Ακολουθήστε μας:
Πέμπτη, 8 Ιουνίου, 2023
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Πατρών-Πύργου: Στα δικαστήρια ιδιώτης & δημόσιο για το κόστος-Καθυστερεί το έργο

28 Μαΐου 2023
Πατρών-Πύργου: Στα δικαστήρια ιδιώτης & δημόσιο για το κόστος-Καθυστερεί το έργο

Στη διαιτησία οδηγήθηκαν η κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Πάτρας – Πύργου και το Δημόσιο για την αναπροσαρμογή του κόστους του έργου. Η κοινοπραξία ζητάει συνολική αναθεώρηση, ενώ το Δημόσιο υποστηρίζει ότι δεν αιτιολογείται κάτι τέτοιο. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι το μεσαίο τμήμα του έργου, ευθύνης της «Ακτωρ», παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση, αλλά το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι θα απορροφηθεί μέσα στους επόμενους μήνες.

Η μεγάλη άνοδος του κόστους της ενέργειας αλλά και των τιμών των υλικών τέθηκε στο υπουργείο Υποδομών από την κοινοπραξία Αβαξ – Ακτωρ – ΤΕΡΝΑ ήδη από το 2021. Το Δημόσιο απέρριψε το αίτημα της κοινοπραξίας, υποστηρίζοντας ότι η σύμβαση υπεγράφη μόλις το 2019 και δεν μπορεί να αιτιολογηθεί αναπροσαρμογή του κόστους του έργου. Μετά την απόρριψη του αιτήματός της, η κοινοπραξία προσέφυγε σε διαιτησία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κοινοπραξία ζητάει την επικαιροποίηση του προϋπολογισμού του έργου, υποστηρίζοντας ότι οι συνθήκες άλλαξαν άρδην από το 2019 και δεν υπήρχε τρόπος αυτό να προβλεφθεί και να συμπεριληφθεί στα περιθώρια ρίσκου που έχει κάθε σύμβαση παραχώρησης. Η κοινοπραξία δεν φέρεται να κατέθεσε «ποσοτικοποιημένο» αίτημα (δηλαδή συγκεκριμένη αύξηση υλικών και εργασιών), αλλά αυτό θα συμβεί ανάλογα με την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου (η υπόθεση δεν έχει ακόμη εκδικαστεί).

Oσον αφορά την πρόοδο του έργου, αυτή βρίσκεται σήμερα στο 13,76%. Ωστόσο, τα τρία τμήματα του έργου παρουσιάζουν εντελώς διαφορετικούς ρυθμούς: το πιο προχωρημένο είναι το τμήμα Γαστούνης – Πύργου, το οποίο έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ και βρίσκεται στο 24,8%. Το πρώτο τμήμα του έργου, από Μιντιλόγλι έως Καρέικα, βρίσκεται στο 12,1%. Τέλος, τη χαμηλότερη πρόοδο παρουσιάζει το μεσαίο τμήμα, από Καρέικα έως Γαστούνη, που βρίσκεται μόλις στο 6,4%.

Η χαμηλή πρόοδος του μεσαίου τμήματος δεν αιτιολογείται τεχνικά, καθώς κατασκευάζεται όλο σε πεδινή περιοχή, σε νέα χάραξη. Στην κοινοπραξία αποδίδουν την κατάσταση στα εσωτερικά προβλήματα της εταιρείας και ελπίζουν ότι μετά την πώληση της «Ακτωρ» στην Intrakat οι ρυθμοί εκτέλεσης του έργου θα επιταχυνθούν. «Δικαιολογημένη» θεωρείται η μέτρια πρόοδος του τμήματος της «Αβαξ», καθώς είναι η μόνη από τις τρεις εταιρείες η οποία ανακατασκευάζει κομμάτι που βρίσκεται κατά το μεγαλύτερο μέρος του σε παράλληλη κυκλοφορία (όπως είχε γίνει στο Κόρινθος – Πάτρα).

Τυπικά το έργο βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος (έστω και στο χαμηλότερο δυνατό όριο των χρηματορροών). Επόμενος «σταθμός» της σύμβασης είναι η ολοκλήρωση του 30% του έργου έως το τέλος του έτους, κάτι που αν επιτευχθεί πιθανότατα θα οφείλεται στην πρόοδο του τμήματος της ΤΕΡΝΑ. Το υπουργείο έχει αντίθετη άποψη. «Τα ζητήματα της “Ακτωρ” έχουν ξεπεραστεί και η πρόοδος του τμήματός της αναμένεται να είναι σημαντική τους επόμενους μήνες», λέει στην «Κ» ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων Γιώργος Καραγιάννης. «Μέχρι το τέλος του έτους εκτιμάμε ότι τα τμήματα της “Αβαξ” και της “Ακτωρ” θα έχουν φτάσει τον στόχο του χρονοδιαγράμματος, ενώ το τμήμα της ΤΕΡΝΑ μπορεί να έχει φτάσει και στο 40%. Εκτιμώ ότι στο τέλος του έτους το έργο θα βρίσκεται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα».

Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει μήκος 74,5 χλμ. και θα παραδοθεί τμηματικά: σε 36 μήνες το τμήμα από Κάτω Αχαΐα έως Πύργο και σε 40 μήνες το τμήμα από Μιντιλόγλι έως Κάτω Αχαΐα. Το συνολικό κόστος του είναι 331 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 65% καλύπτεται από το Δημόσιο και την Ε.Ε. Το έργο είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση «σπασμένο» σε 8 κομμάτια (με τις εταιρείες του ομίλου Καλογρίτσα να έχουν εξέχοντα ρόλο), όμως η παρούσα κυβέρνηση ακύρωσε όσες συμβάσεις είχαν υπογραφεί και με την έγκριση της Ε.Ε. ανέθεσε απευθείας ολόκληρο το έργο στην «Ολυμπία Οδό».

 

kahtimerini.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Αυξήθηκαν οι εκατομμυριούχοι στην Ελλάδα

Επόμενο Άρθρο

Αεροδρόμιο Επιταλίου: Εργασίες για την ¨στέγαση¨ της αερολέσχης Πύργου

Σχετικά Άρθρα

Μπάσκετ – Κόροιβος: Ο Δημήτρης Λιόγας νέος τεχνικός μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας με τον Κ. Δελέγκο
Αθλητικά

Μπάσκετ – Κόροιβος: Ο Δημήτρης Λιόγας νέος τεχνικός μετά την ολοκλήρωση της συνεργασίας με τον Κ. Δελέγκο

7 Ιουνίου 2023
Παγωτίνια μπανάνας με σοκολάτα έτοιμα σε 15 λεπτά
Life Style

Παγωτίνια μπανάνας με σοκολάτα έτοιμα σε 15 λεπτά

7 Ιουνίου 2023
Δημοτικό Συμβούλιο Πύργου: Συνεδριάζει την Παρασκευή 9/6 – Τα θέματα
Πολιτική

Δημοτικό Συμβούλιο Πύργου: Συνεδριάζει την Παρασκευή 9/6 – Τα θέματα

7 Ιουνίου 2023
Στο δικαστήριο πάει ο πρίγκιπας Χάρι εφημερίδες-Υπέκλεπταν συνομιλίες του
Life Style

Στο δικαστήριο πάει ο πρίγκιπας Χάρι εφημερίδες-Υπέκλεπταν συνομιλίες του

7 Ιουνίου 2023
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Δημοτικό Συμβούλιο Πύργου: Συνεδριάζει την Παρασκευή 9/6 – Τα θέματα
Πολιτική

Δημοτικό Συμβούλιο Πύργου: Συνεδριάζει την Παρασκευή 9/6 – Τα θέματα

7 Ιουνίου 2023
Στο δικαστήριο πάει ο πρίγκιπας Χάρι εφημερίδες-Υπέκλεπταν συνομιλίες του
Life Style

Στο δικαστήριο πάει ο πρίγκιπας Χάρι εφημερίδες-Υπέκλεπταν συνομιλίες του

7 Ιουνίου 2023
Εγκεφαλικό επεισόδιο: Οι τέσσερις κινήσεις που σώζουν ζωές
Υγεία

Εγκεφαλικό επεισόδιο: Οι τέσσερις κινήσεις που σώζουν ζωές

7 Ιουνίου 2023
Σοβαρό τροχαίο για τη μετεωρολόγο Χριστίνα Σούζη στη Λεωφόρο Κηφισίας
Life Style, Ελλάδα

Σοβαρό τροχαίο για τη μετεωρολόγο Χριστίνα Σούζη στη Λεωφόρο Κηφισίας

7 Ιουνίου 2023
Επόμενο Άρθρο
Αεροδρόμιο Επιταλίου: Εργασίες για την ¨στέγαση¨ της αερολέσχης Πύργου

Αεροδρόμιο Επιταλίου: Εργασίες για την ¨στέγαση¨ της αερολέσχης Πύργου

Δήμος Ήλιδας: Εκσυγχρονισμός του δημοτικού φωτισμού με led

Δήμος Ήλιδας: Εκσυγχρονισμός του δημοτικού φωτισμού με led

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Αποκατάσταση του δικτύου ύδρευσης στις Ξενιές

Δήμος Ανδραβίδας-Κυλλήνης: Αποκατάσταση του δικτύου ύδρευσης στις Ξενιές

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορούμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα πρέπει να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookie.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος

Ενεργοποιήστε πρώτα τα απαραίτητα cookie για να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας!