήματα της αλυσίδας στη Γαλλία. 

Το ενεργειακό κόστος «καταπίνει» τις προωθητικές ενέργειες

Όσες επιχειρήσεις προχώρησαν το προηγούμενο διάστημα σε απορρόφηση σημαντικού μέρους των ανατιμήσεων, έχουν περιορισμένα περιθώρια για προωθητικές ενέργειες, αναφέρεται από την πλευρά των Ελλήνων λιανεμπόρων.

Στελέχη της οργανωμένης λιανικής επισημαίνουν μάλιστα  ότθ=ι οι προσφορές γίνονται κυρίως από τις εταιρείες που είχαν προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε σημαντικές ανατιμήσεις.

Το ενεργειακό κόστος είναι ο λόγος που μειώνονται οι επενδύσεις των σούπερ μάρκετ σε προωθητικές ενέργειες, δηλώνουν. «Ειδικά οι μικρότερες αλυσίδες πιέζονται ασύμμετρα», συμπληρώνουν.

Λιανέμπορος που δραστηριοποιείται στη βόρεια Ελλάδα αναφέρει στον Οικονομικό Ταχυδρόμο ότι ακόμη και με τις κρατικές επιδοτήσεις στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος, το κόστος της ενέργειας είναι υψηλότερο κατά 80% σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.

Στροφή στα private label

Από τα ευρήματα των εταιρειών μετρήσεων προκύπτει πως στις κατηγορίες που παρατηρείται η μεγαλύτερη υποχώρηση των προσφορών, για παράδειγμα στα προϊόντα περιποίησης και προσωπικής υγιεινής και στα προϊόντα φροντίδας του σπιτιού, διαπιστώνεται μεγάλη άνοδος στα μερίδια των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Κι αυτό γιατί οι καταναλωτές επιδιώκουν με κάθε τρόπο να βρουν λύση στις δραματικές αυξήσεις τιμών.

Οι πωλήσεις των «ανώνυμων» προϊόντων εμφανίζουν στο πρώτο εξάμηνο του έτους αύξηση του μεριδίου τους σε αξία επί του συνόλου των πωλήσεων του κλάδου περίπου 16% έναντι 14,8% το 2021 και 15,4% το 2020. Στα εν λόγω ποσοστά δεν συνυπολογίζονται οι πωλήσεις της Lidl, οι οποίες αφορούν μια ιδιαίτερα διευρυμένη γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. 

Ανατιμήσεις «φωτιά» και στο βάθος επιταγή ακρίβειας

Όπως προκύπτει από τα δημοσιευμένα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον τιμάριθμο, ο ρυθμός ανόδου των τιμών στα τρόφιμα και στα είδη σούπερ μάρκετ κινείται με απίστευτες ταχύτητες δημιουργώντας μεγάλη ανησυχία στο κυβερνητικό επιτελείο, που πλέον φέρεται να εξετάζει παρεμβάσεις, όπως η επιταγή ακρίβειας, για να στηριχθούν τόσο τα χαμηλότερα εισοδήματα, όσο και ένα τμήμα της μεσαίας τάξης.

Ειδικότερα, η  αύξηση στο ψωμί και στα δημητριακά ήταν 16,7% τον Ιούλιο σε ετήσια βάση όταν τον Ιούνιο ήταν 15,9% και τον Μάιο 13,4%.

Στα γαλακτοκομικά και τα αυγά τον Ιούλιο οι τιμές ανέβηκαν κατά 16,4% όταν τον Ιούνιο είχαν ανέβει 15,5% και τον Μάιο 14,1%.

Αντίστοιχα στα κρέατα καταγράφηκε αύξηση 16,7% τον Ιούλιο από 14,9% τον Ιούνιο και 13,8% τον Μάιο.

Στα έλαια και λίπη η αύξηση ήταν 27,3% τον Ιούλιο όταν τον Ιούνιο είχαν ακριβύνει 24,9% και τον Μάιο 23,2%.

Ανάλογη εικόνα έχουμε και την κατηγορία «καφές – κακάο – τσάι» οι τιμές των οποίων αυξήθηκαν 11,4% τον Ιούλιο από 8,6% τον Ιούνιο και 6,3% τον Μάιο.

Πηγή: ΟΤ

Προηγούμενο Άρθρο

«Πανζουρλισμός» με Μαρσέλο – Πρώτο θέμα σε όλα τα διεθνή ΜΜΕ ο Ολυμπιακός

Επόμενο Άρθρο

Δήμοι: €4,1 δισ. θα πάρουν για την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση

Σχετικά Άρθρα

Λαχανοντολμάδες
Συνταγες

Λαχανοντολμάδες

4 Φεβρουαρίου 2023
Κώστας Αναγνωστόπουλος: Η ανάρτηση που «καίει» το Survivor
Life Style

Κώστας Αναγνωστόπουλος: Η ανάρτηση που «καίει» το Survivor

4 Φεβρουαρίου 2023
Πώς θα μειώσουμε -εύκολα- το αλάτι από τη διατροφή μας
Υγεία

Πώς θα μειώσουμε -εύκολα- το αλάτι από τη διατροφή μας

4 Φεβρουαρίου 2023
Κοπή πίτας της Φιλαρμονικής Πύργου “ΑΠΟΛΛΩΝ”
Πολιτισμός, Τοπικά

Κοπή πίτας της Φιλαρμονικής Πύργου “ΑΠΟΛΛΩΝ”

4 Φεβρουαρίου 2023
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Πώς θα μειώσουμε -εύκολα- το αλάτι από τη διατροφή μας
Υγεία

Πώς θα μειώσουμε -εύκολα- το αλάτι από τη διατροφή μας

4 Φεβρουαρίου 2023
Κοπή πίτας της Φιλαρμονικής Πύργου “ΑΠΟΛΛΩΝ”
Πολιτισμός, Τοπικά

Κοπή πίτας της Φιλαρμονικής Πύργου “ΑΠΟΛΛΩΝ”

4 Φεβρουαρίου 2023
Μπάσκετ – Α2 Εθνική: Νέα σπουδαία νίκη του Κοροίβου στην έναρξη του β’ γύρου – Η εικόνα της 16ης μέρας
Αθλητικά

Μπάσκετ – Α2 Εθνική: Νέα σπουδαία νίκη του Κοροίβου στην έναρξη του β’ γύρου – Η εικόνα της 16ης μέρας

4 Φεβρουαρίου 2023
Το ανέκδοτο της ημέρας : Η αιτία που υπέφερε…
Life Style

Το ανέκδοτο της ημέρας : Ο μπαμπάς και η μαμά

4 Φεβρουαρίου 2023
Επόμενο Άρθρο
Προσλήψεις ατόμων στους δήμους Πύργου-Ήλιδας-Ανδρίτσαινας-Κρεστένων

Δήμοι: €4,1 δισ. θα πάρουν για την ψηφιακή και πράσινη μετάβαση

Ρύθμιση – ανάσα με πολλές δόσεις – Πως μισθωτοί και συνταξιούχοι θα εξοφλήσουν χρέη σε Εφορία – Ασφαλιστικά Ταμεία

Τι κερδίζουν όσοι ρύθμισαν χρέη προς τον ΕΦΚΑ και παραγράφονται

Λήγει την Τρίτη η προθεσμία για το επίδομα θέρμανσης

Ομοσπονδία Βενζινοπωλών: Στο €1,70 το πετρέλαιο θέρμανσης

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!