Ακολουθήστε μας:
Τρίτη, 9 Ιουνίου, 2026
No Result
View All Result
  • Επικοινωνία
Ηλεία Οικονομία
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Οικονομία
    • Επιχειρήσεις
    • Φορολογικά
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result
Ηλεία Οικονομία
No Result
View All Result

Ο πρωινός καφές κάνει θαύματα στη διάθεση – Πόσα φλιτζάνια «επιτρέπονται»

17 Απριλίου 2026
Φουντώνουν οι τιμές στον καφέ-Νέες αυξήσεις

Ο καφές είναι για πολλούς ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους, ένα τελετουργικό που τους βοηθά να ξυπνήσουν και να αποκτήσουν την ενέργεια που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν μια γεμάτη ημέρα. Πέρα από τις τονωτικές του ιδιότητες, όμως, νέα έρευνα υποδηλώνει ότι μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα.

Η μελέτη που δημοσιεύεται στο Journal of Affective Disorders διαπίστωσε, συγκεκριμένα, ότι 2-3 κούπες καφέ την ημέρα συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαταραχών ψυχικής υγείας. Οι ειδικοί εφιστούν την προσοχή στην ποσότητα – η υψηλότερη κατανάλωση φαίνεται να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Μια μελέτη μεγάλης κλίμακας

Η έρευνα ανέλυσε τα δεδομένα περισσότερων από 460.000 συμμετεχόντων από το UK Biobank, μια μελέτη μεγάλης κλίμακας στην οποία συμμετείχαν ενήλικες 40-69 ετών. Οι συμμετέχοντες παρείχαν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες κατανάλωσης καφέ, τόσο αναφορικά με την ποσότητα, όσο και με τον τύπο του καφέ που έπιναν. Οι ερευνητές παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες για περίπου 13,4 έτη, εξετάζοντας τη σχέση μεταξύ της πρόσληψης καφέ και της ανάπτυξης διαφόρων ψυχικών διαταραχών.

Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν μια λεγόμενη «σχέση σχήματος J»: Τα άτομα που κατανάλωναν καφέ με μέτρο -δηλαδή περίπου 2-3 κούπες την ημέρα- παρουσίαζαν τον χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαταραχών ψυχικής υγείας. Αντίθετα, όσοι έπιναν λίγο ή καθόλου καφέ, καθώς και όσοι κατανάλωναν 5 ή περισσότερες κούπες την ημέρα, δεν απολάμβαναν τα ίδια οφέλη. Μάλιστα, η υψηλότερη κατανάλωση συνδέθηκε με αυξημένο κίνδυνο. Είναι επίσης ενδιαφέρον ότι η προστατευτική αυτή συσχέτιση ήταν ισχυρότερη στους άνδρες.

Πώς εξηγούνται τα πιθανά οφέλη του καφέ;

Τα πρόσφατα ευρήματα προστίθενται σ’ ένα αυξανόμενο σώμα ερευνών που διερευνούν τον τρόπο με τον οποίο η διατροφή επηρεάζει την ψυχική υγεία. Ο καφές είναι ένα σύνθετο ρόφημα, που περιέχει περισσότερες από χίλιες βιοδραστικές ενώσεις, όπως η καφεΐνη, οι πολυφαινόλες, οι μελανοϊδίνες και τα διτερπένια – ουσίες που μπορεί να επηρεάζουν την υγεία του εγκεφάλου με πολλαπλούς τρόπους.

Οι ερευνητές υποδεικνύουν ότι οι πιθανές προστατευτικές επιδράσεις του καφέ ενδέχεται να οφείλονται εν μέρει στις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του. Ουσίες όπως η καφεΐνη και το χλωρογενικό οξύ έχουν συνδεθεί με μείωση της φλεγμονής, η οποία αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο ως παράγοντας που συμβάλλει στις ψυχικές διαταραχές.

Η καφεΐνη, ειδικότερα, μπορεί να έχει νευροπροστατευτικές επιδράσεις μέσω της δράσης της σε συγκεκριμένους υποδοχείς του εγκεφάλου. Μπορεί να ενεργοποιήσει υποδοχείς που συνδέονται με αντικαταθλιπτικές επιδράσεις, ενώ ταυτόχρονα αναστέλλει άλλους που σχετίζονται με νευρική δυσλειτουργία που οφείλεται στο άγχος. Προηγούμενες μελέτες έχουν επίσης συνδέσει τις αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες της καφεΐνης με χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας και βραδύτερη γνωστική έκπτωση.

Μια ισορροπημένη προσέγγιση

Με βάση τα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο άτομα παγκοσμίως ζουν με διαταραχές ψυχικής υγείας, γι’ αυτό η αναγνώριση των παραγόντων κινδύνου, αλλά και προσιτών τρόπων πρόληψης καθίσταται πιο σημαντική από ποτέ. Διαταραχές όπως το άγχος και η κατάθλιψη συγκαταλέγονται μεταξύ των κύριων αιτιών μακροχρόνιας αναπηρίας παγκοσμίως, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για αποτελεσματικές στρατηγικές πρόληψης.

Τα ευρήματα είναι είναι πολλά υποσχόμενα, υπογραμμίζοντας όμως ταυτόχρονα μια διαχρονική ιδέα: Το περισσότερο δεν είναι πάντα καλύτερο. Η μέτρια κατανάλωση καφέ μπορεί να έχει πιθανά οφέλη για την ψυχική υγεία, αλλά η υπερβολική πρόσληψη θα μπορούσε να αναιρέσει αυτά τα αποτελέσματα. Καθώς οι ειδικοί συνεχίζουν να μελετούν τη σχέση μεταξύ διατροφής και ψυχικής ευεξίας, απλές καθημερινές συνήθειες -όπως η ποσότητα καφέ που πίνουμε- μπορεί να διαδραματίζουν σημαντικότερο ρόλο απ’ ό,τι πιστεύαμε έως τώρα.

 

ygeiamou.gr

Προηγούμενο Άρθρο

Βουλή: Το βαρύ το κλίμα στη ΝΔ παρά τα χειροκροτήματα στην ομιλία Μητσοτάκη

Επόμενο Άρθρο

Μουσακάς με κιμά κοτόπουλο και μπεσαμέλ με γιαούρτι

Σχετικά Άρθρα

Αντισηπτικά: Ο αθόρυβος πυλώνας της Δημόσιας Υγείας
Υγεία

Αντισηπτικά: Ο αθόρυβος πυλώνας της Δημόσιας Υγείας

8 Ιουνίου 2026
Χωρίς νοσηλευτές τα νοσοκομεία της Ελλάδας – Η χώρα έχει 2,2 νοσηλευτές ανά 1.000 κατοίκους και η Ευρώπη 8,5
Υγεία

Χωρίς νοσηλευτές τα νοσοκομεία της Ελλάδας – Η χώρα έχει 2,2 νοσηλευτές ανά 1.000 κατοίκους και η Ευρώπη 8,5

8 Ιουνίου 2026
Eλλάδα-Σοκ: Πρωταθλήτρια η χώρα σε θανάτους λόγω κακού συστήματος υγείας
Υγεία

Πολλαπλή Σκλήρυνση: Η νευρολογική νόσος που επηρεάζει βαθιά τη ζωή των ασθενών

7 Ιουνίου 2026
Ξεκινά η αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους πολίτες με SMS
Υγεία

Καρκίνος: Έξι ύποπτα σημάδια που προειδοποιούν για τη νόσο – Τι να κάνετε

6 Ιουνίου 2026
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Τελευταία Νέα

Οι 29 πετυχημένοι επιχειρηματίες του Πύργου για το 2024 – Τα in και τα out
Τοπικά

Πύργος: Ξεκινούν έλεγχοι για την άσχημη μυρωδιά-Τι αναφέρει ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας

9 Ιουνίου 2026
Λύκεια: Έρχονται πανελλαδικές εξετάσεις για το νέο απολυτήριο
Εκπαίδευση, Ελλάδα

Πανελλαδικές 2026: Σε μαθήματα ειδικότητας εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ

9 Ιουνίου 2026
Ασανσέρ: Λήγει 30 Ιουνίου η προθεσμία απογραφής – Έρχονται πρόστιμα από 1.000 ευρώ
Νέα

Ασανσέρ: Λήγει 30 Ιουνίου η προθεσμία απογραφής – Έρχονται πρόστιμα από 1.000 ευρώ

9 Ιουνίου 2026
Πύργος: Οι εξελίξεις με την έφεση εν μέσω …κρυφτού των ομάδων – Βασικά σημεία της κατάστασης και η συνέχεια
Αθλητικά

Πύργος: Οι εξελίξεις με την έφεση εν μέσω …κρυφτού των ομάδων – Βασικά σημεία της κατάστασης και η συνέχεια

9 Ιουνίου 2026
Επόμενο Άρθρο
Μουσακάς με κιμά κοτόπουλο και μπεσαμέλ με γιαούρτι

Μουσακάς με κιμά κοτόπουλο και μπεσαμέλ με γιαούρτι

Κεφαλονιά: Στη φυλακή οι τρεις κατηγορούμενοι για τον θάνατο της 19χρονης

Κεφαλονιά: Στη φυλακή οι τρεις κατηγορούμενοι για τον θάνατο της 19χρονης

Αστυνομικός Βουλής: Τέσσερις φορές ισόβια κι επιπλέον κάθειρξη 80 ετών για την κακοποίηση των παιδιών του

Αστυνομικός Βουλής: Τέσσερις φορές ισόβια κι επιπλέον κάθειρξη 80 ετών για την κακοποίηση των παιδιών του

Ηλεία Οικονομία

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

iliaoikonomia.gr

  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Η Ταυτοτητά Μας

Follow Us

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει την καλύτερη εμπειρία περιήγησης.

Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις .

  • Αρχική
  • Τοπικά
    • Φορολογικά
    • Επιχειρήσεις
  • Οικονομία
  • Αθλητικά
  • Εργασία
  • Κόσμος
  • Life Style
  • Ελλάδα
  • Περισσότερα
    • Πολιτισμός
    • Εκπαίδευση
    • Αρθρογραφία
    • Πολιτική
    • Επενδύσεις
    • Υγεία
    • Εκλογές 2015
No Result
View All Result

© 2020 IliaOikonomia.gr / Developed by EnterID

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Απαραίτητα Cookies

Τα απαραίτητα cookies πρέπει να είναι ενεργοποιημένα ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορούμε να αποθηκεύουμε τις προτιμήσεις σας για τις ρυθμίσεις των cookies.

Cookies Τρίτων

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως ο αριθμός των επισκεπτών στον ιστότοπο και οι πιο δημοφιλείς σελίδες.

Η διατήρηση αυτού του cookie μας βοηθά να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.

Πιο αναλυτικά τα cookies που χρησιμοποιούνται είναι τα εξής:

CookieΔιάρκειαΧρήση
_ga2 ΈτηΑναγνώριση χρηστών
_gid24 ΏρεςΑναγνώριση χρηστών
_gat1 ΛεπτόΡύθμιση ρυθμού αιτήματος